شربت فیژان برای چیست
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

یبوست از جمله عارضه‌های رایجی است که ممکن است بسیاری از کودکان آن را تجربه کنند. اگر نشانه‌هایی همچون دردهای شکمی، سفت و خشک بودن مدفوع و کاهش تعداد اجابت مزاج را در کودک خود مشاهده کرده‌اید، ممکن است کودک دلبند شما به یبوست دچار شده باشد. البته جای نگرانی زیادی وجود ندارد و در بسیاری از موارد یبوست کودکان و نوزادان موقت است. تغییر در رژیم غذایی و مصرف مواد غذایی فیبر دار به همراه نوشیدن آب می‌تواند در رفع این مشکل مؤثر باشد. با این حال، شما برای حل مشکل و جلوگیری از ناراحتی بیشتر کودک خود می‌توانید از یک شربت‌ ملین خوب مانند شربت فیژان نیز استفاده کنید.

این شربت ملین گیاهی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب است و به دلیل وجود عصاره‌های گیاهی همچون انجیر در رفع سریع یبوست تأثیر بسیار زیادی دارد. در ادامه‌ی این مطلب از مجله سلامت مفیدطب بیشتر از اثرات شربت ملین فیژان برای کودکان و بزرگسالان می گوییم.

ویژگی‌ها و خواص شربت انجیر فیژان

اگر به دنبال شربت ملین برای کودک یا نوزاد خود بوده باشید، حتماً با برندها و انواع مختلفی از داروهای ملین مواجه شده‌اید. بسیاری از این داروهای ملین گیاهی برای کودکان مناسب نیستند و عصاره‌های گیاهی موجود در آن‌ها با بدن کودک سازگار نیست. اما شرکت داروسازی رازک با دقت و توجه به سازگاری و حساسیت بدن کودکان شربت فیژان را تولید می‌کند. به همین دلیل هم این شربت ضد یبوست گیاهی برای هر سنی مناسب است.

  • درمان یبوست کودکان
  • درمان یبوست بزرگسالان
  • افزایش حرکات روده
  • رفع درد شکم ناشی از یبوست
  • حاوی عصاره انجیر و برگ سنا
  • ملین و درمان کننده سریع یبوست

گیاهان تشکیل دهنده شربت ملین فیژان

ترکیب گیاهی شربت فیژان باعث شده تا این داروی ملین تأثیر گذاری بسیار زیادی در درمان یبوست کودکان و بزرگسالان داشته باشد. این ترکیب گیاهی حاوی مقدار فراوانی فیبر است که باعث افزایش حرکات روده و رفع یبوست می‌شود. این مواد گیاهی در طب سنتی نیز جایگاه ویژه‌ای دارند و سال‌ها است در فرهنگ‌های مختلف از آن‌ها به عنوان داروهای گیاهی رفع یبوست استفاده می‌شود.

ترکیبات گیاهی شربت فیژان
شربت فیژان حاوی انجیر و سنا با افزایش حرکات روده به درمان یبوست کودکان کمک می‌کنند.

در ادامه به معرفی ترکیبات شربت گیاهی فیژان می‌پردازیم و تأثیر آن‌ها در درمان یبوست کودکان و بزرگسالان را بررسی می‌کنیم. البته لازم به ذکر است که در کنار مصرف شربت ملین برای یبوست، حذف خوراکی‌های مضر برای یبوست نیز به شما کمک می‌کند تا از بروز یبوست به طور طبیعی جلوگیری کنید.

مالت

جوانه جو یا عصاره مالت، سرشار از فیبر است. به همین دلیل در بسیاری از داروهای یبوست از عصاره مالت نیز استفاده می‌شود. این داروی گیاهی به رفع و بهبود یبوست مزمن کمک می‌کند و در بهبود سندروم روده تحریک پذیر و التهاب روده نیز مؤثر است. عصاره مالت در کنار عصاره انجیر موثرترین ترکیبات گیاهی شربت ضد یبوست فیژان را تشکیل می‌دهند.

سنا

در داروی گیاهی رفع یبوست فیژان، از عصاره سنا به عنوان یک ترکیب مؤثر در افزایش حجم و نرم شدن مدفوع استفاده شده است. عصاره سنا که در بسیار از نقاط جهان، از جمله آمریکا، به عنوان یک داروی ضد یبوست شناخته می‌شود، به راحت شدن حرکت مدفوع در روده کمک می‌کند. به این ترتیب، این عصاره گیاهی در کاهش ناراحتی‌ها و مشکلات دفع مدفوع در افراد مبتلا به یبوست نقش موثری دارد.

انجیر؛ تقویت کننده سیستم گوارش و داروی درمان یبوست

بدون شک انجیر یکی از مؤثرترین مواد غذایی طبیعی برای تقویت سیستم گوارش است. انجیر در طب سنتی نیز به عنوان یک داروی گیاهی مؤثر در رفع مشکلات گوارشی جایگاه ویژه‌ای دارد. وجود فیبر، آهن، سدیم و ویتامین B در انجیر، آن را به یک داروی بسیار مؤثر در رفع یبوست تبدیل می‌کند.

فواید انجیر در شربت فیژان
انجیر اصلی ترین ماده در شربت انجیر رازک است که اثرات ملینی قوی دارد.

عصاره انجیر موجود در شربت ملین فیژان یکی از مهم‌ترین دلایل تأثیر گذاری بسیار خوب این دارو و محبوبیت آن در بازار برای رفع یبوست کودکان و بزرگسالان است.

دارچین

یکی دیگر از ترکیبات گیاهی مفید برای رفع یبوست موجود در شربت انجیر فیژان، روغن دارچین است. در طب سنتی به نقش روغن دارچین در افزایش حرکات روده اشاره شده است. علاوه بر این، عصاره دارچین در رفع التهاب روده نیز مؤثر است. این ویژگی‌ها دارچین را به یک گیاه دارویی مناسب برای بهبود یبوست در کودکان و بزرگسالان تبدیل می‌کند.

میخک

از گذشته‌های دور تا به امروز، میخک به عنوان یک داروی گیاهی در درمان بسیاری از مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن میخک موجود در شربت فیژان، نقش یک ملین گیاهی را دارد. همچنین، وجود این روغن گیاهی به افزایش حجم مدفوع و نرم کردن آن نیز کمک می‌کند.

شربت فیژان چه کاربردی دارد؟

وجود ترکیبات گیاهی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم به همراه ترکیباتی از جمله پروپیلن گلیکول و سوربیتول در شربت ملین فلیژان، این شربت گیاهی را به یک گزینه مناسب برای رفع یبوست در کودکان و بزرگسالان تبدیل کرده است.

اگر به دنبال یک داروی گیاهی برای درمان یبوست خود یا کودک دلبندتان هستید که تأثیر گذاری سریع و بدون عوارض جانبی جدی داشته باشد، شربت فیژان بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این شربت دارای خواص ملین و ضد یبوستی فراوانی است و از جمله داروهای پرفروش بازار برای رفع این مشکل رایج در بین کودکان و بزرگسالان به حساب می‌آید.

خواص شربت زینک انجیر فیژان برای کودکان

از ۶ ماهگی به بعد و با تغییر رژیم غذایی، بسیاری از کودکان ممکن است یبوست مقطعی را تجربه کنند؛ تا جایی که یبوست کودکان را به عنوان یکی از شایع‌ترین مشکلات سنین ۱ تا ۳ سالگی معرفی کرده‌اند. ابتلا به یبوست علاوه بر سفت شدن شکم و ایجاد مشکل در دفع، می‌تواند اشتهای کودک را نیز کاهش دهد.

فواید شربت فیژان برای یبوست کودکان
ترکیبات گیاهی شربت ملین انجیر فیژان با بدن کودکان سازگار است و برای درمان یبوست کودکان اثر خوبی دارد.

ملین‌ها و شربت‌های ضد یبوست گیاهی مانند شربت فیژان رازک به دلیل وجود ترکیبات مؤثر می‌توانند به رفع مشکلات گوارشی کودک کمک کنند و در رفع و بهبود یبوست تأثیر گذار باشند.

خرید سریع شربت فیژان

عصاره انجیر، عصاره مالت و سنا در کنار روغن میخک و دارچین موجود در شربت انجیر فیژان برای کودکان، باعث افزایش حرکات روده، کاهش التهاب روده، افزایش حجم مدفوع، نرم شدن مدفوع و خروج ساده‌تر آن می‌شود. همه این ویژگی‌ها در کنار هم باعث شده تا شربت فیژان به گزینه‌ای ایده آل برای رفع مشکل یبوست در کودکان تبدیل شود.

شربت فیژان برای یبوست بزرگسالان

مشکل یبوست در بزرگسالان نیز همچون کودکان یکی از مشکلات رایج است. اگر یبوست در بزرگسالان کنترل و رفع نشود، با تبدیل شدن به یبوست مزمن می‌تواند مشکلات بسیار جدی‌تر همچون بواسیر، انسداد روده و حتی افتادگی و فتق رحم را به دنبال داشته باشد.

خواص شربت فیژان برای یبوست بزرگسالان
شربت فیژان به عملکرد بهتر روده‌ها در بزرگسالان نیز کمک می‌کند.

خوشبختانه، شربت گیاهی فیژان برای رفع یبوست بزرگسالان نیز قابل استفاده است. ترکیبات گیاهی این شربت، در کنار خواص ملین و افزایش حرکات روده، به بهبود التهاب روده و کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر کمک می‌کنند. به این ترتیب علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز می‌توانند از شربت فیژان برای بهبود یبوست کمک بگیرند.

مقدار مصرف شربت فیژان برای بزرگسالان و کودکان

مقدار مصرف شربت فیژان برای بزرگسالان و کودکان متفاوت است و افراد در سنین مختلف باید مقدار متفاوتی از این شربت را مصرف کنند:

  • کودکان ۱-۳ سال: روزانه ۲.۵ الی ۵ میلی لیتر
  • کودکان ۴-۶ سال: روزانه ۵ الی ۱۰ میلی لیتر
  • کودکان ۷-۱۵ سال: روزانه ۷.۵ الی ۱۵ میلی لیتر
  • بزرگسالان: روزانه ۱۵ الی ۳۰ میلی لیتر

توجه کنید که برای تأثیر بیشتر این داروی گیاهی رفع یبوست، آن را در فواصل منظم مصرف کنید. همچنین مصرف این دارو برای بیش‌تر از ۲ هفته توصیه نمی‌شود.

عوراض شربت فیژان برای کودکان و بزرگسالان

اسهال آبکی، ضعف عضلانی، درد شکمی و کاهش وزن ناگهانی از جمله عوارضی هستند که ممکن است با مصرف زیاد شربت فیژان در کودکان و بزرگسالان مشاهده شود.

در صورت بروز این عوارض، حتماً مصرف دارو را متوقف و با پزشک یا داروساز مشورت کنید. این عوارض در بسیاری از داروهای گیاهی ملین دیگر نیز ممکن است دیده شود.

پرسش و پاسخ درباره شربت انجیر فیژان

تا به اینجا از ویژگی‌ها و اثرات شربت ملین فیژان رازک گفتیم. حال می‌خواهیم به سوالاتی که شما درباره‌ی این شربت ضد یبوست گیاهی در ذهن دارید، پاسخ دهیم. دانستن جواب این سؤالات به شما کمک می‌کند با دقت و آگاهی بیشتری این محصول را تهیه کنید.

سوالات درباره شربت انجیر فیژان
سوالات خود را درباره‌ی شربت فیژان از ما بپرسید.

شربت انجیر فیژان چه موقع مصرف شود؟

در صورت بروز یبوست و یا نشانه‌های آن مانند درد شکمی، کاهش میزان دفع مدفوع و خشک بودن مدفوع می‌توان از شربت انجیر فیژان در کودکان و بزرگسالان استفاده کرد.

شربت فیژان در بارداری قابل مصرف است؟

خیر. مصرف این شربت ملین گیاهی در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.

شربت انجیر فیژان برای نوزادان ایمن است؟

با مشورت و نظر پزشک اطفال می‌توانید از شربت انجیر فیژان برای درمان یبوست کودکان زیر ۲ سال نیز استفاده کنید. اما مصرف این محصول برای کودکان زیر یک سال ممنوع است.

آیا شربت فیژان برای لاغری تأثیری دارد؟

بسیاری از افراد از ملین‌هایی مانند شربت فیژان برای کاهش وزن از طریق سرعت بخشیدن به روند هضم و افزایش تخلیه روده‌ها استفاده می‌کنند. با این حال، پزشکان معتقدند این روش راه مناسبی رأی کاهش وزن نیست و می‌تواند در طولانی مدت باعث مشکلات زیادی شود. ملین‌ها را تنها برای رفع یبوست و با تجویز پزشک می‌توان مصرف کرد.

بهترین قیمت شربت فیژان را از ما بخواهید

در این متن گفتیم که شربت فیژان برای چیست و دقیقاً چه اثراتی در بدن کودکان و بزرگسالان برای رفع یبوست دارد. این شربت ملین گیاهی، یکی از ایمن‌ترین داروهای ضد یبوست برای کودکان است که تاکنون امتحان خود را پس داده و برای درمان یبوست در کودکان عملکرد خوبی از خود نشان داده. ایمن بودن ترکیبات این شربت به خصوص برای کودکان نگرانی والدین از عوارض داروهای ملین گیاهی را کاهش می‌دهد.

بهترین شربت ملین گیاهی را از اینجا بخرید

سریع‌ترین راه خرید شربت فیژان، سفارش این محصول از داروخانه آنلاین مفیدطب است. با ورود به وبسایت یا اپلیکیشن مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه این محصول را سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را در منزل خود تحویل بگیرید.

اگر تجربه‌ی استفاده از شربت انجیر فیژان را برای رفع یبوست خود یا کودکتان دارید، نظر خود را درباره‌ی اثر این دارو و عوارض احتمالی آن به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره‌ی این شربت ملین دارید، از ما بپرسید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زینک اکساید روشن کننده پوست

زینک اکساید روشن کننده پوست

احتمالا با خواص زینک اکساید به عنوان یکی از در دسترس‌ترین ترکیبات در قالب کرم و پماد (به خصوص ضد آفتاب) تا حدی آشنا باشید.