قطره پدی لاکت برای چیست
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مکمل‌های پروبیوتیک محصولاتی هستند که حاوی پروبیوتیک‌ها یا همان باکتری‌ها و مخمرهای مفید برای بدن می‌باشند. در واقع این گونه‌های زنده، در بدن ما به خصوص در روده بزرگ، زندگی می‌کنند و ما می‌توانیم از طریق غذاهای حاوی پروبیوتیک یا مکمل‌ها، به ایجاد تعادل در آن‌ها کمک کنیم. مصرف انواع مکمل و قرص پروبیوتیک به خاطر فواید بیشماری که برای این باکتری‌های مفید شناخته شده است، بیش از پیش دیده می‌شود. این دسته از مکمل‌ها به فرم قطره نیز در دسترس هستند که یکی از معروفترین آن‌ها، قطره پدی لاکت است. قطره پدی لاکت زیست تخمیر محصولی سین بیوتیک (پروبیوتیک + پری بیوتیک) با اثربخشی بالا برای نوزادان و کودکان تا ۲ سالگی می‌باشد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با این قطره آشنا می‌شوید و بررسی می‌کنیم که قطره پدی لاکت برای چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. با ما همراه باشید.

قطره پدی لاکت چیست؟

پدی لاکت یک سین بیوتیک (ترکیب پروبیوتیک + پری بیوتیک) مناسب برای نوزادان و کودکان از زمان تولد تا ۲ سالگی می‌باشد و حاوی مقادیر بالایی از ۳ سویه باکتری سودمند و ایمن به همراه پری بیوتیک فروکتوالیگوساکارید (FOS) است. مطالعات جدید نشان داده است که استفاده از ترکیب سویه‌ها می‌تواند در رفع مشکلاتی مانند کولیک نوزادان موثرتر باشد.

در بسته‌بندی قطره پدی لاکت یک قطره ۱۵ میلی‌لیتری قرار دارد. این محصول با طعم پرتقال، پذیرش مکمل را برای کودک شما راحت‌تر می‌کند. پدی لاکت فاقد گلوتن است.

قبل از پرداختن به این که قطره پدی لاکت برای چیست، خوب است در بخش بعدی درباره ترکیبات این محصول صحبت کنیم.

ترکیبات قطره پدی لاکت

قطره پدی لاکت حاوی پروبیوتیک های زیر است که هر کدام وظیفه ایجاد فواید خاصی در بدن را به عهده دارند، که در بخش کاربردهای پدی لاکت توضیح خواهیم داد:

  • لاکتوباسیلوس روتری: این گونه در روده و دهان یافت می‌شود. لاکتوباسیلوس روتری در روده لاکتیک اسید تولید می‌کند. اعتقاد بر این است که لاکتوباسیلوس روتری به سیستم گوارشی (هضم و جذب غذا) و سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
  • لاکتوباسیلوس رامنوسوس: این باکتری مفید که در روده یافت می‌شود، در سلامت گوارش، بهبود اسهال و احتمالا در بهبود آلرژی مفید است.
  • بیفیدوباکتریوم اینفنتیس: این گونه باکتری برای تجزیه و هضم قند موجود در شیر که نوزاد از آن تغذیه می‌کند، آنزیم های لازم را فراهم می‌نماید.

خرید قطره پدی لاکت

قطره پدی لاکت برای چیست؟

مصرف پروبیوتیک در بسیاری از موارد برای بدن مفید است. با وجود این که مصرف پروبیوتیک ها برای نوزادان و کودکان توسط بسیاری از متخصصین، ایمن در نظر گرفته می‌شود، توصیه می‌کنیم این محصولات، از جمله قطره پدی لاکت را با مشورت پزشک به کودک بدهید.

اثرات قطره پدی لاکت در شرایط زیر مشهود است:

  • کولیک و دل دردهای نوزادان
  • اسهال های ویروسی و باکتریایی در نوزادان
  • اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک
  • ریفلاکس و عدم تحمل لاکتوز
  • عفونت های تنفسی
  • کمک به رفع زردی فیزیولوژیک نوزادان
  • تقویت سیستم ایمنی بدن در زمان شیوع بیماریهای عفونی و فصلی مانند سرما خوردگی

پدی لاکت برای نفخ و کولیک

یکی از مشکلات رایج در نوزادان کولیک ناشی از نابالغ بودن میکروبیوم گوارشی نوزادان است. استفاده از پروبیوتیک لاکتوباسیلوس روتری به عنوان یکی از روش‌های درمان کولیک نوزاد (به خصوص در نوزادانی که شیر مادر می‌خورند) در منابع معتبر، زمان گریه و بی قراری نوزاد را در مقایسه با دارونما کاهش داده است. قطره پدی لاکت حاوی لاکتوباسیلوس روتری می‌باشد و بر این اساس استفاده از این محصول برای تسکین کولیک نوزادان و نفخ و گریه طولانی آن‌ها اثرات مثبتی به همراه دارد.

قطره پدی لاکت برای اسهال

لاکتوباسیلوس رامنوسوس، پروبیوتیک دیگری که در ترکیبات قطره پدی لاکت وجود دارد، به همراه لاکتوباسیلوس روتری به کاهش زمان بهبود اسهال های ناشی از مصرف آنتی بیوتیک (که باکتری‌های مفید روده را از بین می‌برد) و اسهال ویروسی و باکتریایی، مفید است.

پدی لاکت برای رفلاکس

قطره پدی لاکت با داشتن لاکتوباسیلوس رامنوسوس در ترکیباتش، برای رفلاکس نوزاد نیز مفید است. تحقیقاتی نشان داده‌اند که زمان گریه نوزاد که به دلیل کولیک و رفلاکس اسید معده رخ داده است، با پروبیوتیک ها کاهش یافته است. به همین دلیل، مصرف پروبیوتیک ها از طریق پدی لاکت، می‌تواند به مشکل رفلاکس کودک شما کمک کند.

پدی لاکت برای سرماخوردگی

همانطور که در کاربردهای قطره پدی لاکت ذکر کردیم، پروبیوتیک های موجود در پدی لاکت برای تقویت سیستم ایمنی مفید هستند. بنابراین می‌توان از این محصول برای مقابله با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و بیماری‌های عفونی استفاده کرد. بر این اساس ممکن است بتوانیم در جواب سوال «قطره پدی لاکت برای چیست» بگوییم این محصول برای تقویت ایمنی و سرماخوردگی نوزاد مفید است، اما توصیه می‌کنیم قبل از مصرف آن برای کودک خود، با پزشک مشورت نمایید.

پدی لاکت برای زردی نوزاد

پروبیوتیک های موجود در قطره پدی لاکت با کاهش گردش خون انتروهپاتیک و افزایش تحرک پریستالتیک روده، میزان دفع مدفوع را افزایش و سطح بیلی روبین نوزادان را کاهش می‌دهند و می توانند به تسکین زردی فیزیولوژیکی در نوزادان کمک کنند.

مقدار مصرف قطره پدی لاکت

نحوه مصرف قطره پدی لاکت طبق دستور پزشک و یا روزانه ۵ الی ۱۵ قطره است.

مصرف همزمان پروبیوتیک‌ها از جمله قطره پدی لاکت با آنتی بیوتیک ها ممکن است اثربخشی پروبیوتیک‌ها را کاهش دهد. بنابراین مصرف این دو دارو با فاصله حداقل دو ساعت از یکدیگر توصیه می شود.

احتیاطات مصرف

در صورت ابتلا به پانکراتیت حاد و یا وجود آلرژی به هر یک از اجزای قطره پدی لاکت، از مصرف آن خودداری نمایید.

به علاوه، در موارد زیر قبل از مصرف پدی لاکت به پزشک اطلاع دهید:

  • داشتن شرایط خاص از جمله نقص سیستم ایمنی و ایدز
  • استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی یا داروهای شیمی درمانی
  • استفاده از کانتر وریدی ابتلا به بیماری دریچه قلب، کولیت اولسراتیو فعال سندرم روده کوتاه
  • وجود علائم عفونت (مانند تب استفراغ، اسهال خونی و درد شکمی شدید) و هر گونه سابقه حساسیت دارویی یا غذایی

در صورت مشاهده علائم عفونت مانند تب بالا، لرز و سرفه پایدار و یا واکنش های آلرژیک نظیر راش پوستی، خارش، کهیر، تورم صورت، سرگیجه شدید، سرفه، تنگی قفسه سینه و مشکل تنفسی بلافاصله به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.

شرایط نگهداری قطره پدی لاکت

براساس نتایج آزمایش های پایداری، مکمل های پروبیوتیک شرکت زیست بر تخمیر را می توان به مدت ۲ هفته در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری نمود. اما بهترین شرایط نگهداری این محصول در دمای ۸-۲ درجه سانتیگراد (داخل یخچال) می باشد که موجب افزایش طول عمر باکتری های پروبیوتیک خواهد شد.

این محصول را دور از رطوبت و نور خورشید و همچنین دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

محصول نهایتا تا ۲ ماه پس از باز کردن درب، در یخچال قابل نگهداری می باشد.

جمع بندی

در این مقاله درباره این صحبت کردیم که قطره پدی لاکت برای چیست و چه فوایدی برای نوزاد و کودک تا ۲ سالگی به همراه می آورد. توصیه میکنیم قبل از مصرف هرگونه دارو یا مکملی برای نوزاد خود، با پزشک مشورت نمایید. برای تهیه انواع محصول پروبیوتیک از جمله قطره پدی لاکت، می‌توانید به دسته بندی محصولی مربوطه در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. مفید طب بسته سفارش شما را به سراسر ایران ارسال می‌نماید.

مشاهده و خرید انواع مکمل پروبیوتیک

نکته مهم درباره خرید اینترنتی قطره پدی لاکت

قطره پدی لاکت یک محصول یخچالی است، یعنی باید در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد (یخچال) نگهداری شود. اما طبق تحقیقات پایداری شرکت تولیدکننده این محصول (به استناد نحوه نگهداری درج شده در کاتالوگ)، نگهداری محصول در دمای اتاق (۲۵ درجه سانتی‌گراد) برای ۲ هفته، در کیفیت و اثربخشی محصول تغییری ایجاد نمی‌کند.

لذا خرید این محصول از طریق داروخانه آنلاین مفیدطب و ارسال آن توسط پست پیشتاز (که پیش‌بینی می‌شود در زمانی کمتر از یک هفته سفارش را به دست شما برساند) مشکلی ایجاد نمی‌کند. با این وجود، در نظر داشته باشید دمای محصول حین انتقال قابل کنترل نیست، لذا توصیه می‌شود، در صورت امکان محصولات پروبیوتیک یخچالی را از داروخانه‌های محلی تهیه کنید و در صورت عدم دسترسی، خرید اینترنتی انجام دهید.

لازم به توضیح است که نوسان دما موجب خرابی یا فساد محصول نمی‌شود، بلکه اثربخشی آن را به طور نسبی کاهش می‌دهد.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط