قرص جینکوتیدی چیست و چه کاربردی دارد؟

قرص جینکوتیدی چیست و چه کاربردی دارد؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

قرص جینکوتیدی از جمله محصولات گیاهی است که به واسطه دارا بودن عصاره جینکوبیلوبا در تقویت حافظه و تمرکز بسیار موثر شناخته شده است. این قرص بدون عوارض برای بهبود عملکرد مغز و رفع سرگیجه با منشاء عروقی نیز استفاده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل این محصول را بررسی کنیم و تمام نکات لازم برای مصرف آن را بیان کنیم. اگر به دنبال یک محصول گیاهی و موثر جهت تقویت حافظه و تمرکز هستید، با ما همراه باشید تا متوجه شوید قرص جینکوتیدی چیست و چرا تا این اندازه پرطرفدار شده است.

ترکیبات قرص جینکوتیدی چیست؟

همانطور که در مقدمه هم گفتیم، تنها ماده موثره قرص جینکو تیدی عصاره گیاه جینکوبیلوبا است که نام این قرص نیز به واسطه همین گیاه انتخاب شده است. در هر کدام از قرص‌های جینکوتیدی، ۴۰ میلی‌گرم عصاره جینکوبیلوبا وجود دارد. مواد جانبی موجود در این قرص عبارتند از: میکروکریستالین سلولز، نشاسته ذرت، سیلیکون دی اکساید و استئارات منیزیم.

گیاه جینکوبیلوبا موجود در قرص جینکوتیدی از دیرباز برای اهداف درمانی متنوعی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به طوری که این گیاه به جهت استفاده از بذر و برگ‌های آن در انواع داروها، پرورش داده می‌شود. بذرهای جینکوبیلوبا هزاران سال است که در طب چینی استفاده می‌شود. البته فرآورده‌هایی که امروزه از این گیاه تهیه شده‌اند و در دسترس هستند، از برگ جینکوبیلوبا بدست می‌آیند. در ادامه با خواص گیاه بی‌نظیر جینکوبیلوبا در زمینه‌های مختلف درمانی آشنا می‌شویم.

خواص و فواید جینکوبیلوبا

کهن دار یا گینکو که با نام علمی جینکوبیلوبا (Ginkgo Biloba) شناخته می‌شود، درختی بزرگ با برگ‌های بادبزنی شکل است. این گیاه یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های درختی روی زمین است.

بذرهای کهن‌دار بیش از ۱۰۰۰ سال است که در طب سنتی چین، به عنوان قابض برای ریه استفاده می‌شود تا آسم و سرفه را درمان کند. علاوه بر این مواردی مانند تصفیه خون، کمک به بهبود هاضمه، رفع تب و آنتی بیوتیک از دیگر کاربردهای بذر این گیاه است.

اما عصاره خالص برگ جینکوبیلوبا نیز فعالیت بیولوژیکی وسیعی دارد. این عصاره جریان خون را به مغز افزایش می‌دهد که به همین دلیل می‌تواند در تقویت حافظه و توانایی فکری تاثیر داشته باشد. عصاره‌های استاندارد شده برگ جینکوبیلوبا برای انواع بیماری‌ها و نارسایی‌های ذهنی و فیزیکی مرتبط با سن استفاده می‌شود. این مکمل‌های گیاهی در درمان آلزایمر، اسکیزوفرنی، پارکینسون، نقص حافظه مرتبط با سن (AAMI)، ناتوانی مغزی، افسردگی و اضطراب به کار می‌رود.

خواص برگ جینکوبیلوبا
خواص برگ جینکوبیلوبا یا درخت کهن‌دار از قدیم‌الایام در موارد درمانی استفاده می‌شود.

کاربرد دیگر عصاره برگ کهن‌دار یا جینکوبیلوبا، در درمان طنین مزمن گوش یا زنگ گوش، لنگش متناوب، سرگیجه مزمن، نارسایی‌های جنسی، درد معده، ایجاد لخته در رگ و سایر اختلالات قلبی، عروقی و اعصاب مرکزی است.

قرص جینکو تیدی (Ginko TD) محصولی از شرکت داروسازی تولید دارو بوده که به واسطه خواص بی‌نظیر گیاه جینکوبیلوبا فراوری شده است. در ادامه مقاله با هم بررسی می‌کنیم که قرص جینکوتیدی چیست و نسبت به سایر مکمل‌های حاوی جینکوبیلوبا چه مزایایی دارد.

فواید و مضرات قرص جینکو تیدی

این قرص گیاهی به عنوان یک مکمل تقویتی برای بهبود عملکرد مغز و اعصاب شناخته می‌شود. قرص روکشدار جینکوتیدی با افزایش خون‌رسانی به رگ‌های مغز، موجب رفع وزوز گوش و سرگیجه با منشاء عروقی می‌شود. به طور کلی خواص و کاربردهای قرص جینکو تیدی شامل موارد زیر است:

  • درمان زنگ زدن و وزوز گوش
  • بهبود عملکرد مغز (تحریک گردش خون مغزی)
  • کاهش سرگیجه با منشاء عروقی
  • تقویت سلول‌های مغز و انتقال پیام‌های عصبی
  • تقویت حافظه و تمرکز در مطالعه
  • محافظت از مغز در برابر آلزایمر و دمانس

خرید قرص جینکوتیدی

قرص جینکوتیدی برای چه بیماری است؟

همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، گیاه جینکوبیلوبا خواص درمانی بسیار متنوعی به خصوص برای مغز دارد. به همین دلیل به آن درخت مقدس معابد نیز گفته می‌شود، چرا که مهم‌ترین ارگان بدن یعنی مغز را تقویت کرده و از زوال آن جلوگیری می‌کند.

این گیاه حاوی مواد مغذی و ترکیبات موثری از جمله اسیدهای آلی، ترپنوئیدها، فلاونوئیدها، فنول‌ها، آلکالوئیدها، گلیکوزیدها و اسید آمینه است که همگی برای تغذیه سلول‌های مغز و بهبود ارتباط آن‌ها مؤثر و مفید هستند.

با کهولت سن، مویرگ‌های مغز نیز آسیب‌پذیر می‌شوند و نمی‌توانند مانند سابق سلول‌های خاکستری را تغذیه کنند. علاوه بر این آسیب رادیکال‌های آزاد نیز موجب تخریب سلول‌های مغز می‌شود. در نتیجه انرژی و ارتباط سلول‌ها با هم کاهش یافته و انتقال پیام‌های عصبی نیز به درستی انجام نمی‌شود. این عوامل باعث می‌شود که کاهش تمرکز و حافظه در فرد شدت بگیرد.

به طور کلی می‌توان گفت قرص جینکو تیدی در جهت کمک به درمان بیماری آلزایمر، نقص حافظه ناشی از افزایش سن، بهبود سرگیجه با منشاء عروقی، درمان وز وز گوش و زنگ زدن آن، تقویت حافظه، افزایش تمرکز و درمان لنگش متناوب کاربرد دارد.

قرص جینکوتیدی برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز

عصاره جینکوبیلوبا موجود در قرص جینکو تیدی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌‌های قدرتمند است که اجازه نمی‌دهد رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و مویرگ‌های مغز آسیبی برسانند. از طرفی هم این گیاه موجب افزایش گردش خون در مویرگ‌ها شده که به همین واسطه قند بیشتری به نورون‌ها رسانده می‌شود. این مسئله باعث می‌شود که سلول‌ها انرژی از دست رفته خود بر اثر افزایش سن را دوباره به دست بیاورند. جینکوبیلوبا این‌گونه روی تقویت حافظه و تمرکز تأثیر می‌گذارد.

خرید قرص جینکوتیدی تولید دارو
جهت خرید قرص جینکوتیدی تولید دارو برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز کلیک کنید

در مورد آلزایمر نیز تحقیقات نشان داده است که عصاره جینکوبیلوبا با اثر آنتی اکسیدان هایی از جمله آلکالوئیدها و اسیدهای آلی، از نورون‌های حساس مغز در برابر آسیب پلاک‌های بتا آمیلوئید که عامل اصلی ایجاد آلزایمر در مغز هستند، محافظت می‌کند.

همانطور که گفتیم گیاه جینکوبیلوبا باعث تحریک گردش خون مغزی می‌شود که به همین دلیل می‌تواند باعث افزایش تمرکز و عملکرد بهتر مغز شود.

قرص جینکوتیدی برای وزوز گوش

وزوز گوش یا تینیتوس به معنی شنیدن صدا یا زنگ زدن گوش است. این مشکل بسیار شایع بوده و اگرچه ناخوشایند است اما معمولا نشانه مشکل مهمی نیست. در برخی اوقات وزوز گوش نشانه‌ای از یک اختلال مزمن مانند از دست دادن شنوایی مرتبط با سن، آسیب شنوایی یا اختلال در سیستم گردش خون می‌باشد.

قرص جینکوتیدی به واسطه دارا بودن عصاره جینکوبیلوبا می‌تواند مشکلات موجود در گردش خون را به حداقل برساند. این گیاه از دیرباز برای رفع وز وز گوش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جینکو تیدی برای درمان سرگیجه

سرگیجه به دلایل مختلفی ممکن است رخ بدهد که یکی از آن‌ها مشکل در عروق مغز است. زمانی که گردش خون در مویرگ‌های مغز مانند سابق نباشد (به طور مثال در اثر کهولت سن)، اکسیژن‌رسانی به بخشی از سلول‌های مغز به درستی انجام نمی‌شود و در نتیجه احتمال ایجاد سرگیجه بیشتر خواهد شد.

در این شرایط قرص جینکوتیدی با در اختیار داشتن مقدار کافی از عصاره جینکوبیلوبا و آنتی‌اکسیدان‌‌‌های قوی موجود در آن، گردش خون مویرگی را در مغز تقویت کرده و این مشکلات را رفع می‌کند.

قرص جینکوبیلوبا برای لنگش متناوب

منظور از لنگش متناوب، درد کرامپی است که در قسمت پایینی پا به هنگام راه رفتن ایجاد می‌شود و معمولا بعد از استراحت چند دقیقه‌ای از بین می‌رود. این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که خون کافی به عضلات پا نمی‌رسد.

این بیماری شریانی محیطی در اثر تنگی پیش‌رونده شریان‌ها در یک یا هر دو پا ایجاد شده و تظاهری از تصلب شرایین سیستماتیک است که احتمالا منجر به حوادث قلبی-عروقی می‌شود. به همین دلیل درمان آن اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر ورزش درمانی و درمان‌های دارویی، استفاده از عصاره جینکوبیلوبا نیز یکی از گزینه‌های دارودرمانی این بیماری است.

بهترین زمان مصرف قرص جینکو تیدی

برای تاثیرگذاری بهتر قرص جینکوتیدی باید روزی سه بار و هر بار ۴۰ تا ۸۰ میلی‌گرم عصاره جینکوبیلوبا (هر ۴۰ میلی‌گرم معادل ۱ قرص) را مصرف کنید. بهتر است میزان دقیق و نحوه مصرف این قرص توسط پزشک تعیین شود.

بهترین زمان مصرف قرص جینکو تیدی صبح‌ها به همراه صبحانه است. شما می‌توانید روز خود را با یک یا دو عدد قرص جینکوتیدی شروع کنید و طبق دستور هر ۸ ساعت مصرف آن را در طول روز ادامه دهید.

در هنگام مصرف این قرص به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • افرادی که به عصاره جینکوبیلوبا حساسیت دارند و اشخاصی که احتمال خونریزی جمجمه در آن‌ها زیاد است، نباید از این قرص استفاده کنند.
  • مبتلایان به بیماری صرع، افراد دارای سابقه تشنج و افراد دارای مشکل انعقاد خون، لازم است قبل از مصرف قرص جینکوتیدی باید با پزشک خود مشورت کنند.
  • با توجه به عدم اثبات ایمنی این قرص برای جنین و مادر، مصرف آن در بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود.

عوارض قرص جینکو تیدی

این دارو نیز مانند همه داروهای گیاهی در افرادی که به آن حساس هستند یا شرایط سلامتی خاصی دارند، عوارضی ایجاد می‌کند. مشکلات گوارشی خفیف، سردرد، اختلالات فشار خون، ایجاد اختلال در سیستم انعقادی بدن (در صورت مصرف طولانی مدت و سرخود)، علائم خونریزی (در موارد نادر) و آریتمی قلبی از جمله این عوارض احتمالی هستند.

سخن پایانی

مطالعه این مقاله به افرادی که به دنبال یک قرص گیاهی جهت تقویت حافظه و افزایش تمرکز هستند پیشنهاد می‌شود. در این مطلب با هم بررسی کردیم که قرص جینکوتیدی چیست و چه کاربردهایی دارد. مصرف این قرص جینکوبیلوبا به اشخاصی که مبتلا به وزوز گوش، سرگیجه با منشاء عروقی و لنگش متناوب هستند، نیز توصیه می‌شود.

شما می‌توانید جهت خرید قرص جینکوتیدی و سایر مکمل‌ها مانند انواع قرص و شربت تقویت حافظه خارجی و ایرانی به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید شربت تقویت حافظه خارجی

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های تقویت حافظه و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص جینکوتیدی برای چیست؟

این قرص گیاهی حاوی عصاره جینکوبیلوبا بوده که در تقویت حافظه و افزایش تمرکز بسیار موثر شناخته شده است. قرص جینکوتیدی برای رفع وزوز گوش، بهبود سرگیجه با منشاء عروقی و درمان لنگش متناوب نیز مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. به طور کلی قرص جینکوتیدی برای بهبود عملکرد مغز و جریان گردش خون مغزی است.

قرص جینکوتیدی خارجی کدام است؟

قرص جینکوتیدی یک محصول ایرانی است و توسط شرکت داروسازی تولید دارو تهیه و تولید می‌شود. این قرص همانند نمونه‌های خارجی به خوبی در زمینه تقویت حافظه موثر عمل می‌کند. نمونه مشابه قرص جینکوتیدی خارجی قرص جینکوبیلوبا ویتارمونیل است که در ایران و تحت لیسانس ویتارمونیل فرانسه تولید می‌شود.

بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا در هنگام صبح و به همراه صبحانه است. دوز معمول برای مصرف این قرص به میزان ۴۰ میلی‌گرم جینکوبیلوبا در هر وعده و به فاصله هر ۸ ساعت می‌باشد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

31 دیدگاه دربارهٔ «قرص جینکوتیدی چیست و چه کاربردی دارد؟»

  1. مریم پورعباس

    باسلام بیماری ام اس دارم چند ساله که جینکوگل استفاده می کنم الان به تازگی آهن خونم ازمرزگذشته ۱۶۵ شده می خواستم ببینم جینکو آهن هم داره یانه.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گیاه جینکو محتوای آهن قابل توجهی ندارد. قرص جینکوتیدی هم فقط محتوی گیاه جینکو است و آهن ندارد. اگر درباره محصول دیگری سوال میفرمایید لطفا نام محصول را بنویسید تا دقیقتر راهنمایی تان کنم.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  2. سلام من قرص جینکوتیدی مصرف میکنم واحساس سوزش قسمت گلودارم دلیلش چی میتونه باشه ممنون از راهنمایی تون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ایجاد سوزش و درد گلو تا به حال به عنوان عارضه مصرف قرص جینکوتیدی یا گیاه جینکو گزارش نشده است. همچنین با توجه به ویژگی های جینکو، این گیاه نمی تواند ایجاد گلودرد یا سوزش گلو کند.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  3. سلام من قرص جینکوتیدی مصرف میکنم واحساس سوزش قسمت گلودارم دلیل چی میتونه باشه ممنون از راهنمایی تون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از قرص جینکو در دوران بارداری و شیردی مجاز نیست.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  4. امیر عباس طباطبای

    من روزی یه قرص والسارتان ۸۰ برای فشار خون میخورم میتونم از این قرص استفاده کنم تداخلی ندارد؟
    با تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف جینکو برای افرادی که والسارتان مصرف می کنند ممنوعیت ندارد ولی بهتر است در روزهای ابتدایی مصرف جینکو، فشار خون خود را زیر نظر بگیرید چون احتمال افت فشار وجود دارد.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام من در طول روز سه بار قرص جینکو رو میخورم ( هر هشت ساعت) و سایر قرص هایی که مصرف میکنم به این شرحه :
    ۱_یه عدد قرص B کمپلکس( eurho vital
    vitamin b complex)
    ۲ _یک عددقرص ویتامین C آرمان زیست فارمد( ۳۰۰ میل سی و ۱۰ میل زینک)
    آیا خوردن این سه قرص باهم تداخل داره؟؟پیشاپیش ممنون از پاسخگویتون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص جینکو با قرص ب کمپلکس و قرص ویتامین سی و زینک تداخلی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام من ازدیروز بعدازظهراین قرص و استفاده میکنم برای تقویت حافظه دیشب به سختی خوابیدم آیا مصرف این قرص در خواب اختلال ایجادمیکنه ویا اینکه اولین باربوداستفاده کردم بدنم واکنش نشان داده است

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام جینکو بیلوبا ایجاد بیخوابی یا اختلال در خواب نمی کند. احتمالا بیخوابی شما ناشی از عامل دیگری بوده است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      جینکو بایلوبا که ماده موثره اصلی جینکوتیدی است با آکسابین تداخل دارد و سبب افزایش اثر این دارو و ریسک خونریزی می شود. مصرف سرخود داروی جینکوتیدی برای فردی که آکسابین مصرف میکند توصیه نمیشود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گیاه جینکو با توجه به تاثیرات مثبتی که بر عملکرد عروق دارد، می تواند در بهبود اختلال نعوظ مفید باشد. در واقع جینکو با افزایش خونرسانی به ناحیه تناسلی، و تقویت کارکرد عصب های این ناحیه، به حفظ نعوظ کمک می کند.
      با احترام دکتر داروساز

  7. سلام
    مادرم باسن حدود۸۷سال دچار آلزایمر شده اهل دکتر رفتن هم نیست بخصوص الان که فراموشی هم داره
    میشه از این قرص براش استفاده کنم البته گاهی اوقات هم معده درد داره باتشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف گیاه جینکو که در قرص جینکو تیدی وجود دارد، برای افرادی که به آلزایمر مبتلا هستند، مفید است. این دارو برای سالمندان به طور معمول استفاده می شود و عوارض قابل توجهی هم ندارد. با این حال، لطفا توجه کنید اگر مادر شما داروهای ضد انعقاد مثل وارفارین یا آسپرین و داروهای مسکن مانند سلکوکسیب یا ملوکسیکام مصرف می کنند، نباید از جینکو تیدی استفاده کنند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام وزوز گوش علل مختلفی دارد مثلا اگر وزوز گوش عارضه جانبی یک دارو باشد تا زمانی که آن دارو را قطع نکنید مصرف جینکو کمکی به رفع وزوز نمی کند. به همین دلیل بهتر است ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص و درمان اصولی برایتان انجام شود.
      با احترام دکتر داروساز

  8. قرص جینکو اگه روزانه یک عدد مصرف بشه،و در طول روز ویتامین زینک و B12استفاده بشه مشکلی پیش نمیاد؟؟ من قرص جینکوبیلوبا استفاده می کنم؟
    من چند ماه که بعداز ۴۵ دقیقه درس دادن و تدریس،سردرد می‌گیرم و احساس می کنم سرم داغ می‌کنه و دیگه قادر به ادامه تدریس نیستم،MRI مغز دادم دکتر گفت مشکلی نداری.من ۵ ماه عمل رینوپلاستی انجام دادم.هفت ماه پیش اصلا اینجوری نبودم،سه ماهه که گوش سمت راستم هم صدای باد میده.وزوز گوش دارم.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص جینکوتیدی با زینک و ویتامین ب۱۲ تداخلی ندارد.
      در خصوص علائمی که شرح فرمودید باید با پزشک مشورت کنید چون همانطور که میدانید تشخیص بیماری ها فرآیندی است که باید توسط پزشک انجام بگیرد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام جینکو تیدی محصولی برای بزرگسالان است و مصرف آن به افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود، مگر اینکه پزشک تجویز کرده باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  9. باسلام من حدودا سه سال سرگیجه وعدم تعادل دارم پیش سه تامتخصص گوش و… رفتم گرفتندگفتند مشکل ازگوش نیست رفتم دکترمتخصص مغزواعصاب شهر مشهد من تست آتاکسی۱,۲,۳انجام دادم مشکلی نداشت متخصص سکته های مغزی رفتم و مایع نخاعی انجام دادم مشکلی نداشت تااینکه کمیسیون گرفتن وخون من رابرای تست بیشتربه آلمان فرستادن که یکسال بعد جوابش می یادایران الآن بااین سرگیجه وعدم تعادل می تونم ازقرص جینکوتیدی استفاده کنم جواب میده واثری داره ایرانی یا خارجی مصرف کنم به چه شکل ممنون میشم.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تشخیص و درمان بیماریها، تجویز دارو و تعدیل طبع باید توسط پزشک انجام شود. درباره سوالی که دارید باید با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام جینکو تیدی و جینکو بی زد هر دو محتوی عصاره خشک گیاه جینکو بیلوبا هستند اما تفاوتهایی دارند. اولا میزان عصاره جینکو بیلوبا در جینکو تیدی ۴۰ میلی گرم و در جینکو بی زد ۶۰ میلی گرم است. ثانیا جینکو بی زد، علاوه بر این عصاره، محتوی زینک و ویتامین ب۱ هم می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  10. قرص ترانکوبین ورهاکین رادکترداده استفاده میکنم گاهی آرام هستم وگاهی نگران وتشویق و….دارم میخواستم بدانم اصلا این دودارو برای چیست؟ .ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ترانکوپین و رهاکین هر دو از داروهای اعصاب هستند که موارد مصرف متعددی دارند، از سردرد تا تثبیت خلق و خیلی موارد دیگر.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره