قرص مگترا برای چیست؟ فواید قرص منیزم مگترا

قرص مگترا برای چیست؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

منیزیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی است که نقشی بسیار حیاتی در قسمت‌های مختلف بدن ایفا می‌کند. این ماده مغذی در تقویت عضلات، عملکرد سیستم عصبی، تنظیم فشار خون، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و آلزایمر و حمایت سیستم ایمنی موثر است. از همین رو پزشکان برای افرادی که در معرض کمبود منیزیم قرار دارند، مصرف مکمل‌های منیزیم را توصیه می‌کنند. قرص مگترا زد ام ای یکی از بهترین مکمل‌های حاوی منیزیم اکساید است که توسط بسیاری از پزشکان تجویز می‌شود. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب باهم بررسی می‌کنیم که قرص مگترا چیست و در چه مواردی کاربرد دارد.

مکمل مگترا چیست؟

مکمل‌های مگترا محصولی از برند نیچرز اونلی آمریکا هستند که در ایران تحت لیسانس شرکت بایوپلاس هند تولید می‌شوند. این مکمل‌ها شامل “قرص مگترا” و “پودر مگترا” هستند که هردوی آن‌ها از خواص ماده معدنی منیزیم در درمان و پیشگیری از برخی بیماری‌های مرتبط بهره گرفته‌اند. پودر مگترا منیزیم از این شرکت محتوی ۳۰۰ میلی‌گرم منیزیم اکساید است، در حالی که قرص مگترا علاوه بر دارا بودن منیزیم اکساید، حاوی منیزیم سیترات، زینک سولفات و ویتامین B6 نیز می‌باشد. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که قرص مگترا برای چیست و چه خواص و عوارضی دارد. شما می‌توانید جهت خرید قرص مگترا زد ام ای از داروخانه آنلاین مشهد به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید قرص مگترا زد ام ای

ترکیبات قرص منیزیم مگترا

قبل از اینکه خواص ترکیبات قرص منیزیم مگترا را بررسی کنیم، بهتر است شما را با مقادیر هر یک از مواد تشکیل‌دهنده این قرص، آشنا کنیم:

عنوان ترکیب مقدار به ازای هر قرص
منیزیم (به فرم منیزیم اکساید) ۳۴۰ میلی‌گرم
منیزیم (به فرم منیزیم سیترات) ۱۰ میلی‌گرم
زینک (به فرم زینک سولفات) ۱۰ میلی‌گرم
ویتامین B6 (پیریدوکسین هیدروکلراید) ۳.۵ میلی‌گرم

خواص منیزیم برای سلامتی

این عنصر یک ماده معدنی ضروری است که در بدن انسان نقشی حیاتی ایفا می‌کند. منیزیم در فرآیند متابولیسم انرژی اهمیت دارد و باعث عملکرد طبیعی عضلات می‌گردد. عنصر منیزیم برای عملکرد صحیح قلب، عضلات و کلیه نیاز است و همچنین بخش مهمی از ساختار دندان و استخوان را منیزیم تشکیل می‌دهد. این عنصر به فعال کردن آنزیم‌ها، تولید انرژی بدن و… کمک می‌کند.

تامین منابع کافی منیزیم برای بدن، می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش استرس، بهبود افسردگی و درمان بی خوابی مفید واقع شود. نکته مهم در مورد منیزیم این است که میزان مورد نیاز بدن به این عنصر حیاتی، برای انجام فعالیت‌های روزانه، به خصوص برای ورزشکاران، نسبت به سایر عناصر معدنی بدن، بسیار بیشتر است.

زینک در قرص مگترا zma

دیگر ترکیب مهم قرص مگترا زد ام ای، ماده معدنی زینک یا روی است. زینک عنصری است که در تولید و افزایش تولید بیش از صد آنزیم در بدن نقش دارد. این عنصر به سیستم ایمنی در مبارزه با عوامل باکتریایی و ویروسی در بدن کمک می کند. وجود روی (زینک) در بدن برای داشتن پوست و موی سالم، گوارش بهتر و همچنین رشد و توسعه در دوران بارداری، کودکی و نوجوانی ضروری است.

سطح روی در بدن با غلظت سرمی تستوسترون نسبت مستقیم دارد. زینک نقش مهمی در روند تولید مثل دارد و کمبود آن باعث کاهش تستوسترون در آقایانی می‌شود که مبتلا به افزایش سطح اوره خون آنمی سیکل سل و ناباروری هستند.

فواید ویتامین B6

این ویتامین تأثیر بسیار مهمی در تقویت حافظه، توانایی حرکتی و ساخت هموگلوبین دارد. همچنین در بیش از ۱۰۰ واکنش آنزیمی که اکثریت شامل متابولیسم پروتئین می‌باشد دخیل است.

ویتامین ب ۶ نقش مهمی در روند توسعه شناختی از طریق بیوسنتز نوروترانسمیترها و نگهداری سطح طبیعی هموسیستئین دارد. این ویتامین در گلوکونئوژنز، گلیکوژنولیز، واکنش‌های ایمنی (نظیر ساخت لنفوسیت و اینترلوکین) و تولید هموگلوبین نقش دارد.

چه کسانی باید قرص منیزیم بخورند؟

در بخش‌های قبل با ترکیبات قرص مگترا زد ام ای نیچرز اونلی و خواص هر یک از آن‌ها آشنا شدیم. حتما تا به حال متوجه شده‌اید که مهم‌ترین کاربرد این قرص، تامین منیزیم مورد نیاز بدن است. اگر چه منیزیم در مواد غذایی متنوعی وجود دارد، اما تحقیقات نشان داده بسیاری از مردم، مقدار توصیه‌شده منیزیم را دریافت نمی‌کنند. کمبود خفیف منیزیم در افراد سالم علائمی ایجاد نمی‌کند، اما در صورتی که برای مدت زمان طولانی دریافت منیزیم از طریق رژیم غذایی اتفاق نیفتد، کمبود شدید این ماده معدنی ایجاد می‌شود.

از مهم‌ترین علائم کمبود منیزیم می‌توان به مواردی مانند از دست دادن اشتها، تهوع، ضعف و خستگی اشاره کرد. در صورتی که کمبود منیزیم درمان نشود، می‌تواند علائم جدی‌تری از جمله بی‌حسی و مور مور شدن دست و پاها، تشنج، تغییرات ریتم قلبی و گرفتگی‌های عضلانی را ایجاد کند. سوء مصرف الکل، افزایش سن، دیابت نوع ۲، بیماری‌های التهابی روده و سلیاک از مواردی هستند که شرایط کمبود منیزیم و سوء جذب آن را باعث می‌شوند.

جهت تشخیص کمبود منیزیم لازم است به پزشک مراجعه کرده و پس از معاینه بالینی و آزمایش خون سطح سرمی منیزیم در بدن شما اندازه‌گیری شود. سطح نرمال منیزیم خون بین ۱.۴۶ الی ۲.۶۸ میلی‌گرم در هر دسی‌لیتر است.

قرص مگترا برای چیست؟

تا این بخش از مقاله با نقش‌های متعدد عنصر منیزیم و اهمیت مصرف مکمل‌های آن برای افرادی که دچار کمبود منیزیم هستند، آشنا شدیم. حال به این سوال پاسخ می‌دهیم که قرص مگترا برای چیست و چه موارد مصرفی دارد. این قرص حاوی ماده معدنی آنابولیک جهت حفظ و نگهداری سطح تستوسترون می‌باشد. همچنین می‌تواند به افزایش قدرت عضلات هنگام فعالیت و بهبود عملکرد عضلات کمک کند. قرص مگترا منیزیم در فرایند متابولیسم انرژی نقش داشته و ممکن است در تنظیم فشار خون و ممانعت از بروز حملات قلبی نیز مفید واقع شود.

قرص مگترا زد ام ای به دلیل دارا بودن زینک به سرعت ریکاوری و بازسازی عضلات کمک کرده و سیستم ایمنی فرد مصرف‌کننده را تقویت می‌کند. همچنین ویتامین B6 موجود در این قرص در بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن، جلوگیری از ایجاد کم خونی و کمک به ساخت سریع عضلات نیز موثر است. قرص مگترا زد ام ای با بهره‌گیری از فرمولاسیون منحصر به فرد خود قدرت عضلات در هنگام انجام تمرینات ورزشی را افزایش داده و عملکرد عضلات را بهبود می‌بخشد.

اگر بخواهیم به صورت تیتروار بیان کنیم که قرص مگترا برای چیست، موارد زیر از مهم‌ترین ویژگی‌های این مکمل به شمار می‌روند:

  • افزایش قدرت عضلات و بهبود عملکرد ورزشکاران
  • کمک به سلامت سیستم عصبی و عضلانی
  • کاهش اسپاسم عضلات
  • حفظ و نگهداری سطح تستوسترون
  • حاوی منیزیم استئارات، منیزیم اکساید، زینک سولفات و ویتامین B6
  • فاقد رنگ و طعم‌دهنده‌های مصنوعی
  • فاقد گلوتن، ذرت، سویا، گندم، نشاسته، شکر و مخمر

خرید قرص مگترا زد ام ای

زمان مصرف قرص مگترا زد ام ای

حال که به طور کامل متوجه شدیم قرص مگترا برای چیست، بهتر است کمی هم درمورد نحوه مصرف این مکمل صحبت کنیم. البته مطمئن‌ترین راه جهت اطلاع از طریقه و زمان مصرف قرص مگترا زد ام ای مشورت با پزشک یا داروساز است. اما طبق بروشور این محصول شما می‌توانید روزانه یک یا دو بار، هر مرتبه یک عدد از این قرص را میل کنید. توجه داشته باشید که این قرص نباید جویده شود و لازم است همراه یک لیوان آب بلعیده شود.

عوارض قرص مگترا زد ام ای

به طور کلی ترکیبات قرص مگترا zma ایمن بوده و این فرآورده به صورت خوراکی به خوبی تحمل می‌شود. فقط در موارد نادر ممکن است برخی از عوارض قرص مگترا شامل عوارض گوارشی مانند تهوع و اسهال باشد.

توجه داشته باشید که مصرف این قرص به دلیل دارا بودن منیزیم برای بیماران با کاهش عملکرد کلیه‌ها، بیماران با آسیب عصبی عضلانی، افراد دارای وابستگی به الکل، مشکلات کبدی و فنیل کتونوری باید با احتیاط و طبق نظر پزشک مصرف شود.

قیمت قرص مگترا منیزیم

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب درمورد مکمل مگترا که حاوی منیزیم، زینک و ویتامین B6 است صحبت کردیم. از آنجایی که برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده بود که قرص مگترا برای چیست، در این مطلب با بررسی فواید این مکمل به این پرسش پاسخ دادیم. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت قرص مگترا و خرید این محصول به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید قرص مگترا زد ام ای

سوالات متداول

قرص مگترا زد ام ای چاق کننده است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم مصرف منیزیم در قالب مکمل نمی‌تواند موجب چاقی شود. بلکه کسانی که با کمبود منیزیم مواجه هستند و آن را درمان نمی‌کنند ممکن است با افزایش وزن روبرو شوند. اما قرص مگترا زد ام ای حاوی مقداری زینک نیز می‌باشد که مصرف آن برای افرادی که دچار کمبود زینک هستند، می‌تواند موجب افزایش اشتها و به دنبال آن افزایش وزن شود.

بهترین زمان مصرف پودر مگترا چه هنگامی است؟

پودر مگترا محصول دیگری از شرکت نیچرز اونلی است که حاوی ۳۰۰ میلی‌گرم منیزیم اکساید می‌باشد. زمان مصرف این پودر در طول شبانه‌روز اهمیتی ندارد، اما سعی کنید با مکمل‌های دیگر، چای و لبنیات دو ساعت فاصله داشته باشد.

قرص مگترا زد ام ای برای چیست؟

این قرص به حفظ و نگهداری سطح تستوسترون کمک کرده و می‌تواند در کاهش اسپاسم عضلات، سلامت سیستم عصبی و بهبود عملکرد ورزشکاران مفید واقع شود.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط