چند روز بعد از قطع ویتاگنوس پریود میشویم؟

چند روز بعد از قطع ویتاگنوس پریود میشویم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از سوالات متداول درباره قرص محبوب ویتاگنوس این است که «چند روز بعد از قطع ویتاگنوس پریود میشویم؟» در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب ضمن اشاره به نکات مهم مربوط به این سوال، به آن پاسخ می‌دهیم.

پاسخ سوال

یکی از مشکلات شایع زنان آمنوره، یعنی عدم وقوع خونریزی قاعدگی است. یکی از کاربردهای قرص ویتاگنوس، رفع مشکل آمنوره است. سرعت اثرگذاری قرص ویتاگنوس در رفع آمنوره، در افراد مختلف متفاوت است. به طور کلی گفته می‌شود اثرات ویتاگنوس بعد از حداقل سه تا شش ماه استفاده خود را نشان می‌دهند، اما در برخی بانوان در همان ماه اول مصرف ویتاگنوس، پریود برمیگردد.

ماده موثره قرص ویتاگنوس، گیاه پنج انگشت یا گیاه زنان است که سبقه طولانی در استفاده برای رفع مشکلات زنان دارد. در تازه‌ترین مطالعات، مشاهده شده است بانوانی که گیاه پنج انگشت را هر روز مصرف می‌کنند، بعد از چند ماه نسبت به اثرات مثبت این گیاه مقاوم می‌شوند. در مقابل، زنانی که در روزهای پریودی مصرف پنج انگشت را قطع می کنند، نتیجه بهتری می گیرند. بر همین اساس، توصیه می شود:

  • افرادی که پریود می شوند، در ۵ روز اول پریود مصرف را قطع کنند.
  • افرادی که به دلیل مشکل آمنوره پریود نمی‌شوند، بعد از ۲۵ روز مصرف، ۵ روز قطع مصرف داشته باشند.

لطفا توجه داشته باشید این روش مصرف به این معنی نیست که اگر شما مصرف ویتاگنوس را قطع نکنید، پریود نمیشوید. اگر مصرف ویتاگنوس در روزهای پریودی هم ادامه یابد، باز هم پریود اتفاق می افتد. این روش مصرف منقطع فقط برای این است که در مصرف طولانی، بدن شما به اثرات گیاه پنج انگشت مقاوم نشود.

ضمنا توجه داشته باشید دوز ویتاگنوس در روزهای مصرف، روزانه دو عدد می باشد (صبح و شب یک عدد قبل غذا).

آشنایی بیشتر با قرص ویتاگنوس

گیاه پنج انگشت با نام علمی Vitex agnus castus که به دلیل فواید بسیار زیادی که برای بانوان دارد به نام گیاه زنان شهرت پیدا کرده است، از قدیم‌الایام جهت رفع اختلالات هورمونی خانم‏‌ها مورد استفاده بوده است. در سال‌های اخیر نیز مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای که بر روی گیاه ویتکس اگنوس کاستوس صورت گرفته است تاثیر مصرف این گیاه بر درمان مشکلات هورمونی را اثبات کرده است.

امروزه در سراسر جهان با استفاده از این گیاه، انواع مختلف دارو به شکل قرص، کپسول و قطره به بازار عرضه می‌شوند. شرکت داروسازی پورسینا از جمله شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید داروهای گیاهی است که با استفاده از مواد موثره گیاه پنج انگشت، اقدام به تولید قرص ویتاگنوس کرده است. مصرف این قرص اثربخشی بسیار زیادی بر روی تنظیم هورمون های زنانه داشته و مشکلات ناشی از آن را به خوبی برطرف می کند.

خرید قرص ویتاگنوس

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

26 دیدگاه دربارهٔ «چند روز بعد از قطع ویتاگنوس پریود میشویم؟»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، تنظیم هر گونه اختلال هورمونی توسط ویتاگنوس امکان پذیر نیست. جهت درمان صحیح نیاز است به متخصص زنان مراجعه داشته باشید. ممکن است مشکل عدم قاعدگی به علت وجود کیست و یا سایر اختلالات باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  1. سلام ۲۵ سال سن دارم پریود من همیشه سر وقت و منظم بود ولی الان ۱۰ روزه پریود نشدم
    یک ماه پیش وقتی پریود بودم عقل دندانمو جراحی کردم بعد اون دارو تسکین درد استفاده میکردم ای بروفین کمپنی شیلوفین تقریبا ۱۸ دونه مصرف کردم هر صبح و شب الان ویتاگنوس گرفتم آیا تاثیر میکنه و کی پریود میشم ؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، قرص هایی شما ذکر نمودید (ایبوبروفن) نمی تواند منجر به عدم قاعدگی شما شود و تاخیر در قاعدگی شما به دلیل مصرف ایبوبروفن نمی باشد.بهتر است در خصوص تشخیص و درمان صحیح به متخصص زنان مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با سلام روش مصرف قرص ویتاگنوس ، روزی ۲ بار (صبح و شب) هر بار یک قرص قبل از غذا به همراه کمی آب است. مصرف روزی یک عدد مانعی ندارد اما ممکن است تاثیرگذاری کافی نداشته باشد.

      ویتاگنوس حداکثر به مدت ۶ ماه قابل استفاده می باشد. و بهتر است توسط پزشک تجویز گردد.

      با احترام دکتر داروساز

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          با سلام. بله برای افراد یائسه هم روزی ۲ بار (صبح و شب) هر بار یک قرص قبل از غذا قابل مصرف است. با احترام دکتر داروساز

  2. سلام وقت بخیر بنده بخاطر جوش های هورمونی که هی برمیگشتن ۲ ماه قرص ویتاگنوس مصرف کردم و پریود منظم داشتم حتی در دوره مصرف فقط پریودم سنگین شده بود حالا قطع کردم این قرص رو ولی پریودم به تاخیر افتاده

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، تا زمان عدم تنظیم صحیح هورمونها در شما دوران قاعدگی به تاخیر می افتد وممکن است دچار آکنه شوید.بنابراین جهت تنطیم صحیح هورمونها نیاز است به پزشک متخصص زنان مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام، من ۳۵ ساله هستم و در اقدام برای بارداری، به تشخیص پزشک تنبلی تخمدان دارم، خودسرانه از روز ۹ سیکل ویتاگنوس رو شروع کردم و تا الان که روز ۱۷ هست لکه‌بینی زیاد دارم. در کنار ویتاگنوس قرص شوگر متابالانس گرین نیچر رو هم روزانه یک عدد استفاده میکنم.
    ایا لکه‌بینی شدید بنده طبیعی است، اگر نه دارو رو قطع کنم؟ با قطع دارو خونریزی شدید میشود؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، خیر لکه بینی امری طبیعی نیست و لطفا جهت اقدام برای بارداری و درمان تنبلی تخمدان هیچ گاه دارویی را قطع و یا خودسرانه به رژیم دارویی خود اضافه و یا کم نکنید.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام وقت به خیر.
    اقدام به بارداری کرده ام.
    آیا مصرف اسید فولیک و قرص های ویتاگنوس و آگنوگل تداخل دارویی دارد؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتاگنوس و آگنوگل هر دو محتوی یک گیاه هستند. مصرف همزمان این دو در کنار هم منطقی نیست هم ممکن است سبب دریافت دوز بالای گیاه شود. اسید فولیک با گیاه پنج انگشت تداخل ندارد. ضمنا به محض باردار شدن باید مصرف گیاه پنج انگشت را قطع کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام وقتتون بخیر .من دختر ۲۰ساله هستم…الان دوماه هست پریود نشده ام و دکتر قرص دوفامد و اگنوگل برای من تجویز کرده آیا پریود میشوم؟؟یانه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      بهتر بود این سوال را از پزشک خود میپرسیدید که شما را معاینه کرده و برایتان تشخیص گذاشته و درمان تجویز کرده است. در هر صورت بستگی دارد آزمایشات و سونوگرافی شما دال بر چه مشکلی بوده که تازه در صورت دانستن آن هم نمی شود با قطعیت درباره آینده صحبت کرد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام این قرص نمی تواند پریود را متوقف کند. بطور کلی ویتاگنوس تنظیم کننده هورمون هاست و باید یک تا سه ماه استفاده شود تا بتواند در سیکل قاعدگی نظم ایجاد کند.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام وقت بخیر ، من دی ماه پریود شدم یازده روز پریود بودم با امپول خونریزی رو قطع کردم ، تا الان که ۲۴ فروردین هست پریود نشدم ، اما از ۲۷ اسفند شروع به خوردن قرص ویتاگنوس کردم تا بیست و یک روز بعد قطع کردم که تا هفت روز قرص رو نخورم قبل قطع کردنم هم دچار لک بینی شدم و هنوز هم ادامه داره پریود هم نشدم و از فردا میخواهم دوباره قرص رو شرو ع کنم لطفا راهنمایی کنید منو چه کار کنم پریود بشم خیلی حالم بده ، حالت پریودی رو دارم پا درد شدید ، عصبانیت و…

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز ویتاگنوس معمولا باید سه دوره استفاده شود تا بتواند هورمون ها و پریود را منظم کند. اگر این حالت برای شما آزاردهنده است و میخواهید سریعتر نتیجه بگیرید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا داروهای لازم برایتان تجویز شود.
      با احترام دکتر داروساز

  7. سلام،۲۸سالمه من برای بار دارشدن قرص متفورمین وپود اینوفولیک مصرف مینکم البته قرص ویتاگنوس هم مصرف میکنم ،ایا قرص ویتاگنوس ضد بارداری هست یا کمک به بارداری شدنم میشه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص ویتاگنوس خاصیت ضد بارداری ندارد. برخی مطالعات نشان داده اند این قرص می تواند شانس باردار شدن را افزایش هم بدهد. مصرف ویتاگنوس در دوره قبل از بارداری مجاز است اما بعد از باردار شدن باید قطع شود.
      با احترام دکتر داروساز

  8. سلام، وقت شما بخیر. پریودهای من به این صورت هست که اول ۶ روز خونریزی دارم بدون درد، بعد تازه پریود اصلی که خون چسبناک میشه به همراه درد شدید شروع میشه و خونریزی خیلی شدید دارم و جمعا تا ۱۴ روز هم طول میکشه. سینه هامم گاهی فیبروم ریز دارن. قرص های ضد بارداری هم کاملا روم بی اثرن. آیا ویتاگنوس میتونه بهم کنه؟ و کدوم روزهای چرخه باید مصرف بشه، ممنونم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز ویتاگنوس با تنظیم هورمون های زنانه، به سیکل قاعدگی نظم می دهد. این تاثیر در افرادی که پریود طولانی و شدید دارند نیز کمک کننده است.
      در خصوص طریقه مصرف، شرکت سازنده پیشنهاد کرده در تمام روزهای سیکل، روزی دو بار هر بار یک عدد میل شود. با این حال، جدیدترین مطالعات نشان می دهند ویتاگنوس اگر مثل قرص های ضد بارداری مصرف شود تاثیرگذاری بهتری دارد. پس در مجموع بهتر است از روز پنجم پریود شروع کنید، ۲۵ روز ویتاگنوس را میل کنید، سپس ۵ روز مصرف نکنید و بعد دوباره از نو شروع کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  9. سلام. ۳۷ ساله هستم و یکسال پیش برای کانسر سینه شیمی درمانی شدم.الان فقط تاموکسیفن استفاده میکنم. هنوز پریودنشده ام. آیا می تونم ویتاگنوس مصرف کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز افراد با سابقه سرطان سینه بهتر است از مصرف ویتاگنوس و سایر محصولات حاوی گیاه پنج انگشت خودداری کنند، مگر اینکه پزشکشان تجویز کرده باشد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره