شربت اهورا نی نی برای چیست؟
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مشکلات گوارشی نوزادان و کودکان از جمله نفخ، سوءهاضمه، دل درد و گریپ، از مسائل کاملا آشنا برای والدین هستند. چرا که تقریبا همه نوزادان در ماه‌های اولیه بعد از تولد، به دفعات دچار این ناراحتی‌ها می‌شوند. این مشکلات گوارشی در برخی موارد خفیف و زودگذر بوده و در مواردی نیز شدت و طول بیشتری دارند. با این حال هر نوع عارضه‌ای در نوزاد، چه یک دل درد ساده و چه بیماری‌های حاد و مزمن، موجب آزردگی کودک و والدین گشته و باید برای رفع آن اقدام شود. یکی از شناخته‌شده‌ترین محصولات در زمینه درمان نفخ و سوءهاضمه نوزادان، شربت اهورا نی نی از برند معتبر و قدیمی اهورا دارو است. این داروی ضد نفخ عالی می‌تواند از دردهای شکمی یا کولیک نوزادان و کودکان جلوگیری کند. در این مقاله به طور کامل بررسی خواهیم کرد که شربت اهورا نی نی برای چیست و چه کاربردهایی دارد.

شربت ضد نفخ اهورا نی نی

همانطور که گفتیم نفخ و کولیک در نوزادان بسیار شایع است. منظور از نفخ، جمع شدن گاز در معده است که به دلیل کاهش باکتری‌های مفید در روده اتفاق می‌افتد. از جمله عوامل دخیل در ایجاد دل درد و نفخ نوزاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغذیه نامناسب مادر (استفاده از مواد غذایی نفخ آور)
  • گریه کردن زیاد نوزاد در حین شیر خوردن (باعث ورود هوای زیاد به معده می‌شود.)
  • شیر خوردن سریع و زیاد نوزاد
  • حباب موجود در شیر خشک
  • عدم تحمل لاکتوز شیر
  • حساسیت به پروتئین موجود در شیر خشک

با توجه به شایع بودن نفخ نوزادان و سایر مشکلات گوارشی مانند سوءهاضمه و گریپ، داروهای متنوع زیادی برای رفع آن در بازار وجود دارد که به داروهای ضد کولیک معروف هستند. شربت ضد نفخ اهورا نی نی یکی از مشهورترین این داروها است. این محصول حاوی اسانس شوید، اسانس زیره و بی کربنات سدیم می‌باشد. از شربت اهورا نی نی برای پیشگیری و بهبود سوءهاضمه، دردهای شکمی یا گریپ و رفع نفخ و دل درد نوزاد و کودک استفاده می‌گردد.

خرید شربت اهورا نی نی

شربت اهورا نی نی برای چیست؟

همانطور که گفتیم دو ترکیب اصلی شربت اهورا نی نی شامل اسانس زیره و اسانس شوید است. تقریبا همه ما با خواص ضد نفخ زیره به خوبی آشنا هستیم. این دانه گیاهی دارای اثرات بادشکن، ضد اسپاسم، رفع دلپیچه و ضد نفخ می‌باشد و می‌تواند در تسهیل هضم غذا کمک‌کننده باشد.

شوید نیز کاربردهای درمانی گسترده‌ای دارد که از آن جمله می‌توان به بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تسهیل هضم غذا و رفع یبوست و اسهال اشاره کرد. شوید در مقابله با تشکیل گاز اضافی در معده موثر عمل کرده و از همین رو وجود آن در شربت کولیک اهورا نی نی باعث تقویت اثر ضد نفخ آن می‌شود.

همانطور که مشاهده می‌کنید، ترکیبات این شربت ضد کولیک در بهبود نفخ و سوءهاضمه موثر عمل می‌کنند. اگر بخواهیم به صورت تیتروار بیان کنیم که شربت اهورا نی نی برای چیست، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • موثر در بهبود و پیشگیری از نفخ نوزاد و کودک
  • مناسب برای درمان و پیشگیری از سوءهاضمه و دردهای گریپ
  • جلوگیری از تخمیر غذا و ایجاد گاز در معده کودک
  • تسریع در هضم مواد غذایی
  • حاوی اسانس شوید جهت اثربخشی بهتر و سریع‌تر

شربت اهورا نی نی برای نفخ نوزاد

مبحث اصلی ما در این مقاله بررسی این موضوع است که شربت اهورا نی نی برای چیست؟ اولین پاسخ به این پرسش، تاثیر شربت اهورا نی نی در رفع نفخ نوزاد و کودک است. نفخ شکم وقتی ایجاد می‌شود که گاز در سیستم گوارشی متجمع شده باشد و باعث ناراحتی و درد شود. شربت اهوار نی نی یکی از معروف‌ترین داروهای ضد نفخ نوزادان است که این اثر را به واسطه ترکیبات گیاهی خود ایجاد می‌کند. زیره و شوید موجود در این شربت هر دو دارای اثرات ضد نفخ هستند و می‌توانند از آن جلوگیری کنند. به طور مثال اسانس شوید با تشکیل گاز اضافی در معده که موجب نفخ می‌شود، مقابله می‌کند.

شربت اهورا نی نی برای سوءهاضمه

از نظر پزشکی منظور از سوءهاضمه، ایجاد حس ناراحتی مشکوک در شکم و یا قفسه سینه است. این عارضه نشانه‌هایی نظیر نفخ، تجمع بیش از حد گاز در شکم، رفلاکس معده، سوزش معده و حالت تهوع دارد. برخی از گیاهان دارویی مانند زیره و شوید می‌توانند در رفع سوءهاضمه موثر واقع شوند. به همین دلیل شربت اهورا نی نی برای درمان سوءهاضمه و پیشگیری از آن، یک عامل کمک‌کننده محسوب می‌شود.

خرید شربت اهورا نی نی
جهت خرید شربت اهورا نی نی برای نفخ نوزاد با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

شربت اهورا نی نی برای رفلاکس

یکی از سوالاتی که در مورد این محصول بسیار پرسیده می‌شود، این است که شربت اهوار نی نی برای رفلاکس معده نیز مناسب می‌باشد؟ در توضیح باید بگوییم شربت اهورا نی نی برای رفع نفخ، قولنچ نوزاد، دل درد و دل پیچه مناسب شناخته شده است و نمی‌توان از آن برای رفلاکس نوزاد نیز استفاده کرد. این شربت حتی ممکن است رفلاکس را بدتر کند.

شربت اهورا نی نی برای یبوست

در مورد کاربرد شربت اهورا نی نی برای یبوست نیز همانند رفلاکس نباید از این محصول استفاده شود. یبوست نوزاد و کودکان با اینکه بسیار شایع است اما باید تحت نظر پزشک درمان گردد، چرا که شرایط حساسی محسوب می‌شود. بدین منظور توصیه می‌شود از فرآورده‌های مخصوص رفع یبوست نوزادان و کودکان کمک بگیرید و مطابق با تجویز پزشک از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف شربت اهورا نی نی

جهت اطلاع از نحوه مصرف شربت اهورا نی نی بهتر است با پزشک یا داروساز مشورت داشته باشید. اما اگر دستور خاصی تجویز نشده باشد، می‌توانید مطابق با دستورالعمل بروشور این محصول از آن استفاده کنید:

  • برای کودکان ۱ تا ۶ ماه: یک قاشق مرباخوری (معادل ۵ میلی‌لیتر)
  • برای کودکان ۶ ماه تا ۱۲ ماه: دو قاشق مرباخوری (معادل ۱۰ میلی‌لیتر)

توجه داشته باشید که از شربت اهورا نی نی در طول شبانه‌روز می‌توانید حداکثر ۶ بار استفاده کنید. بهترین زمان مصرف شربت اهورا نی نی به هنگام تغذیه و یا بلافاصله بعد از شیر خوردن است.

عوارض شربت اهورا نی نی

اگر بپرسید دلایل محبوبیت شربت اهورا نی نی برای چیست؟ قطعا یکی از پاسخ‌ها “بدون عوارض” بودن آن است. در صورتی که این شربت مطابق با دوزهای درمانی تعیین شده مصرف شود، فاقد عوارض جانبی خواهد بود. البته لازم به ذکر است این شربت برای برخی نوزادان ممکن است سبب بروز واکنش‌های حساسیت‌زا شود، ولی این مسئله به ندرت اتقاق می‌افتد.

در صورتی که شربت اهورا نی نی بیشتر از حد مجاز مصرف شود، احتمال ایجاد هیپرناترمیا وجود دارد که علائم آن ممکن است به صورت خواب‌آلودگی، تحریک‌پذیری و افزایش تعداد تنفس ظاهر شود.

جمع بندی شربت اهورا نی نی برای چیست؟

در این مقاله به یکی از سوالات متداول شما در مورد شربت ضد نفخ اهورا نی نی پاسخ دادیم. اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم که شربت اهورا نی نی برای چیست، باید بگوییم، این شربت حاوی گیاهان دارویی موثر در رفع نفخ و کولیک نوزاد است. شربت اهورا نی نی می‌تواند از سوءهاضمه و دردهای شکمی (گریپ) در نوزادان و اطفال پیشگیری کرده و آن‌ها را درمان کند.

شما می‌توانید جهت خرید شربت اهورا نی نی و انواع مکمل‌های درمانی کودکان و نوزادان شامل بهترین قطره برای نفخ نوزاد به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید قطره دل درد نوزادان

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

 


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و