قرص پاورفیت برای چیست
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اسم قارچ شیتاکه را ممکن است بسیاری از ما شنیده باشیم. قارچ شیتاکه به این معروف است که خواص و فواید بسیار زیادی را داراست. همچنین این خواص بسیار زیاد، برای قرص پاورفیت (Powerfit) نیز که حاوی عصاره کامل قارچ شیتاکه است، ذکر می‌شود. حال اهمیت این قارچ تا چه حد درست است و تا چه حد مبتنی بر شواهد؟ در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب، به این سوال پاسخ می‌دهیم و به فواید این قارچ مشهور برای تقویت سیستم ایمنی می‌پردازیم. به علاوه بررسی می‌کنیم که قرص پاورفیت برای چیست و چه نکاتی برای استفاده از آن لازم است رعایت شود. در انتها نیز به سوالات متداول درباره این قرص پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

قرص powerfit چیست؟

قبل از پرداختن به این که قرص پاورفیت برای چیست و چه فوایدی دارد، بهتر است ابتدا با ترکیبات و ریزمغذی‌های این مکمل محبوب آشنا شویم.

همانطور که در مقدمه اشاره شد، قرص powerfit حاوی عصاره قارچ شیتاکه است. این قارچ اکثرا بومیِ چین و ژاپن است.

شیتاکه حاوی هشت اسید آمینه ضروری بوده که برای ساخت و سنتز انواع پروتئین در بدن لازم است.

همچنین حاوی هشت قند ضروری است و نیز بتاگلوکان هایی که در این قارچ وجود دارند، با این که قابل هضم نیستند اما در دستگاه گوارش ما نقش بسیار مهمی دارند.

شیتاکه برای حفظ سلامت دستگاه قلبی عروقی و تقویت سیستم ایمنی مفید بوده و خصوصا مورد دیگری که اخیراً مطالعه زیادی روی آن‌ها انجام می‌شود، خواص ضد سرطان شیتاکه است.

در نهایت، شیتاکه سرشار از ویتامین ها و املاح مختلف است که طبیعتاً به دلیل این که قرص پاورفیت عصاره کامل شیتاکه را در خود دارد، حاوی آن املاح و ویتامین ها و همه مواردی که ذکر شد، می‌باشد.

هر جعبه پاور فیت حاوی ۳۲ عدد کپسول پاور فیت است که در قالب دو بلیستر ۱۶ عددی در جعبه قرار داده شده است. قابل ذکر است که پاور فیت محافظ های شیمیایی ندارد و هیچ رنگ و طعم دهنده شیمیایی دیگری به آن اضافه نشده است.

فواید قرص پاورفیت

حال در این بخش دقیق‌تر به این می‌پردازیم که قرص پاورفیت برای چیست و اندیکاسیون‌ها و موارد مصرف پاورفیت به طور خاص شامل چه مواردی می‌شود.

همانطور که قبلتر به آن اشاره شد، پاورفیت برای تقویت سیستم ایمنی قابل استفاده است. برای مثال برای کمک به پیشگیری یا حتی بعضاً درمان مواردی مانند آنفولانزا، هرپس سیمپلکس ویروس (تبخال دهانی و تناسلی) یا HPV (زگیل تناسلی) مفید است؛ که به صورت درمان کمکی در درمان زگیل های تناسلی و HPV کاربرد دارد.

همچنین برای افزایش سطح انرژی و توانایی فیزیکی قابل استفاده و موثر است، مثلا برای این افراد می‌تواند بسیار کمک کننده باشد:

  • ورزشکاران
  • افرادی که در دوران نقاهت پس از یک دوره بیماری هستند
  • افرادی که رژیم‌های سخت لاغری دارند
  • افراد سالمند

به علاوه، همانطور که در بخش قبل درباره خواص قارچ شیتاکه گفته شد، powerfit دارای خواص ضد سرطان بوده و برای حفظ سلامت دستگاه قلبی-عروقی و دستگاه گوارش مفید است.

هر کدام از این موارد، دستور مصرف خاصی داشته که روی جعبه و بروشور محصول ذکر شده است. نحوه مصرف این قرص را می‌توانید در صفحه مربوط به آن در داروخانه آنلاین مفیدطب نیز مشاهده کنید:

مشاهده و خرید قرص پاورفیت

تداخل ها و بهترین زمان مصرف پاورفیت

برای قرص پاور فیت در دوزهای توصیه شده تداخل و عوارض خاصی گزارش نشده است، مگر مواردی که حساسیت نشان می‌دهند.

نکته قابل توجه درباره مصرف پاورفیت این است که به خاطر خواص انرژی‌زایی که پاورفیت دارد، بهتر است بعد از حدود ۴ یا ۵ عصر مصرف نشود. زیرا ممکنه است در کیفیت خواب شب اختلال ایجاد کند.

لازم به ذکر است که با این که قرص  پاورفیت با داروها تداخل شدید در حد X ندارد، با این حال با توجه به این که تقویت کننده سیستم ایمنی است، ممکن است با داروهای افرادی که برای سرکوب سیستم ایمنی درمان دریافت می کنند، تداخل داشته باشد و اثر آن داروها را کم کند.

اثر پاورفیت روی وزن و اشتها و ریزش مو

سوالات زیادی درباره این پرسیده می‌شود که آیا پاورفیت روی وزن یا اشتها و ریزش مو اثر دارد یا خیر؟

اگر کاهش اشتها یا ریزش مو به خاطر کمبود برخی از املاح از جمله آهن و زینک و… باشد، پاور فیت می‌تواند در افزایش اشتها و کاهش ریزش مو موثر باشد. به دلیل آن که پاورفیت به واسطه قارچ شیتاکه داخل آن، حاوی این املاح بوده و حتی بعضاً گفته می‌شود که جذب آهن آن بهتر از منابع گیاهی آهن است.

با این حال ممکن است که علت ریزش مو یا کاهش اشتهای شما کمبود املاح نباشد که در آن صورت بایستی با مشورت با پزشک به علت اصلی پی ببرید.

پاورفیت برای فشار خون و دیابت

در مورد اثر پاورفیت روی فشار خون بالا و دیابت نیز سوال پرسیده می‌شود. مصرف پاورفیت روی فشار خون و دیابت به طور خاص اثر خاصی ندارد. با این حال از آن جایی که این قرص به سلامت قلب و عروق می‌تواند کمک زیادی کند و از طرفی یکی از مشکلات خیلی مهم در دیابت و فشار خون بالا، مشکلات عروقی است، بنابراین قرص پاورفیت می‌تواند بعضاً به صورت غیر مستقیم (اگر پزشک مخصوصاً به شما توصیه کرده باشد) موثر باشد و مقداری باعث بهبود در این شرایط شود.

ویدئو

در ادامه شما می‌توانید توضیحات دکتر مرتضوی را درباره این که قرص پاورفیت برای چیست و چه نکاتی برای مصرف وجود دارد، به صورت ویدئویی مشاهده کنید.

جمع بندی

در این مقاله درباره فواید مصرف قرص پاورفیت صحبت کردیم و ضمن معرفی این مکملِ حاوی قارچ شیتاکه، به این پرداختیم که قرص پاورفیت برای چیست. به طور خلاصه، این قرص برای تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری و مبارزه با آنفولانزا، HSV و HPV بوده و برای تقویت قوای جسمانی و حفظ سلامت قلب و عروق مناسب است.

هر سوال دیگری در مورد پاورفیت و نحوه مصرف آن دارید، می‌توانید در قسمت نظرات این مقاله یا در صفحه پاورفیت سایت داروخانه آنلاین مفید طب کامنت کنید تا متخصصین ما به آن‌ها پاسخ دهند.

خرید قرص پاورفیت

شما می‌توانید انواع مکمل، قرص و شربت تقویت سیستم ایمنی بدن را در داروخانه اینترنتی مفیدطب مشاهده کرده و در صورت نیاز به صورت آنلاین خریداری کنید:

خرید انواع مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن

سوالات متداول

در مقاله‌ای که مطالعه کردید، درباره این که قرص پاورفیت برای چیست صحبت کردیم و به برخی از سوالات متداول مهم پاسخ دادیم. در این بخش به سوالات به دیگر سوالات متداول شما درباره powerfit پاسخ می‌دهیم.

قرص پاورفیت حاوی چیست؟

قرص پاورفیت حاوی عصاره قارچ شیتاکه است. این قارچ محتوی ۸ اسید آمینه ضروری، ۸ قند ضروری و ویتامین ها و املاح مختلف است و برای تقویت سیستم ایمنی، افزایش قوای جسمانی، سلامت دستگاه قلبی عروقی و... مفید است.

قرص پاورفیت را چه زمانی مصرف کنیم؟

قرص پاورفیت به دلیل داشتن خواص انرژی زایی، بهتر است نهایتا تا قبل از حدود ۴ یا ۵ عصر مصرف شود. به دلیل آن که ممکن است در کیفیت خواب شب اختلال ایجاد کند.

مصرف پاورفیت در بارداری و شیردهی مجاز است؟

در بارداری و شیردهی برای مصرف پاور فیت ممنوعیتی گزارش نشده است. با این حال بهتر است قبل از مصرف پاورفیت در بارداری و شیردهی حتماً اجازه پزشک خود را بگیرید.

پاورفیت در درمان زگیل تناسلی موثر است؟

با توجه و خاصیت تقویت کنندگی سیستم ایمنی در شیتاکه و قرص پاورفیت، این قرص به صورت درمان کمکی در درمان زگیل های تناسلی و HPV کاربرد دارد.

آیا پاورفیت برای پوست مفید است؟

پاورفیت حاوی قارچ شیتاکه بوده که سرشار از آنتی اکسیدان است. به کمک آنتی اکسیدان‌های موجود در پاورفیت می‌توانیم پوستی زیباتر و جوان‌تر داشته باشیم. همچنین وجود سلنیوم، ویتامین ث و مس در پاورفیت به سلامت پوست کمک می‌کند.

خرید قرص پاورفیت

بیشتر بخوانید


به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره