قرص پیاسیدین برای چیست؟
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بیماری‌های مفصلی مانند آرتروز در بین سالمندان آنقدر شایع هستند که همه ما حداقل یک بار دچار نگرانی ابتلا به این بیماری‌ها در آینده شده‌ایم. افزایش سن و برخی عوامل دیگر، موجب تحلیل تدریجی غضروف‌ها و فشار بیشتر به مفاصل می‌شود که همین اتفاق موجب بروز دردهای مزمن و بیماری آرتروز می‌گردد. خوشبختانه برخی از داروها و مکمل‌های موجود در بازار به تسکین این دردها و کنترل بیماری کمک موثری می‌کنند. کپسول پیاسیدین ۳۰۰ از جمله محصولاتی است که به دلیل داشتن ترکیب آووکادو و سویا توسط پزشکان برای کاهش درد و التهاب مفاصل تجویز می‌شود. در این مقاله به طور کامل بررسی خواهیم کرد که قرص پیاسیدین برای چیست و چرا تا این اندازه محبوبیت پیدا کرده است.

قرص پیاسیدین برای چیست؟

کپسول پیاسیدین ۳۰۰ محصولی از شرکت داروسازی رازک است که از ترکیب ثابت‌شده آووکادو و سویا در تسکین و درمان بیماری‌های دژنراتیو مفاصل و استئوآرتریت استفاده می‌کند. آرتروز یا استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری مفصلی است که معمولا بعد از ۴۰ سالگی و بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود. در این بیماری، غضروف داخل مفصل سخت شده و حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. از همین رو غضروف و مفصل مستعد پذیرش آسیب می‌شوند.

هر چه این شرایط بدتر شود و کنترلی انجام نگیرد، موجب بروز درد بیشتر، التهاب مفاصل، خشکی و کاهش حرکت مفصل‌ها و ساییده شدن استخوان‌ها خواهد شد. به همین دلیل ضروری است که هر چه سریع‌تر از پیشرفت بیماری جلوگیری شود. مصرف مکمل‌هایی مانند کپسول پیاسیدین رازک می‌تواند در کاهش دردهای مفصلی و عضلانی، ترمیم غضروف‌های آسیب‌دیده و افزایش توان حرکتی فرد مبتلا به آرتروز کمک‌کننده باشد.

اگر بخواهیم به صورت تیتروار بیان کنیم که قرص پیاسیدین برای چیست، موارد زیر از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول به شمار می‌روند:

  • بهبود بیماری‌های استئوآرتریت و دژنراتیو مفاصل و علائم ناشی از آن‌ها
  • کاهش التهاب مفاصل به کمک ترکیب آووکادو و سویا
  • ترمیم غضروف‌های تخریب‌شده
  • کاهش دردهای مفصلی، عضلانی و آرتروزی
  • افزایش توان حرکتی مفاصل

خرید قرص پیاسیدین

پیاسیدین بهترین داروی آرتروز

شاید بدانید که بیماری آرتروز هنوز درمان قطعی ندارد اما می‌‌توان آن را کنترل کرده و مانع پیشرفت آن شد. شما می‌توانید جهت کنترل این بیماری از روش‌هایی مانند کاهش وزن، ورزش مناسب جهت تقویت عضلات و پرهیز از فشار زیاد به مفاصل کمک بگیرید. در کنار این موارد ممکن است پزشک برای کاهش علائم آرتروز، برخی داروهای مسکن یا ضد التهاب را نیز تجویز کند. یکی از اقلامی که پای ثابت بسیاری از متخصصین ارتوپدی است، ترکیب آووکادو و سویا بوده که اثرات قطعی آن بر بهبود درد و التهاب مفاصل به اثبات رسیده است.

داروهای حاوی ترکیب آووکادو و سویا اثرات خوبی را در مصرف ۳ تا ۱۲ ماه نشان داده‌اند و می‌توانند به عنوان بهترین داروی آرتروز در نظر گرفته شوند. به طوری که طبق مطالعات انجام‌شده، این ترکیب در کاهش درد بیمار و احساس ناتوانی، کاهش نیاز بیمار به مصرف مسکن و کم کردن سرعت روند تحلیل غضروف‌ها موثر شناخته شده است. کپسول پیاسیدن نیز از اثرات شگفت‌انگیز ترکیب آووکادو و سویا بهره برده و می‌تواند علائم بیماری آرتروز را کاهش دهد.

کپسول پیاسیدین برای دیسک کمر

در ادامه پاسخ به این سوال که قرص پیاسیدن برای چیست، لازم است به اثرات آن در بهبود دیسک کمر نیز اشاره کنیم. زمانی که مهره‌های ستون فقرات ناحیه کمر دچار مشکل شوند، به اصطلاح دیسک کمر اتفاق می‌افتد. ضربه‌های وارده به ستون فقرات ممکن است منجر به پارگی فیبرهای بخش محیطی دیسک شوند که در نتیجه قسمتی از هسته دیسک دچار بیرون زدگی یا فتق می‌شود. این مشکل التهاب مفصل دیسک عموما با درد بسیار شدیدی نیز همراه است.

کپسول پیاسیدین برای دیسک کمر از دو جنبه می‌تواند موثر باشد، اول اینکه ترکیب آووکادو و سویا موجود در این محصول ضد التهاب بسیار قوی هستند و درد و التهاب را کاهش می‌دهند. تاثیر دیگر آن محافظت از غضروف‌ها در برابر تحلیل است که می‌تواند نقش مثبتی بر دیسک کمر داشته باشد. البته باید ذکر کنیم که کپسول پیاسیدین نمی‌تواند بیرون زدگی دیسک کمر را از بین ببرد، اما در کاهش درد و التهاب موثر عمل می‌کند.

خرید کپسول پیاسیدین رازک
جهت خرید کپسول پیاسیدین رازک با قیمت مناسب از داروخانه مفیدطب روی عکس کلیک کنید.

قرص پیاسیدین مسکن است؟

سوال دیگری که از متخصصین ما پرسیده می‌شود، این است که آیا قرص پیاسیدین مسکن است و دارای خاصیت ضد درد می‌باشد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم قرص پیاسیدین یک مسکن محسوب نمی‌شود. اما ترکیبات موثر موجود در این فرآورده باعث اثر ضد التهابی فوق‌العاده آن شده که همین موضوع کاهش درد و التهاب مفاصل را نتیجه خواهد داد.

در واقع افرادی که پس از مصرف قرص پیاسیدین دردشان برطرف شده و یا کاهش پیدا می‌کند، ممکن است تصور کنند که این قرص جزو مسکن‌ها به شمار می‌رود. در صورتی که پیاسیدین حاوی ترکیبات مسکن نیست بلکه با کاهش التهاب موجب تسکین دردهای مفصلی و عضلانی می‌شود.

بهترین زمان مصرف قرص پیاسیدین

نحوه مصرف قرص پیاسیدین به صورت روزانه یک عدد کپسول همراه با یک لیوان بزرگ آب توصیه می‌شود. اما در صورتی که پزشک دستور دیگری برای شما تجویز کرده باشد، لازم است مطابق آن عمل کنید. برخی از پزشکان بهترین زمان مصرف قرص پیاسیدین را در هنگام شب و همراه با شام توصیه می‌کنند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

البته به طور کلی ساعت خاصی برای استفاده از این قرص وجود ندارد. اما بهتر است این فرآورده را در یک ساعت مشخص از روز مصرف کنید تا بدن به سازگاری بهتری برای تجزیه این دارو برسد. جهت حصول تاثیرگذاری کامل توصیه می‌شود، دوره درمان کپسول پیاسیدین را به مدت ۳ الی ۶ ماه (بسته به نظر پزشک) ادامه دهید.

عوارض کپسول پیاسیدین

هر فرآورده دارویی به موازات اثرات درمانی خود ممکن است موجب برخی عوارض جانبی نیز بشود. البته این عوارض به صورت خفیف بوده و برای همه اتفاق نمی‌افتد. در مورد عوارض قرص پیاسیدین ۳۰۰ رازک احتمال مواردی چون واکنش‌های حساسیتی نادر، اسهال و مشکلات گوارشی (معده درد) وجود دارد که در صورت تداوم یا تشدید باید به پزشک مراجعه شود.

کپسول پیاسیدین به خوبی تحمل می‌شود، اما در صورتی که برای برخی افراد موجب تهوع و استفراغ شد، می‌توان با مصرف کپسول در بین غذا از بروز این موارد جلوگیری کرد.

ایا قرص پیاسیدین چاق کننده است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت هیچ یک از ترکیبات قرص پیاسیدین چاق کننده نیست. در بخش‌های قبلی به خوبی متوجه شدیم که قرص پیاسیدین برای چیست و در چه مواردی کاربرد دارد. این داروی گیاهی آرتروز می‌تواند در کاهش درد و التهاب مفاصل موثر عمل کرده و تاثیری بر افزایش وزن ندارد. لذا با رعایت رژیم سالم و کم کالری می‌توان با خیال راحت از این محصول استفاده کرد.

جمع بندی

مطالعه این مقاله به افرادی که مبتلا به بیماری آرتروز هستند و یا از دردهای مفصلی رنج می‌برند، کمک می‌کند تا با یک داروی گیاهی موثر در این زمینه آشنا شوند. در این مطلب به طور کامل توضیح دادیم که قرص پیاسیدین برای چیست. همچنین با نحوه مصرف و عوارض این کپسول نیز آشنا شدیم.

برای خرید او اطلاع از قیمت قرص پیاسیدین و سایر انواع قرص ضد التهاب مفاصل، می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

خرید قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

هر سوال دیگری در مورد کپسول پیاسیدین و سایر محصولات داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

 


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و