قرص ویتامین e 400 برای چی خوبه؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

ویتامین e از جمله ویتامین‌های محلول در چربی است که یک آنتی اکسیدان قوی می‌باشد. این ویتامین خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و کمبود آن باعث ایجاد علائم و برخی بیماری‌ها می‌شود. از همین رو مصرف منابع طبیعی ویتامین ای و مکمل‌های آن برای افرادی که در معرض کمبود این ویتامین هستند، توصیه می‌گردد. اگر می‌خواهید با انواع مکمل‌های ویتامین ای آشنا شوید و یا برایتان سوال پیش آمده که قرص ویتامین e 400 برای چی خوبه؟ با این مقاله از مجله سلامت مفیدطب همراه باشید.

ویتامین ای برای چی خوبه؟

قبل از اینکه به سراغ بررسی انواع مکمل‌های ویتامین E برویم بهتر است با این آنتی اکسیدان بیشتر آشنا شویم. ویتامین e به یک عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و در از بین بردن رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند، نقش دارد. در پاسخ به این سوال که ویتامین ای برای چی خوبه باید بگوییم تاکنون فواید زیادی برای این ویتامین ثبت شده است. از جمله فواید ویتامین e می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آنتی اکسیدان و ضد سرطان
  • کمک به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو
  • کاهش فشار خون
  • تقویت قلب و عروق
  • پیشگیری از سرطان پوست
  • درمان خشکی و شکنندگی ناخن
  • جلوگیری از علائم pms در دوران قاعدگی

همانطور که گفتیم ویتامین ای از خانواده ویتامین‌های محلول در چربی است. به این معنی که به راحتی از بدن دفع نمی‌شود. بنابراین مقدار اضافی آن تا چند روز یا چند ماه در بافت‌های چربی یا کبد ذخیره می‌شود. از همین رو مصرف زیاد ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین ای ممکن است باعث ایجاد مسمومیت شود که این مسئله باید در نظر گرفته شود.

ویتامین e برای زنان

مصرف ویتامین e برای زنان باید زیر نظر پزشک انجام شود، چرا که استفاده بیش از حد آن می‌تواند مشکلات پوستی و یا گوارشی ایجاد کند. اما از خواص ویتامین e برای زنان می‌توان به جلوگیری از گر گرفتگی که در زمان یائسگی خانم‌ها با آن مواجه هستند، اشاره کرد. این ویتامین همچنین می‌تواند از علائم پی ام اس در دوران قاعدگی جلوگیری کند. علاوه بر این در دوران بارداری مصرف تحت نظر پزشک ویتامین ای به کاهش خطر سقط جنین کمک می‌کند.

مصرف ویتامین ای برای خانم‌ها و آقایان در زیبایی و تقویت پوست و مو نیز تاثیرگذار است. از جمله فواید این ویتامین درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها، جلوگیری از ریزش مو، درمان موخوره و به طور کلی حفظ سلامت موها و ناخن‌ها می‌باشد.

ویتامین E برای مردان

ویتامین ای برای مردان نیز اهمیت زیادی دارد. یکی از نقاطی که ویتامین e در آن ذخیره می‌شود، بیضه مردان است که همین مسئله نقش مهم ویتامین ای در عملکرد جنسی آقایان را نشان می‌دهد. وجود این ویتامین برای آقایان از ایجاد استرس اکسیداتیو و آسیب رسیدن به سلول‌های بیضه جلوگیری می‌کند. علاوه بر این ویتامین E در صورت تامین به اندازه کافی می‌تواند سبب افزایش تعداد اسپرم و تحرک بیشتر آن‌ها شود و در نتیجه قدرت باروری را افزایش دهد.

انواع مکمل‌های حاوی ویتامین E

مکمل‌های ویتامین E در داروخانه‌های ایران از جمله داروخانه آنلاین مفیدطب در دو نوع ایرانی و خارجی وجود دارند. این مکمل‌ها توسط برندهای مختلف و با دوزهای متفاوتی ارائه می‌شوند. ویتامین e در دوزهای ۱۰۰، ۲۰۰ و یا ۴۰۰ واحد بین‌المللی در مکمل‌هایی به فرم کپسول، سافت ژل (کپسول نرم)، شربت و یا قرص جوشان وجود دارند که بسته به نسخه پزشک می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

در این مقاله به بررسی قرص‌های ویتامین e با دوز ۴۰۰ واحد بین‌الملل می‌پردازیم. این محصولات رایج‌ترین نوع مکمل‌های ویتامین ای هستند که می‌توانند میزان نیاز روزانه بزرگسالان را تامین کنند. چرا که مطمئن‌ترین میزان مصرف روزانه ویتامین ای، ۴۰۰ واحد (IU) در روز است. هرچند این عدد برای افراد با شرایط مختلف از ۳۰۰ تا ۸۰۰ واحد تغییر می‌کند، اما دوز ۴۰۰ IU دوز مطمئن و بی خطر آن است.

از برندهای پرفروش قرص‌های ویتامین e 400 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، که در ادامه بررسی می‌کنیم قرص ویتامین e 400 برای چی خوبه و در چه مواردی کاربرد دارد:

  • کپسول ژلاتینی ویتامین ای ۴۰۰ هلث برست
  • کپسول نرم وانا ای ویتامین e 400 نورم لایف
  • سافت ژل ویتامین e 400 ویواتیون ویتا فارمد
  • کپسول ویتامین ای ۴۰۰ واحدی ابورنز
  • کپسول ای زاویت ۴۰۰ واحدی زهراوی
  • کپسول نرم ویتامین ای ۴۰۰ واحدی باریویتال باریج
  • سافت ژل ویتامین ای ۴۰۰ واحدی کارن
خرید کپسول ویتامین ای 400 واحدی هلث برست
جهت خرید کپسول نرم ویتامین ای ۴۰۰ هلث برست از داروخانه آنلاین مفیدطب روی عکس کلیک کنید.

قرص ویتامین e 400 برای چی خوبه؟

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، انواع قرص ویتامین e 400 واحدی در بازار و داروخانه‌ها وجود دارد که توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند. شما می‌توانید از برندهای ایرانی و یا خارجی معتبر استفاده کنید. با اینکه اکثر افراد تمایل به مصرف مکمل‌های خارجی دارند، اما متاسفانه این محصولات هم قیمت بالایی دارند و هم ممکن است واردات آن‌ها متوقف شده و در نتیجه خرید دوباره آن‌ها مشکل باشد. خوشبختانه امروزه برندهای ایرانی معتبر نیز محصولات باکیفیتی را تولید می‌کنند که می‌توانید با قیمت مناسبی آن‌ها را خریداری کنید.

به طور مثال کپسول ژلاتینی ویتامین ای ۴۰۰ واحد هلث برست در ایران تحت لیسانس شرکت Arnet Pharmaceutical Corp کشور آمریکا توسط شرکت داروسازی پوراطب تولید می‌شود که از کیفیت بالایی برخوردار است. برای اینکه به این سوال پاسخ بدهیم که قرص ویتامین e 400 برای چی خوبه، برند محصول می‌تواند یک فاکتور مهم باشد. با اینکه در اغلب موارد موارد مصرف تمامی قرص‌های ویتامین E با دوز ۴۰۰ واحد یکسان است، اما در صورت اضافه شدن یک ترکیب دیگر به ویتامین ای، ممکن است خواص محصول نیز متفاوت باشد.

به عنوان نمونه از مهم‌ترین خواص کپسول ژلاتینی ویتامین ای ۴۰۰ واحد هلث برست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم کلسترول خون
  • کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان
  • تقویت اسپرم و افزایش باروری در مردان
  • کمک به ترمیم بافت های آسیب دیده در بدن
  • افزایش استحکام و رطوبت پوست صورت
  • کمک به تقویت حافظه و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر
  • کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی
  • تقویت بینایی و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های چشم

قرص ویتامین e 400 برای صورت

یکی از موارد مصرف قرص و مکمل‌های ویتامین ای برای پوست است. این ویتامین به عنوان یک ماده جوان‌ساز نیز شهرت دارد. در واقع خوردن قرص ویتامین ای ۴۰۰ واحد یا استفاده موضعی آن می‌تواند به شادابی و سلامت بیشتر پوست کمک کند.

رادیکال‌های آزاد اضافی موجود در بدن، نقش مهمی در تخریب بافت پوست و پیری زودرس دارند. ویتامین ای مانند ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان، با این عوامل مبارزه کرده و از سلول‌های بافت پوست در برابر اشعه مضر خورشید و آلودگی هوا محافظت می‌کند. دلیل استفاده از این ویتامین در محصولات ضد آفتاب و روغن‌های برنزه‌کننده نیز همین است. همچنین، ویتامین E با افزایش کشسانی و حفظ رطوبت در بافت پوست، از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. در نتیجه قرص ویتامین e 400 برای صورت و سلامت و زیبایی بیشتر پوست می‌تواند مفید باشد.

مقدار مصرف ویتامین ای ۴۰۰ در روز

نکته‌ای که در مورد مصرف مکمل‌های ویتامین ای باید در نظر بگیرید، خودداری از مصرف خودسرانه آن است. در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم که بالا رفتن مقدار این ویتامین در بدن می‌تواند باعث مسمومیت شود. بهترین راه برای اطلاع از مقدار مصرف ویتامین ای در روز، مشورت با پزشک و یا عمل کردن به دستور پیشنهادی بروشور است.

همانطور که گفتیم مطمئن‌ترین و بی‌خطرترین دوز مصرف ویتامین E، به مقدار ۴۰۰ واحد بین‌المللی در روز است. از همین رو برای افرادی که در معرض کمبود این ویتامین قرار دارند، مقدار مصرف قرص‌های ویتامین ای ۴۰۰، روزی یک عدد قرص است. با این حال ممکن است نسخه پزشک با توجه به شرایط شما متفاوت باشد که در این صورت باید مطابق با آن عمل کنید. اگر به بیماری دیابت یا بیماری‌های قلبی مبتلا هستید، بیشتر از روزی یک عدد در روز مصرف نکنید.

بهترین زمان مصرف ویتامین ای ۴۰۰

بهترین شرایط برای جذب ویتامین ای در بدن، وجود چربی است. بنابراین بهترین زمان مصرف قرص ویتامین ای ۴۰۰ همراه یا بلافاصله بعد از غذا است. به خصوص بعد از مصرف غذای چرب، زمان خوبی برای استفاده از این قرص می‌باشد.

جمع بندی

در این مقاله با هم بررسی کردیم که قرص ویتامین e 400 برای چی خوبه و در چه مواردی می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین درمورد نکات مصرف مکمل‌های آن نیز صحبت کردیم. علاوه بر این چند نمونه از بهترین قرص‌های حاوی دوز ۴۰۰ واحد بین‌الملل ویتامین ای را به شما معرفی کردیم که تمامی این محصولات را می‌توانید از داروخانه آنلاین مفیدطب مشهد تهیه کنید.

سفارشات شما به صورت اینترنتی ثبت شده و در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده می‌شوند. جهت تهیه انواع مکمل و قرص ویتامین e دارای مجوز سازمان غذا و دارو روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید قرص ویتامین e

سوالات متداول

عوارض قرص ویتامین e 400 چیست؟

ویتامین ای یک ویتامین محلول در چربی است و از بدن دفع نمی‌شود. لذا مصرف زیاد آن می‌تواند باعث بروز مسمومیت شود. لذا جهت جلوگیری از هر گونه عوارضی مخصوصا افراد دیابتی و بیماران قلبی باید در مصرف آن احتیاط لازم را داشته باشند. جدی‌ترین عارضه ویتامین e خونریزی مغزی است.

قرص ویتامین e را چند روز یکبار بخوریم؟

میزان مصرف قرص ویتامین e به شرایط فرد، نسخه تجویزی پزشک و دوز قرص دارد. به طور کلی میزان مصرف قرص ویتامین e 400 برای بزرگسالان روزی یک عدد در نظر گرفته شده است. اما اگر دوز قرص پایین‌تر مانند ۱۰۰ واحد باشد، ممکن است پزشک روزی دو عدد قرص را برایتان تجویز کند.

طریقه مصرف ویتامین ای برای صورت چگونه است؟

برای استفاده از خواص قرص ویتامین ای برای صورت و زیبایی پوست، می‌‌توانید به صورت خوراکی آن را مصرف کنید و یا محتویات قرص را باز کرده و روی پوست خود به صورت دورانی بمالید و ماساژ دهید.

هر سوال دیگری در مورد محصولات گیاهی و مکمل‌های ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و