زمان مطالعه: ۶ دقیقه

شربت استئوکر یک مکمل کلسیم محبوب است که با فرمولاسیون ویژه‌اش، محصولی استخوان ساز بوده و برای جلوگیری از پوکی استخوان مفید است. این شربت هم در کودکان و هم بزرگسالان کاربرد دارد. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب می‌خواهیم به صورت دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم که شربت استئوکر برای چیست و چه فوایدی دارد. از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شربت استئوکر چیست؟

شربت استئوکر ویتابیوتیکس یک مکمل شناخته‌شده حاوی کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین D3 است که برای سلامت و تقویت استخوان ها در همه افراد و رشد قد کودکان کاربرد دارد. طعم پرتقال این شربت به مصرف راحت تر آن کمک میکند.

استئوکر که تحت لیسانس شرکت ویتابیوتیکس تولید شده است، فاقد لاکتوز، نمک، مخمر، رنگ مصنوعی و فرآورده‌های لبنی می‌باشد. این محصول برای گیاهخواران نیز مناسب است.

در ترکیبات این شربت علاوه بر کلسیم مورد نیاز روزانه بدن، املاحی نظیر منیزیم، زینک و ویتامین D3 نیز وجود دارد که برای جذب بهتر کلسیم و افزایش تراکم استخوان ها مفید است. در بخش‌های بعدی با جزئیات بیشتری توضیح می‌دهیم که وجود این ترکیبات شربت استئوکر برای چیست.

ترکیبات شربت استئوکر

شربت استئوکر مکمل کلسیمی است که به صورت علمی و بر اساس آخرین تحقیقات فرموله و تولید شده است. این محصول منبعی غنی از کلسیم و کوفاکتورها یا هم‌عامل‌های لازمِ آن است.

در ترکیبات شربت استئوکر علاوه بر کلسیم، ویتامین D نیز وجود دارد که این موضوع به جذب کلسیم کمک می‌کند. نوع ویتامین D موجود در این شربت، ویتامین D3 که شکلِ موثرتر این ریزمغذی است، می‌باشد.

علاوه بر ویتامین D، دو کوفاکتور دیگر کلسیم یعنی عنصر زینک (روی) و منیزیم نیز در ترکیبات استئوکر وجود دارد که همه این ریزمغذی‌ها در کنار هم برای حفظ سلامت استخوان تاثیرگذار هستند.

در ادامه جدول ترکیبات شربت استئوکر ویتابیوتیکس را مشاهده می‌کنید.

عنوان مقدار نیاز روزانه
کلسیم ۵۰۰ میلی گرم ۷۲%
منیزیم ۱۵۰ میلی گرم ۵۰%
زینک ۶ میلی گرم ۴۰%
ویتامین D3 ۴۰۰ واحد ۱۰۰%

شربت استئوکر برای چیست؟

شربت  استئوکر، یک مکمل بسیار خوب برای تامین کلسیم در کودکان و بزرگسالان است. در ادامه می‌خوانید که شربت استئوکر برای چیست :

شربت استئوکر برای تامین کلسیم لازم در همه افراد

تامین کلسیم کافی برای بدن زنان و مردان در همه سنین ضروری است. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف کلسیم کافی به خصوص در سال‌های اول زندگی، نقش مهمی در سلامت استخوان ها دارد. گفته می‌شود که بیشترین تراکم استخوانی که در کودکی و نوجوانی به دست می‌آید، عاملی اصلی در حفظ سلامت استخوان در سال‌های بعدی زندگی است. به همین دلیل توصیه می‌شود مصرف مکمل کلسیم حاوی ویتامین D مثل شربت استئوکر، به خصوص در فصل‌های پاییز و زمستان، برای تامین کلسیم بدن در کودکان و بزرگسالانی که به اندازه کافی از این ریزمغذی ها تغذیه نمی‌کنند، لازم است.

این مکمل به خاطر داشتن فرم دارویی شربت، برای افرادی که با بلع قرص یا کپسول مشکل دارند، بسیار مناسب است.

استئوکر برای رشد قد کودکان

سنین کودکی بهترین فرصت برای رشد استخوان‌ها است. شربت کلسیم، منیزیم، زینک، د استئوکر با تأمین املاح مورد نیاز استخوان ها به رشد قد کودکان کمک می‌کند. ویتامین D3 موجود در شربت کلسیم استئوکر، به افزایش تولید هورمون پروتئینی کلسی تونین می‌انجامد. این پروتئین در تحریک ساخت سلول های استخوانی و جذب بیشتر کلسیم به سلول های استخوانی نقش دارد. این فرایند برای افزایش رشد قد در کودکان و بالا رفتن تراکم استخوان ها مفید است.

تقویت استخوان ها و ماهیچه ها با شربت استئوکر

زینک از دوران جنینی در رشد و نمو استخوان ها و ماهیچه ها در بدن انسان نقش دارد. منیزیم و کلسیم نیز برای تنظیم انقباضات ماهیچه ها و افزایش تراکم استخوان ها ضروری است. پس مصرف مکمل کلسیم، منیزیم و زینک استئوکر می‌تواند در تقویت استخوان ها و ماهیچه ها کمک‌کننده باشد.

شربت استئوکر برای سنین بالاتر، به خصوص خانم ها

تراکم استخوان درهم زنان و هم مردان با افزایش سن، کاهش پیدا می‌کند. اما در خانم‌ها بعد از یائسگی این اتفاق بسیار سریعتر می‌افتد. بالا رفتن ریسک پوکی استخوان در زنان بعد از یائسگی به سه علت است:

  • مقدار مواد معدنی در استخوان به طور کلی در زنان کمتر از مردان است.
  • در بسیاری از افراد، مصرف کلسیم از طریق رژیم غذایی با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند.
  • نرخ کاهش تراکم استخوان پس از یائسگی بیشتر می‌شود.

با مصرف شربت استئوکر می‌توان به راحتی به جلوگیری از مشکل پوکی استخوان و کاهش ریسک ابتلا به آن کمک کرد. بر این اساس، یکی دیگر از پاسخ‌ها به سوال شربت استئوکر برای چیست را توضیح دادیم.

سلامت مادر و جنین در دوران بارداری با شربت استئوکر

در زنان بارداری که میزان کافی دریافت کلسیم در روز ندارند، مصرف مکمل های کلسیم مانند شربت استئوکر به سلامت تراکم استخوان جنین کمک میکند. همچنین، مصرف زینک و منیزیم در رشد بهتر سیستم ایمنی، مغز و قلب جنین موثر است. شربت استئوکر، کمبودهای ضروری مادران باردار را تأمین می کند.

توجه کنید که قبل از مصرف هر مکملی در دوران بارداری، بهتر است با پزشک مشورت نمایید.

خرید شربت استئوکر

بهترین زمان مصرف قرص استئوکر

این شربت ترجیحا بهتر است با معده پر یعنی همراه یا بعد از وعده غذایی اصلی میل شود. یعنی بهترین زمان مصرف شربت استئوکر بعد از غذا و نهایتا تا یک ساعت پس از غذا است که هنوز معده پر می‌باشد.

نحوه مصرف شربت استئوکر برای سنین مختلف به صورت زیر است:

  • کودکان ۲-۱ سال: روزی ۲ بار هر بار ۱ قاشق مرباخوری پر
  • کودکان ۱۲-۳ سال: روزی ۲ تا ۳ بار هر بار ۱ قاشق مربا خوری پر
  • بزرگسالان: روزی ۲ بار هر بار ۲ قاشق مرباخوری پر
  • در بارداری و شیردهی: روزی ۲ بار هربار ۲ قاشق مرباخوری پر

حتما قبل از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید و همچنین این مکمل را بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نشود.

جمع بندی

در این مقاله با شربت استئوکر و فواید آن آشنا شدید و دانستید که شربت استئوکر برای چیست. برای اطلاع از قیمت این محصول و خرید اینترنتی آن، به داروخانه آنلاین که یکی از مراجع معتبر خرید اینترنتی دارو است، مراجعه کنید. شما همچنین میتوانید دیگر انواع مکمل و انواع بهترین قرص برای تقویت استخوان را از طریق دسته بندی محصولی مربوطه مشاهده و خریداری نمایید.

مشاهده و خرید انواع مکمل استخوان ساز

سوالات متداول

عوارض شربت کلسیم استئوکر چیست؟

شربت استئوکر ویتابیوتیکس یک مکمل غذایی بوده و در صورتی که به اندازه لازم و در زمان توصیه شده مصرف شود، عوارضی نخواهد داشت. تنها در موارد بسیار کمی ممکن است نفخ، یبوست یا گاز شکم ایجاد کند.

آیا شربت osteocare چاق کننده است?

استئوکر تنها یک مکمل حاوی کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین D3 است و به تامین این ریزمغذی ها در بدن کمک میکند. این شربت تاثیر چاقی نداشته و حتی ممکن است به خاطر وجود کلسیم و ویتامین D به کاهش وزن نیز کمک کند (برخی تحقیقات نشان میدهند که میزان این دو ریزمغذی در افرادی که وزن بیشتر دارند کمتر است)

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط