شاید این مکمل ریزش موی شما را درمان کند!

ویتامین D و ریزش مو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اگر دچار ریزش مو شده اید، بهتر است سطح ویتامین D خود را آزمایش کنید. کمبود ویتامین دی و ریزش مو با هم مرتبط هستند!

نیاز بدن به ویتامین D را از طریق تابش نور خورشید و مصرف غذاهایی مانند ماهی سالمون (ماهی آزاد)، کره، تخم مرغ، پنیر، دانه چیا، مغزیجات و آووکادو برطرف می‌شود. این غذاها منابع خوبی از ویتامین D هستند و به اندازه‌ی کافی این ویتامین را برای بدن فراهم می‌کنند.

هرگاه با مشکل ریزش مو روبه‌رو می‌شوید، ممکن است به دنبال استفاده از مکمل های آهن یا قرص زینک باشید، اما باید به خاطر داشته باشید که دلیل ریزش مو در همه‌ی افراد یکسان نیست و این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

یکی از فواید ویتامین D برای سلامتی، جلوگیری از ریزش مو است. در واقع کمبود این ویتامین می‌تواند باعث ایجاد مانع در رشد فولیکول‌های مو شود، زیرا سلامت و رشد فولیکول‌های مو به ویتامین D وابسته هستند. فولیکول‌های مو، ساختارهای کوچکی هستند که موها از طریق آنها رشد می‌کنند. ویتامین D به عنوان یک فاکتور مهم در مسیرهای سیگنال‌دهی موجود در پوست عمل می‌کند و به فعال‌سازی فولیکول‌های مو کمک می‌کند تا به طور بهتری رشد کنند.

بنابراین، اطمینان از مصرف کافی این ویتامین می‌تواند به حفظ سلامت مو کمک کند.

برای کسانی که نمی‌توانند از طریق نور خورشید کافی ویتامین D به دست آورند، مصرف مکمل‌های ویتامین D یا مصرف مواد غذایی غنی از این ویتامین می‌تواند مفید باشد. این اقدامات می‌توانند به حفظ سلامت مو و جلوگیری از ریزش آنها کمک کنند.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط