قرص سوپرمینت باریج برای چیست؟

قرص سوپرمینت باریج برای چیست؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کپسول نرم سوپرمینت باریج که معمولا آن را با نام قرص سوپرمینت نیز می‌شناسند، یک داروی گیاهی ضد نفخ قوی است که از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد. شاید شما هم نام این قرص به گوشتان خورده باشد اما اطلاعات زیادی درمورد آن نداشته باشید. در این مقاله با هم بررسی می‌کنیم که قرص سوپرمینت باریج برای چیست و در چه مواردی کاربرد دارد.

معرفی قرص سوپرمینت باریج

سوپرمینت به دو فرم کپسول نرم و قطره توسط شرکت داروسازی باریج اسانس ارائه می‌شود. فرم کپسول نرم سوپرمینت با هدف راحتی در استفاده هم به صورت قوطی حاوی ۳۰ عدد قرص و هم به صورت بلیستر (ورقه‌ای) به فروش می‌رسد.

خرید قرص سوپرمینت باریج

در فرآورده‌های سوپرمینت باریج، اسانس نعناع ترکیب اصلی است که بر اساس وجود ۱۰ تا ۱۲ میلی‌گرم کارون استاندارد شده است. عصاره نعناع موجود در قرص ضد نفخ باریج، خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریال داشته و می‌تواند التهاب و نفخ معده و مشکلاتی مانند زخم معده و سوءهاضمه را برطرف کند.

گیاه نعناع دشتی به نام اسپرمینت نیز مشهور است که دلیل نامگذاری این قرص نیز از همین‌جا نشات گرفته است. این گیاه خواص زیادی برای بدن دارد که مهم‌ترین آن‌ها مبارزه با باکتری‌های حلق و گوارش و هضم بهتر غذا می‌باشد.

قرص سوپرمینت باریج برای چیست؟

قرص سوپریمنت باریج برای معده مانند یک بمب تقویتی عمل می‌کند. عصاره نعناع دشتی موجود در این قرص غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئیدها، لیمونن‌ها و ویتامین C است. این مواد تاثیرات مثبت بسیار زیادی روی معده و تنظیم آنزیم‌های هضم‌کننده دارند.

به طور کلی در پاسخ به سوال قرص سوپرمینت باریج برای چیست می‌توان به مزایای زیر اشاره کرد:

  • ضد نفخ قوی
  • آنتی اسپاسمودیک (ضد اسپاسم معده)
  • مسکن و از بین برنده درد معده
  • درمان سوءهاضمه
  • تقویت معده
  • رفع التهاب و زخم معده
  • کمک به بهبود زخم دوازدهه

هلیکوباکترها نوعی از باکتری‌های مضر هستند که فعالیت آن‌ها در معده سبب ایجاد مشکلات متعددی می‌شود. التهاب معده اولین مشکل است که اگر به آن رسیدگی نشود به زخم معده و حتی دوازدهه نیز ختم می‌شود. در کنار این مشکلات، نفخ و سوءهاضمه نیز جزو آزاردهنده‌ترین مشکلات معده هستند. کپسول سوپرمینت باریج یک فرآورده گیاهی و بدون عوارض است که به تنهایی قادر به رفع بسیاری از این اختلالات مربوط به معده می‌باشد. در ادامه مکانیسم عملکرد کپسول سوپرمینت برای درمان مشکلات گوارشی را بررسی می‌کنیم.

سوپرمینت یک قرص ضد نفخ فوری

نفخ معده یا تجمع بیش از حد گاز در معده به دلایل گوناگونی ممکن است ایجاد شود. گاهی اوقات نفخ به دلیل داشتن عادات غلط قبل و پس از غذا خوردن ایجاد می‌شود. در برخی موارد نیز ممکن است نفخ بر اثر فعالیت باکتری‌های مضر یا وجود بیماری‌هایی مانند سندروم روده تحریک پذیر ایجاد شود.

ماده مؤثر کاروون موجود در قرص ضد نفخ گیاهی سوپرمینت، خاصیت ضد اسپاسم داشته و از انقباض عضلات معده و روده جلوگیری می‌کند. این موضوع به رها شدن گاز حبس شده در معده کمک می‌نماید. علاوه بر این، تحقیقات انجام شده روی عصاره نعناع دشتی موجود در قرص سوپرمینت باریج نشان داده است که این گیاه می‌تواند ناراحتی و نفخ شکم را در افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر به طور چشمگیری کاهش دهد.

قرص سوپرمینت برای درمان سوءهاضمه

سوءهاضمه در واقع به عنوان یک بیماری شناخته نمی‌شود، بلکه عارضه‌ای است که با مشکلاتی همچون سوزش معده، احساس سیری بیش از حد، نفخ، ترش کردن، تهوع و گاهی اوقات استفراغ همراه می‌باشد. سوءهاضمه نیز در نتیجه عادات غلط غذا خوردن ایجاد می‌شود و با اصلاح سبک زندگی و مصرف داروهای گیاهی قابل رفع است.

خرید قرص سوپرمینت باریج
جهت خرید قرص سوپرمینت باریج برای درمان نفخ و سوءهاضمه کلیک کنید.

کپسول سوپرمینت باریج، با در اختیار داشتن آنتی‌اکسیدان‌های قوی موجود در گیاه اسپرمینت، می‌تواند التهاب و سوزش معده ناشی از سوء هاضمه را برطرف کند. این موضوع مورد تحقیق و آزمایش بالینی قرار گرفته و عصاره گیاه نعناع دشتی توانسته در رفع درد و ناراحتی‌های معده نسبت به داروی اسپاسمولیتیک متوکلوپرامید بهتر عمل کند.

قرص سوپرمینت برای بهبود التهاب و زخم معده

همانطور که گفتیم التهاب و زخم معده مشکلی است که در نتیجه فعالیت باکتری‌های مضری از جمله هلیکوباکترها ایجاد می‌شود. متاسفانه عادات غذایی غلطی که امروزه اکثر افراد جامعه با آن درگیر هستند نیز به افزایش فعالیت این باکتری‌ها کمک می‌کند. مصرف داروهای گیاهی کم عوارضی مانند قرص سوپرمینت باریج، می‌تواند کنترل این باکتری‌ها را در دست بگیرد و به تدریج آن‌ها را مغلوب کند.

قبلا هم اشاره کردیم، عصاره گیاه نعناع دشتی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با وجود آن‌ها التهاب معده به راحتی برطرف می‌شود. خاصیت آنتی باکتریال این عصاره نیز می‌تواند با باکتری‌های هلیکوباکتر و استافیلوکوک طلایی مبارزه کرده و تکثیر آن‌ها را مهار کند. در نتیجه عوارض مربوط به فعالیت آن‌ها مانند زخم معده و دوازدهه نیز به مرور درمان می‌شود.

نحوه مصرف قرص سوپرمینت باریج

جهت اطلاع از نحوه مصرف قرص سوپرمینت باریج پزشک شما بهترین مرجع خواهد بود. شما می‌توانید این محصول را مطابق با دستورالعمل پیشنهادی بروشور آن یعنی هر ۸ ساعت یک عدد کپسول نرم میل کنید. مصرف قرص ضد نفخ باریج تا مدت ۸ هفته عارضه‌ای برای مصرف‌کنندگان ندارد. اما بهتر است مدت زمان مصرف این دارو توسط پزشک متخصص تعیین شود.

دقت داشته باشید که مصرف فرآورده‌های حاوی نعنا در بیمارانی که از قبل به سوزش سر دل مبتلا بوده‌اند بایستی با احتیاط صورت بگیرد. بیماران مبتلا به انسداد مجاری کیسه صفرا، کوله سیستیت و بیماری شدید کبد و همچنین مبتلایان به رفلاکس مروی-معدی از این محصول نمی‌توانند استفاده کنند.

مصرف قطره سوپرمینت باریج

قطره خوراکی سوپرمینت نیز همانند فرم کپسول نرم آن دارای خاصیت ضد نفخ قوی است و در بهبود سوءهاضمه نیز موثر می‌باشد. این قطره دارای خاصیت آنتی اسپاسمودیک و ضد درد بوده و برای تقویت معده نیز کمک‌کننده خواهد بود. جهت مصرف قطره سوپرمینت باریج باید بعد از هر وعده غذایی، میزان ۲۰ قطره را با مقدار کمی آب مخلوط کنید و میل نمایید.

قرص سوپرمینت باریج در بارداری

درمورد مصرف قرص سوپرمینت باریج در بارداری و شیردهی، منع مصرفی ذکر نشده است. با این حال استفاده از هرگونه دارویی در این دوران بدون مشورت با پزشک ممکن است برای مادر و کودک خطرساز باشد. لذا با توجه به شرایط شما و کودکتان لازم است پزشک نحوه مصرف قرص سوپرمینت را تجویز کند.

سوپرمینت باریج عوارض

اسانس نعنا و منتول جزو دسته مواد بی‌خطر (Generally Regarded As Safe) طبقه‌بندی می‌شود. از این رو تاکنون عارضه خاصی برای این دارو گزارش نشده است. در موارد نادری ممکن است مصرف قرص سوپرمینت باریج عوارضی مانند تهوع و سوزش را به دنبال داشته باشد.

قیمت قرص سوپرمینت باریج

در این مقاله به طور مفصل با هم بررسی کردیم که قرص سوپرمینت باریج برای چیست و در چه مواردی کاربرد دارد. همچنین تمامی نکات لازم درمورد مصرف این قرص ضد نفخ باریج را بیان کردیم. جهت اطلاع از قیمت قرص سوپرمینت باریج می‌توانید به لینک این محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید. در صورت سفارش از این سایت محصولات مورد نظر شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل شما تحویل داده می‌شوند.

شما می‌توانید جهت خرید کپسول نرم سوپرمینت و سایر محصولات گیاهی شامل انواع قرص ضد نفخ فوری به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید قرص ضد نفخ فوری

هر سوال دیگری در مورد محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

زمان مصرف قرص سوپرمینت باریج چگونه است؟

پزشک برای شما نحوه مصرف هر قرص و دارویی را تعیین می‌کند. در صورتی که دستور خاصی تجویز نشده باشد می‌توانید هر ۸ ساعت یک عدد قرص سوپرمینت را مصرف کنید. مدت زمان مصرف قرص سوپرمینت باریج تا ۸ هفته بدون مشکل می‌باشد ولی در این مورد هم بهتر است با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

عوارض قرص سوپرمینت باریج چیست؟

این قرص کاملا گیاهی است و مواد تشکیل‌دهنده آن به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که مصرف امن و بی‌خطری داشته باشد. با این حال در برخی افراد حساس ممکن است به ندرت موجب تحریک مخاطی با علائمی مانند تهوع و سوزش شود.

عوارض قرص سوپرمینت باریج در بارداری چیست؟

در بروشور این محصول منع مصرفی برای دوران بارداری و شیردهی ذکر نشده است، با این حال بهتر است جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه عوارض جانبی ناخواسته، قبل از مصرف قرص سوپرمینت باریج در بارداری و شیردهی با پزشک خود مشورت نمایید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره