قرص لاغری گیاهی چیست
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز مردان و زنان جامعه موضوع چاقی می‌باشد. چاقی به دلیل سبک زندگی ماشینی امروز و عدم تحرک مردم به یک مسئله مهم برای افراد جامعه تبدیل شده است. از طرفی نداشتن وقت کافی برای ورزش باعث شده است بسیاری از افراد به قرص‌های لاغری علی‌الخصوص قرص‌های لاغری گیاهی روی بیاورند. قرص‌های هزال و فلوردو هر دو قرص‌های گیاهی هستند که برای لاغری و کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر اساس نظرسنجی افرادی که از قرص‌های لاغری استفاده کرده‌اند، قرص هزال و فلوردو هر دو در صدر لیست بهترین قرص لاغری گیاهی و ایرانی قرار گرفته‌اند. در ادامه این مقاله از مجله سلامت مفید طب به طور جامعه در مورد قرص های لاغری گیاهی پرداخته‌ایم. 

قرص لاغری گیاهی چیست؟

قرص لاغری گیاهی همانطور که از نامشان پیدا است قرص‌هایی هستند که برای کاهش وزن مصرف می‌شوند و حاوی ترکیبات گیاهی می‌باشند. در مورد نحوه عملکرد این قرص‌های لاغری، آن‌ها می‌توانند به طریق مختلف در بدن شما کار کنند و تاثیرات متفاوتی بر روی افراد مختلف نیز دارند. برخی از آن‌ها متابولیسم بدنو میزان سوزاندن چربی را افزایش می‌دهند، درحالی که برخی دیگر اشتهای شما را کم می‌کنند یا میزان کالری (چربی یا قند) دریافتی از مواد غذایی را کاهش می‌دهند.

قرص لاغری گیاهی چگونه کار می‌کنند؟

هیچ محصولی نمی‌تواند چربی‌های ذخیره شده را از بدن شما به طور کامل ذوب کند، اما محصولات لاغری می‌توانند تفاوت قابل توجهی در وزن و درصد چربی بدن شما ایجاد کنند. قرص‌های لاغری گیاهی به روش‌های مختلفی به کاهش وزن کمک می کنند  که برخی از آن‌ها را در زیر ذکر کرده‌ایم:

  • افزایش انرژی

قرص‌های لاغری با این مکانیسم،انرژی شما را افزایش می دهند و در نتیجه شما می‌توانید در طول روز تحرک بیشتری داشته باشید تا کالری بیشتری بسوزانید.

  • افزایش مصرف کالری و  تقویت کننده‌های متابولیسم

این قرص‌های لاغری حاوی مواد طبیعی هستند که به آرامی توانایی بدن شما را در سوزاندن کالری بالا می‌برد. در همین حال، برخی از قرص‌های لاغری گیاهی وجود دارد که حاوی عصاره فلفل قرمز و فلفل دلمه‌ای می‌باشند،این عصاره‌های گیاهی با افزایش سوخت و ساز در بدن به کاهش وزن بسیار کمک می‌کنند که می‌تواند منجر به سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن در فرد مصرف کننده، شوند.

  • کاهش اشتها

قرص‌های لاغری با مکانیسم کاهش اشتها، حاوی مواد مغذی هستند که به شما کمک می‌کنند احساس سیری داشته باشید و گرسنگی کمتری احساس کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهتر در برابر خوراکی‌ها و میان وعده‌ها مقاومت کنید، زیرا دائما احساس گرسنگی نمی‌کنید.

  • خواص اتصال به چربی‌ها

برخی از قرص‌های لاغری، با اتصال چربی به فیبر غذایی، چربی را از وعده‌های غذایی شما حذف می‌کنند. این بدان معناست که توده فیبر چربی متصل شده توسط روده کوچک جذب نمی‌شود و از بدن خارج می‌شود.

  • مسدود کننده‌های کربوهیدرات

برخی از قرص‌های لاغری با جلوگیری از عملکرد آنزیم‌های گوارشی از جمله آلفا آمیلاز باعث می‌شوند کربوهیدرات‌های موجود در مواد غذایی  بدون هضم شدن از بدن خارج شوند.

  • سرکوب‌کننده‌های اشتها

گفته می‌شود برخی از قرص‌های کاهش وزن، حاوی ماده گیاهی به نام hoodia gordonii می‌باشند. که این ماده گیاهی در واقع سرکوب کننده اشتهای شما می‌باشد. با این حال، تحقیقات محدودی برای اثبات این امر وجود دارد.

  • تجزیه چربی

همچنین برخی از قرص‌های لاغری در بازار وجود دارد که از تولید آنزیم‌های گوارشی تجزیه کننده چربی در بدن جلوگیری می‌کند و مانع جذب چربی در بدن می‌شود. این قرص‌های لاغری فقط برای افرادی تجویز می‌شوند که از طریق تغییر شیوه زندگی، مانند تغییر رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی، نتوانسته‌اند وزن خود را کاهش دهند. 

قرص لاغری گیاهی چگونه کار می‌کنند؟
هیچ محصولی نمی‌تواند چربی‌های ذخیره شده را از بدن شما به طور کامل ذوب کند، اما محصولات لاغری می‌توانند تفاوت قابل توجهی در وزن و درصد چربی بدن شما ایجاد کنند.

قرص لاغری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر نتوانید از طریق رژیم و ورزش، وزن کم کنید یا شرایط زیر را داشته باشید ممکن است پزشک برای شما قرص لاغری را تجویز کند:

  • شاخص توده بدنی (BMI) شما بیش از ۳۰ است و یک مشکل پزشکی جدی در زمینه چاقی مانند دیابت یا فشار خون بالا دارید.

حواستان باشد که به هیچ وجه سرخود نباید سراغ داروهای چربی سوزی و قرص لاغری بروید. چون پزشک قبل از انتخاب داروی مناسب، سابقه پزشکی و چالش‌های سلامتی شما را در نظر می‌گیرد. سپس درباره مزایا و معایب قرص لاغری با شما صحبت می‌کند و کمکتان می‌کند بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. قرص لاغری گیاهی برای همه مناسب نیست، برای مثال زنان باردار شیرده یا زنانی که تصمیم به بارداری دارند، نباید از قرص لاغری استفاده کنند.

آیا قرص لاغری گیاهی در کاهش وزن موثر است؟

قبل از اینکه در مورد استفاده از قرص، کپسول و یا مکمل‌های گیاهی لاغری فکر کنید، باید مطمئن شوید که سطح فعالیت و رژیم غذایی شما به بهترین حالت ممکن رسیده است. قرص‌ها یا مکمل‌های لاغری، چیزی نیستند که بتوانید بر آن برای کاهش وزن تکیه کنید و هرگز این مکمل‌های گیاهی نمی‌تواند جایگزین رژیم غذایی سالم، کاهش کالری و ورزش منظم شوند. این قرص‌های لاغری گیاهی به عنوان داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه یا مکمل‌های غذایی در دسترس هستند و اصولا باید به همراه بخشی از رویکردهای کلی کاهش وزن، به عنوان مثال شیوه زندگی سالم، ورزش و عادات رژیم غذایی مورد استفاده قرار گیرند.

تحقیقات نشان می‌دهد که قرص لاغری گیاهی تایید شده و استاندارد، در صورت استفاده بیش از ۱۲ هفته، باعث کاهش وزن قابل توجه‌ای می‌شوند. بنابراین مصرف این قرص‌ها در کنار تغییر سبک زندگی توصیه می‌شود. مثلا کاهش وزن با قرص لاغری و تغییر سبک زندگی در طول یکسال، ۳ تا ۷ درصد بیشتر از وقتی است که فقط سبک زندگیتان را تغییر می‌دهید. به نظر ناچیز و کم بنظر می‌رسد؟ اما باید گفت کاهش وزن ۵ تا ۱۰ درصد به طور مداوم، فواید بسیاری مثل کاهش فشارخون، قند خون و سطح تری گلیسیرید دارد.

آیا قرص لاغری  گیاهی بی‌خطر است؟

بهترین و مطمئن‌ترین راه برای استفاده از قرص‌های لاغری گیاهی، این است که هر روز طبق دستور برای مدت زمان کوتاهی (حدود ۲ تا ۶ هفته) مصرف شوند. توصیه نمی‌شود برای مدت طولانی از این قرص‌های لاغری استفاده کنید. این توصیه، به این دلیل است که دانش محدودی در مورد اثرات طولانی مدت مصرف قرص‌های گیاهی بر روی سلامتی وجود دارد.

همچنین عوارض جانبی خفیف مثل حالت تهوع، یبوست و اسهال در افرادی که قرص لاغری مصرف می‌کنند، شایع است. عوارض جانبی جدی و خطرناک به ندرت اتفاق می‌افتند. اما اگر نگران هستید می‌توانید گزینه‌های درمانی جایگزین را انتخاب کنید. همچنین مقداری از وزن برخی از افراد پس از قطع مصرف قرص‌های لاغری، مجددا برمی‌گردد. تغییر سبک زندگی به ثبات وزن کمک شایانی می‌کند. 

قرص فلوردو، یکی از بهترین قرص لاغری گیاهی

قرص فلوردو  محصولی از شرکت سینافرآور می‌باشد . شرکت سینافرآور با شناسایی خواص بالقوه گیاهان برای لاغری، این محصول را تهیه کرده تا بتوانیم از خواص عصاره‌های گیاهی برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود بهره ببریم. قرص فلوردو از ترکیب ۶ گیاه موثر برای لاغری تهیه شده که شامل سیاه توسه، نعناع فلفلی، ختمی، چای سبز، علف طلایی و انجدان است. در ادامه خواص مهم‌ترین این گیاهان  را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

ترکیبات قرص لاغری فلوردو

  • چای سبز

یکی از پرطرفدارترین گیاهان دارویی برای کاهش وزن، چای سبز است که از آن به تنهایی نیز برای افزایش چربی سوزی استفاده می‌شود. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است که متابولیسم چربی‌ها را افزایش می‌دهد.

  • نعناع فلفلی

حضور مقدار قابل توجهی از منتول و فلاونوئیدها در این گیاه، باعث افزایش چربی سوزی در بدن شده و اشتهای کاذب را نیز از بین می‌برد.

  • علف طلایی

علف طلایی در کاهش پروفایل چربی در بدن بسیار موثر است و در کنار سایر ترکیبات قرص فلوردو از جمله ختمی، انجدان و سیاه توسه به عملکرد بهتر کبد نیز کمک می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قرص فلوردو به این صفحه مراجعه کنید.

خرید قرص لاغری گیاهی فلوردو

ویژگی‌های قرص کاهش وزن فلوردو

از ویژگی‌های مهم قرص لاغری گیاهی فلوردو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و اسید اوریک خون
  • کاهش مشکلات گوارشی (یبوست، نفخ، ترش کردن و…)
  • تقویت معده و روده
  • کمک به درمان کبد چرب
  • تسریع کاهش وزن
ویژگی‌های قرص کاهش وزن فلوردو
شرکت سینافرآور با شناسایی خواص بالقوه گیاهان برای لاغری، این محصول را تهیه کرده تا بتوانیم از خواص عصاره‌های گیاهی برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود بهره ببریم.

قرص لاغری هزال

قرص کاهش اشتهای هزال محصولی از شرکت داروسازی سینافرآور است که این روزها محبوبیت بسیار زیادی بین قرص‌های لاغری گیاهی پیدا کرده. این قرص کاملا از عصاره‌های طبیعی گیاهی تهیه شده و هیچگونه ماده شیمیایی لاغری در ترکیبات خود ندارد. به همین دلیل هم برای اکثر افراد بدون عوارض است و توسط دستگاه گوارش نیز به خوبی هضم می‌شود. قرص لاغری هزال با ترکیبات گیاهی و موثر خود نه تنها باعث افزایش چربی سوزی در بدن می‌شود، بلکه برای کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بد خون و تقویت معده نیز کاربرد دارد.

اگر پس از آشنایی با این قرص‌های لاغری گیاهی از شرکت سینافرآور، در انتخاب یکی از آن‌ها دو دل هستید، با خواندن مقاله مقایسه قرص هزال و فلوردو مطمئنا می‌توانید به انتخاب نهایی مناسب خود برسید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر خرید قرص لاغری گیاهی هزال به صفحه زیر مراجعه کنید.

خرید قرص لاغری گیاهی هزال

تنها مصرف قرص لاغری گیاهی کافی نیست!

در این مقاله از داروخانه آنلاین مفید طب با مکانیسم، دوره مصرف و… قرص لاغری گیاهی و بهترین قرص لاغری موجود در داروخانه آشنا شدیم، اما نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که مصرف قرص لاغری برای کاهش وزن به تنهایی کافی نیست. این قرص‌‌ها قرار نیست برای ما معجزه کنند. اگر به دنبال کاهش وزن سریع‌تر و سالم‌تر هستیم، باید در کنار مصرف این قرص‌ها یک رژیم لاغری متعادل را همراه با فعالیت بدنی منظم در پیش بگیریم.

سوالات متداول 

یک دارو برای رفع اشتهای کاذب چیست؟

قرص فلوردو یک قرص لاغری گیاهی و دارویی برای رفع اشتها کاذب است که از طریق مکانیسم‌های مختلفی مثل کاهش جذب قند و رفع اشتهای کاذب به از بین بردن چربی‌های زائد بدن و لاغر شدن کمک می‌کند. مصرف این قرص همچنین باعث بهبود عملکرد روده و معده می‌شود.

قرص لاغری فلوردو چه عوارضی دارد؟

این قرص گیاهی که پس از استاندارد کردن دوز گیاهان و بررسی‌های بسیار، فرآوری شده است، بدون عوارض جانبی بوده و حتی مصرف طولانی مدت آن نیز مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند. اما در برخی موارد فلوردو موجب بروز ناراحتی‌های شکمی خفیفی چون قولنچ یا کرامپ گردد.

آیا قرص لاغری گیاهی به لاغری موضعی (یک ناحیه خاص از بدن) کمک می‌کند؟

تقریبا هیچ ترکیب داروی خوراکی ثابت شده‌ای برای لاغری موضعی وجود ندارد.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره