ترکیبات قرص ول وومن؛ مولتی ویتامین خانم‌ها

ترکیبات قرص ول وومن چیست؟
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

امروزه به دلیل افزایش فعالیت‌های شغلی و مسئولیت‌های خانوادگی، اکثر خانم‌ها نیاز بیشتری به حفظ سلامت جسمی و روحی خود دارند. از همین رو پزشکان همواره به تامین ریزمغذی‌های ضروری برای بانوان چه از طریق تغذیه اصولی و چه به کمک مکمل‌ها تاکید دارند. اما عواملی مانند کاهش کیفیت مواد غذایی، افزایش استرس و آلودگی‌های محیطی باعث شده‌اند که مصرف مکمل‌های غذایی افزایش پیدا کنند. قرص ول وومن اورجینال یکی از این مکمل‌های مناسب برای حفظ سلامت خانم‌ها است که حاوی انواع ویتامین‌ها، مینرال‌ها و ریزمغذی‌های ضروری می‌باشد. ترکیبات قرص ول وومن به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که این فرآورده را به یکی از بهترین گزینه‌ها به عنوان مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها تبدیل کرده است.

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم شما را با قرص ول وومن اورجینال ویتابیوتیکس آشنا کنیم. همچنین اطلاعات کاملی درمورد ترکیبات قرص ول وومن، فواید و نحوه مصرف آن در اختیار شما خواهیم گذاشت. اگر شما هم در جستجوی یک مولتی ویتامین کامل مخصوص خانم‌ها هستید، مطالعه این مطلب می‌تواند برایتان مفید واقع شود.

قرص ول وومن چیست؟

همانطور که گفتیم ول وومن یک مولتی ویتامین مینرال می‌باشد که ترکیبات این قرص و مقادیر آن‌ها متناسب با نیاز خانم‌ها در نظر گرفته شده است. قرص ول وومن محصولی از شرکت ویتا آریا است که تحت لیسانس شرکت ویتابیوتیکس انگلستان تولید می‌شود. از ویژگی‌های این مولتی ویتامین می‌توان به این نکته اشاره کرد که هیچ‌گونه عوارض جانبی برای مصرف آن گزارش نشده است.

قرص ول وومن ویتابیوتیکس فاقد مواد رنگی مصنوعی، مواد نگهدارنده و مخمر می‌باشد. این مولتی ویتامین مخصوص خانم‌هاست و برای نیازهای زندگی مدرن و کمک به جنبه‌هایی از سلامتی که بیشترین اهمیت را برای زنان دارد، طراحی شده است. در بخش بعدی شما را با تمامی ترکیبات قرص ول وومن به طور مفصل آشنا می‌کنیم.

خرید قرص ول وومن

ترکیبات قرص ول وومن

این مولتی ویتامین مینرال حاوی چندین ماده مغذی است که از آن جمله می‌توان به انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، عصاره روغن‌های گیاهی و آنتی اکسیدان‌های طبیعی اشاره کرد. به جرات می‌توان گفت قرص ول وومن به واسطه ترکیبات کاملی که دارد، قادر به تامین تمام نیازهای روزانه ضروری برای خانم‌ها و حفظ سلامت و شادابی آن‌ها می‌باشد.

فرمول جامع قرص ول وومن اورجینال بر اساس سال‌ها تحقیق بالینی، به خوبی متعادل شده است. حتی این فرمول شامل میزان دقیق فولیک اسید توصیه شده توسط وزارت بهداشت بریتانیا (UK Department of Health) برای زنان، از روز اول لقاح تا هفته دوازدهم بارداری است. زیرا زنان در سنین باروری، حتی قبل از اینکه بدانند باردار هستند به حمایت تغذیه‌ای نیاز دارند.

در ادامه جدول ترکیبات قرص ول وومن به همراه مقادیر آن‌ها به ازای هر ۲ عدد قرص آورده شده است:

عنوان

مقدار در هر کپسول

روغن گل گاوزبان اروپایی ۱۰۰ میلی‌گرم
روغن گل مغربی ۱۰۰ میلی‌گرم
بیوفلاونوئیدهای مرکبات ۱۰ میلی‌گرم
بتاکاروتن ۲ میلی‌گرم
ویتامین D (به صورت D2) ۱۰ میکروگرم
ویتامین E ۳۰ میلی‌گرم
ویتامین K ۹۰ میکروگرم
ویتامین C ۶۰ میلی‌گرم
تیامین (ویتامین B1) ۱۰ میلی‌گرم
ریبوفلاوین (ویتامین B2) ۵ میلی‌گرم
نیاسین (ویتامین B3) ۳۶ میلی‌گرم
ویتامین B6 ۱۰ میلی‌گرم
فولیک اسید ۴۰۰ میکروگرم
ویتامین B12 ۳۰ میکروگرم
بیوتین ۵۰ میکروگرم
اسید پانتوتنیک (ویتامین B5) ۶ میلی‌گرم
منیزیم ۱۰۰ میلی‌گرم
آهن ۱۴ میلی‌گرم
زینک ۱۵ میلی‌گرم
مس ۱۵۰۰ میکروگرم
منگنز ۲.۵ میلی‌گرم
سلنیوم ۱۰۰ میکروگرم
کروم ۵۰ میکروگرم

خواص ترکیبات قرص ول وومن

در بخش قبل جدول میزان ترکیبات قرص ول وومن را مشاهده کردید. همانطور که دیدید همه ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های ضروری با مقادیر کافی برای خانم‌ها در ول وومن گنجانده شده‌اند تا کمبودهای احتمالی را جبران کنند. علاوه بر نام ویتامین‌ها و مینرال‌ها، در برچسب ترکیبات قرص ول وومن، می‌توانید عصاره برخی گیاهان دارویی را نیز مشاهده کنید. حال برای اینکه اطلاعات دقیق‌تری درباره فواید این مولتی ویتامین مینرال کامل داشته باشید، می‌خواهیم به بررسی ارزش تغذیه‌ای هر یک از این ترکیبات بپردازیم.

روغن گل گاو زبان اروپایی

گل گاوزبان دو نوع دارد که یکی از آن‌ها گل گاوزبان ایرانی است که نام علمی آن Echium amoenum است و دیگر گل گاوزبان اروپایی است که نام علمی آن Borago officinalis است. گل گاوزبان موجب تقویت اعصاب و روان شده و دارویی نشاط آور است. علاوه بر این این گیاه دارای خواص ضد التهاب و ضد درد است که در زمان پریودی موجب تسکین درد دل و کمردرد می‌شود. از دیگر خواص گل گاوزبان اروپایی می‌توان به تقویت پوست، بهبود سرماخوردگی، بهبود عفونت دستگاه ادراری، خاصیت لاغری و کاهش فشار خون اشاره کرد.

روغن گل مغربی

عصاره گل مغربی به واسطه اسید چربی به نام گاما – لینولنیک اسید، خواص شگفت انگیزی برای بدن مخصوصا خانم‌ها دارد. این ماده می‌تواند به کاهش علائم آزار دهنده پیش از قاعدگی کمک کند. همچنین در کاهش نشانه‌های یائسگی موثر است. تخفیف علائم عارضه سندرم روده تحریک پذیر و افزایش حالت ارتجاعی پوست نیز از دیگر فواید مصرف عصاره گل مغربی محسوب می‌گردد. عصاره این گیاه سودمند، در ترکیبات قرص ول وومن وجود دارد.

بیوفلاونوئیدها

بیوفلاونوییدها موادی دارای خواص آنتی اکسیدان هستند که در پوست برخی میوه‌های سبز رنگ مانند مرکبات نیز وجود دارند. این مواد می‌توانند در جذب ویتامین‌ها موثر باشند و همچنین از کاهش کلسیم در بدن جلوگیری کنند. مقادیری از بیوفلانوییدها در ترکیبات قرص ول وومن وجود دارد که به افزایش سطح ارتقاء سلامت خانم‌ها کمک می‌کند.

خرید قرص ول وومن اورجینال ویتابیوتیکس
جهت خرید قرص ول وومن اورجینال ویتابیوتیکس برای حفظ سلامت خانم‌ها و تامین ویتامین‌های مورد نیاز آن‌ها کلیک کنید.

بتاکاروتن

بتاکاروتن در برخی مواد طبیعی مانند میوه‌ها و سبزیجات نارنجی رنگ یافت می‌شود و نوعی پروتئین است. این ماده در بدن ما تبدیل به ویتامین A شده و در نتیجه از کمبود این ویتامین جلوگیری می‌کند. بتاکاروتن در کاهش احتمال ابتلا به سرطان، نقش مهمی دارد.

ویتامین D

ویتامین D برای جذب بهتر کلسیم توسط استخوان‌ها و افزایش تراکم آن‌ها نقش مهمی دارد. همچنین مقدار کافی این ویتامین به کنترل کلسترول در دوران یائسگی، کاهش روند افزایش وزن و رفع اسپاسم های عضلانی کمک می‌کند.

ویتامین C

این ویتامین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و به همین دلیل می‌تواند در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن موثر باشد. ویتامین C با خنثی کردن این عوامل مخرب، از پیری زودرس یا ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش دارد. بسیاری از خانم‌ها در دوران جوانی به دلیل خونریزی‌های قاعدگی یا رژیم غذای نادرست، دچار کمبود آهن می‌شوند. ویتامین C با افزایش جذب آهن در بدن، برای رفع این مشکل مفید است.

ویتامین E

ویتامین E نیز مانند ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدان است. تامین این ماده توسط رژیم غذایی صحیح یا مصرف مکمل‌ها، در تقویت سیستم ایمنی، سلامت پوست و مو، کاهش احتمال ابتلا به سرطان‌ها و… موثر است. ویتامین E در ترکیبات قرص ول وومن گنجانده شده و در بالا بردن سطح سلامت زنان مفید واقع می‌گردد.

ویتامین‌های گروه B

برخی متخصصان معتقدند که ویتامین‌های گروه B را می‌توان به عنوان پرچم‌داران ریزمغذی‌های ضروری برای خانم‌ها در نظر گرفت. کمبود این ویتامین‌ها به ندرت اتفاق می‌افتد چرا که ویتامین‌های گروه ب در بسیاری از مواد غذایی معمولی وجود دارند. با این حال در انواع مکمل‌های مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها، مقادیری از ویتامین‌های ب گنجانده شده تا کمبودهای احتمالی جبران شوند. از جمله فواید این ویتامین‌ها می‌توان به خواص ویتامین B6 برای افزایش آرامش روحی و بهبود عملکرد سیستم عصبی، ویتامین B1، B2 و B3 برای بهبود جریان خون در سراسر بدن، ویتامین B3 باعث تسریع رشد مجدد سلول‌ها (موثر در رشد موها) و ویتامین B9 و B12 جهت سلامت پوست، مو و ناخن‌ها اشاره کرد.

منیزیم

منیزیم از جمله مینرال‌های ضروری برای بدن است اما میزان اندکی از آن کفایت می‌کند. این ماده معدنی برای کاهش درد‌های عضلانی پیش از قاعدگی موثر است. همچنین منیزیم برای بهبود عملکرد سیستم عصبی و عضله‌ای ضرورت دارد.

آهن

از جمله مهم‌ترین مواد معدنی برای حفظ سلامت بدن می‌توانیم به آهن اشاره کنیم. این مینرال برای تولید هموگلوبین، بهبود عملکرد عضله‌ها، سلامت قلب و عروق، استحکام موها و… کاربرد دارد. بسیاری خانم‌ها به دلیل خونریزی‌های شدید دوره قاعدگی یا تغذیه نادرست، دچار کم‌خونی ناشی از فقر آهن می‌شوند. ریزش مو، زرد شدن رنگ رخسار، احساس ضعف و بی‌حالی مداوم و… تنها تعدادی از عمومی‌ترین علائم کمبود آهن هستند. این ماده معدنی مهم در ترکیبات قرص ول وومن وجود دارد و به ارتقا سطح سلامت خانم‌ها کمک می‌کند.

زینک (روی)

عنصر روی که معمولا با نام زینک شناخته می‌شود، یکی دیگر از مینرال‌های ضروری برای سلامت خانم‌ها است و در ترکیبات ول وومن وجود دارد. زینک در افزایش توانایی باروری، تقویت سیستم ایمنی، تسریع التیام زخم‌ها، زیبایی پوست و استحکام ریشه مو‌ها موثر است.

مس

مس نیز جزو آن دسته از مواد معدنی ضروری است که بدن ما به میزان اندکی از آن نیاز دارد. بسیاری از فرآیندهای مهم بدن مانند ساخت هموگلوبین، جذب بیشتر آهن، ترشح آنزیم‌های روده‌ای، تنظیم ترشح هورمون استروژن و… به مس وابسته هستند. همچنین این ماده معدنی دارای خواص آنتی اکسیدان است و می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد.

سلنیوم

این ماده معدنی کمیاب در تولید آنتی‌اکسیدان در بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. به این ترتیب بدن برای مقابله با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مانند سرب، جیوه و کادمیوم توانایی بیشتری پیدا می‌کند. از جمله نقش‌های سلنیوم در بدن می‌توانیم به تنظیم ترشح هورمون‌های تیروئید و تنظیم متابولیسم اشاره کنیم.

کرومیوم

کرومیوم یکی دیگر از مواد معدنی است که بدن ما به آن نیاز دارد. این ماده معدنی برای تقویت توده عضله‌ها، سلامت قلب و پردازش گلوکز در بدن ضروری است. مقادیر کافی از این ماده در ترکیبات قرص ول وومن وجود دارد.

قرص ول وومن برای چیست؟

تا این بخش از مقاله سعی کردیم به طور مفصل درمورد خواص ترکیبات و مواد تشکیل‌دهنده قرص ول وومن ویتابیوتیکس صحبت کنیم. حال ببینیم این قرص مولتی ویتامین چه فوایدی برای خانم‌ها دارد و علت محبوبیت بالای این محصول چیست. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم این مکمل جامع، تمامی ریزمغذی‌های ضروری روزانه را برای خانم‌ها تامین می‌کند و این ویژگی، مهم‌ترین کاربرد ول وومن می‌باشد.

علاوه بر این از جمله مهم‌ترین فواید قرص ول وومن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین ویتامین‌ها، مینرال‌ها و ریزمغذی‌های ضروری برای سلامت بدن زنان در سنین مختلف
  • سلامت عمومی زنان
  • کاهش علائم آزار دهنده پیش از قاعدگی یا عوارض دوران یائسگی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود سلامت روانی (کاهش استرس و افزایش آرامش روحی)
  • افزایش سطح انرژی برای انجام فعالیت‌های روزانه یا ورزش
  • جوانسازی پوست و حفظ سلامت موها

نحوه مصرف قرص ول وومن

جهت اطلاع از نحوه مصرف قرص ول وومن طبق دستور پزشک یا راهنمای بروشور این محصول عمل کنید. شما می‌توانید روزانه ۲ عدد قرص را همراه با وعده غذایی اصلی و با یک لیوان آب مصرف کنید. توجه داشته باشید که قرص ول وومن نباید با معده خالی مصرف شود و نباید مقدار استفاده را از میزان توصیه شده بیشتر نکنید.

خرید قرص ول وومن

برای تهیه قرص ول وومن ویتابیوتیکس می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه آسان‌تر جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص ول وومن خارجی سفارش اینترنتی این محصول از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه و تامین انواع مکمل‌های اصل و معتبر، سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید این قرص و سایر مکمل‌ها شامل بهترین قرص تقویتی بدن به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید بهترین قرص تقویتی بدن

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص ول وومن برای چه سنی مناسب است؟

خانم‌های بالای ۱۸ سال تا سن یائسگی می‌توانند از قرص ول وومن استفاده کنند. البته بعد از یائسگی نیز این قرص قابل استفاده است اما بهتر است خانم‌های یائسه بعد از ۵۰ سالگی مکمل‌های مخصوص مصرف کنند.

قرص ول وومن را چه موقع باید خورد؟

پزشک شما بهترین مرجع برای اطلاع از نحوه و زمان مصرف قرص ول وومن است. اما به طور معمول این قرص را می‌توانید روزانه ۲ عدد همراه با وعده غذایی مصرف کنید. قرص ول وومن را نباید با معده خالی بخورید در نتیجه بهترین زمان مصرف آن همراه با غذا می‌باشد.

قرص ول وومن برای آقایان چه تاثیری دارد؟

منع مصرفی جهت استفاده قرص ول وومن برای آقایان وجود ندارد. این قرص یک مکمل مولتی ویتامین است که ترکیبات آن ضرری برای آقایان ایجاد نمی‌کند. با این حال اگر به دنبال تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای آقایان هستید، بهتر است از مکمل‌های مخصوص مانند قرص ول من ویتابیوتیکس که دارای ترکیبات با مقادیر مختص آقایان می‌باشد، بهره ببرید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط