بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت

بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

کپسول مگنیفورت که عموم مردم آن را با نام “قرص مگنیفورت” می‌شناسند، یکی از بهترین مکمل‌های منیزیم است. این محصول تاثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت بدن و حفظ آن می‌گذارد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب ابتدا به معرفی این قرص منیزیم می‌پردازیم و در ادامه با موارد مصرف و زمان مصرف قرص مگنیفورت آشنا خواهیم شد. در انتهای مقاله به سوالات متداول شما درمورد این کپسول پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

قرص مگنیفورت چیست

قرص مگنیفورت یک قرص با ترکیبات منحصربه‌فرد است که حاوی منیزیم دریایی و ویتامین‌های D3، برخی از ویتامین‌های گروه B و ویتامین‌ K می‌باشد. مصرف کپسول مگنیفورت تأثیر فوق‌العاده‌ای در رشد مغز و سلامت اعصاب، حفظ سلامت قلب و عروق، انقباض ماهیچه‌ها، استحکام استخوان‌ها، تنظیم قند و چربی خون و بهبود اختلالات خواب دارد.

خرید قرص مگنیفورت

شرط جذب کامل منیزیم و استفاده سلول‌های بدن از آن، وجود ویتامین D و B6 در بدن است که در مکمل مگنیفورت این دو ویتامین نیز وجود دارند و می‌تواند در بهتر عمل کردن این قرص موثر واقع شوند.

قبل از پاسخ به این سوال که قرص مگنیفورت برای چیست بهتر است ابتدا با ترکیبات این محصول، ویژگی‌های هر یک و میزان لزوم آن‌ها برای بدن آشنا شویم.

ترکیبات کپسول مگنیفورت

همانطور که گفتیم مهم‌ترین ترکیب قرص مگنیفورت، منیزیم دریایی است. این محصول همچنین حاوی ویتامین‌های D3، B1، B6 و K2 است. بیشتر ما از اهمیت منیزیم برای بدن و نقشی که دارد، آگاه نیستیم. با وجود اینکه در غذاهایی که روزانه مصرف می‌کنیم مقداری منیزیم وجود دارد، اما گاهی اوقات این مقدار برای بدن کافی نیست. در برخی موارد نیز بدن با وجود نیاز به منیزیم آن را در طی واکنش‌های مختلف از بدن دفع می‌کند.

این عنصر شگفت انگیز در مبارزه با افسردگی، کاهش فشار خون، کنترل انسولین و قند خون، تنظیم پالس‌های قلبی و عملکرد صحیح مغز است نقش مهمی ایفا می‌کند. از این رو مصرف یک قرص منیزیم مانند مگنیفورت نیز به اندازه مصرف ویتامین‌ها، بلکه حتی بیشتر، اهمیت دارد.

منیزیم

از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند، ضربان قلب را تنظیم کرده و دارای اثرات ضد فشار خون و تنظیم کنندگی میزان قند خون نیز می‌باشد. انقباضات دردناک عضلات از علائم شایع کمبود منیزیم هستند. منیزیم موجود در مکمل مگنیفورت منشا دریایی دارد و از آب دریا تخلیص شده است. منیزیم دریایی همراه با چندین ریزمغذی کمیاب آب دریا است که سبب افزایش فراهم زیستی و جذب موثر آن شده و بعنوان کوفاکتور در انجام واکنش‌های بیولوژیک بدن ضروری هستند.

خواص و فواید منیزیم برای بدن
منیزیم نقش مهمی در بدن ایفا می‌کند و برای جبران کمبود آن باید از مواد غذایی حاوی منیزیم و یا مکمل‌های منیزیم استفاده کرد.

ویتامین ۷-K2

این ویتامین با فعال کردن پروتئین‌های خاصی مانند استئوکلسین، ماتریکس Gla و همچنین تنظیم چندین سیستم آنزیمی، در افزایش تراکم استخوان و جلوگیری از کلسیفیه شدن (رسوب کلسیم) عروق و بافت‌های نرم مانند کلیه، غضروف و ریه نقش دارد.

ویتامین D3

در مگنیفورت، تنها ویتامین D موجود در منبع طبیعی غیر حیوانی است که به دلیل منشا خاص آن، به هیچ وجه چربی حیوانی نداشته و فاقد لانولین است. برای تهیه این نوع ویتامین D3 گونه‌هایی از گلسنگ (Lichen) که در کانادا، اسکاندیناوی و ایرلند می‌رویند انتخاب شده‌اند و فاقد هر گونه آلودگی ناشی از آفت‌کش‌ها می‌باشند. این نوع خاص D3 برای کسانی که از رژیم‌های گیاه‌خواری پیروی می‌کنند و بالاخص وگان‌ها بسیار مناسب است زیرا منشا غیر حیوانی دارد.

ویتامین B1

این ویتامین در واکنش‌های کلیدی متابولیسم در بدن نقش اساسی دارد. کمبود ویتامین ب۱ سیستم عصبی را درگیر کرده و منجر به نوروپاتی محیطی می‌شود که علائم آن شامل احساس گزگز در انگشتان پا، سوزش و درد پاها، حساسیت و کرامپ عضلات ساق پا و سختی بلند شدن از حالت چمباتمه می‌باشد.

ویتامین B6

ویتامین ب۶ یکی از کوفاکتورهای ضروری برای بسیاری از واکنش‌های متابولیک  بدن، از جمله ساخت نوروترانسمیترهای سیستم عصبی و اسفنگولیپیدهای غشاء اعصاب و همچنین تنظیم گیرنده هورمون‌های استروئیدی می‌باشد. مصرف این ویتامین در پیشگیری و بهبود نوروپاتی‌های محیطی و کم خونی سیدروپلاستیک موثر می‌باشد.

قرص مگنیفورت برای چی خوبه

حال که با ترکیبات منحصر به فرد این مکمل منیزیم، آشنا شدیم بهتر می‌توانیم خواص بی‌نظیر آن را درک کنیم. موارد مصرف این قرص بسیار متنوع هستند. مگنیفورت با داشتن ریز مغذی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، در پیشگیری و بهبود اختلالات زیر موثر است:

  • افزایش توده و استحکام استخوان‌ها
  • کاهش دفعات و شدت انقباضات عضلانی دردناک
  • کاهش علائم مسمومیت الکلی
  • بهبود کرامپ‌های عضلانی
  • کاهش علائم PMS
  • پیشگیری و بهبود دردهای نوروپاتیک
  • پیشگیری و کاهش حملات میگرن و سردرد
  • کمک به کاهش دردهای نوروپاتیک هرپس زوستر
  • کمک به تنظیم فشار خون و قند خون
  • نوروپاتی‌های دیابتی و سندرم تونل کارپ
  • کاهش یبوست و تامین سلامت
  • تامین سلامت و بهبود عملکرد اعصاب و عضلات

مصرف یک قرص منیزیم مانند کپسول مگنیفورت فواید زیادی برای بدن خواهد داشت، از جمله مهم‌ترین این تاثیرات می‌توان به اثر منیزیم بر سیستم عصبی اشاره کرد. کسانی که دچار دردهای عصبی هستند و یا به دلیل انجام عمل‌های جراحی بی‌حسی، درد و گزگز در اندام‌های خود احساس می‌کنند، می‌توانند با مصرف قرص مگنیفورت این عوارض را برطرف کنند. در مورد زمان مصرف قرص مگنیفورت در انتهای مقاله صحبت خواهیم کرد.

خرید کپسول مگنیفورت

طبق تحقیقات انجام شده مصرف مکمل‌های حاوی منیزیم در درمان افسردگی، بهبود اضطراب‌های خفیف تا متوسط و همچنین داشتن خواب با کیفیت نیز موثر است. ترکیب منیزیم و ویتامین B6 در کپسول مگنیفورت این محصول را به یک داروی موثر جهت کاهش علائم خلقی سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و همچنین احتباس آب در این دوره تبدیل کرده است.

قرص مگنیفورت همچنین می‌تواند بر سیستم حرکتی تاثیر مثبتی داشته باشد، زیرا منیزیم نقش مهمی در انقباض و استراحت عضلات ایفا کرده و به حفظ سلامت استخوان‌ها و کاهش سرعت تحلیل استخوان کمک می‌کند. ویتامین‌های گروه K موجود در کپسول مگنیفورت نیز در این زمینه موثراند.

قرص مگنیفورت هولیستیکا
این مکمل منیزیم دارای خواص بی‌نظیر و متنوعی است که به طور کلی در حفظ سلامت بدن موثر است.

از دیگر فواید کپسول مگنیفورت می‌توان به تاثیر مثبت آن بر قند خون، فشار خون، چربی خون و سلامت دستگاه قلبی عروقی اشاره کرد. منیزیم در صورتیکه به میزان کافی از طریق رژیم غذایی یا مصرف مکمل‌ها تامین شود، احتمال بروز انواع سکته‌ها و ریسک ابتلا به دیابت را نیز کاهش می‌دهد.

فکر می‌کنم تا اینجای مقاله با خواص بی‌نظیر قرص مگنیفورت به خوبی آشنا شده‌اید. با این حال می‌توانید به طور مفصل‌تر ویژگی‌های این مکمل منیزیم را در لینک زیر مطالعه کنید. حال به یکی از مهم‌ترین سوالات شما یعنی زمان مصرف قرص مگنیفورت پاسخ می‌دهیم تا ببینیم چه کسانی باید از کپسول مگنیفورت و به چه میزانی استفاده کنند.

بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت

برای مصرف مگنیفورت بهتر است طبق دستور پزشک عمل کنید و یا روزانه ۱ الی ۲ عدد از آن را بعد از غذا میل کنید. مکمل منیزیم را نیز مانند سایر مکمل‌های غذایی می‌توان در هر ساعتی از روز میل کرد. اما برای جذب بهتر، بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت ، ۲ ساعت پس از صبحانه یا نهار است.

افرادی که از مکمل کلسیم استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود بین مصرف این مکمل با مکمل منیزیم ۲ ساعت فاصله زمانی را در نظر بگیرند.

مصرف قرص منیزیم برای اشخاص زیر ممکن است حیاتی‌تر باشد و این افراد احتیاج بیشتری به مکمل مگنیفورت داشته باشند:

  • افرادی که به دیابت مبتلا هستند.
  • کسانی که به سوء جذب دچار هستند.
  • افردای که داروهای ضد اسید معده مانند امپرازول، پنتو پرازول و غیره را به صورت مزمن مصرف می‌کنند.
  • کسانی که از داروهای ادرار آور یا از انواع استروژن‌ها استفاده می‌کنند.
  • افراد میانسال
  • کسانی که داروی تاکرولیموس مصرف می‌کنند.
  • افرادی که به صورت مزمن از داروهای کورتونی استفاده می‌کنند.

زمان مصرف قرص مگنیفورت برای افراد فوق بهتر است توسط پزشک تعیین شود تا جذب بهتری داشته باشند و تداخلی با داروهایی که مصرف می‌کنند ایجاد نشود.

عوارض قرص مگنیفورت

قرص مگنیفورت در صورت مصرف مطابق میزان تجویز شده، هیچ عوارضی ایجاد نمی‌کند. منیزیم موجود در این قرص به اندازه‌ای است که در افرادی که با مصرف مقدار زیاد منیزم دچار ناراحتی‌های گوارشی می‌شوند نیز عوارضی ایجاد نمی‌کند.

سخن پایانی

در طول مقاله به خواص بی‌نظیر و منحصر به فرد قرص منیزیم مگنیفورت آشنا شدیم و موارد مصرف آن را بیان کردیم. همچنین زمان مصرف قرص مگنیفورت و نحوه استفاده از آن را بررسی کردیم. جهت خرید قرص منیزیم و سایر مکمل‌ها و محصولات گیاهی می‌توانید از طریق سایت داروخانه آنلاین مفیدطب اقدام به خرید نمایید.

خرید قرص منیزیم

در پایان به سوالات متداولی که شما درمورد این محصول پرسیده‌اید پاسخ خواهیم داد. در صورتی که سوال دیگری داشتید می‌توانید در قسمت نظرات در صفحه محصول بپرسید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

آیا می‌توان از قرص مگنیفورت برای ریزش مو استفاده کرد؟

منیزیم و ویتامین B6 هر دو در سنتز پروتئین‌های ساختاری فولیکول‌های مو نقش دارند. کمبود ویتامین ب۶ در اغلب مردان سبب افزایش ریزش مو و حتی طاسی می‌شود. تحقیقات نشان داده است برطرف کردن این کمبود می‌تواند در کاهش ریزش مو به خصوص در مردان بسیار مؤثر باشد.

چگونه می‌توان از قرص مگنیفورت برای میگرن و تسکین آن استفاده کرد؟

مکمل‌های منیزیم می‌تواند باعث کاهش تکرر و شدت سردردهای میگرنی شده و از سردردهای میگرنی پیش از قاعدگی هم جلوگیری کند. به همین دلیل است که در برخی موارد قرص مگنیفورت برای میگرن نیز تجویز می‌شود.

بهترین زمان مصرف کپسول مگنیفورت چه موقع است؟

بهترین زمان مصرف مکمل‌های غذایی مانند کپسول مگنیفورت، دو ساعت پس از غذا یا همراه با غذا (در صورت ایجاد ناراحتی گوارشی) است.

کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر تاثیر دارد؟

مگنیفورت در کاهش کرامپ‌های عضلانی و دردهای عصبی موثر است اما نمی‌تواند بیرون زدگی دیسک را درمان کند. پزشکان متخصص گاهی برای افرادی که دیسک کمر، زانو درد و یا دردهای مفصلی و عضلانی دارند، مکمل‌های منیزیم، ویتامین K وD3 چون قرص مگنیفورت را تجویز می‌کنند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت»

  1. سلام و وقت بخیر
    من کیست سینه دارم و البته توده که بیوپسی هم انجام دادم و مشکلی نداشتم خواستم بدونم مصرف قرص مگنیفورت مشکلی برام ایجاد می‌کنه یا خیر؟ممنون

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی،مصرف هر گونه مکمل برای شما بسته به داروهای مصرفی و شرایط شما دارد.بهتر است با توجه به پروفایل دارویی با پزشک درمانگر خود مشورت داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام به مدت یکماهی میشه تقریباً که مصرف میکنم… و باید بگم بشدت تاثیر مثبت روم گذاشته گزگز دست و پا و بی حالی خستگیم نه تنها خیلی کمتر شده بلکه استرس و اضطرابم به حداقل ممکن رسیده :))) چون اولین باره بعد این همه سال برای ۲۴روز اضطراب رو درون خودم حس نمیکنم :)همچنین چون سندرم پیش از قاعدگی هم دارم باید بگم این قرص برام مثل معجزه عمل کرد:) درسته اغراق آمیز گفتم ولی واقعیته:)

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، ممنون از اینکه تجربه خود را با ما در میان گذاشتید.
      از رضایت شما بسیارخرسندیم.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از قرص مگنیفورت در روزهای پریودی ممنوعیت ندارد.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره