ترکیبات پودر روتارین
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اکثر ما بسته به سن و وضعیت سیستم ایمنی بدنمان، هر از چند گاهی دچار سرماخوردگی می‌شویم. یکی از محصولاتی که پزشکان مصرف آن را برای کمک به درمان علائم سرماخوردگی توصیه می‌کنند، پودر روتارین است. ترکیبات پودر روتارین باعث می‌شود روند درمان شما سریع‌تر انجام شود. همچنین روتارین سبب رقیق شدن ترشحات تنفسی شده و می‌تواند دردهای سینه و گلو و به خصوص سرفه را درمان کند.

نکته جالب این است که مصرف این دارو، بسیار آسان است و عارضه جانبی نیز به همراه ندارد. این مسئله ناشی از مواد تشکیل دهنده پودر روتارین است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این باره صحبت کنیم.

روتارین از چه درست شده است؟

پودر روتارین یا Rutarin یک نوع دمنوش محسوب می‌شود که از گیاهان دارویی مختلف به وجود آمده است. این محصول کاملاً گیاهی بوده و اثر مخربی روی عملکرد سیستم دفاعی بدن شما ندارد. شاید برای شما سوال شود که گیاهان موجود در روتارین چیست؟ در ادامه به بررسی ترکیبات پودر روتارین و معرفی گیاهان تشکیل‌دهنده آن می‌پردازیم:

کیدونیا ابلانگا

یکی از گیاهان مورد استفاده در ترکیبات پودر گیاهی روتارین، کیدونیا ابلانگا است. این گیاه همان “بِه” است که دانه آن در تولید روتارین استفاده می‌شود. دانه “به” یک منبع سرشار از موسیلاژ است.

دانه به از ترکیبات پودر روتارین
یکی از اصلی‌ترین ترکیبات پودر روتارین دانه “به” با نام علمی کیدونیا ابلانگا بوده، که سرشار از موسیلاژ است.

شاید بپرسید که موسیلاژ چیست؟ موسیلاژ ماده لزجی است که می‌تواند التهاب به وجود آمده در گلو را بهبود دهد و گرفتگی صدای شما را برطرف کند. 

اوریگانوم ولگار 

گیاه دیگری که در ترکیبات پودر روتارین استفاده شده است، “مرزنجوش” است که نام علمی آن اوریگانوم ولگار می‌باشد. این محصول از تیره نعناعیان است. مرزنجوش از نظر طعم و مزه کمی شبیه به پونه کوهی بوده که باعث می‌شود در صورت تهوع داشتن نیز به راحتی بتوانید آن را میل کنید. این ماده نیز مانند کیدونیا ابلانگا خواص آنتی باکتریال زیادی دارد.

ترکیبات پودر روتارین و مرزنجوش

ماده موثره گیاه مرزنجوش کارواکرول نام دارد. این ماده خواص ضد باکتری دارد. علاوه بر این، کارواکرول خاصیت اکسپکتورانت یا خلط آور دارد، به بیان دیگر این ماده سبب رقیق شدن خلط و دفع راحت‌تر آن می‌شود. این خواص کارواکرول، آن را به ترکیب موثری برای درمان سرفه و برونشیت تبدیل کرده است.

مرزنجوش از ترکیبات پودر روتارین
گیاه اصلی دیگر در ترکیبات پودر روتارین مرزنجوش یا اوریگانوم ولگار است که دارای خاصیت آنتی باکتریال می‌باشد.

این ماده عموماً مزاجی گرم و خشک دارد. باید حواستان باشد که اگر طبع گرمی دارید، یا اینکه از مواد غذایی با خاصیت گرم و تند استفاده می‌کنید، بهتر است که در هنگام مصرف روتارین، از آن استفاده نکنید.

آیا روتارین همان چهارتخمه است؟

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از افراد را در مورد ترکیبات پودر روتارین، به خود مشغول کرده است، این است که آیا روتارین همان چهارتخمه است؟ همان طور که در طول متن این مقاله شما را با ترکیبات پودر روتارین آشنا کردیم، مشاهده کردید که این محصول کاملاً با چهارتخمه متفاوت است. شاید شکل ظاهری محصول نهایی یکسان باشد، اما ترکیبات آن متفاوت است. 

روتارین را از کجا تهیه کنیم؟

شما می‌توانید برای خرید ساشه روتارین از طریق سایت داروخانه آنلاین مفیدطب اقدام به خرید کنید. بروشور و تمامی اطلاعات لازمی که شما درمورد این محصول و نحوه مصرف آن نیاز دارید، در صفحه پودر روتارین ذکر شده است. شرایط نگهداری تمامی داروها در انبار داروخانه آنلاین مفیدطب با تجهیزات روز دنیا به صورت لحظه ای کنترل می‌شود. 

خرید پودر روتارین

عوارض روتارین  

پودر روتارین عوارض جانبی خاصی برای مصرف‌کنندگان ندارد. البته در شرایط زیر بهتر است که با پزشک مشورت کنید و سرخود از این پودر استفاده نکنید:

  • حساسیت به گیاه “به” یا “مرزنجوش” 
  • مصرف لیتیوم 
  • بارداری یا شیردهی 

چند نکته در مورد ترکیبات پودر روتارین

  1. برای آنکه روتارین بهتر اثر کند، بهتر است در طول مدت مصرف این دارو، از مصرف غذاهای سرخ کردنی و ترشی‌جات پرهیز کنید.
  2. همچنین توصیه می‌کنیم که بعد از خوردن روتارین تا مدت زمان ۳۰ دقیقه چیز دیگری نخورید. این کار باعث می‌شود که کاملاً مواد دارویی روی گلوی شما اثر کند.
  3. برای مصرف پودر روتارین، ابتدا باید یک استکان آب جوش آماده کنید. سپس محتویات یک ساشه را در آب جوش ریخته و یک ظرف روی استکان قرار دهید. این کار باعث می شود اجزای گیاهی روتارین خوب دم بکشد و موسیلاژ خوبی تشکیل شود.
    دمنوش روتارین برای بهبود سرفه و سرماخوردگی
    ۰برای مصرف روتارین لازم است یک ساشه را در داخل یک لیوان آب جوش حل کرده و بعد از دم کشیدن میل کنید.
  4. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، مخلوط حاصل را نوش جان کنید.
  5. می‌توانید روزی ۲ تا ۳ ساشه روتارین را به همین روش مصرف کنید.

جمع بندی

ترکیبات پودر روتارین به گونه‌ای است که می‌توانید برای سرفه و سرماخوردگی از آن بهره ببرید. این محصول روند درمان سرفه و سرماخوردگی را بهبود می‌بخشد. همچنین عوارض جانبی این محصول تقریباً صفر است و اکثر افراد می‌توانند از این محصول استفاده کنند. دو ترکیب اصلی روتارین “به” و “مرزنجوش” است و همانطور که اشاره کردیم، ترکیبات پودر روتارین با معجون چهارتخمه متفاوت است.

هر سوال دیگری در مورد روتارین و سایر محصولات گیاهی داشتید، می‌توانید در صفحه آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

خرید پودر روتارین


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره