پماد ریکاو برای چیست؟
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

زمانی که اتفاق ناگوار سوختگی برای کسی پیش می‌آید، بعد از پماد آلفا، محصولی که بسیار پیشنهاد می‌شود، پماد سوختگی ریکاو است. حتما نام این پماد به گوشتان خورده است چرا که دارای اثرات فوق‌العاده‌ای در ترمیم جای زخم و انواع سوختگی دارد. پماد ریکاو حاوی ترکیبات و مواد موثره گیاهی بوده و از همین رو هیچ‌گونه عوارضی پس از مصرف آن ایجاد نخواهد شد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با هم بررسی می‌کنیم که پماد ریکاو برای چیست و علت محبوبیت بالای آن از کجا نشأت می‌گیرد.

پماد سوختگی و ترمیم زخم ریکاو

تجربه سوختگی و ایجاد زخم‌های با شدت زیاد، تجربه بسیار سختی برای هر شخص است. این اتفاق علاوه بر درد زیادی که در برخی اوقات غیر قابل تحمل می‌شود، اثرات مخربی نیز روی ظاهر پوست می‌گذارد. به طوری‌که وقتی شخصی دچار سوختگی به خصوص درجه ۲ و ۳ شود، اعتماد به نفس خود را از دست داده و مدام نگران ترمیم دوباره پوست و به جا نماندن رد سوختگی خواهد بود. به هنگام سوختگی سلول‌های پوست به طور عمیق‌تری آسیب می‌بینند و اگر به درستی جایگزین نشوند، ممکن است در آینده مشکلات ثانویه‌ای نیز ایجاد کنند.

ریکاو یک پماد ترمیم‌کننده جای زخم است که به طور اختصاصی برای بازسازی پوست بعد از سوختگی‌های شدید تولید شده است. این پماد از مواد موثره گیاهی تهیه شده و اثرات ضد التهابی دارد. از ریکاو برای بهبود و ترمیم زخم‌های دیگر مانند زخم بستر، زخم‌های دیابتی و ادرار سوختگی نیز استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های این پماد، رفع سریع درد و سوزش ناحیه دچار سوختگی و جلوگیری از ایجاد تاول جدید است.

خرید پماد ریکاو

ترکیبات پماد ریکاو

داروسازی توسن دارو شرکت تولیدکننده پماد ریکاو است که در تهیه این محصول از ترکیب گیاهان و عناصر موثر در کاهش درد و سوزش استفاده می‌کند. روغن کنجد، کافور و زینک اکساید مواد تشکیل‌دهنده کرم سوختگی ریکاو هستند. در این پماد سوختگی برخلاف سایر پمادهای سوختگی، ماده شیمیایی کورتون وجود ندارد، به همین دلیل عوارضی نداشته و برای همه سنین قابل استفاده است. در ادامه بیشتر با ترکیبات این پماد آشنا می‌شوید.

  • روغن کنجد: سرشار از اسیدهای چرب ضروری و غیر اشباع است که خواص ضد التهابی داشته و به ترمیم سریع‌تر پوست آسیب‌دیده کمک می‌کند. این روغن نقش مهمی در کاهش التهاب و بازسازی پوست دارد.
  • کافور (camphor): این روغن از درخت کافور استخراج شده که در محصولات مراقبتی پوست استفاده می‌شود. ترکیبات آروماتیک این عصاره گیاهی خاصیت خنک‌کنندگی داشته و برای تسکین سوزش و درد ناشی از سوختگی و کاهش التهاب بسیار مؤثر است.
  • زینک اکساید: این نام آشنا در بسیاری از محصولات ترمیم پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. زینک اکساید سلول‌های آسیب دیده پوست در اثر سوختگی را بهبود بخشیده و از آسیب بیشتر آن‌ها جلوگیری می‌کند.

همانطور که مشاهده کردید، فرمولاسیون منحصر به فرد پماد موضعی ریکاو باعث شده این محصول یک پماد چند کاره باشد. در بخش بعدی بررسی می‌کنیم پماد ریکاو برای چیست و با تمامی موارد مصرف آن آشنا می‌شویم.

پماد ریکاو برای چیست؟

از پماد ریکاو برای درمان پوست در سوختگی‌های درجه ۱ و درجه ۲، ادرار سوختگی در نوزادان و کودکان، زخم بستر و زخم‌های دیابت استفاده می‌شود. علاوه بر درمان زخم‌ها در موارد مذکور، پماد ریکاو، تسکین دهنده درد و احساس سوزش است. اگر از این محصول به‌ موقع استفاده کنید، جای زخم باقی نمی‌ماند یا اسکار ناشی از سوختگی بسیار ناچیز خواهد بود.

از مهم‌ترین کاربردها و ویژگی‌های پماد ریکاو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان ادرار سوختگی شدید در نوزادان و کودکان
  • ترمیم سوختگی درجه ۱ و ۲
  • رفع سریع درد و سوزش ناحیه دچار سوختگی
  • جلوگیری از ایجاد تاول جدید و التهاب پوست
  • مناسب برای ترمیم زخم‌های دیابتی و زخم بستر
  • قابل استفاده برای همه سنین
خرید پماد ریکاو
جهت خرید پماد ریکاو با قیمت مناسب از داروخانه آنلاین مفیدطب روی عکس کلیک کنید.

پماد ریکاو برای سوختگی

می‌دانیم که سوختگی درجات مختلفی دارد و می‌تواند بر اثر حرارت، آب جوش، لیزر و… ایجاد شود. پماد ریکاو می‌تواند بهترین اثر خود را در سوختگی درجه ۱ و ۲ نشان دهد.

سوختگی درجه ۱: در این نوع سوختگی سطحی بوده و تنها اپیدرم درگیر می‌شود. درد، قرمزی و تورم موضعی علائم اصلی این نوع سوختگی هستند و معمولا پس از بهبود ردی بر جا نمی‌ماند. پماد ریکاو در سوختگی درجه ۱ باعث کاهش درد، تورم شده و سوزش را سریع تسکین می‌دهد.

سوختگی درجه ۲: در این نوع سوختگی، لایه عمقی‌تر پوست یعنی درم نیز درگیر می‌شود. علاوه بر درد، تورم و قرمزی، تاول نیز در سوختگی درجه ۲ مشاهده می‌شود. ریکاو برای این درجه از سوختگی، باعث تسکین درد در کمتر از یک ساعت شده و از ایجاد تاول‌های جدید پیشگیری می‌کند. همچنین با کاهش ترشحات منطقه، از عفونی شدن زخم جلوگیری می‌کند.

سوختگی درجه ۳: در این نوع سوختگی، درگیری کاملا عمقی است و به علت آسیب‌دیدگی اعصاب، حتی ممکن است درد کمی حس شود. سوختگی درجه ۳ به مراقبت تخصصی، بستری و جراحی نیاز دارد. پماد ریکاو در این درجه کارایی نخواهد داشت.

پماد ریکاو برای تاول

همانطور که در بخش قبل گفتیم از پماد ریکاو برای سوختگی‌های درجه ۱ و ۲ می‌توان استفاده کرد. این پماد می‌تواند سوزش و درد ناشی از سوختگی درجه ۲ را در کمتر از نیم ساعت برطرف کند. این تأثیر سریع، به دلیل حضور کافور در ترکیبات پماد موضعی ریکاو است. روغن کافور خاصیت خنک‌کنندگی داشته و می‌تواند در همان ابتدای سوختگی، سوزش پوست را کاهش دهد.

روغن کنجد موجود در این پماد حاوی ترکیبات لیگنینی است که با اثر آنتی اکسیدان خود آسیب‌های اکسیداتیو را مهار کرده و از ایجاد التهاب و ادم در ناحیه سوخته جلوگیری می‌کنند. به بیان دیگر پماد موضعی ریکاو از ایجاد تاول‌های جدید جلوگیری می‌کند. اگر به موقع از این کرم سوختگی استفاده کنید، تاول‌های کمتری را روی پوست خود مشاهده خواهید کرد که یکی از مزیت‌های پماد ریکاو محسوب می‌شود.

پماد ریکاو برای زخم بستر

زخم بستر از جمله عارضه‌هایی است که در سالمندان یا بیمارانی که برای مدت طولانی به صورت نشسته یا خوابیده باقی مانده‌اند، بروز می‌کند. اگر زخم بستر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، امکان درمان آن بیشتر است. متاسفانه در اغلب موارد، زخم بستر ناشی از امکانات ضعیف پرستاری در بیماران و سالمندان بوده و به سرعت پیشرفت می‌کند. اگر سرپرستی از سالمند یا بیماری را بر عهده دارید و علائم اولیه زخم بستر را در آن‌ها مشاهده کرده‌اید، می‌توانید از پماد ریکاو برای بهبود علائم کمک بگیرید.

پماد ریکاو برای زخم دیابتی

گردش خون ضعیف در بیماران دیابتی و برخی عامل‌های دیگر باعث می‌شود که حتی زخم‌های ناچیز نیز دچار مشکل در بهبود شوند. یکی از موارد کاربرد پماد ریکاو، درمان زخم‌های دیابتی است. با استفاده مداوم از این پماد روی زخم دیابتی، پوست شروع به ایجاد بافت جدید کرده و می‌تواند خود را ترمیم کند. خواص روغن کنجد و زینک اکساید عامل اصلی این اثر پماد ریکاو است و باعث می‌شود پوست ترمیم‌شده حالت طبیعی و اولیه خود را به دست بیاورد.

با این حال توصیه می‌کنیم پیش از مصرف هر نوع پماد برای درمان زخم‌های دیابت، با پزشک متخصص مشورت کنید. عموما زخم‌های دیابتی نیاز به بررسی و پانسمان تخصصی دارند.

پماد ریکاو برای ادرار سوختگی

ادرار سوختگی مخصوصا نوع شدید آن زمانی اتفاق می‌افتد که ذرات ادرار یا مدفوع نوزاد یا کودک به پوستش نفوذ کند. در این حالت احتمال عفونت پوست نیز بسیار افزایش می‌یابد. چنانچه در مراحل اولیه درماتیت پوشک یا انواع ادرار سوختگی، علائم آن را مشاهده کردید، می‌توانید از پماد ریکاو برای درمان استفاده کنید. اگر درماتیت بهبود پیدا نکرد یا بخش‌های بیشتری نمایان شد در اسرع وقت به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

کافور موجود در پماد ریکاو با خاصیت خنک کنندگی خود پوست را آرام کرده، سوزش را به سرعت تسکین داده و با نفوذ به لایه‌های عمقی پوست و مهار گیرنده‌های عصبی انتهایی، درد را کاهش می‌دهد. همچنین زینک اکساید ترکیب دیگر کرم ریکاو اثر ضد قارچ و ضد باکتری دارد. همین خاصیت موجب می‌شود که از فعالیت عوامل عفونی در ناحیه ادرار سوختگی جلوگیری کند. این ماده به همراه ترکیبات آنتی اکسیدان روغن کنجد، قرمزی و خارش پوست نوزاد را از بین می‌برد.

پماد ریکاو برای لیزر

سوختگی بعد از لیزر موهای زائد یکی از انواع سوختگی‌ها است که البته همیشه اتفاق نمی‌افتد. تماس طولانی مدت با لیزر و عدم استفاده از خنک‌کننده پوست، حساس بودن پوست، عدم مهارت تکنسین، انتخاب دستگاه نامناسب و سابقه مصرف داروهایی که پوست را به نور حساس می‌کنند، از جمله دلایل احتمالی سوختگی بعد از لیزر هستند.

این سوختگی معمولا از نوع سوختگی درجه اول است و از یک قرمزی خفیف پوست تا تاول‌های پوستی متورم احتمال دارد. در چنین شرایطی می‌توان از کرم‌های موضعی و ترمیم‌کننده سوختگی مانند پماد ریکاو جهت تسکین ناراحتی پوستی بعد از لیزر استفاده کنید.

پماد ریکاو برای جای بخیه

یکی دیگر از موارد کاربردی پماد ریکاو برای جای بخیه است. به طور کلی محصولات ترمیم‌کننده‌ای که می‌توانند جای زخم و سوختگی را از بین ببرند یا کاهش دهند، بعد از جراحی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته منظور از جراحی، بخیه سطحی روی پوست است. پماد ریکاو می‌تواند به واسطه ترکیبات ترمیم‌کننده خود در کمرنگ شدن جای بخیه موثر عمل کند. همچنین اثر ضد باکتری و ضد قارچ این پماد از عفونت زخم نیز جلوگیری می‌کند. با این حال اکیداً توصیه می‌کنیم، بعد از عمل جراحی بدون مشورت پزشک از هیچ دارویی برای بهبود جای بخیه‌های خود استفاده نکنید.

نحوه مصرف پماد ریکاو

تا این بخش از مقاله به طور کامل توضیح دادیم که پماد ریکاو برای چیست و در چه مواردی کاربرد دارد. اما یکی از سوالات مصرف‌کنندگان این محصول نحوه مصرف آن است. جهت استفاده از پماد ریکاو، مطابق روش زیر عمل کنید:

  • در صورت بروز سوختگی بلافاصله محل ضایعه را برای چند دقیقه با آب خنک کنید. (استفاده از یخ توصیه نمی‌شود و می‌تواند باعث گسترش ضایعه شود.)
  • پس از خشک کردن با پارچه تمیز، لایه ضخیمی از پماد را روی محل بمالید و اجازه دهید به مدت حداقل ۳ تا ۶ ساعت باقی بماند. در صورتی که پماد، در این مدت از روی محل پاک شد، مجدد استفاده کنید.
  • در صورت نیاز به اثرات تسکینی فرآورده، روزانه ۳ تا ۴ بار از آن استفاده کنید.

جمع بندی

هدف اصلی این مقاله بررسی این سوال است که پماد ریکاو برای چیست و در چه مواردی می‌توان از آن استفاده کرد. مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کاملی از این پماد موضعی سوختگی و ترمیم زخم به دست آورید. توصیه می‌کنیم این پماد را تهیه کنید و برای مواقع ضروری در منزل نگهداری نمایید. به خصوص در مواقع سوختگی بهتر است این پماد همراه شما باشد و خیلی سریع از آن استفاده نمایید.

برای تهیه پماد سوختگی ریکاو می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه آسان‌تر جهت خرید پماد ریکاو در داروخانه‌ها سفارش اینترنتی این محصول از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه و تامین انواع مکمل‌های اصل و معتبر، سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید انواع محصولات ترمیم‌کننده از جمله بهترین پماد سوختگی و ترمیم زخم به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید پماد سوختگی و ترمیم زخم

هر سوال دیگری در مورد محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

پماد ریکاو برای چی خوبه؟

از پماد ریکاو توسن دارو می‌توانید به عنوان یک ترمیم‌کننده زخم و سوختگی استفاده کنید. این پماد موضعی موجب تسکین سریع درد و سوزش بعد از سوختگی‌های درجه ۱ و ۲ می‌شود و از ایجاد تاول‌های جدید جلوگیری می‌کند. از پماد ریکاو برای ترمیم و تسکین ادرار سوختگی، زخم بستر و زخم‌های دیابتی نیز می‌توانید استفاده کنید.

پماد ریکاو برای سوختگی دست مناسب است؟

پماد ریکاو یک کرم ترمیم‌کننده زخم و سوختگی است که برای سوختگی‌های درجه ۱ و ۲ در هر ناحیه‌ای از پوست می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از پماد ریکاو برای سوختگی دست بر اثر حرارت، آب جوش، لیزر و... می‌توانید استفاده کنید.

پماد ریکاو برای جوش صورت قابل استفاده است؟

فرمولاسیون این پماد به طور خاص برای ترمیم سوختگی و زخم تهیه شده و تاکنون مطلبی در رابطه با اثر بر جوش صورت از جانب شرکت سازنده گزارش نشده است.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط