فواید شربت استئوکر برای کودکان

شربت استئوکر برای کودکان
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

شربت استئوکر یکی از محصولات برند ویتابیوتیکس است که به دلیل دارا بودن مواد مغذی مورد نیاز کودکان، مزایای مهمی را برای آن‌ها فراهم کرده است. این شربت در جهت تقویت استخوان‌ها و تقویت رشد قدی کودکان بسیار کمک‌کننده می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم تمامی فواید شربت استئوکر برای کودکان را با هم بررسی کنیم و با نکات مصرف آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

سلامت استخوان‌ها و محکم بودن آن‌ها در سلامت آینده هر کودکی نقش مهمی دارد. علاوه بر این یکی از راه‌های جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان، تقویت استخوان‌ها در سنین کودکی و نوجوانی است. از همین رو محققان و پزشکان همواره به دنبال راه‌هایی برای ساخت استخوان‌های قوی در سال‌های اولیه زندگی هستند.

روش‌های تقویت استخوان در کودکان

اولین قدم در ساخت استخوان‌های سالم و حفظ و نگهداری آن‌ها دریافت کلسیم کافی در سنین رشد است. علاوه بر کلسیم برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری نیز وجود دارند که تامین آن‌ها برای تقویت استخوان‌های کودک و رشد مناسب قدی او ضروری هستند.

تاثیر کلسیم برای کودکان

انجمن اطفال آمریکا مقدار کلسیم مورد نیاز برای کودکان و نوجوانان را مطابق جدول زیر توصیه می‌کند:

سن میزان کلسیم مورد نیاز روزانه
تولد تا ۶ ماهگی ۲۱۰ میلی‌گرم
۶ ماهگی تا یک سالگی ۲۷۰ میلی‌گرم
۱ تا ۳ سالگی ۵۰۰ میلی‌گرم
۴ تا ۸ سالگی ۸۰۰ میلی‌گرم
۹ تا ۱۸ سالگی ۱۳۰۰ میلی‌گرم

متاسفانه در جوامع امروز و با تغییر بسیاری از رژیم‌های غذایی، بسیاری از کودکان و نوجوانان از رژیم غذایی سالمی بهره نمی‌برند. علاوه بر این مصرف بسیار بالای نوشابه‌های گازدار که باعث عدم جذب کلسیم در بدن می‌شوند، باعث ایجاد نگرانی در مورد میزان دریافت کلسیم در کودکان شده است. مطمئنا بهترین راه برای تامین کلسیم مورد نیاز کودکان منابع غذایی آن مانند شیر، حبوبات، کلم، شلغم، بروکلی و… می‌باشد. با این حال در بسیاری از موارد، پزشکان مصرف مکمل‌های حاوی کلسیم را نیز برای کودکان در حال رشد توصیه می‌شود.

ویتامین D برای افزایش قد کودکان

علاوه بر کلسیم، ویتامین دی نیز برای استحکام استخوان‌ها بسیار ضروری است و نباید فراموش شود. مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع ویتامین D، نور آفتاب و مکمل‌های حاوی این ویتامین است. در صورت کمبود ویتامین دی استخوان‌ها و دندان‌های کودک شروع به ضعیف شدن می‌کنند.

علاوه بر این ویتامین D در جذب کلسیم و فسفر که برای رشد استخوان ضروری هستند، نقش بسیار مهمی دارد. مقدار مصرف توصیه شده ویتامین دی برای نوزادان تا ۱۲ ماهگی روزانه ۱۰ میلی‌گرم و برای کودکان بالای یک سال روزانه ۱۵ میلی‌گرم است.

مصرف منیزیم برای کودکان

منیزیم و پتاسیم نیز دو ماده مغذی کمتر شناخته شده هستند که به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک زیادی می‌کنند. کمبود منیزیم در بدن باعث برهم ریختن تعادل ویتامین D می‌شود. حداکثر مقدار قابل تحمل برای دریافت منیزیم در شکل مکمل، روزانه ۶۵ میلی‌گرم برای کودکان یک تا سه سال و ۱۱۰ میلی‌گرم برای کودکان چهار تا هشت سال است. که این حداکثر مقدار منیزیم افزوده شده به رژیم غذایی کودک توسط انجمن غذا و تغذیه انستیتوی پزشکی آمریکا ایمن تلقی می‌شود.

تاثیر مکمل زینک برای کودکان

مصرف زینک برای کودکان اهمیت بالایی دارد چرا که می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از بیماری‌ها، رشد ناخن‌ و مو، تقویت بینایی، چشایی و بویایی کمک کند. علاوه بر این یکی از مهم‌ترین فواید زینک، کمک در افزایش قد کودکان است. زینک به جذب کلسیم در بدن کودک کمک می‌کند. مقدار زینک مورد نیاز کودکان یک تا سه ساله ۳ میلی‌گرم در روز و در کودکان چهار تا هشت ساله ۵ میلی‌گرم در روز می‌باشد.

تا اینجا با برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت استخوان‌ها در سنین رشد کودکان آشنا شدیم. خبر خوب این است که مکمل استئوکر که مورد بحث ما در این مقاله می‌باشد، تمامی مواد مغذی ذکر شده فوق را دارا می‌باشد. همین نکته بیانگر ویژگی‌های مثبت شربت استئوکر برای کودکان و تقویت رشد آن‌ها است.

شربت استئوکر برای چیست؟

قبل از اینکه درمورد مزایای شربت استئوکر برای کودکان صحبت کنیم، بهتر است با همه موارد مصرف آن به طور کامل آشنا شویم. ترکیبات شربت استئوکر ویتابیوتیکس به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که هر آنچه استخوان‌ها و ماهیچه‌های ما برای عملکرد صحیح نیاز دارند، را تامین می‌کند. منیزیم برای استخوان‌سازی، زینک برای بهبود انقباض ماهیچه‌ها و کلسیم و ویتامین D برای افزایش تراکم استخوان‌ها کاربرد دارند.

خرید شربت استئوکر برای کودکان
جهت خرید شربت استئوکر ویتابیوتیکس برای تقویت استخوان‌ها و دندان‌های کودکان کلیک کنید.

از مهم‌ترین خواص شربت استئوکر برای کودکان و بزرگسالان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تامین کمبودهای تغذیه‌ای
  • تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها در کودکان و بزرگسالان
  • جلوگیری از ایجاد پوکی استخوان
  • کاهش عوارض یائسگی در بانوان
  • افزایش سلامت مادر و جنین در دوران بارداری
  • بهبود انقباض ماهیچه‌ها

شربت استئوکر برای کودکان

همانطور که در بخش قبل مشاهده کردید، شربت استئوکر ویتابیوتیکس فقط مختص کودکان نیست و برای تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان در سنین بالاتر نیز استفاده می‌شود. در ادامه جدول ترکیبات موجود در مکمل استئوکر و مقدار هر یک از آن‌ها را مشاهده خواهید کرد:

عنوان مقدار
کلسیم ۵۰۰ میلی‌گرم
منیزیم ۱۵۰ میلی‌گرم
زینک ۶ میلی‌گرم
ویتامین D3 ۴۰۰ واحد بین‌المللی

شربت استئوکر دارای طعم مناسبی برای کودکان است و فقط دو قاشق مرباخوری از این شربت به اندازه یک لیوان شیر (۲۵۰ سی سی)، کلسیم دارد. این در حالی است که این محصول فاقد چربی و لبنیات است و به همین دلیل برای کودکانی که به لبنیات حساسیت دارند مناسب می‌باشد. این محصول جایگزین مناسبی برای شیر سویا است، چون شیر سویا معمولا محتوای کلسیم و منیزیم پایینی دارد.

تقویت و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها در سنین رشد از مهم‌ترین مزایای شربت کلسیم استئوکر برای کودکان و نوجوانان است. وجود املاحی مانند زینک و ویتامین D3 در این شربت باعث جذب بهتر کلسیم و افزایش تراکم استخوان‌ها می‌شود.

خرید شربت استئوکر

شربت استئوکر برای افزایش قد کودکان

شربت کلسیم، منیزیم، زینک استئوکر با تامین املاح مورد نیاز استخوان‌ها به رشد قدی کودکان کمک می‌کند. ویتامین D3 موجود در شربت کلسیم استئوکر، سبب افزایش تولید پروتئین کلسی تونین می‌شود. این پروتئین در تحریک ساخت سلول‌های استخوانی و جذب بیشتر کلسیم به سلول‌های استخوانی نقش دارد. این فرایند سبب افزایش رشد قد در کودکان و افزایش تراکم استخوان‌ها می‌شود.

بهترین زمان مصرف شربت استئوکر برای کودکان

در مورد نحوه و مقدار مصرف شربت کلسیم استئوکر بهتر است با پزشک مشورت نمایید. اما در صورتی که دستور خاصی برای شما تجویز نشده باشد، می‌توانید مطابق با راهنمای این محصول عمل کنید. میزان مصرف شربت استئوکر برای سنین مختلف به شرح زیر می‌باشد:

  • کودکان ۲-۱ سال: روزی ۲ بار هر بار یک قاشق مرباخوری پر
  • کودکان ۱۲-۳ سال: روزی ۲ تا ۳ بار هر بار یک قاشق مرباخوری پر
  • بزرگسالان: روزی ۲ بار هر بار دو قاشق مرباخوری پر
  • در بارداری و شیردهی: روزی ۲ بار هربار دو قاشق مرباخوری پر

بهترین زمان مصرف شربت استئوکر برای کودکان و همچنین بزرگسالان یک ساعت پس از غذا است. به طور کلی مکمل‌های حاوی کلسیم را بهتر است بعد از غذا و به فاصله یک ساعت مصرف کرد تا بهترین تاثیرگذاری را داشته باشند.

قیمت شربت استئوکر برای قد کودک

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت شربت استئوکر و سایر محصولات گیاهی شامل انواع شربت تقویتی کودکان به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید شربت تقویتی کودکان

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

عوارض شربت استئوکر چیست؟

شربت استئوکر دارای ترکیبات ایمنی است که در صورت مصرف مطابق با مقدار توصیه شده عوارض جانبی خاصی ایجاد نخواهد کرد. با این حال افرادی که به مواد غذایی یا اجزاء تشکیل‌دهنده این شربت حساسیت دارند، بهتر است از مصرف این محصول خودداری نمایند تا متوجه عارضه جانبی نشوند.

شربت استئوکر برای دندان مفید است؟

بله شربت استئوکر ویتابیوتیکس حاوی کلسیم، زینک، ویتامین D3 و منیزیم است که باعث تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود. این شربت به استحکام بیشتر دندان‌ها به خصوص در سنین رشد کودکان کمک بسزایی می‌کند.

خواص شربت استئوکر چیست؟

شربت استئوکر ویتابیوتیکس یک مکمل کلسیم است که به تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک کرده و همچنین از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. این شربت در انقباض بهتر ماهیچه‌ها نیز موثر بوده و عوارض یائسگی بانوان را کاهش می‌دهد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع