عوارض قرص بایو بیسیکس وومن
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

در دنیای صنعتی امروز که خانم‌ها نیز هم‌پای آقایان فعالیت‌های سنگین شغلی را به صورت روزانه تجربه می‌کنند، سلامت عمومی آن‌ها بیشتر از قبل در خطر افتاده است. در چنین شرایطی تامین ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های ضروری جهت حفظ سلامت بدن اهمیت زیادی پیدا می‌کند. پزشکان همواره بر تغذیه غنی از مواد مغذی و در کنار آن مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین برای خانم‌ها تاکید دارند. قرص بایوبیسیکس وومن یک مولتی ویتامین مخصوص بانوان است که ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بانوان را تامین می‌کند. این مکمل غنی شده با ۲۳ ریزمغذی ضروری، در حفظ سلامت عمومی بدن خانم‌ها به طور قابل توجهی کمک‌کننده است. در این مقاله به بررسی فواید و عوارض قرص بایو بیسیکس وومن می‌پردازیم و شما را با نکات مصرف آن آشنا می‌کنیم.

قرص بایوبیسیکس وومن چیست؟

همانطور که گفتیم قرص بایوبیسیکس وومن یک مولتی ویتامین مینرال می‌باشد که فرمولاسیون آن متناسب با نیاز خانم‌ها در نظر گرفته شده است. قرص بایو بیسیکس خانم‌ها محصولی از همکاری ایران و شرکت نیچرز اونلی آمریکا است که شرکت داروسازی آب دارو طب دارنده پروانه ساخت این محصول می‌باشد. هر بسته بایوبیسیکس وومن حاوی ۳۰ عدد قرص است که به صورت ۲ بلیستر ۱۵ عددی بسته‌بندی می‌شود.

قرص بایوبیسیکس وومن یک مکمل معدنی و ویتامینی متعادل جهت حصول اطمینان از دریافت ریزمغذی‌های ضروری است که موجب ارتقاء سلامتی خانم‌ها می‌شود. این محصول غنی شده با ۲۳ ریز مغذی مورد نیاز بدن است که به جبران کمبود ویتامین‌ها و املاح کمک بسزایی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های قرص بایو بیسیکس وومن می‌توان به فاقد رنگ و طعم‌دهنده‌های مصنوعی بودن آن اشاره کرد. این فرآورده همچنین حاوی گلوتن، سویا، گندم و مخمر نیز نمی‌باشد و از همین رو برای بسیاری از گروه‌ها قابل استفاده است.

خرید قرص بایوبیسیکس وومن

ترکیبات مولتی ویتامین بایوبیسیکس وومن

قبل از اینکه درمورد فواید و عوارض قرص بایو بیسیکس وومن صحبت کنیم، بهتر است شما را با ترکیبات تشکیل‌دهنده این مولتی ویتامین آشنا کنیم. قرص بایو بیسیکس وومن حاوی ۲۳ ترکیب موثر شامل انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری زیر است:

  • ویتامین A: از جمله ویتامین‌های ضروری برای خانم‌ها در تمام سنین است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می‌باشد. ویتامین A علاوه بر کمک به افزایش استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها، بافت‌های نرم، پوست و غشاهای مخاطی را نیز تقویت می‌کند. همچنین ویتامین A موجب بهبود بینایی و تقویت سیستم دفاعی بدن و در نتیجه کند شدن روند پیری می‌شود.
  • ویتامین B1: تیامین یا ویتامین B1 در فرایندهای سوخت و ساز سلولی نقش مهمی دارد. به همین دلیل تاثیر بسیاری بر سلامت مغز، سیستم ایمنی و بافت‌های عضلانی دارد.
  • ویتامین B2: ریبوفلاوین یا ویتامین B2 برای سوخت و ساز طبیعی سلول‌های بدن ضروری است. این ویتامین سطح انرژی بدن را بالا می‌برد و از همین رو باعث از بین رفتن خستگی، اضطراب، نگرانی و بی‌حسی شده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد.
  • ویتامین B3: این ویتامین در کاهش کلسترول خون موثر است. ویتامین B3 دیابت و حمله قلبی را کنترل کرده و از تصلب شرایین جلوگیری می‌کند.
  • ویتامین B5: ویتامین B5 در سوخت و ساز پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها نقش مهمی دارد. همچنین این ویتامین در کنترل اختلالاتی مانند آلرژی، ریزش مو و آسم نیز موثر است.
  • ویتامین B6: این ویتامین از طریق تولید هورمون‌ها و مواد شیمیایی موجب کاهش افسردگی، بهبود بیماری‌های قلبی و تقویت حافظه می‌شود. ویتامین B6 سطح قند خون را تنظیم کرده، مانع کم خونی شده و از حالت تهوع صبحگاهی در خانم‌های باردار پیشگیری می‌کند.
  • ویتامین B7: بیوتین یا ویتامین B7 از جمله ویتامین‌های ضروری برای خانم‌ها است. این ویتامین در رشد مو و تقویت ناخن‌ها بسیار موثر است. همچنین موجب رشد استخوان، تقویت مغز استخوان، جلوگیری از بروز جوش‌های پوستی و بهبود عملکرد طبیعی قلب می‌شود.
  • ویتامین B9: فولیک اسید یا ویتامین B9 به خصوص برای خانم‌های باردار بسیار توصیه می‌شود. این ویتامین به رشد جنین کمک کرده و از ابتلا به فشار خون، کاهش قدرت حافظه، حملات قلبی، آلزایمر و سرطان پیشگیری می‌کند.
  • ویتامین B12: این ویتامین برای سوخت و ساز بدن ضروری است و استفاده از آن به تقسیم سلولی عادی و سنتز پروتئین کمک می‌کند. همچنین از بیماری‌های قلبی، کم خونی و مشکلات حافظه جلوگیری می‌کند.
  • ویتامین C: این ویتامین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و از همین رو می‌تواند از عوامل مخرب مانند پیری زودرس و یا ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری کند. ویتامین ث بخصوص در دوران جوانی خانم‌ها که به دلیل خونریزی‌های قاعدگی یا رژیم غذایی نادرست دچار فقر آهن می‌شوند، باعث افزایش جذب آهن در بدن خواهد شد.
  • ویتامین D3: این ویتامین برای جذب بهتر کلسیم توسط استخوان‌ها و افزایش تراکم آن‌ها نقش مهمی دارد. همچنین مقدار کافی این ویتامین به کنترل کلسترول در دوران یائسگی، کاهش روند افزایش وزن و رفع اسپاسم های عضلانی کمک می‌کند.
  • ویتامین E: این ویتامین نیز مانند ویتامین C دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که به تقویت سیستم ایمنی، سلامت پوست و مو و کاهش احتمال ابتلا به سرطان‌ها کمک موثری می‌کند.
  • ویتامین K1: این ویتامین در تقویت استخوان‌ها، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، تقویت سیستم ایمنی و تامین انرژی بدن موثر عمل می‌کند.
  • کلسیم: کلسیم برای رشد استخوان و قوی نگه داشتن آن یک ماده کلیدی است. این ماده معدنی برای پیشگیری از پوکی استخوان به خصوص در خانم‌ها اهمیت زیادی دارد. همچنین می‌تواند علائم سندروم پیش از قاعدگی را تسکین دهد.
  • منیزیم: این ماده معدنی از جمله مینرال‌های ضروری است که در کاهش دردهای عضلانی پیش از قاعدگی موثر است. همچنین منیزیم برای بهبود عملکرد سیستم عصبی و عضله‌ای ضرورت دارد.
  • زینک: زینک نیز یکی از مینرال‌های ضروری برای سلامت خانم‌ها است که در افزایش توانایی باروری، تقویت سیستم ایمنی، تسریع التیام زخم‌ها، زیبایی پوست و استحکام ریشه مو‌ها موثر است.
  • آهن: مهم‌ترین ماده معدنی برای سلامت بدن است که برای تولید هموگلوبین، بهبود عملکرد عضله‌ها، سلامت قلب و عروق و استحکام موها کاربرد دارد. مصرف آهن برای خانم‌ها به دلیل خونریزی‌های شدید دوره قاعدگی و یا تغذیه نادرست، بسیار ضروری است.
  • منگنز: این ماده معدنی برای سلامت ساختار استخوان‌ها، متابولیسم استخوان‌ها و همچنین کمک به ایجاد آنزیم‌های ضروری برای ساخت استخوان‌ها بسیار موثر است. منگنز برای عملکرد طبیعی مغز و فعالیت مناسب سیستم عصبی بدن نیز بسیار ضروری است.
  • ید: کمبود ید در بارداری یک مشکل اساسی است و می‌تواند موجب آسیب مغزی در نوزادان شود. علاوه بر این کم کاری تیروئید، بزرگ شدن غده تیروئید و افزایش وزن نیز از مواردی هستند که ممکن است در اثر کمبود ید در رژیم غذایی ایجاد شوند.
  • مس: این ماده معدنی نیز برای بسیاری از فرایندهای مهم بدن مانند ساخت هموگلوبین، جذب بیشتر آهن، ترشح آنزیم‌های روده‌ای، تنظیم ترشح هورمون استروژن و… کاربرد دارد. همچنین مس دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد.
  • سلنیوم: سلنیوم یک ماده معدنی کمیاب است که در تولید آنتی اکسیدان در بدن نقش مهمی دارد. از جمله نقش‌های سلنیوم می‌توان به تنظیم ترشح هورمون‌های تیروئید و تنظیم متابولیسم بدن اشاره کرد.
  • کرومیوم: این ماده معدنی برای تقویت توده عضله‌ها، سلامت قلب و پردازش گلوکز در بدن ضروری است.
  • مولیبدن: این ریزمغذی در سنتز پروتئین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قرص بایو بیسیکس وومن برای چیست

در بخش قبل با خواص تمامی ترکیبات موجود در قرص بایوبیسیکس وومن نیچرز اونلی به خوبی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، این محصول یک مکمل معدنی و ویتامینی کامل است که هر آنچه یک خانم برای ارتقاء سلامتی‌اش نیاز دارد را تامین می‌کند. فرمول جامع قرص بایوبیسیکس وومن بر اساس تحقیقات بالینی، به خوبی متعادل شده است.

خرید قرص بایو بیسیکس وومن
جهت خرید قرص بایو بیسیکس وومن با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

از این مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها برای جبران کمبود آهن و فقدان ویتامین‌های ضروری استفاده می‌شود. در واقع قرص بایو بیسیکس وومن با افزایش سطح ریزمغذی‌ها به بهبود انرژی بدن، کاهش استرس، افزایش نشاط عمومی و آرامش روحی کمک شایانی می‌کند. علاوه بر بهبود سلامت روانی از این مولتی ویتامین می‌توان برای جوانسازی پوست، حفظ سلامت موها، استحکام ناخن‌ها، تقویت استخوان‌ها، کاهش علائم آزاردهنده پیش از قاعدگی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش عوارض دوران یائسگی استفاده کرد.

از مزیت‌های مشهود این قرص نسبت به سایر مکمل‌های مشابه، می‌توان به کم بودن احتمال عوارض قرص بایو بیسیکس وومن و در عوض، فواید بیشمار آن اشاره کرد.

فواید قرص بایوبیسیکس وومن

اگر بخواهیم فواید قرص بایوبیسیکس وومن نیچرز اونلی را به صورت تیتروار بیان کنیم، شامل موارد زیر می‌شود:

  • تامین ویتامین‌ها، مینرال‌ها و ریزمغذی‌های ضروری برای سلامت بدن زنان در سنین مختلف
  • کمک به حفظ سلامت عمومی زنان
  • کاهش علائم آزار دهنده پیش از قاعدگی یا عوارض دوران یائسگی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود سلامت روانی (کاهش استرس و افزایش آرامش روحی)
  • افزایش سطح انرژی برای انجام فعالیت‌های روزانه یا ورزش
  • جوانسازی پوست و حفظ سلامت موها
  • غنی شده با ۲۳ ریز مغذی مورد نیاز بدن
  • فاقد رنگ و طعم‌دهنده‌های مصنوعی، نگهدارنده، گلوتن، سویا، گندم و مخمر

عوارض قرص بایو بیسیکس وومن

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، می‌توان گفت احتمال بروز عوارض قرص بایو بیسیکس وومن بسیار کم است. در واقع ترکیبات این قرص ایمن هستند و بعد از مصرف عارضه جانبی ایجاد نمی‌کنند. با این حال برای جلوگیری از بروز هرگونه عوارض گوارشی توصیه می‌شود، قرص بایو بیسیکس وومن را با شکم خالی مصرف نکنید.

علاوه بر این افرادی که به هر کدام از مواد موجود در فرمولاسیون قرص بایوبیسیکس حساسیت دارند، باید از مصرف این محصول خودداری نمایند. این قرص فاقد گلوتن، سویا، گندم و مخمر است و برای بسیاری از گروه‌ها ایمن می‌باشد. همچنین جهت به حداقل رساندن عوارض قرص بایو بیسیکس وومن، در ترکیبات این فرآورده از رنگ، طعم‌دهنده‌های مصنوعی و نگهدارنده‌ها نیز استفاده نشده است.

قرص بایوبیسیکس وومن چاق کننده است؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که یکی از عوارض قرص بایو بیسیکس وومن ایجاد اضافه وزن پس از مصرف آن است. قرص بایوبیسیکس وومن یک مکمل مخصوص افزایش وزن نیست ولی در برخی افراد می‌تواند باعث افزایش اشتها شود. به طور کلی وجود برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های گروه B و موادی مانند آهن و زینک در مکمل‌ها باعث افزایش اشتهای برخی افراد می‌شود. اما چه کسانی در اثر مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین چاق می‌شوند.

افرادی که دچار کمبود آهن، زینک یا سایر ویتامین‌ها باشند، برخی عوارض را تجربه خواهند کرد که بی‌اشتهایی یا کم شدن اشتها یکی از شایع‌ترین آن‌ها است. همین مسئله موجب می‌شود که این افراد بعد از مصرف مکمل‌های حاوی ریزمغذی‌ها، اشتهای طبیعی خود را دوباره به دست بیاورند و کمی افزایش وزن را احساس کنند. در نتیجه مکمل‌های غذایی مانند قرص بایوبیسیکس وومن برای همه افراد ایچاد اضافه وزن نخواهد کرد.

عوارض قرص بایوبیسیکس وومن در بارداری

یکی از بزرگترین چالش‌ها و نگرانی‌های مادران در دوران بارداری این است که بتوانند به خوبی نیازهای بدن خود و جنین را برای رشد کامل‌تر و بهتر تأمین کنند. از مهم‌ترین نیازهای بدن خانم‌ها در دوران بارداری می‌توان به مواردی مانند آهن، کلسیم، ویتامین D، ید و فولیک اسید، زینک، ویتامین C، ویتامین B6 و ویتامین B12 اشاره کرد. قرص بایوبیسیکس به دلیل دارا بودن تمامی این ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند به عنوان یک مکمل مناسب برای جبران کمبودهای تغذیه‌ای در دوران بارداری و شیردهی استفاده شود.

علاوه بر این یک مکمل مناسب بارداری باید فاقد گلوتن، رنگ مصنوعی و مخمر باشد که قرص بایو بیسیکس وومن این ویژگی را نیز دارا است. از همین رو می‌توان گفت این مولتی ویتامین باعث ایجاد هیچ‌گونه عوارضی در بارداری نمی‌شود. با این حال به دلیل حساس بودن شرایط خانم‌های باردار، استفاده از هر نوع دارو و مکملی بدون مشورت با پزشک مجاز نمی‌باشد.

نحوه مصرف قرص بایو بیسیکس وومن

جهت اطلاع از نحوه مصرف قرص بایو بیسیکس وومن بهتر است با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. اما این قرص بدون نسخه نیز قابل تهیه است و روش مصرف معمول آن به صورت ۱ تا ۲ عدد قرص در روز می‌باشد. دقت داشته باشید که در هنگام این قرص باید معده شما خالی نباشد و بهتر است آن را بعد از غذا میل کنید. همچنین در صورت مصرف داروهای دیگر، قبل از استفاده از قرص بایو بیسیکس وومن، باید با پزشک خود مشورت داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب شما را با یکی از بهترین مکمل‌های مولتی ویتامین و مینرال مخصوص بانوان آشنا کردیم. این فرآورده حاوی ۲۳ ریزمغذی ضروری بدن بوده و دارای فواید بیشمار است. همانطور که در طول متن اشاره کردیم عوارض قرص بایو بیسیکس وومن بسیار کم و تقریبا نادر می‌باشد.

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص بایوبیسیکس وومن و سایر مکمل‌ها شامل مولتی ویتامین بانوان به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید بهترین مولتی ویتامین برای خانمها

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

بهترین زمان مصرف قرص بایوبیسیکس چه وقتی است؟

توصیه می‌شود قرص بایوبیسیکس را با معده خالی مصرف نکنید. به همین دلیل بهترین زمان مصرف قرص بایوبیسیکس بعد از صرف غذا می‌باشد.

قرص بایوبیسیکس مردانه چیست؟

شرکت نیچرز اونلی محصولی مشابه قرص بایوبیسیکس وومن دارد که مخصوص آقایان بوده و قرص بایوبیسیکس من نام دارد. این محصول نیز حاوی ۲۳ ریزمغذی ضروری است که مقادیر آن‌ها متناسب با نیاز روزانه مردان در نظر گرفته شده است.

قیمت قرص بایوبیسیکس وومن چقدر است؟

جهت اطلاع از قیمت قرص بایوبیسیکس وومن و خرید این مکمل مولتی ویتامین خانم‌ها می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت کنید. محصولات مورد نظر شما در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده خواهد شد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط