بهترین مولتی ویتامین بزرگسالان در داروخانه آنلاین مفیدطب

بهترین مولتی ویتامین بزرگسالان در داروخانه آنلاین مفیدطب
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

پزشکان و متخصصین تغذیه دائماً تاکید دارند که، سبک زندگی شما خواه پر جنب و جوش و پرمشغله باشد یا آرام و بی دغدغه، در هر صورت باید به غذایی که می‌خورید، توجه کنید. زیرا نیازهای بدن شما از همین غذاها تأمین می‌شود. اما کو گوش شنوا! اکثر ما به دلیل مشغله‌های کاری و ذهنی زیادی که برای خودمان درست کرده‌ایم، ترجیح می‌دهیم غذای خود را از دم دست‌ترین منبع مثل رستوران، فست فود یا حتی سوپرمارکت‌ها تهیه کنیم یا از مواد غذایی نیمه آماده برای پختن غذا استفاده می‌کنیم. در هر صورت کمترین وقت را به تهیه غذا اختصاص می‌دهیم. به همین دلیل هم مولتی ویتامین‌های مخصوص بزرگسالان وارد بازار شده‌اند تا کمبودهای تغذیه‌ای ما بزرگسالان پرمشغله و بی اهمیت به تغذیه را برطرف کنند!

از آنجا که کمبود تغذیه‌ای بین جوانان و افراد میانسال هم این روزها بسیار شایع شده است، ما این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را به معرفی بهترین مولتی ویتامین بزرگسالان اختصاص داده‌ایم تا بزرگسالان پرمشغله هم بتوانند بدن سالم‌تر و زندگی باکیفیت‌تری داشته باشند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

ویتامین‌های عمومی مورد نیاز بدن بزرگسالان

قبل از اینکه به سراغ معرفی چند مولتی ویتامین بزرگسالان باکیفیت و پرطرفدار برویم، بهتر است بدانیم هنگام گشتن به دنبال یک مکمل تغذیه‌ای خوب، روی برچسب ارزش غذایی آن، باید به دنبال چه ویتامین‌ها و ریزمغذی‌هایی باشیم. البته بهتر است قبل از خرید مولتی ویتامین مخصوص بزرگسالان، از کمبودهای بدن خود خبر داشته باشیم. یک آزمایش خون ساده، ما را از شرایط کلی بدنمان آگاه می‌کند.

از آنجا که نیاز بدن خانم‌ها با آقایان متفاوت است، در ادامه ریزمغذی‌های مهم برای آقایان و خانم‌ها را به طور جداگانه معرفی می‌کنیم. البته مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، تنها ریزمغذی‌های مهم بدن نیستند. بلکه کمبودهای شایع و مهم بدن زنان و مردان هستند که هر مولتی ویتامین بزرگسالان باکیفیت و خوبی در کنار سایر ریزمغذی‌ها این موارد را نیز باید در ترکیبات خود داشته باشد.

ویتامین های مهم برای خانم ها
ریزمغذی های مهم در مولتی ویتامین مخصوص زنان

ریزمغذی‌های مهم برای مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها

بدن خانم‌ها در طول دوره‌های مختلف زندگی (دوران بلوغ و قاعدگی، بارداری، شیردهی و یائسگی) با کمبودهای مختلفی مواجه می‌شود. به همین دلیل جبران کمبودهای تغذیه‌ای برای بانوان بزرگسال و میانسال به مراتب سخت‌تر از مردان است. به خصوص در دوران بارداری که علاوه بر کمبودهای بدن خود، باید نیازهای جنین در حال رشد را نیز تأمین کنند. همین موضوع هم باعث شده پزشکان تاکید بیشتری روی مصرف مولتی ویتامین بزرگسالان توسط خانم‌ها داشته باشند.

یک مولتی ویتامین مخصوص بزرگسالان برای خانم‌ها باید این ریزمغذی‌ها را حتماً در ترکیبات خود داشته باشد:

  • کلسیم

دریافت میزان کافی کلسیم برای خانم‌ها، به خصوص در سنین نوجوانی و جوانی، به تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها، بهبود هماهنگی اعصاب و جریان خون کمک می‌کند. همچنین کلسیم کافی در بدن احتمال بروز پوکی استخوان پس از یائسگی را کاهش می‌دهد.

  • ویتامین D

با افزایش سن، توانایی پوست برای تولید ویتامین D از نور خورشید کاهش می‌یابد. به همین دلیل هم خانم‌های میانسال نیاز بیشتری به این ویتامین دارند. ویتامین D همچنین برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش ارتباط سلول‌های مغز نیز نیاز است و برای تقویت رشد جنین در بارداری ضروری است.

  • فولیک اسید (ویتامین B9)

فولیک اسید یا فولات یکی از اعضای جدا نشدنی مولتی ویتامین مخصوص بزرگسالان است. وجود این ویتامین برای ساخت DNA و گلبول‌های قرمز سالم ضروری است. اما متاسفانه خانم‌ها در سن نوجوانی و جوانی معمولاً دچار کمبود این ویتامین هستند و برای تأمین آن نیاز به مصرف مکمل دارند. فولیک اسید از بروز نقایص مادرزادی متعدد در جنین جلوگیری می‌کند؛ به شرطی که خانم‌ها قبل از بارداری مقدار کافی از آن را در بدن خود داشته باشند.

  • آهن

بدون آهن بدن شما قادر به ساخت گلبول قرمز جدید و حمل اکسیژن به سایر بافت‌های بدن نخواهد بود. کمبود آهن در اکثر دختران نوجوان و خانم‌ها در سنین فرزند آوری دیده می‌شود. به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین ریزمغذی‌های موجود در مولتی ویتامین های مخصوص بانوان، آهن است.

  • ویتامین C

این ویتامین یک آنتی اکسیدان چندکاره است که بهترین دوست بدن بانوان محسوب می‌شود! ویتامین ث با اثر رادیکال‌های آزاد، عفونت‌ها و بیماری‌های مزمن مبارزه می‌کند. همچنین برای تولید کلاژن و جوانسازی پوست نیز مفید است. مهم‌ترین نقش ویتامین C برای خانم‌ها، کمک به جذب بهتر و بیشتر آهن است.

  • ید

بدن شما از ید برای ساختن هورمون‌های تیروئید استفاده می‌کند. این هورمون‌ها برای تنظیم متابولیسم بدن حیاتی‌اند. معمولاً خانم‌ها در دوران عادی زندگی خودید را به اندازه کافی از غذاها دریافت می‌کنند. اما در دوران بارداری، بایدید اضافه، برای تنظیم رشد جنین، از طریق مصرف مولتی ویتامین بزرگسالان دریافت شود.

  • ویتامین B12

ویتامین B12 برای ساخت گلبول‌های سفید و قرمز خون و رشد و هماهنگی سلول‌های عصبی لازم است. زنان گیاهخوار، خانم‌های مسن و مادران باردار معمولاً دچار کمبود ویتامین B12 هستند و باید آن را با مصرف مکمل تغذیه‌ای بزرگسالان یا تغذیه مناسب کسب کنند.

  • منیزیم

در آمریکا از هر سه زن، یک نفر از بیماری قلبی رنج می‌برد و از هر ۱۰ زن یک نفر مبتلا به دیابت است. تنظیم فشار خون و قند خون می‌تواند از بروز هر دو این بیماری‌ها تا حد زیادی جلوگیری کند. وجود منیزیم کافی در بدن زنان، به خصوص پس از یائسگی، به عملکرد بهتر قلب و کنترل دیابت کمک می‌کند.

ویتامین های مهم برای مردان
ریزمغذی های مهم در مولتی ویتامین برای مردان

ریزمغذی‌های مهم برای مولتی ویتامین مخصوص مردان

بسیاری از آقایان فکر می‌کنند چون دوره‌های مختلف زندگی خانم‌ها را ندارند، بدنشان دچار کمبود تغذیه‌ای نمی‌شود. این تصور کاملاً غلط است. تغذیه‌ی ناسالم هر فردی را در هر شرایطی از زندگی به کمبودهای تغذیه‌ای دچار می‌کند. اما این کمبودها در مردان، در بخش‌های متفاوتی بروز پیدا می‌کند و مشکلاتی از قبیل ضعف عضلات، اختلالات جنسی، عملکرد بد پروستات، ضعف ایمنی، ضعف در بینایی و اختلالات حافظه را ایجاد می‌کند. پس مصرف مولتی ویتامین بزرگسالان برای آقایان، به خصوص با بالا رفتن سن، نیز ضروری است.

بهترین مولتی ویتامین مخصوص آقایان باید ریزمغذی‌های زیر را در ترکیبات خود داشته باشد:

  • ویتامین A

این ویتامین علاوه بر کمک به تقویت بینایی و تقویت سیستم ایمنی، در مردان نقش موثری در کاهش ریسک ابتلا به سرطان پروستات دارد.

  • ویتامین E

این ویتامین محلول در چربی یک آنتی اکسیدان قوی است که در مردان استقامت بدنی و قدرت عضلات را افزایش می‌دهد و باعث بهبود کیفیت اسپرم‌ها و افزایش تعداد آن‌ها می‌شود. همچنین ویتامین E برای تقویت سیستم ایمنی و کاهش ریزش موی مردان نیز مفید است.

  • ویتامین D

کمبود ویتامین D در مردان باعث ایجاد مشکلات قلبی، اختلالات نعوظ، ضعف استخوان و افزایش ریسک ابتلا به سرطان پروستات می‌شود. بنابراین مصرف این ویتامین برای جلوگیری از مشکلات جنسی و کارکرد بهتر قلب و پروستات در مردان ضروری است.

  • ویتامین K

مردان نسبت به زنان به ویتامین K بیشتری نیاز دارند. این ویتامین علاوه بر کمک به انعقاد خون، برای کاهش فشار خون و خونرسانی بهتر به اندام جنسی در مردان کمک می‌کند.

  • ویتامین C

ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی، کلاژن سازی، تقویت غضروف‌ها و… هم برای آقایان و هم خانم‌ها ضروری است.

  • پتاسیم

پتاسیم نیز در کاهش و کنترل فشار خون بالا مؤثر است و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را در آقایان کاهش می‌دهد. وجود این عنصر برای کاهش گرفتگی عضلات در مردان نیز ضروری است.

  • زینک

زینک در رشد و عملکرد صحیح غدد جنسی مردان نقش موثری دارد. مردان معمولاً دچار کمبود زینک هستند و باید آن را از طریق مولتی ویتامین مخصوص بزرگسالان کسب کنند. این عنصر در تقویت ایمنی و ترمیم زخم‌ها نیز نقش دارد.

علاوه بر همه موارد ذکر شده، منیزیم، فولیک اسید و ویتامین B12 و کلسیم برای مردان نیز ضروری است و باید در مکمل های تغذیه ای مخصوص آقایان حضور داشته باشد.

دی ویت یک مولتی ویتامین کامل برای همه
دی ویت اکتیو؛ کاملترین مولتی ویتامین برای بزرگسالان

دی ویت؛ کامل‌ترین مولتی ویتامین بزرگسالان

وقتی از کاملترین مولتی ویتامین برای بزرگسالان حرف می‌زنیم، منظورمان چیزی جز قرص دی ویت اکتیو نیست. کمپانی داروسازی انگلیسی هلث اید تمامی نیازهای بزرگسالان (هم خانم‌ها و هم آقایان) را در این محصول قرار داده تا همه ما، از نوجوان تا کهنسال، بتوانیدم از آن استفاده کنیم.

مولتی ویتامین دی ویت علاوه بر تمام مولتی ویتامین‌های محلول در چربی و محلول در آب و عناصر ضروری برای بدن، عصاره جینسینگ، کوآنزیم Q10 و آمینواسیدهای ضروری را نیز در ترکیبات خود دارد. این مواد مغذی به افزایش انرژی بدن، بهبود عملکرد ورزشی و عملکرد جنسی در مردان و زنان کمک می‌کنند.

خرید قرص دی ویت اکتیو

مولتی ویتامین فارماژلیتان؛ بهترین نمونه فارماتون ایرانی
فارماژلیتان؛ بهترین نمونه ایرانی فارماتون

مولتی ویتامین فارماژلیتان؛ فارماتون ایرانی

قرص فارماژلیتان محصولی ایرانی از شرکت داروسازی دانا است. این مکمل ترکیباتی دقیقاً مشابه با فارماتون خارجی دارد. به همین دلیل هم در لیست بهترین مولتی ویتامین بزرگسالان ما قرار دارد.

 اگر به دنبال جایگزینی برای فارماتون هستید، فارماژلیتان بهترین انتخاب برای شماست. این مکمل برای افرادی که به همه ویتامین‌های B نیاز ندارند و در عوض دچار کمبود املاح معدنی هستند مناسب است. در ترکیبات این مولتی ویتامین نیز عصاره جینسینگ به عنوان اکثیر انرژی بخش استفاده شده است.

خرید فارماژلیتان

شربت مولتی ویتامین سیمرغ برای بزرگسالان
شربت مولتی ویتامین سیمرغ؛ بهترین شربت مولتی ویتامین بزرگسالان ایرانی

شربت مولتی ویتامین سیمرغ؛ یک شربت کامل مولتی ویتامین برای بزرگسالان

این شربت مولتی ویتامین ایرانی، برای افرادی که نمی‌توانند قرص‌های بزرگ مولتی ویتامین را قورت بدهند، تهیه شده است. شربت مولتی ویتامین سیمرغ نسبت به دو مورد قبل ریز مغذی‌های کمتری در ترکیبات خود دارد. اما این به معنای کیفیت پایین‌تر آن نیست. بلکه بسیاری از افراد که نیازی به مصرف عناصر معدنی ندارند، می‌توانند برای جبران کمبود ویتامین‌های بدن خود از این شربت مولتی ویتامین استفاده کنند.

ویتامین‌های A، D، E، B1، B2، B3، B6، B12 و ویتامین C، تمام ریزمغذی‌های موجود در شربت مولتی ویتامین سیمرغ است.

خرید شربت مولتی ویتامین سیمرغ

تغذیه سالم را فراموش نکنید؛ مولتی ویتامین به تنهایی کافی نیست!

در این مطلب با ریزمغذی‌های مهم برای مردان و زنان آشنا شدیم و گفتیم که برای انتخاب یک مولتی ویتامین بزرگسالان باکیفیت باید به دنبال چه مواردی در ترکیبات آن باشیم. اما نکته مهم‌تر از آن، این است که در کنار مصرف مکمل‌های غذایی، باید به تغذیه خود نیز توجه کنیم. زیرا بدون داشتن تغذیه سالم و متعادل و تنها با مصرف این مکمل‌ها به سلامتی کامل نمی‌رسیم.

برای خرید هریک از مکمل‌های معرفی شده در این مطلب یا سایر مولتی ویتامین‌های بزرگسالان، کافی است وارد اپلیکیشن یا وب سایت داروخانه دکتر اصیلی (مفیدطب) شوید و از بین بهترین گزینه‌ها، مولتی ویتامین مناسب خود را انتخاب کنید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «بهترین مولتی ویتامین بزرگسالان در داروخانه آنلاین مفیدطب»

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      سپاس از همراهیتون، خوشحالیم مطالب براتون مفید بوده
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

  1. احسان طارمی

    با سلام از اینکه اطاعات مهم پزشکی و سلامت محور در اختیار مخاطبین خود قرار دادین سپاسگزارم

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      از این که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید، سپاسگزاریم.

      با آرزوی سلامتی برای شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره