قرص ول من برای ریزش مو
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم درمورد یکی از مکمل‌های بسیار پرطرفدار صحبت کنیم که حاوی ۲۹ ماده مغذی ضروری برای تامین سلامت آقایان است. قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس فرمولاسیون بی‌نظیری دارد که به واسطه آن انواع ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی مورد نیاز برای افزایش قدرت و سطح انرژی آقایان را فراهم کرده است. مصرف‌کنندگان این محصول در مورد فواید، نحوه مصرف و عوارض آن سوالات زیادی از کارشناسان ما می‌پرسند. یکی از این سوالات متداول که در این مطلب می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم، تاثیر قرص ول من برای ریزش مو است. اگر برای شما هم این ابهام وجود دارد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مولتی ویتامین ول من اورجینال

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم، قرص ول من اورجینال یک مولتی ویتامین مینرال است که بسیاری از ترکیبات مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامت عمومی آقایان را گرد هم آورده است. ترکیبات این قرص عبارتند از:

ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین C، تیامین (ویتامین B1)، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، ویتامین B6، فولیک اسید، ویتامین B12، بیوتین، پانتوتنیک اسید (ویتامین B5)، آهن، منیزیم، زینک (روی)، منگنز، مس، کروم، سلنیوم، ید، سیلیکون، آرژنین، متیونین، بتا کاروتن، کوآنزیم کیوتن، جینسینگ سیبری و ال کارنتین

فرمولاسیون منحصر به فرد این مکمل به گونه‌ای است که موجب تولید انرژی و شادابی در آقایان می‌شود و ریزمغذی‌های مورد نیاز روزانه را برای آن‌ها تامین می‌کند. از دیگر ویژگی‌های قرص ولمن اورجینال می‌توان به این اشاره کرد که فاقد رنگ مصنوعی، مواد نگهدارنده و مخمر می‌باشد. از همین رو برای استفاده بسیاری از گروه‌ها مشکل یا عوارضی ایجاد نخواهد کرد.

مولتی ویتامین ول من محصولی از شرکت ویتا آریا است که در ایران تحت لیسانس شرکت ویتابیوتیکس انگلستان تولید می‌شود. هر بسته از این محصول حاوی ۳۰ عدد قرص قهوه‌ای رنگ بوده که در دو بلیستر ۱۵ عددی بسته‌بندی شده است.

خرید قرص ولمن اورجینال

قرص ولمن برای چیست؟

در توضیح اینکه قرص ولمن برای چیست و در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید بگوییم هر یک از ترکیبات موجود در این قرص به تنهایی دارای خواص بی‌شماری هستند. به طور مثال وجود جینسینگ، کیوتن، ویتامین E، ال آرژنین و زینک در این قرص باعث شده که مولتی ویتامین ول من به سلامت جنسی آقایان، افزایش قدرت باروری و توانایی آن‌ها در رابطه کمک بسزایی کند. علاوه بر این قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس با تامین نیاز روزانه به ویتامین‌ها و مواد معدنی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی مردان موثر بوده و مقاومت بدن آن‌ها را در مقابل بیماری‌ها افزایش خواهد داد.

قرص ولمن اورجینال فواید دیگری نیز دارد که از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کمک به تولید انرژی و کاهش خستگی
  • تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز آقایان در تمام سنین
  • تقویت قوای جنسی و افزایش قدرت باروری مردان
  • حفظ سلامت عمومی
  • کمک به سلامت و شادابی پوست
  • جلوگیری از ریزش مو
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
خرید قرص ول من اورجینال
جهت خرید قرص ول من اورجینال با قیمت بسیار مناسب روی عکس کلیک کنید.

خب همانطور که مشاهده کردید، یکی از موارد مصرف قرص ول من اورجینال را می‌توان جلوگیری از ریزش مو در نظر گرفت. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا قرص ول من برای ریزش مو در هر نوعی می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ ریزش مو در مردان چه انواعی دارد و مولتی ویتامین ول من برای همه آن‌ها کارساز است؟ بهتر است قبل از پاسخ به این سوالات، با انواع ریزش موی آقایان و روش‌های موجود درمان آن‌ها آشنا شویم.

انواع ریزش مو مردانه

ریزش تعداد مشخصی مو مثلا ۵۰ الی ۱۰۰ تار در طول روز، می‌تواند کاملا طبیعی باشد. اما زمانی که این مقدار ریزش مو فراتر از میزان نرمال اتفاق بیفتد، می‌توان گفت چرخه طبیعی مختل شده یا فولیکول مو دچار آسیب شده است. در چنین شرایطی ریزش موها ممکن است نرخ بیشتری نسبت به رشد یا بازسازی موها داشته باشد. در نتیجه عقب نشینی خط مو، ریزش دسته‌ای موها یا نازک شدن کلی مو ممکن است رخ دهد. مهم‌ترین فاکتور وابسته به ریزش مو را می‌توان ژنتیک افراد در نظر گرفت. اما پارامترهای دیگری نیز می‌توانند در مختل شدن چرخه رشد مو تاثیرگذار باشند. انواع ریزش مو یا آلوپسی را می‌توان به صورت زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • ریزش مو یا آلوپسی آره آتا: معمولا به شکل ناحیه‌ای گرد یا بیضی از ریزش مو ظاهر می‌شود. یک بیماری خود ایمنی است و در اثر عوامل ارثی یا محیطی ایجاد می‌شود.
  • ریزش موی تلوژن: در این نوع از دست دادن مو به فرم پراکنده است. معمولا بر اثر استرس، عفونت، سوء تغذیه، کمبود شدید ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن و استفاده از برخی داروها ایجاد می‌گردد.
  • ریزش موی آندروژنیک: رایج‌ترین شکل ریزش مو است که در افرادی که زمینه ژنتیکی آن را دارند اتفاق می‌افتد. این نوع ریزش مو در آقایان به صورت پس‌روی خط رویش مو به صورت دوطرفه شروع شده و به تدریج به کم پشتی آن نیز اضافه می‌شود.
  • ریزش موی آناژن: به سبب شیمی درمانی، رادیوتراپی یا مسمومیت با تالیوم اتفاق می‌افتد که معمولا برگشت‌پذیر است.
  • ریزش موی تریکوتیلومانیا: این نوع ریزش مو به دلیل کندن موها توسط بیمار ایجاد می‌شود که معمولا در کودکی و نوجوانی اتفاق می‌افتد.

ریزش مو بر اثر کمبود ویتامین

همانطور که در بخش قبل دیدید، ریزش مو در آقایان و خانم‌ها به دلایل مختلفی ممکن است پیش بیاید. یکی از انواع ریزش مو، تلوژن افلوویم است که علت آن بر اثر کمبود شدید ویتامین یا مواد معدنی مانند کمبود آهن و یا مصرف داروهای خاص ذکر شد. این نوع ریزش مو معمولا سه ماه پس از یک شرایط پزشکی خاص آغاز شده و در صورتی که این شرایط موقتی باشد، موها پس از شش ماه رشد طبیعی خود را آغاز می‌کنند.

برای افرادی که این نوع ریزش مو را به دلیل کمبود مواد مغذی در بدنشان تجربه می‌کنند، مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین توصیه می‌شود. به طور مثال آهن، زینک، ویتامین D، ویتامین‌های گروه B از جمله بیوتین و فولیک اسید، می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشند.

تاثیر آهن برای ریزش مو

آهن نقش موثری در ایجاد هموگلوبین برای انتقال اکسیژن به سلول‌ها دارد. کمبود آهن موجب می‌شود که اکسیژن‌رسانی به اعضای بنیادی دچار اخلال شود. این مسئله باعث می‌شود که فولیکول‌های مو از دریافت اکسیژن و مواد مغذی کافی محروم شوند. در نتیجه با تضعیف فولیکول‌ها، موها شروع به ریزش می‌کنند. البته ریزش مو در اثر فقر شدید آهن که به کم خونی منجر می‌شود، شایع‌تر است. وجود آهن به میزان کافی برای دریافت روزانه آقایان، باعث شده که قرص ول من برای ریزش مو ناشی از کمبود آهن، کمک‌کننده باشد.

تاثیر کمبود زینک بر ریزش مو

زینک عنصر حیاتی دیگری است که در رشد و بازسازی سلول‌های بدن نقش موثری دارد. این ریزمغذی می‌تواند در بهبود عملکرد غدد چربی اطراف فولیکول‌ها تاثیر بگذارد. در بسیاری از موارد پزشکان، ریزش مو را یکی از نشانه‌های کمبود زینک در بدن می‌دانند. از همین رو مصرف زینک به میزان کافی مانند یک آنتی اکسیدان قوی، موجب خنثی شدن رادیکال‌های آزاد شده و فولیکول‌های مو را از اثر این عوامل مخرب نجات می‌دهد. زینک نیز در ترکیبات مولتی ویتامین ول من دیده می‌شود و از همین رو این قرص می‌تواند به بهبود ریزش مو کمک کند.

نقش بیوتین به عنوان ویتامین مو

بیوتین یا ویتامین B7 بر افزایش تحریک تولید کراتین که پروتئین اصلی در ساختار پوست، مو و ناخن‌ها است، تاثیر می‌گذارد. دریافت این ویتامین باعث بهبود سرعت رشد فولیکول‌های مو شده و در نتیجه به پرپشت شدن موها کمک کرده و ریزش مو را کاهش می‌دهد. علاوه بر این بیوتین می‌تواند به کاهش التهاب در بدن، که علت بسیاری از ریزش موها می‌باشد، کمک کند.

اثر فولیک اسید برای رشد مو

فولیک اسید یکی دیگر از ویتامین‌های گروه B است که از عوارض کمبود آن می‌توان به ریزش مو نیز اشاره کرد. بر اساس یافته‌های علمی این ویتامین سبب رشد سلول‌های سالم می‌شود و از همین رو محرک مناسبی برای رشد طبیعی مو در مردان و زنان می‌باشد. علاوه بر این فولیک اسید به درخشان و حجیم شدن موها نیز کمک می‌کند. بنابراین دریافت میزان کافی فولیک اسید از طریق منابع غذایی یا مکمل‌ها مانند قرص ول من برای ریزش مو موثر خواهد بود.

ویتامین D برای فولیکول‌های مو

این ویتامین به واسطه تحریک فولیکول‌های مو، نقش مهمی در رشد موها دارد و به حفظ ضخامت تارها کمک زیادی می‌کند. در ریزش موی ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای، نبودن ویتامین D یا کاهش آن، یکی از محتمل‌ترین دلایل به شمار می‌رود. در برخی آزمایش‌ها بیان شده که کمبود ویتامین D می‌تواند حتی منجر به ریزش مو آره آتا نیز بشود.

قرص ول من برای ریزش مو

قرص ولمن از جمله مولتی ویتامین‌های بسیار پرطرفدار آقایان است که حاوی بسیاری از مواد مغذی می‌باشد. این مکمل غنی شده با ۲۹ ریزمغذی ضروری است که از آن جمله می‌توان به آهن، زینک، ویتامین‌های گروه B، ویتامین D، ویتامین A، جینسینگ، کیوتن، ال کارنیتین و ال آرژنین اشاره کرد. این قرص در وهله اول جهت تامین ویتامین‌های مورد نیاز آقایان، دریافت انرژی و حفظ سلامت عمومی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر بخواهیم درمورد تاثیر قرص ول من برای ریزش مو صحبت کنیم، باید بگوییم این فرآورده بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی موثر در بهبود رشد مو و جلوگیری از ریزش مانند آهن، ویتامین D، زینک، بیوتین و فولیک اسید را دارا می‌باشد. اما توجه داشته باشید قرص ول من برای درمان ریزش مو در افرادی موثر خواهد بود، که به دلیل کمبود این مواد مغذی دچار ریزش مو شده‌اند. به طور مثال اگر ریزش مو ژنتیکی بوده یا به علت دیگری ایجاد شده باشد، استفاده از مولتی ویتامین ولمن و دیگر مکمل‌های مشابه تاثیر چندانی نخواهد داشت.

قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس
قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس

نحوه مصرف قرص ول من برای ریزش مو

جهت مصرف قرص ول من بهتر است با پزشک یا داروساز مشورت داشته باشید. البته این مولتی ویتامین را می‌توان بدون نسخه نیز از داروخانه‌ها تهیه و مصرف کرد. شما می‌توانید روزانه یک عدد قرص ول من اورجینال را همراه با غذای اصلی خود میل نمایید. بهترین زمان مصرف قرص ول من با فاصله از زمان خواب توصیه می‌شود. چرا که عصاره ریشه جینسینگ در این محصول با اثر انرژی‌زایی خود ممکن است بر کیفیت خواب تاثیر بگذارد.

قرص ولمن اورجینال را با آب یا یک نوشیدنی سرد قورت دهید و از جویدن آن خودداری نمایید. بهتر است این قرص را با معده پر میل کنید. میزان توصیه شده را بدون مشورت با پزشک افزایش ندهید.

جمع بندی

در این مقاله درمورد تاثیرات قرص ول من برای ریزش مو صحبت کردیم. همانطور که بیان شد، این مولتی ویتامین آقایان می‌تواند تنها بر ریزش مویی اثر درمانی داشته باشد که بر اثر کمبودهای تغذیه‌ای ایجاد شده باشد. دریافت میزان کافی از مواد مغذی مانند آهن، زینک، ویتامین‌های گروه B و ویتامین دی می‌تواند در جلوگیری و بهبود ریزش مو تاثیر بگذارد که همگی آن در قرص ول من اورجینال موجود هستند.

شما می‌توانید جهت خرید قرص ول من و سایر مکمل‌های مخصوص آقایان مانند انواع مولتی ویتامین خارجی و ایرانی به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید مولتی ویتامین خارجی

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها، محصولات گیاهی و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

عوارض قرص ولمن برای اقایان چیست؟

در صورت مصرف طبق میزان تعیین شده، قرص ولمن برای اقایان تاکنون عوارض جانبی شناخته شده‌ای نداشته است. این محصول فاقد هرگونه دارو و هورمون بوده و هیچ‌گونه رنگ مصنوعی، مواد نگهدارنده و مخمر در آن استفاده نشده است. .

تاثیر قرص ول من بر اسپرم چگونه است؟

قرص ول من حاوی ترکیباتی است که برخی از آن‌ها نقش پررنگی در مراحل مختلف تولید اسپرم دارند. به طور مثال سلنیوم، زینک، منیزیم، آهن، مس، منگنز و کروم. علاوه بر این عصاره جینسینگ موجود در قرص ول من با تنظیم سیستم عصبی و هورمونی به بهبود کیفیت و افزایش تولید اسپرم کمک ویژه‌ای می‌کند. با این حال می‌توانید از محصول دیگر ویتابیوتیکس که به طور تخصصی برای تقویت عملکرد سیستم باروری مردان تهیه شده است با نام قرص ول کانسپشن استفاده کنید.

قرص ولمن برای خانمها قابل استفاده است؟

قرص ولمن اورجینال ویتابیوتیکس مولتی ویتامینی مخصوص آقایان است. در واقع دوز ترکیبات قرص ولمن مناسب خانمها نیست. برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن خانم ها، محصول دیگری با نام قرص ول وومن اورجینال تولید شده است که در داروخانه آنلاین مفیدطب نیز موجود می‌باشد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط