برای تقویت سیستم ایمنی؛ قرص پاورفیت بهتر است یا ایمیونس؟

قرص پاورفیت بهتره یا ایمیونس
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

در عصری که ما در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم، معمولاً هر سال یک بیماری واگیردار جدید شناسایی می‌شود که باید مراقب باشیم به آن مبتلا نشویم. به همین خاطر تقویت سیستم ایمنی در چند سال اخیر به مهم‌ترین دغدغه برای همه ما تبدیل شده است و برای پیدا کردن راهکارهای افزایش ایمنی بدن به دنبال راه‌های مختلف می‌گردیم. طبق توصیه پزشکان، تغذیه سالم و مصرف مکمل‌های تقویت کننده سیستم ایمنی، بهترین راه برای تجهیز کردن سدهای دفاعی بدن است. برای این هدف، دو قرص پاورفیت و ایمیونس بیشترین محبوبیت را بین این دسته از محصولات دارند. اما بسیاری از ما هنوز هنگام خرید نمی‌دانیم که قرص پاورفیت بهتر است یا ایمیونس ؟

برای پاسخ به سؤال بالا، ما در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب، به سراغ مقایسه قرص پاورفیت با ایمیونس رفته‌ایم تا با بررسی دقیق و جامع شما را بیشتر با تفاوت‌ها و اشتراکات این دو مکمل تقویت کننده ایمنی آشنا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

قرص ایمیونس چیست؟

قرص تقویت کننده سیستم ایمنی ایمیونس، محصولی از شرکت ویتابیوتیکس انگلستان است. این قرص تقریباً همه مواد معدنی و عناصر ضروری برای ایمنی زایی در بدن را در ترکیبات خود دارد. از ویتامین‌های گروه B و ویتامین‌های A,E,D,K و عناصر معدنی گرفته تا آمینو اسیدهای ضروری و آنتی اکسیدان‌های قوی همگی در این مکمل تقویتی جمع شده‌اند تا به سلول‌های سیستم ایمنی ما در مقابل ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری زا کمک کنند.

قرص ایمیونس چیست؟
ویژگی های قرص مکمل ایمیونس

مهم‌ترین ویژگی و مزیت این قرص نسبت به سایر مکمل‌های تقویت کننده ایمنی، حضور آمینو اسیدها و آنتی اکسیدان‌های مهم در ترکیبات آن است. شرکت ویتابیوتیکس با توجه به نقش این دو عامل مهم در افزایش تعداد سلول‌های دفاعی بدن و حفاظت از آن‌ها، آمینواسیدهای ضروری و آنتی اکسیدان های قوی از جمله فلاونوئیدها را به صورت جداگانه در این محصول گنجانده است.

ترکیبات قرص ایمیونس؛ بهترین مکمل تقویت سیستم ایمنی

ترکیبات قرص مکمل ایمیونس به طور کلی در ۵ دسته ویتامین‌های محلول در آب، ویتامین‌های محلول در چربی، مینرال ها، آمینواسیدهای ضروری و آنتی اکسیدان ها قرار می‌گیرند. در ادامه جزئیات هر دسته و خواص آن‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

ویتامین‌های محلول در آب قرص ایمیونس:

از بین همه ویتامین‌های محلول در آب، ویتامین‌های B1،  B2(ریبوفلاوین)، B3، B5، B6، B9 (فولیک اسید)، B12 و ویتامین C در این محصول وجود دارد. ویتامین‌های گروه B (به خصوص B6، B9 و B12) در فرایند تولید گلبول‌های سفید و همچنین سلول‌های دفاعی سیستم ایمنی نقش دارند. بنابراین تأمین کمبود این ویتامین‌ها در افزایش سلول‌های دفاعی و واکنش‌های شدیدتر سیستم ایمنی در برابر عوامل بیماری زا مؤثر خواهد بود.

ویتامین C نیز با خاصیت آنتی اکسیدان خود از سلول‌های سیستم ایمنی محافظت کرده و از حملات خود ایمنی در بدن جلوگیری می‌کند. همچنین این ویتامین می‌تواند توسط سلول‌های کشنده T جذب شود و به حمله شدیدتر آن‌ها در برابر عفونت‌ها کمک کند.

ترکیبات قرص ایمیونس
ترکیبات قرص ایمیونس برای تقویت سیستم ایمنی

ویتامین‌های محلول در چربی قرص مکمل ایمیونس

 همه ویتامین‌های این دسته که شامل D، A، K و E هستند، در ترکیبات ایمیونس حضور دارند. ویتامین‌های E و A هر دو باعث تقویت واکنش‌های دفاعی بدن در برابر عفونت‌ها می‌شوند. کمبود این دو ویتامین یکی از دلایل اصلی پیشرفت سلول‌های سرطانی، بیماری‌های خود ایمنی و بروز عفونت‌های شدید در بدن است.

ویتامین D نیز با خاصیت ضد التهابی خود التهاب‌های موجود در بدن را از بین برده و همراه با ویتامین K از آسیب رسیدن به غشاء سلول‌های دفاعی در حمله به عوامل بیماری زا جلوگیری می‌کند.

عناصر معدنی موجود در قرص ایمیونس ویتابیوتیکس

آهن، منیزیم، زینک، کروم، منگنز، سلنیوم، ید و مس مینرال هایی است که برای تقویت ایمنی در این قرص قرار داده شده‌اند. تقریباً همه ما با نقش زینک در ایمنی زایی  و تاثیرات آهن در بدن آشنا هستیم. آهن علاوه بر خون رسانی و اکسیژن رسانی به سلول‌های دفاعی بدن، در بهبود فرایند دفاع این سلول‌ها در برابر عفونت نیز نقش موثری دارند.  زینک و سایر مواد معدنی نیز در فعالسازی آنزیم‌های لازم برای واکنش‌های دفاعی و تأثیر حفاظتی بر سلول‌های دفاعی نقش دارند.

آمینو اسیدها و آنتی اکسیدان‌ها

بیوفلاونوئیدها قوی‌ترین آنتی اکسیدان های موجود در طبیعت هستند که مقداری از آن‌ها در قرص مکمل ایمیونس وجود دارد. این ترکیبات از حملات خود ایمنی جلوگیری کرده و در مبارزه با عفونت‌ها نیز به سلول‌های فاگوسیت کننده کمک می‌کنند.

آمینو اسیدهای ال-کارنیتین و ال-سیستئین نیز علاوه بر تأمین انرژی بدن در هنگام بیماری، به ساخت سلول‌های دفاعی قوی‌تر کمک می‌کنند.

خرید قرص مکمل ایمیونس

در ادامه پاسخ به سوال «قرص پاورفیت بهتر است یا ایمیونس ؟» به سراغ پاورفیت و ویژگی های منحصر به فرد آن می‌رویم.

قرص پاورفیت چیست؟
ویژگی های قرص پاورفیت

قرص پاورفیت چیست؟

کپسول پاورفیت محصولی از شرکت داروسازی هولیستیکا فرانسه است. این قرص مکمل، با سایر مکمل‌های تقویت کننده سیستم ایمنی کمی متفاوت است و این تفاوت در ترکیبات آن به وضوح دیده می‌شود. کمپانی هولیستیکا برای تهیه این محصول تنها از عصاره یک گیاه مؤثر استفاده کرده است. اسم این گیاه قارچ شیتاکه است. احتمالاً تا به حال اسم این قارچ خیلی به گوشتان نخورده؛ اما لازم به ذکر است که قارچ شیتاکه یکی از قدرتمندترین گیاهان طبیعت برای تقویت سیستم ایمنی است.

همین یک عصاره گیاهی در کپسول پاورفیت هولیستیکا، این محصول را برای تقویت تمام عیار سیستم ایمنی تجهیز کرده است. قارچ شیتاکه ویتامین‌ها، املاح معدنی، آمینواسیدها و آنتی اکسیدان های زیادی را در عصاره خود دارد که در ادامه بیشتر درمورد آن‌ها شرح می‌دهیم.

ترکیبات قرص پاورفیت؛ بهترین قرص برای افزایش ایمنی

همانطور که گفتیم قرص پاورفیت برخلاف ایمیونس یک داروی کاملاً گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی است و در ترکیبات آن تنها عصاره یک گیاه فوق مؤثر، یعنی قارچ شیتاکه، دیده می‌شود. قارچ شیتاکه خود به تنهایی با مواد مغذی متنوع و مهمی که در اختیار دارد، می‌تواند برای افزایش ایمنی بدن مؤثر باشد. در ادامه بیشتر از خواص قارچ شیتاکه برایتان می گوییم.

خواص قارچ شیتاکه برای تقویت سیستم ایمنی
خواص قارچ شیتاکه در پاورفیت برای تقویت سیستم ایمنی

خواص قارچ شیتاکه برای تقویت سیستم ایمنی

مواد مغذی شیتاکه شامل قندهای ضروری برای سیستم ایمنی ( گلوکوزآمین، گالاکتوزآمین، اسید سیالیک و مانوز)، بتاگلوکان ها، ویتامین‌های B1، B2، B5، B6، B9، D و عناصری از جمله زینک، منگنز، سلینوم، آهن، پتاسیم، سیلسیوم، کلسیم، منیزیم و فسفر می‌شود.

سیستم ایمنی برای تقویت و تشکیل سلول‌های دفاعی به ۸ نوع قند نیاز دارد که قارچ شیتاکه همه آن‌ها را در عصاره خود دارد. علاوه بر این، بتاگلوکان های موجود این گیاه باعث شده نقش مهمی در تعدیل سیستم ایمنی، حفاظت از سلول‌های دفاعی و سرطانی شدن سلول‌های بدن داشته باشد.

عناصر معدنی در قارچ شیتاکه بیشتر نقش آنتی اکسیدان دارد و استرس اکسیداتیو را در بدن از بین می‌برند. این ترکیبات آنتی اکسیدان در کنار هم به کاهش سطح کلسترول خون، جلوگیری از گرفتگی رگ‌ها، مبارزه راحت‌تر با سرماخوردگی و آنفولانزا و تسریع روند درمان سرطان پروستات و پستان کمک می‌کنند.

مهم‌ترین تأثیر قارچ شیتاکه موجود در کپسول پاورفیت، افزایش تولید ماکروفاژها است. ماکروفاژها یا همان سلول‌های بیگانه خوار، توانایی تشخیص سلول‌های سرطانی را دارند و به راحتی آن‌ها را از بین می‌برند. سیتوکین ها نیز گروه دیگری از سلول‌های دفاعی بدن هستند که با مصرف قارچ شیتاکه تولید آن‌ها بیشتر می‌شود.

همچنین خواص آنتی بیوتیکی و ضد ویروسی قارچ شیتاکه در مکمل پاورفیت باعث شده تا از آن به عنوان یک داروی کمکی در درمان زگیل تناسلی استفاده شود.

خرید سریع قرص پاورفیت

مقایسه قرص ایمیونس و پاورفیت در یک نگاه

با وجود همه این توضیحات بازهم ممکن است در رسیدن به جواب این سؤال که «قرص پاورفیت بهتر است یا ایمیونس ؟» سردرگم شده باشد. به همین دلیل ما در ادامه ویژگی‌های این دو مکمل تقویتی محبوب را به صورت مقایسه‌ای در مقابل هم قرار داده‌ایم تا انتخاب نهایی برای شما ساده‌تر شود.

جدول مقایسه ترکیبات قرص پاورفیت و ایمیونس

ترکیبات ایمیونس پاورفیت
ویتامین B1 (نیاسین) + +
ویتامین B2 (ریبوفلاوین) + +
ویتامین B3 (تیامین) +
ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید) +
ویتامین B6 + +
ویتامین B7 (بیوتین) +
ویتامین B9 + +
ویتامین B12 + +
ویتامین C +
ویتامین D + +
ویتامین A +
ویتامین E +
ویتامین K +
آهن + +
منیزیم + +
مس + +
زینک + +
منگنز + +
سلنیوم + +
پتاسیم +
کلسیم +
فسفر +
کروم +
ید +
بتاکاروتن +
آمینو اسید + +
بیوفلاونوئید +
قندهای ضروری سیستم ایمنی +
بتاگلوکان ها +

جدول مقایسه سایر ویژگی‌های قرص ایمیونس و پاورفیت

نام مکمل ویژگی‌های کلی رده سنی مقدار مصرف فرم محصول کشور سازنده
پاورفیت تقویت سیستم ایمنی

درمان کمکی برای زگیل تناسلی

افزایش قوای جسمی و سطح انرژی

کودکان و بزرگسالان ۲ عدد روزانه قرص فرانسه
ایمیونس تقویت سیستم ایمنی

افزایش سطح انرژی در بدن

 

بزرگسالان ۱ عدد روزانه کپسول انگلستان

قرص پاورفیت بهتر است یا ایمیونس

کدام بهتر است؟ قرص پاورفیت یا ایمیونس؟

بالاخره قرص پاورفیت بهتر است یا ایمیونس؟

با مشاهده جدول‌های بالا می‌توانید به راحتی متوجه تفاوت‌های ایمیونس و پاورفیت شوید. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو مکمل تقویت کننده سیستم ایمنی، این است که قرص پاورفیت، برخلاف ایمیونس برای کودکان نیز قابل استفاده است. در واقع عصاره قارچ شیتاکه موجود در پاورفیت برای کودکان بالای ۱ سال ایمن بوده و می‌تواند در افزایش ایمنی بدن آن‌ها مؤثر باشد. اگر شما هم بین این دو محصول به دنبال یک مکمل تقویتی خوب برای فرزندتان هستید، قطعاً پاورفیت گزینه نهایی شما خواهد بود.

تفاوت دیگر این دو محصول، در مشخص بودن یا نبودن مقدار ویتامین‌ها و سایر ریز مغذی‌ها است. در برچسب ارزش غذایی قرص ایمیونس کاملاً مشخص شده که از هر ماده مغذی چه مقدار وجود دارد که اکثراً همه آن‌ها نیز بیش از حد نیاز روزانه بدن را تأمین می‌کنند. بنابراین برای افرادی که دچار کمبود شدید ریز مغذی‌ها هستند و به گیاهان دارویی حساسیت دارند، ایمیونس انتخاب بهتری است.

در نهایت انتخاب نهایی بین این که، پاورفیت بهتر است یا ایمیونس ؟ به نیاز شما بستگی دارد. شما با مقایسه جدول ترکیبات و ویژگی‌های این محصول به راحتی می‌توانید با توجه به کمبودهای بدن خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بهترین مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی را از ما بخواهید

اگر به دنبال مکمل‌های غذایی با کیفیت برای تقویت سیستم ایمنی خود و خانواده‌ خود هستید، کافی است سری به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین دکتر اصیلی بزنید و از بین بهترین مکمل‌های تقویت کننده سیستم ایمنی، از قرص و شربت تا داروهای گیاهی برندهای معتبر، گزینه مورد نظر خود را سفارش دهید.

شما می‌توانید تجربیات یا سؤالات خود را در مورد استفاده از قرص پاورفیت یا ایمیونس با ما درمیان بگذارید. ما با مشورت پزشک داروساز به سؤالات شما پاسخ می‌دهیم.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره