قرص گلوکواستار برای چیست؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

یکی از محصولاتی که در بهبود آرتروز و درد مفاصل، توانسته رضایت مصرف‌کنندگان خود را به خوبی کسب کند، قرص گلوکو استار از برند نیچرز اونلی است. این قرص از ترکیب گلوکزامین و کندرویتین که در کاهش درد و التهاب مفاصل بسیار موثر شناخته شده‌اند، بهره برده است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم به طور کامل بررسی کنیم که قرص گلوکواستار برای چیست و چه کاربردهایی دارد. همچنین به تمام سوالات و ابهامات شما درمورد این مکمل پاسخ خواهیم داد.

قرص گلوکواستار چیست؟

استئوآرتریت یا آرتروز یک بیماری شایع بوده که مشخصه اصلی آن تخریب پیش‌رونده غضروف مفاصل می‌باشد. از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر ایجاد این عارضه، می‌توان به افزایش سن و تحلیل عضلات، فعالیت‌های سنگین، حرکات نامناسب مانند بد نشستن و یا برداشتن بار بیش از اندازه، ضربات و آسیب‌های فیزیکی و… اشاره کرد.

غضروف‌ها بافتی لغزنده هستند که انتهای استخوان‌ها را در یک مفصل می‌پوشانند و وظیفه نگه داشتن استخوان‌ها روی هم را برعهده دارند. اگر غضروف‌ها آسیب ببینند، آرتروز بروز کرده و موجب ایجاد مشکلاتی از قبیل درد، التهاب و خشکی مفاصل می‌شود. متاسفانه بیماری آرتروز هنوز درمان قطعی ندارد ولی می‌توان با برخی راهکارهای سبک زندگی سالم و استفاده از مکمل‌های غضروف‌ساز، این بیماری را کنترل کرد.

قرص گلوکواستار نیچرز اونلی از جمله بهترین مکمل‌های ضد درد و التهاب مفاصل است که توسط بسیاری از پزشکان برای کنترل بیماری آرتروز تجویز می‌شود. این قرص در ایران تحت لیسانس شرکت بایوپلاس و توسط لابراتوار پرارین پارس تولید می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قرص گلوکواستار این است که فاقد رنگ و طعم‌دهنده‌های مصنوعی، نگهدارنده، گلوتن، گندم و مخمر می‌باشد. از همین رو این محصول برای افرادی که به دلیل برخی بیماری‌ها یا حساسیت، قادر به مصرف این مواد نیستند، نیز قابل استفاده است.

خرید قرص گلوکواستار

ترکیبات قرص گلوکو استار

این قرص حاوی ترکیب گلوکزامین سولفات و کندرویتین سولفات است که به دلیل تاثیر اثبات‌شده خود در بسیاری از مکمل‌های ضد التهاب مفاصل و غضروف‌ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این دو ماده، قرص گلوکو استار حاوی ویتامین‌ها و املاح معدنی است که دارای اثر آنتی اکسیدانی هستند و در کاهش التهاب مفاصل موثر عمل می‌کنند.

هر قرص گلوکو استار محتوی ترکیبات زیر است که در ادامه با خواص آن‌ها آشنا خواهیم شد، تا بهتر متوجه شویم که قرص گلوکواستار برای چیست:

عنوان ترکیب مقدار به ازای هر قرص
گلوکزآمین سولفات ۶۰۰ میلی‌گرم
کندرویتین سولفات سدیم ۱۰۰ میلی‌گرم
عصاره زنجبیل ۱۰۰ میلی‌گرم
سلنیوم ۳۰ میکروگرم
زینک ۴ میلی‌گرم
منگنز ۲.۵ میلی‌گرم
کروم ۵۰ میکروگرم
فولیک اسید ۱۰۰ میکروگرم
ویتامین D3 ۴۰۰ واحد بین‌المللی
ویتامین E ۲۰ واحد بین‌المللی

گلوکزامین سولفات

گلوکزآمین سولفات یکی از معروف‌ترین مشتقات گلوکزامین است که از اضافه شدن نمک سولفات به این ماده به دست می‌آید. گلوکزامین سولفات به طور طبیعی در مایع اطراف مفصل یافت می‌شود، از همین رو یکی از اصلی‌ترین موارد مصرف آن، درمان التهاب مفاصل و استخوان‌ها است. این ماده باعث تحریک مایع مفصلی سینوویال و غضروف‌سازی می‌شود.

مصرف قرص گلوکزامین سولفات یا مکمل‌های حاوی آن مانند قرص گلوکواستار نیچرز اونلی، سطح تولید هیالورونیک اسید در مفاصل را افزایش می‌دهد. این اسید در سلامت مایع مفصلی موثر است. همچنین گلوکز آمین سولفات دارای خواص ضد التهابی و محافظت‌کننده کندرویتین بوده و در نتیجه درد را کاهش می‌دهد. این ماده در بیماران مبتلا به استئوآرتریت که دارای غضروف‌ها و مفاصل آسیب‌دیده هستند، موجب بازیابی و تحریک ساخت غضروف‌های مفصلی می‌شود.

کندرویتین سولفات سدیم

کندرویتین سولفات یک گلیکوزآمینوگلیکان طبیعی است که در ماتریکس خارج سلولی بافت‌های غضروفی ارتجاعی وجود دارد. . این ترکیب به طور طبیعی در بافت‌های همبند یا پیوندی بدن، از جمله تاندون‌ها، مفاصل و غضروف‌ها وجود دارد. وجود این ترکیب در بافت‌های همبند باعث استحکام این بافت‌ها می‌شود. در حقیقت کندرویتین سولفات جلوی عمل آنزیم‌های از بین برنده غضروف‌ها را می‌گیرد.

ترکیب گلوکز آمین سولفات و کندرویتین سولفات موجب تأخیر در پیشرفت رادیولوژیک استئوآرتریت می‌شود. 

عصاره زنجبیل

عصاره زنجبیل حاوی ماده فعال Shogaol-6 می‌باشد که باعث مهار آزادسازی ماده P (نوروپپتید ایجادکننده درد و التهاب) می‌گردد. بنابراین زنجبیل درد و ناتوانی ناشی از استئوآرتریت را بهبود می‌بخشد.

ویتامین‌ها و مینرال‌های گلوکواستار

مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در قرص گلوکواستار با عملکرد آنتی اکسیدانی باعث کاهش التهاب در مفصل شده و عناصر کلیدی برای بافت‌های غضروف را تامین می‌کنند. ویتامین D برای تنظیم سطح کلسیم و فسفر ضروری است که باعث حفظ ساختار استخوان می‌گردد. ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان است که می‌تواند در کاهش درد موثر باشد و به اثرات ضد التهابی سایر ترکیبات موجود کمک کند.

قرص گلوکواستار برای چیست؟

در بخش قبل ترکیبات موثر و فرمولاسیون ویژه قرص گلوکو استار را بررسی کردیم. حال به مبحث اصلی‌مان یعنی پاسخ به پرسش قرص گلوکواستار برای چیست، می‌رسیم. در حالت کلی می‌توان گفت عناصر طبیعی، ویتامین‌ها، مینرال‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این قرص به حفظ ساختار غضروف‌ها و مفاصل کمک می‌کند. علاوه بر این قرص گلوکواستار در تقویت سیستم ایمنی و کاهش حساسیت مفاصل نسبت به سرما نیز موثر است.

خرید قرص گلوکواستار
جهت خرید قرص گلوکواستار نیچرز اونلی با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

از مکمل گلوکواستار نیچرز اونلی جهت کاهش درد و التهاب ناشی از بیماری آرتروز استفاده می‌شود که به دلیل ایمن بودن آن، عوارض جانبی ناشی از مصرف داروهای ضد التهاب کاهش می‌یابد. این قرص با بهبود بخشیدن به عملکرد مفاصل، موجب سهولت در حرکت و جلوگیری از خشکی مفاصل می‌گردد. همچنین می‌تواند مانعی برای تخریب غضروف‌ها و مفاصل محسوب شود.

اگر بخواهیم به صورت تیتروار بیان کنیم که قرص گلوکواستار برای چیست، موارد زیر از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول به شمار می‌روند:

  • کاهش درد و التهاب ناشی از بیماری آرتروز
  • بهبود عملکرد مفاصل و سهولت در حرکت
  • جلوگیری از تخریب غضروف‌ها و مفاصل
  • کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش عوارض جانبی ناشی از مصرف داروهای ضد التهاب

زمان مصرف قرص گلوکواستار

نحوه و زمان مصرف قرص گلوکواستار به نظر پزشک شما بستگی دارد. اما این قرص بدون نیاز به نسخه نیز قابل تهیه و استفاده است. شما می‌توانید مطابق با دستورالعمل پیشنهادی بروشور قرص گلوکو استار عمل کرده و روزانه ۱ تا ۲ بار، هر مرتبه یک عدد قرص میل کنید.

زمان مصرف قرص گلوکواستار بعد از غذا توصیه می‌شود. البته باید توجه اشته باشید که باید قرص گلوکواستار را همراه با یک لیوان پر آب به طور کامل ببلعید و از جویدن آن خودداری نمایید. همچنین نباید این قرص را بیشتر از میزان تعیین شده مصرف کنید.

عوارض قرص گلوکواستار

توصیه می‌شود که برای اطمینان از عدم بروز عوارض جانبی احتمالی و تداخلات دارویی این قرص با پزشک مشورت نمایید. از جمله عوارض احتمالی قرص گلوکواستار می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

عوارض گوارشی، خواب آلودگی، سردرد، بی خوابی و مشکلات موقتی هاضمه نظیر درد شکمی، کاهش اشتها، تهوع، سوزش سر دل، یبوست، اسهال و استفراغ در دوزهای بالا

در صورتی که به صدف، حلزون و هر یک از ترکیبات تشکیل‌دهنده قرص گلوکواستار حساسیت دارید، از مصرف آن اجتناب نمایید.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی یکی از بهترین مکمل‌های غضروف‌ساز و ضد التهاب مفاصل پرداختیم. با مطالعه این مقاله به خوبی متوجه خواهید شد که قرص گلوکواستار برای چیست و چرا تا این اندازه محبوبیت دارد. موارد مصرف و نکات لازم جهت استفاده از این قرص به طور کامل بیان شد.

برای خرید و اطلاع از قیمت قرص گلوکواستار و سایر انواع قرص ضد التهاب مفاصل، می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

خرید قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

هر سوال دیگری در مورد  التهاب مفاصل و محصولات درمانی آن داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص گلوکواستار ساخت کدام کشور است؟

این قرص در ایران تحت لیسانس شرکت بایوپلاس تولید می‌شود. تولیدکننده قرص گلوکواستار لابراتوار پرارین پارس است و شرکت آبادارو طب ایران دارنده پروانه ساخت این محصول می‌باشد.

قرص گلوکواستار چاق کننده است؟

برخی از ترکیبات این قرص مانند زینک ممکن است در افرادی که دچار کمبود این مواد هستند، باعث افزایش اشتها شود. با این حال قرص گلوکواستار یک مکمل تخصصی برای افزایش وزن نیست و این چاقی برای همه اتفاق نمی‌افتد.

قیمت قرص گلوکواستار چقدر است؟

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص گلوکواستار به سایت اینترنتی داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و از تخفیفات ویژه نیز برخوردار شوید. لینک خرید این محصول در داخل مقاله قرار گرفته است.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و