قرص meno avert برای چیست؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

یائسگی دوره‌ای طبیعی از زندگی زنان است که به دلیل تاثیراتی که بر هورمون‌ها می‌گذارد، معمولا علائم و مشکلاتی را با خود به همراه دارد. قرص منو اورت (meno avert) یوروویتال از جمله مکمل‌های مشهور برای دوران یائسگی است که به دلیل دارا بودن کلسیم و ویتامین D3 در کنترل و پیشگیری از پوکی استخوان بسیار موثر عمل می‌کند. این قرص می‌تواند به تنظیم هورمون‌های بدن خانم‌ها در طول دوره یائسگی و بعد از آن کمک کند. در این مقاله به بررسی کامل این مکمل محبوب می‌پردازیم و در مورد اینکه قرص meno avert برای چیست صحبت خواهیم کرد.

یائسگی و علائم آن

دوران یائسگی یکی از مراحل طبیعی در طول زندگی خانم‌ها است که معمولا زمان آغاز آن بین ۴۵ تا ۵۵ سالگی می‌باشد. اولین نشانه شروع دوره یائسگی، نامرتب شدن و سپس قطع عادت ماهیانه است. در واقع زمانی که به مدت ۱۲ ماه قاعدگی قطع شود، یائسگی آغاز شده است.

در ابتدای این دوره یک سری تغییرات جسمی و روحی در خانم‌ها ایجاد می‌شود که مهمترین دلایل آن ژنتیک، از بین رفتن تعادل هورمونی (کاهش استروژن)، عوامل محیطی و شیوه زندگی است. به طور مثال اغلب خانم‌ها گرگرفتگی، تعریق، اضطراب و بی‌خوابی را در اوایل دوران یائسگی تجربه می‌کنند که با گذشت زمان بهبود می‌یابد.

از جمله شایع‌ترین علائم و عوارض دوره یائسگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حالت گرگرفتگی و تعریق زیاد
  • افسردگی و تغییرات خلق و خو
  • احساس خستگی و اضطراب
  • بی خوابی و بیقراری شبانه
  • تغییرات هورمونی
  • پوکی استخوان (درد مزمن در قسمت پایین کمر، گرفتگی عضلات، درد مفاصل)
  • بیماری‌های لثه و دندان
  • خشکی پوست، ریزش و نازک شدن موها
  • بیماری‌های قلبی- عروقی
  • بی اختیاری ادرار (در برخی موارد)

پوکی استخوان در یائسگی

طبق تحقیقات انجام شده، زنان در طول ۵ سال اول بعد از یائسگی، به طور متوسط حدود ۱۰ درصد از توده استخوانی خود را از دست می‌دهند که این امر منجر به افزایش ریسک ابتلا به پوکی استخوان خواهد شد.

استروژن، یا همان هورمون زنانه، نقش مهمی در حفظ استحکام استخوان‌های زنان دارد. تقریباً همزمان با شروع یائسگی، سطح استروژن در زنان افت می‌کند که باعث افزایش تحلیل استخوان‌ها می‌شود. اگر حداکثر توده استخوانی (Peak Bone Mass) شما در زمان شروع یائسگی‌تان کمتر از حد ایده‌آل باشد، تحلیل استخوان به هر مقداری، می‌تواند باعث ابتلای شما به پوکی استخوان شود.

خوشبختانه داروهایی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان از تحلیل بیشتر استخوان‌ها جلوگیری کرده و بدن را برای تشکیل بافت استخوانی تحریک کرد. مصرف مکمل‌های حاوی کلسیم و یا مواد غذایی محتوی آن، تا حد زیادی در این زمینه موثر است. همچنین با بالا بردن سطح ویتامین D بدن که موجب جذب بیشتر کلسیم خواهد شد، می‌توان در جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان تاثیر گذاشت.

قرص منو اورت مکمل کلسیم دوره یائسگی

همانطور که گفتیم مهم‌ترین تغییر در دوره یائسگی کاهش هورمون استروژن و از بین رفتن تعادل هورمونی در بدن است که پیامد آن احساس برخی ناراحتی‌ها و عوارض در این دوره خواهد بود. بدن خانم‌ها در دوران یائسه شدن با کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مواجه خواهد شد که با تامین این ویتامین‌ها تا حد زیادی می‌توان از بروز عوارض جدی از جمله پوکی استخوان جلوگیری کرد.

قرص meno avert حاوی ۸ ماده مغذی است که بدن پس از شروع یائسگی با کمبود آن روبرو می‌شود. به همین دلیل است که منو اورت به عنوان یک مکمل تغذیه‌ای مناسب برای این دوران محسوب می‌شود.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های قرص منو اورت یوروویتال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش علائم یائسگی (گرگرفتگی و تغییرات خلق و خو)
  • پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان
  • تنظیم هورمون‌های بدن خانم‌ها
  • برخورداری از کلسیم و ویتامین D3
  • مناسب برای طول دوره یائسگی و بعد از آن

خرید قرص meno avert

ترکیبات قرص منو اورت

مکمل meno avert حاوی ترکیبات زیر می‌باشد:

کلسیم کربنات، میکروکریستالین سلولز، اینولین، عصاره ایزوفلاون سویا، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز، سدیم کربوکسی متیل سلولز، سیلیکون دی اکساید، نمک های اسید چرب منیزیم، تیتانیوم دی اکساید، تالک، پلی اتیلن گلیکول، آیرون اکساید و هیدروکساید و ویتامین D (کوله کلسیفرول).

از بین ترکیبات گفته شده بالا، کلسیم، ویتامین D3، اینولین و ایزوفلاون های سویا اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده قرص منو اورت هستند که نقش موثری در کاهش عوارض و علائم یائسگی دارند.

ویتامین D3

این ویتامین در افزایش جذب کلسیم در روده و افزایش تراکم استخوان‌ها نقش دارد. تأثیر دیگر این ویتامین در بدن، کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و زوال عقل در سنین بالا است.

کلسیم

همانطور که گفتیم، کلسیم مهم‌ترین عامل تشکیل دهنده استخوان است و کمبود آن در بدن احتمال ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد. همچنین کلسیم در عملکرد صحیح قلب و رگ‌ها نیز نقش دارد.

اینولین

اینولین یک فیبر نامحلول است که به رشد باکتری‌های مفید روده، جذب بهتر کلسیم و ایزوفلاون ها در بدن کمک می‌کند. این ماده در کاهش علائم یائسگی نقش موثری دارد.

ایزوفلاون های سویا

ایزوفلاون های سویا حاوی ترکیبات فیتواستروژنی هستند که کمبود استروژن را در بدن جبران کرده و علائمی مانند گرگرفتگی، بی خوابی، خشکی واژن و… را کاهش می‌دهند. این ترکیبات برای پیشگیری از تحلیل استخوان‌ها و مفاصل نیز بسیار مؤثر هستند.

تا اینجا با ترکیبات اصلی مکمل یائسگی مورد بحث در این مقاله به خوبی آشنا شدیم. حال با هم بررسی می‌کنیم که قرص meno avert برای چیست و نحوه عملکرد آن به کمک این ترکیبات چگونه خواهد بود.

قرص meno avert برای چیست؟

قرص منو اورت با دارا بودن کلسیم و ویتامین D3 به خوبی می‌تواند در جلوگیری از پوکی استخوان موثر عمل کند. همچنین سایر ترکیبات مکمل meno avert به گونه‌ای است که می‌توانند علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی را تا حد زیادی کاهش دهند.

خرید قرص منو اورت یوروویتال
جهت خرید قرص منو اورت یوروویتال برای کاهش عوارض یائسگی از جمله پوکی استخوان کلیک کنید.

ویتامین D3 موجود در قرص منو اورت با تحریک ترشح کلسی تونین در بدن، تراکم استخوان‌ها را افزایش داده و میزان کلسیم در رگ‌ها را کاهش می‌دهد. هورمون کلسی تونین با جلوگیری از برداشت کلسیم از استخوان‌ها تراکم آن‌ها را حفظ کرده و کلسیم موجود در رگ‌ها را نیز به سمت استخوان‌ها جذب می‌کند. همچنین، ویتامین D3 جذب روده‌ای کلسیم را نیز افزایش می‌دهد.

این تأثیر ویتامین D موجب کاهش گرفتگی رگ‌ها و فشار خون شده و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را نیز کاهش می‌دهد.

اینولین و ایزوفلاون‌های سویا نیز با ایجاد اثر سینرژیک در کنار هم، سبب کاهش علائم یائسگی می‌شوند. همانطور که گفتیم، اینولین سبب افزایش سطح ایزوفلاون‌ها در بدن می‌شود. این ترکیبات سطح کلسترول خون را کاهش داده و گرگرفتگی را نیز از بین می‌برند.

اسیدهای چرب ناشی از تخمیر اینولین سبب افزایش جذب کلسیم در استخوان‌ها می‌شود. از طرفی ایزوفلاون های سویا نیز با ترکیبات فیتواستروژن جای خالی استروژن را پر کرده و تعادل هورمونی را در بدن ایجاد می‌کند. این تعادل سبب بهبود مشکلات خواب، کاهش تحلیل استخوان‌ها و بهبود التهاب مفاصل می‌شود.

طریقه مصرف قرص منو اورت

جهت اطلاع از طریقه مصرف قرص منو اورت، مشابه سایر داروها بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. در غیر این صورت می‌توانید از دستورالعمل ثبت شده روی بروشور این محصول عمل کنید. برای استفاده از قرص meno avert روزانه یک عدد قرص را با میزان آب کافی میل کنید.

توجه داشته باشید این مکمل فقط برای بزرگسالان قابل استفاده است. درمورد مصرف قرص منو اورت در دوران غیر از سنین یائسگی نیز باید گفت: ایزوفلاوون‌های سویا که در این قرص وجود دارند، دارای اثرات شبه استروژنی هستند و در شرایط یائسگی که سطح استروژن از حد نرمال پایین‌تر می‌آید، جهت رفع علائم ناشی از کمبود استروژن به کار می‌روند. بنابراین در خانم‌های در سنین باروری که سطح استروژن نرمال است، مصرف محصولات مخصوص یائسگی مثل منو اورت توصیه نمی‌شود.

در دوران بارداری و شیردهی فقط با مجوز و دستور پزشک می‌توانید از قرص منو اورت به عنوان مکمل کلسیم استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف قرص منو اورت

قرص منو اورت یورو ویتال بهتر است همراه با غذا میل شود. کلسیم موجود در قرص meno avert از نوع کلسیم کربنات است و به طور کلی کربنات کلسیم باید به همراه غذا و یا بلافاصله بعد از صرف غذا مصرف شود. چون اسید معده که در حین هضم غذا ترشح می‌شود میزان جذب این نوع کلسیم را بالا می‌برد.

سخن پایانی

در این مقاله با هم بررسی کردیم که قرص meno avert برای چیست و در چه مواردی کاربرد دارد. همچنین تمامی نکات لازم در هنگام استفاده از این مکمل دوره یائسگی را بیان کردیم.

جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص منو اورت و مشاهده لیست کاملی از انواع قرص ویتامین یائسگی به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه

هر سوال دیگری در مورد محصولات مکمل دوران یائسگی و پوکی استخوان داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص منو اورت چاق کننده است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، خیر قرص منو اورت تاثیری بر افزایش اشتها یا اضافه شدن وزن ندارد. ترکیبات موجود در این قرص تنها برای رفع عوارض دوران یائسگی موثر خواهند بود.

عوارض قرص منو اورت چیست؟

تاکنون عارضه جانبی خاصی برای این محصول گزارش نشده است. با این حال بهتر است جهت اجتناب از هرگونه مشکلی، میزان مصرف توصیه شده را افزایش ندهید.

قرص منو اورت کلسیم پلاس چیست و چه تفاوتی با قرص منو اورت دارد؟

قرص منو اورت کلسیم پلاس نیز یک مکمل برای دوران یائسگی است. با این تفاوت که منو آورت کلسیم پلاس یوروویتال علاوه بر کلسیم و ویتامین D3 حاوی ویتامین‌های گروه B، ویتامین C و سایر املاح معدنی مورد نیاز برای زنان در دوران یائسگی پس از ۵۰ سالگی و بالاتر می‌باشد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره