قرص fastrun برای چیست
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

درد استخوان و دردهای مفصلی از رایج‌ترین بیماری‌های همه دوران است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی علل ایجاد این نوع دردها می‌پردازیم. در ادامه محصولی به نام قرص فست ران را به شما معرفی خواهیم کرد و درمورد اینکه قرص fastrun برای چیست صحبت خواهیم کرد. این متن برای افرادی که از این بیماری رنج می‌برند و به دنبال درمانی مناسب هستند، می‌تواند مفید باشد. با مجله سلامت مفیدطب همراه باشید تا تاثیر قرص فست ران بر درمان درد مفاصل را بررسی کنیم.

علل ایجاد درد استخوان و مفاصل

اوستئوآرتریت، واژه‌ای است به معنای التهاب استخوانی-مفصلی. درد استخوان و مفاصل متفاوت از درد عضلانی است و ممکن است به علل مختلفی ایجاد شده باشد. برخی از شایع‌ترین علل اوستئوآرتریت عبارت هستند از:

ایجاد آسیب فیزیکی

تحت فشار قرار گرفتن مفصل یا استخوان به صورت مزمن، به علت نشست و برخاست نامناسب یا حالات بدنی آسیب‌زا، می‌تواند در درازمدت منجر به ایجاد التهاب یا آسیب استخوانی مفصلی شود.

آسیب فیزیکی از علل درد مفاصل
یکی از اصلی‌ترین علل ایجاد درد مفاصل، وارد شدن صدمه فیزیکی مثل تحت فشار قرار گرفتن، شکستگی و ضربه خوردن است.

همچنین ضربه خوردن، افتادن و زمین خوردن، تصادف، شکستگی و… نیز از مواردی هستند که به صورت حاد می‌توانند درد استخوانی مفصلی ایجاد کنند. در این صورت معمولا علائم محدود به محل ضایعه هستند. در محل آسیب ممکن است گرمی، قرمزی، ورم و درد تجربه شود.

عفونت

شاید عجیب به نظر برسد اما در بسیاری از موارد، عفونت باعث ایجاد التهاب و درد استخوان مفصل است. درصورت بروز عفونت استخوانی، علائم سیستمیک نیز در کنار درد استخوان و مفصل ایجاد می‌شود، مثل تب، بدن درد، حال عمومی بد و….

پوکی استخوان

اگر فرد در طی سال‌های زندگی، مخصوصا سنین نوجوانی، میزان لازم املاح و ویتامین‌های ضروری برای سلامت استخوان را دریافت نکرده باشد، ممکن است با افزایش سن دچار پوکی استخوان شود. پوکی استخوان می‌تواند باعث آسیب‌پذیر شدن استخوان و مفاصل و دردهای مزمن شود.

قرص کالمرز سیمرغ یک داروی مکمل است که به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند. این قرص مکمل سرشار از کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D است

خرید قرص کالمرز

بی‌تحرکی و چاقی

واضح است که ورزیده نبودن مفاصل، استخوان‌ها و عضلات می‌تواند در درازمدت باعث درد و خستگی و بی‌کفایتی استخوان‌ها و مفاصل و ناتوانی ناشی از محدودیت‌های حرکتی شود. همچنین اضافه وزن، از طریق ایجاد التهاب مزمن در بدن و فشار و بار اضافی روی استخوان‌ها، یکی از شایع‌ترین علل دردهای مزمن استئوارتریت است.

افزایش سن

افزایش سن از علل ایجاد دردهای مفصلی
بالا رفتن سن باعث تحلیل رفتن تدریجی مفاصل شده که این تغییرات منجر به ایجاد دردهای مفصلی می‌شود.

تحلیل رفتن تدریجی مفاصل با افزایش سن اتفاق می‌افتد. این تغییرات ریز و درشت مولکولی می‌توانند به طرق مختلف باعث مستعد شدن مفصل برای آسیب و التهاب شوند. در طی تغییرات ممکن است ترکیبات خاصی به مرور در اجزای مفصل رسوب کنند یا غضروف‌ها تغییر شکل بدهند.

بیماری‌های التهابی مفاصل مثل آرتریت روماتوئید یا اسپاندیلیت انکلیوزان، پسوریازیس مفصلی، مصرف برخی داروها، رژیم‌های غذایی خاص و… ممکن است با مکانیسم‌های مختلفی باعث التهاب و درد مفاصل و استخوان‌ها شوند.

درمان درد مفاصل

قدم اول در درمان و کنترل اوستئوآرتریت، شناسایی علت درد و التهاب، و رفع آن است. ممکن است پزشک برای شما ورزش‌های مناسب، رژیم کاهش وزن یا مکمل‌های کلسیم دی و غضروف ساز را تجویز کند. همچنین داروهای ضدالتهاب و ضددرد شیمیایی، پایه ثابت نسخ دردهای استخوان و مفاصل هستند. با توجه به محدودیت اثر این داروها و عوارض آن‌ها در مصرف مزمن، داروها و ترکیبات گیاهی بسیاری مورد توجه پژوهشگران و پزشکان قرار گرفته‌اند، مثل ترکیبات گیاهی ضدالتهاب از جمله فلفل قرمز، زردچوبه، زنجبیل و….

شما می‌توانید انواع قرص ضد التهاب مفاصل و غضروف ساز را در لینک زیر مشاهده کنید و اطلاعات بروشور هریک را مطالعه فرمایید:

مشاهده و خرید انواع قرص ضد التهاب مفاصل

یکی از مشهورترین و پرمصرف‌ترین مکمل‌های گیاهی برای درمان استئوآرتریت، ترکیب آووکادو سویا است که مصرف آن برای کمک به کنترل اوستئوارتریت، طی مطالعات بالینی و مولکولی بسیاری، ثابت شده است.

قرص fastrun برای چیست

فست ران یکی از اولین محصولات حاوی آووکادو سویا در ایران است که هر کپسول آن، حاوی ۳۰۰ میلی‌گرم ترکیب آووکادو و سویا غیرصابونی شده است. برای خرید قرص فست ران، می‌توانید از طریق داروخانه آنلاین مفیدطب اقدام کنید آن را به راحتی درب منزل تحویل بگیرید:

خرید قرص فست ران

در ادامه به بررسی اینکه قرص fastrun برای چیست می‌پردازیم:

فست ران برای درد استخوان

مطالعات بالینی متعددی ثابت کرده‌اند که مصرف ترکیب معادل روزانه یک یا دو کپسول فست ران، برای ۳ تا ۱۲ ماه، می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای باعث کاهش درد و ناتوانی حرکتی ناشی از اوستئوآرتریت بشود. همچنین پژوهشی دیگر نشان داده است که مصرف ترکیب آووکادو سویا می‌تواند باعث کاهش نیاز به مصرف مسکن‌های شیمیایی در بیماران با درد استخوان و مفصل شود.

درمان درد استخوان و مفاصل
قرص فست ران به دلیل داشتن ترکیب سویا و آووکادو در درمان دردهای استخوانی و مفصلی موثر شناخته شده است.

در مصرف طولانی مدت، مصرف ترکیب معادل روزانه یک کپسول فست ران، برای سه سال، توانسته است پیشرفت بیماری التهابی استخوان را مثلا تا ۲۰ درصد در مبتلایان به درد استخوان لگن کم کند. همینطور در افرادی که دچار تنگ شدن فضای مفصلی به صورت پیش‌رونده هستند، مصرف ترکیب معادل روزانه یک کپسول فست ران برای دو سال، تا ۵۰ درصد پیشرفت التهاب و تنگی فضای مفصلی و درد را کاهش داده است.

شاید علاقمند باشید با بهترین داروی گیاهی ضد التهاب مفاصل بیشتر آشنا شوید.

فست ران برای غضروف سازی

مصرف ترکیب معادل روزانه یک کپسول فست ران برای شش ماه، اثر ضد درد و ضدالتهابی معادل مصرف کندروتین سولفات (به صورت سه بار در روز هربار ۴۰۰ میلی‌گرم، برای ۶ ماه) داشته است. کندروتین از پرمصرف‌ترین ترکیبات مشهور به ترکیبات غضروف ساز است.

برخی از تحقیقات نیز اثرات بازسازی‌کننده غضروف را برای آووکادو-سویا ذکر می‌کنند که می‌تواند فست ران را انتخابی مناسب برای پیشگیری از پیشرفت بیماری مفصلی، برای کمک به کنترل درد و هم کمک به بازسازی غضروف‌ها کند.

فست ران برای کودکان

مطالعات درباره مصرف فست ران در اطفال کافی نیست. اگر کودک شما از دردهای مفصلی حاد یا مزمن شکایت دارد، با توجه به حساسیت رشد استخوانی در این سنین، حتما باید برای بررسی‌های دقیق‌تر به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

برای جلوگیری از نرمی استخوان در اطفال می توانید از قطره ویتامین دی ویتابیوتیکس که مخصوص نوزادان و کودکان است استفاده کنید:

قطره ویتامین d3 برای کودکان

عوارض فست ران

برای فست ران، و به طور کلی ترکیبات آووکادو سویا، در دراز مدت عارضه و یا تداخل خاصی ذکر نشده است. طبق نتایج پژوهش‌های بالینی، مصرف ترکیبات آووکادو سویا ۳۰۰ میلی‌گرمی برای سه سال، مشکل خاصی برای سلامتی افراد ایجاد نکرده است. با این حال به دلیل ناکافی بودن شواهد، بهتر است از مصرف فست ران در بارداری و شیردهی خودداری شود.

توصیه می‌شود افرادی که از داروهای ضدانعقاد خود استفاده می‌کنند یا مبتلا به بیماری‌های حساس به هورمون مثل اندومترسوزیس و فیبروم هستند، با مشورت پزشک از فست‌ران استفاده کنند.

طریقه مصرف فست ران

قرص فست ران برای درد مفاصل
استفاده از قرص فست ران برای درمان دردهای مفصلی و درد استخوان

دوز مصرف فست ران مطابق با نتایج پژوهش‌های پزشکی تنظیم شده است و روزانه یک عدد همراه یک وعده غذایی و با یک لیوان آب است. گاهی ممکن است پزشک روزانه دو عدد فست ران برای شما تجویز کند، اما نباید بدون دستور پزشک مصرف فست ران را به این مقدار افزایش داد.

جمع بندی

همانطور که در طول متن خواندید درد استخوان و مفاصل علل متفاوتی ممکن است داشته باشید که بررسی علت ایجاد این بیماری برای هر شخص می‌تواند به انتخاب نوع درمان مناسب کمک کند. مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا در مورد اینکه قرص fastrun برای چیست و چه تاثیری بر درمان دردهای مفصلی و استئوآرتریت دارد، بیشتر بدانید.

خرید قرص fast run

شما می‌توانید برای تهیه انواع محصولات گیاهی دارویی، محصولات بهداشتی و مکمل‌های تغذیه‌ای به سایت داروخانه اینترنتی مفیدطب مفیدطب مراجعه کنید. و داروی مورد نظر خود را به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن سفارش داده و تحویل بگیرید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «قرص fastrun برای چیست؟»

  1. سلام خسته نباشی مادرگرامی بنده سیاتیکش میگیره دکتر قرص گاباپنتین ۱۰۰باقرص فست ران امپول داده …آمپول هفته ای یدونه این قرص هاهم وقتی درد داره ولی وقتی این قرصارو استفاده میکنه تاثیری نداره پای مادرم اینقدر میگیره ازدرد قفل میشه علت مریضیش چیه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      فست ران محتوی روغن سویا و آووکادو است که هر دو خاصیت ضدالتهاب مفاصل دارند و معمولا در همان دوزهای اولیه درد مفصل را کاهش می دهد. بنابراین فست ران بر روی دردهای مفاصل مانند ستون فقرات یا زانو موثر است ولی روی درد ساق پا تاثیری ندارد.
      اگر تاثیر دارو در مادر شما مشاهده نشده است شاید علت این باشد که التهاب مهره در ایشان بسیار شدید است و دارو نیاز به زمان بیشتری برای اثرگذاری دارد. پیشنهاد میکنم مصرف را ادامه دهید و موضوع را در نوبت بعدی با پزشک در میان بگذارید، یا اگر درد ایشان شدید است سریعتر به پزشک مراجعه نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام فست ران محتوی ترکیباتی است که به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک می کنند. بنابراین استفاده از این محصول می تواند در کاهش دردهای شما موثر باشد.
          با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و