قرص گالگا برای لاغری چه تاثیری دارد؟

تاثیر قرص گالگا برای لاغری
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

قرص گالگا یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین محصولات شرکت داروسازی دینه است. از قرص گالگا در جهت پایین آوردن میزان قند خون در مراحل اولیه ابتلا به دیابت استفاده می‌شود. علاوه بر این به عنوان یک درمان کمکی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم نیز به شمار می‌رود. اما از قرص گالگا برای لاغری و کاهش وزن نیز می‌توان بهره برد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب این مکمل پایین‌آورنده قند خون را بررسی کرده و میزان تاثیرگذاری آن بر کاهش وزن را ارزیابی می‌کنیم.

قرص گالگا برای چی خوبه؟

قبل از هر چیز بهتر است با قرص گالگا و موارد مصرف اصلی آن آشنا شویم. این فرآورده حاوی ۵۰۰ میلی‌گرم برگ گیاه گالگا است و در جعبه‌های ۳۰ عددی بسته‌بندی می‌شود. گیاه گالگا که از خواص آن در این قرص دینه بهره گرفته شده است، از سال‌های دور در اروپا جهت درمان دیابت نوع ۲ مورد استفاده قرار می‌گیرد. خاصیت کاهنده قند خون این گیاه به دلیل حضور گوانیدین‌های موجود در برگ‌های آن بوده که به عنوان الگویی برای سنتز بی گوانیدهای پایین آورنده قند خون مانند متفورمین مورد استفاده قرار گرفته است. گیاه گالگا با جلوگیری از جذب قند در روده موجب کاهش قند خون می‌گردد.

طبق آزمایشات کلینیکی انجام‌شده از قرص گالگا می‌توان به عنوان داروی کمکی، همراه با داروهای دیگر، برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ استفاده کرد. همچنین در اوایل ابتلا به بیماری دیابت، می‌توان این دارو را جهت پیشگیری از شدت یافتن بیماری مصرف کرد. علاوه بر کاهش قند خون، قرص گالگا به واسطه اثرات پایین‌آورنده قند خون و تنظیم آن، می‌تواند از آسیب به شبکیه چشم و آسیب‌های کلیوی نیز جلوگیری کند. کاهش وزن و توده چربی نیز از دیگر خواص قرص گالگا است که در ادامه مقاله به بررسی میزان تاثیر قرص گالگا برای لاغری می‌پردازیم.

خرید قرص گالگا

اگر بخواهیم به طور تیتروار بیان کنیم که قرص گالگا برای چی خوبه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل و پیشگیری از شدت یافتن دیابت در مراحل اولیه
  • درمان کمکی دیابت نوع دوم
  • پایین‌آورنده قند خون
  • کاهش وزن و توده چربی
  • پیشگیری از آسیب شبکیه چشم و آسیب‌های کلیوی ناشی از دیابت

گیاه گالگا چیست؟

قبل از اینکه میزان تاثیرگذاری قرص گالگا برای لاغری را ارزیابی کنیم، لازم است با گیاه گالگا که ترکیب اصلی این قرص دینه است، بیشتر آشنا شویم. این گیاه با نام علمی Galega officinalis شناخته می‌شود و در طب سنتی از آن برای درمان دیابت و کنترل قند خون، کاهش وزن و تحریک غدد شیری استفاده می‌گردد.

خواص گیاه گالگا برای دیابت و کاهش وزن

این گیاه حاوی دو ترکیب شیمیایی به نام گوانیدین و گالگین است. این دو ترکیب با سنتز بی گوانیدهای پایین آورنده قند، میزان قند خون را کنترل کرده و در درمان دیابت مانند داروی متفورمین عمل می‌کنند. گیاه گالگا از دگرانوله شدن سلول‌های آسیب دیده β پانکراس جلوگیری کرده و سبب افزایش بازیابی نسبی این سلول‌ها می‌شود. در نتیجه این فرایند، میزان ترشح انسولین افزایش می‌یابد. علاوه بر این، مصرف این گیاه از جذب قند در روده جلوگیری کرده و در کاهش قند خون نقش دارد. به این ترتیب، با کاهش قند خون و درمان بیماری دیابت، از آسیب شبکیه چشم و آسیب‌های کلیوی نیز جلوگیری می‌شود.

قرص گالگا برای لاغری

قرص گالگا به سبب دارا بودن گیاه دارویی گالگا می‌تواند در کاهش وزن نیز موثر باشد. همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، این قرص و گیاه گالگا میزان جذب قند را در بدن کاهش می‌دهند و به این ترتیب قند خون را کنترل می‌کنند. علاوه بر این در کاهش توده‌های چربی بدن نیز نقش دارند. لذا مجموع این عوامل باعث می‌شود که قرص گالگا برای لاغری نیز تاثیرگذار باشد و بتوان از آن در جهت کاهش وزن و تناسب اندام بهره گرفت.

آزمایشات کلینیکی انجام شده که با همکاری شرکت داروسازی دینه ایران و در بخش غدد بیمارستان شریعتی انجام گرفت، نشان داد که مصرف قرص گالگا در طی ۱۲ هفته در بیماران نرمال و به شدت چاق، میزان قند خون را حدود ۵۰mg/dL کاهش می‌دهد.

بهترین زمان مصرف قرص گالگا

جهت مصرف قرص گالگا برای لاغری و یا تنظیم قند خون، بهتر است با پزشک یا داروساز مشورت کنید. شما می‌توانید یک تا سه بار در روز، هر بار یک یا دو قرص بعد از غذا مصرف نمایید. توصیه می‌شود در شروع درمان با قرص گالگا دینه کمترین دوز دارو مصرف شود و در صورت نیاز به تدریج این میزان تا حداکثر مجاز افزایش پیدا کند. بیماران مبتلا به دیابت می‌بایست درمان با انسولین را ادامه دهند و دوز مصرفی قرص گالگا را با توجه به میزان قند خون خود تنظیم نمایند.

خرید قرص گالگا

منع مصرف قرص گالگا

در صورت مشاهده سر درد شدید و یا ضعف زیاد، مصرف دارو باید قطع شود. البته باید توجه داشته باشید که در صورت نیاز به قطع مصرف، بهتر است میزان آن را تا قطع کامل به صورت تدریجی کاهش دهید. مصرف قرص گالگا در دوران بارداری توصیه نمی‌شود و در دوران شیردهی طبق نظر پزشک از دوز کمتر استفاده شود.

عوارض قرص گالگا برای لاغری

خوشبختانه قرص گالگا یک فرآورده ایمن است و در صورتی که مطابق با میزان توصیه شده توسط پزشک یا بروشور محصول، استفاده شود، هیچ عارضه جانبی ایجاد نمی‌کند. با این حال جهت جلوگیری از عوارض قرص گالگا نباید دوز درمانی را افزایش دهید. همچنین در صورت مصرف سایر داروها به طور همزمان با قرص گالگا، با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

جمع بندی

این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی مکمل پایین آورنده قند خون گالگا اختصاص یافت. این محصول از شرکت داروسازی دینه در جهت کمک به درمان دیابت نوع ۲ و پیشگیری از شدت یافتن بیماری دیابت در مراحل اولیه آن استفاده می‌شود. اما به دلیل تاثیر در کاهش جذب قند از روده کوچک، می‌تواند علاوه بر کاهش قند خون، به کاهش وزن و توده چربی نیز کمک کند. لذا از قرص گالگا برای لاغری نیز می‌توان استفاده کرد.

شما می‌توانید جهت خرید قرص گالگا و سایر فرآورده‌های درمان دیابت از جمله انواع قرص قند گیاهی به آدرس دسته‌بندی زیر مراجعه کنید. لیست کاملی از داروهای گیاهی تنظیم قند خون در این لینک جمع‌آوری شده است:

خرید قرص قند گیاهی

 

هر سوالی در مورد مکمل‌ها و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید