قرص منیزیم را کی بخوریم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

منیزیم یک عنصر پر اهمیت برای بدن است که فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد. این ماده معدنی برای ساخت استخوان، DNA و پروتئین لازم بوده و به عملکرد نرمال ماهیچه ها و اعصاب کمک میکند. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب به سوال قرص منیزیم را کی بخوریم پاسخ می‌دهیم و با نکات مهمی درباره مصرف این مکمل آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

نقش منیزیم در بدن چیست؟

منیزیم یک ماده معدنی است که در زمین، دریا، گیاهان، حیوانات و بدن انسان یافت می‌شود. حدود ۶۰ درصد از منیزیم بدن انسان در استخوان‌ها و بقیه آن در ماهیچه‌ها، بافت‌های نرم و مایعات بدن مانند خون، وجود دارد. در واقع همه سلول‌های بدن حاوی این ماده معدنی هستند و برای عملکرد صحیح خود به آن نیاز دارند. کاربردها و خواص منیزیم در بدن شامل موارد زیر هستند:

  • شرکت در صدها واکنش بیوشیمیایی
  • عملکرد صحیح مغز و بهبود خلق و خو
  • بهبود ریتم قلب
  • کمک به انقباض ماهیچه ها و عملکرد ورزشی
  • کنترل مقاومت انسولین برای مبتلایان به دیابت نوع دو
  • مقابله با افسردگی

برخی از مشکلات مانند بیماری کرون، بیماری سلیاک، دیابت نوع دو، الکلیسم و اسهال مزمن می‌توانند باعث کمبود طولانی مدت منیزیم در بدن شوند. علائم شایع این کمبود شامل بی اشتهایی، تهوع، استفراغ و خستگی است.

بهترین زمان مصرف قرص منیزیم

قرص منیزیم را کی بخوریم؟ قرص های منیزیم باید همراه با غذا مصرف شوند. مصرف مکمل‌های منیزیم با شکم خالی ممکن است باعث بروز اسهال شود. بهتر است سعی کنید قرص منیزیم را در یک زمان مشخص در روز مصرف کنید، اما زمان آن فرق چندانی ندارد؛ با این حال پیشنهاد می‌کنیم قرص منیزیم را قبل از خواب شب مصرف کنید چرا که منیزیم به آرامش اعصاب و ذهن کمک کرده و میتواند به خواب راحت‌تر کمک کند.

البته در صورت مصرف همزمان داروهای دیگر که با منیزیم تداخل دارند (مانند آنتی بیوتیک ها یا بیس فوسفونات ها)، برای این که بدانیم قرص منیزیم را کی بخوریم باید به زمان مصرف دیگر داروها توجه کنیم تا از تداخلات احتمالی جلوگیری نماییم.

جدای از این زمان مصرف، مهمترین نکته در مصرف قرص منیزیم، تداوم و استفاده منظم این مکمل است.

نهایتا تاکید می‌کنیم که اگر پزشک درباره نحوه و زمان مصرف منیزیم دستوری داده باشد، توصیه او اولویت دارد.

مهمترین نکات درباره مصرف قرص منیزیم

در صورت ابتلا به برخی از بیماری‌ها و مشکلات، از جمله بلوک قلبی، نارسایی کلیه، انسداد روده و میاستنی گراویس از مکمل منیزیم استفاده نکنید و با پزشک مشورت نمایید.

مصرف قرص منیزیم می‌تواند با برخی از داروها مانند لوودوپا، آنتی بیوتیک‌ها، داروهای قلبی و یا حتی برخی از مکمل‌های گیاهی تداخل داشته باشد. قبل از شروع مصرف مکمل منیزیم بهتر است لیستی از داروهایی را که به صورت دائمی استفاده می‌کنید به پزشک یا داروساز خود ارائه دهید تا او بتواند در مورد تداخلات احتمالی آن به شما مشاوره دهد.

در صورت مصرف مداوم قرص منیزیم، عنصر منیزیم موجود در آن ممکن است در نتایج برخی آزمایش‌ها مانند آزمایش کلسیم، برخی از آزمایشات کبدی و آزمایش تستوسترون و غیره اثر بگذارد.

معرفی قرص مگنیفورت، مکمل منیزیم محبوب

پس از این که به سوال «قرص منیزیم را کی بخوریم؟» پاسخ دادیم، خوب است با یکی از بهترین و پرطرفدارترین مکمل های منیزیم موجود در بازار مکمل ایران آشنا شوید. قرص مگنیفورت هولیستیکا یک مکمل غذایی محبوب است که ترکیبات آن شامل منیزیم و ویتامین‌های D3، ویتامین‌های B1 و B6 و ویتامین‌ K2 می‌باشد. منیزیم موجود در کپسول مگنیفورت، منشاء دریایی دارد و از آب دریا گرفته شده است و خواص کامل این عنصر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ماده فعال مقدار در هر کپسول*
 منیزیم دریایی (Magnesium (As Magnesium Marine)) ۱۵۰mg elemental
ویتامین ب۱ (Vitamin B1 (As Thiamine Hydrochloride)) ۹۹mg
ویتامین ب۶ (Vitamin B6 (Pyridoxine Hydrochloride)) ۲۰mg
ویتامین د۳ طبیعی (Natural Vitamin D3) ۴۰۰IU
ویتامین کا۲ (Vitamin K2-7) ۵۰mcg

* لازم است بدانید که فرم دارویی مگنیفورت به صورت کپسول است. اما ما در این مقاله به دلیل رواج اصطلاح «قرص» برای مگنیفورت، از کلمه قرص هم استفاده کرده‌ایم.

وجود ویتامین‌های ذکر شده در ترکیبات مگنیفورت، به عملکرد منیزیم در هر یک از ارگان‌های بدن کمک کرده و بازده آن را افزایش می‌دهد. ویتامین B1 یا تیامین برای بهبود عملکرد سیستم عصبی، ویتامینB6 برای ساخت انتقال‌دهنده‌های عصبی و تنظیم هورمون‌های استروئیدی، ویتامین K2 برای فعال کردن پروتئین‌های مهم، تنظیم هموستازی خون و افزایش تراکم استخوان و ویتامین D3 برای تنظیم میزان کلسیم در خون مفید است.

انتخاب قرص مگنیفورت هولیستیکا به عنوان بهترین قرص منیزیم دلایل مختلفی دارد. اولین دلیل ما برای معرفی این قرص به عنوان بهترین در این رده از محصولات، معتبر بودن و مطمئن بودن آن است. محصولات کمپانی هولیستیکا در سراسر اروپا و کانادا نیز طرفداران زیادی دارد. همچنین، مکمل‌های تولید شده توسط این کمپانی همانند سایر کمپانی‌های بزرگ دنیا، توسط آزمایشگاه‌های معتبر آزمایش شده و مورد تائید قرار گرفته است. این محصول، در ایران و تحت لیسانس هولیستیکا تولید می‌شود.

خرید مگنیفورت

جمع بندی

در این مقاله به توضیح درباره خواص منیزیم و نقش آن در بدن و نیز بهترین زمان مصرف قرص منیزیم پرداختیم و به عبارتی دیگر به این سوال پاسخ دادیم که قرص منیزیم را کی بخوریم. برای مشاهده و خرید انواع قرص و مکمل منیزیم به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کرده و طی خرید اینترنتی آسان، محصولات دلخواهتان را در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

مشاهده و خرید انواع مکمل منیزیم

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «قرص منیزیم را کی بخوریم؟»

  1. سلام
    حدود ۵۰سال سن دارم ،قند خون بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ می باشد ،از هیچ نوع قرصی استفاده نمیکنم.ایا مگنیفورت میتواند در تنظیم و کاهش قند خون کمک کند؟در ضمن دوز مصرفی آن به چه صورت است ؟
    ممنون از پاسخگویی شما

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام عنصر منیزیم نقش مهمی در تنظیم قند خون دارد اما صِرف استفاده از قرص مگنیفورت نمی تواند قند خون بالا را درمان یا کنترل کند. برای کنترل قند خون شما باید به پزشک مراجعه کنید و نسخه پزشک را بصورت منظم مصرف نمایید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  2. با سلام
    من ۵۰ ساله وقند خونم بین ۱۵۰تا۱۷۰می باشد. ایا مصرف این کپسول به تنظیم و کاهش قند خون کمک میکند.؟ چند کپسول در روز مصرف شد؟
    با تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      عنصر منیزیم نقش مهمی در تنظیم قند خون دارد اما صِرف استفاده از قرص منیزیم نمی تواند قند خون بالا را درمان یا کنترل کند. برای کنترل قند خون شما باید به پزشک مراجعه کنید و نسخه پزشک را بصورت منظم مصرف نمایید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و