معرفی بهترین قرص مکمل منیزیم برای ارتقاء سلامت بدن

معرفی بهترین قرص مکمل منیزیم
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

وقتی صحبت از قرص مکمل باشد، ذهن اکثر ما به سمت مولتی ویتامین‌ها، قرص‌های حاوی زینک، آهن و آمینو اسید، می‌رود. کمتر کسی در جامعه از اهمیت منیزیم و نقش آن در بدن آگاه است. این عنصر شگفت انگیز، اصلی‌ترین عامل مبارزه با افسردگی، کاهش فشار خون، کنترل انسولین و قند خون، تنظیم پالس‌های قلبی و عملکرد صحیح مغز است. از این رو مصرف قرص مکمل منیزیم نیز به اندازه مصرف ویتامین‌ها، بلکه حتی بیشتر، اهمیت دارد. در ادامه قصد داریم شما را با بهترین قرص مکمل منیزیم آشنا کنیم.

آگاهی از نقش منیزیم در بدن و عملکردهای وابسته به آن می‌تواند درک جامعه را از اهمیت مصرف این عنصر افزایش ‌دهد. هرچند این عنصر در مواد غذایی مختلف و تقریباً ارزان قیمتی وجود دارد، اما اکثر ما به دلیل مشغله‌های کاری و زندگی ماشینی که داریم، از جذب این عنصر مهم محروم هستیم. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم شما را بیشتر با نقش منیزیم در بدن و اهمیت مصرف مکمل منیزیم آشنا کنیم.

قبل از اینکه بهترین قرص مکمل منیزیم را به شما معرفی کنیم، برای درک بهتر اهمیت این عنصر، نگاهی به نقش و عملکرد آن در بدن می‌اندازیم.

نقش منیزیم در بدن

اثرات منیزیم در بدن
منزیم نقش‌های مهم و حیاتی متعددی در بدن به عهده دارد.

منیزیم در عملکرد صحیح مغز نقش دارد:

سیستم مغز هنگامی درست کار می‌کند که پیام‌های عصبی به موقع و کامل به مغز برسد. منیزیم در مغز نقش محافظ یا دربان گیرنده‌ها را به عهده دارد. این دربان از ورود سیگنال‌های مخرب و ضعیف به گیرنده‌ها، که باعث ایجاد التهاب در اعصاب می‌شود، جلوگیری می‌کند.

منیزیم ریتم قلب را بهبود می‌بخشد:

ضربان قلب در اثر انقباض و استراحت بطن‌ها و دهلیزهای قلب ایجاد می‌شود. منیزیم یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد تعادل در انقباض و استراحت ماهیچه‌های قلب است. کلسیم عامل اصلی ایجاد انقباض در قلب است. منیزیم نقش مقابل آن را بازی کرده و با نگه داشتن کلسیم در سلول‌های قلب، ماهیچه‌های آن را وارد مرحله استراحت می‌کند. اینگونه ریتم قلب تنظیم می‌شود. انتخاب بهترین قرص منیزیم، سلامت قلب و مغز را تضمین می‌کند.

منیزیم به انقباض ماهیچه‌ها کمک می‌کند:

درست مانند شرایط منیزیم در سلول‌های ماهیچه قلبی، این عنصر در سلول‌های ماهیچه اسکلتی نیز نقش مهمی در تنظیم ریتم انقباضات دارد.

منیزیم باعث کنترل مقاومت انسولین می‌شود:

در افراد مبتلا به دیابت نوع دو، انسولین موجود در بدن توانایی جذب و ذخیره گلوکز را از قند خون از دست می‌دهد. در نتیجه افزایش میزان گلوکز در خون، دیابت نوع دو ایجاد می‌شود. انسولین برای فعال شدن و جذب گلوکز به منیزیم نیاز دارد. تحقیقاتی که اخیراً انجام شده نشان می‌دهد بیمارانی که مقدار مشخصی از منیزیم را به طور روزانه مصرف می‌کنند، سطح قند خون بهتر و کنترل شده تری نسبت به سایر بیماران دارند.

منیزیم با افسردگی مبارزه می‌کند:

میزان منیزیم موجود در بدن رابطه مستقیمی با اثرات افسردگی روی مغز دارد. زیرا وجود مقدار کافی منیزیم عملکرد مغز و حالات روانی را کنترل می‌کند. مطالعات زیادی روی این عنصر انجام شده که نشان می‌دهد منیزیم حتی می‌تواند به اندازه داروهای ضد افسردگی خوب باشد.

این موارد از مهم‌ترین نقش‌های منیزیم در بدن بود. علاوه بر این‌ها، منیزیم باعث تنظیم ریتم خواب، بهبود حمله‌های میگرنی، کاهش فشار خون، رفع التهاب و بهبود علائم PMS می‌شود. مصرف یک قرص مکمل منیزیم خوب می‌تواند این فواید را برای بدن شما فراهم کند.

خرید سریع بهترین قرص مکمل منیزیم

منابع غذایی غنی از منیزیم

بسیاری از ما هنگامی که متوجه کمبود منیزیم در بدن خود می‌شویم، قبل از اینکه از پزشک خود بپرسیم منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد؟ این سؤال به ذهنمان می‌رسد که قرص منیزیم چی بخوریم؟ یعنی قبل از اینکه به فکر اصلاح تغذیه و داشتن یک برنامه غذایی غنی از مواد مغذی، از جمله منیزیم، باشیم، به دنبال بهترین قرص منیزیم ایرانی یا خارجی می‌گردیم.

غافل از اینکه بدون داشتن یک تغذیه‌ی سالم، مصرف مکمل کمک زیادی به ما نمی‌کند. پس بهتر است ابتدا مواد غذایی غنی از منیزیم را در برنامه غذایی روزانه‌ی خود بگنجانیم. سپس به عنوان نیروی کمکی، برای رفع کمبود منیزیم به سراغ خرید بهترین قرص منیزیم برویم. در ادامه چند مورد از منابع غذایی غنی از منیزیم را معرفی کرده‌ایم:

  • بادام هندی
  • بادام زمینی
  • کنجد
  • بلغور جو دوسر
  • بروکلی
  • ذرت شیرین
  • نخود فرنگی
  • موز
  • شکلات تلخ
  • ماهی‌های غنی از منیزیم شامل آزاد ماهی جویبار، هلیبوت، ماهی خال خالی اطلس، زغال ماهی یا پولاک
  • اسفناج
  • بامیه
  • برگ چغندر
  • سیب زمینی با پوست
  • غلات کامل (کینوا، جوانه گندم، غلات سبوس دار)
  • آجیل سویا
  • بذر کتان
  • کره بادام زمینی
  • حبوبات پخته (انواع لوبیا، نخود)

با بهترین مکمل منیزیم آشنا شوید

برای اینکه بتوانیم بهترین مکمل منیزیم موجود در بازار ایران را پیدا و به شما معرفی کنیم، بررسی‌های مختلفی انجام دادیم. باتوجه به نظر پزشکان متخصص و افرادی که از مکمل‌های مختلف به منظور تأمین منیزیم کافی استفاده کرده‌اند، قرص مگنیفورت به عنوان بهترین قرص منیزیم خارجی انتخاب شد.

بهترین قرص مکمل منیزیم
مگنیفورت؛ بهترین مکمل منیزیم خارجی برای تامین کمبود این عنصر در بدن است.

قرص مگنیفورت محصول شرکت فرانسوی هولیستیکا است. این شرکت از سال ۱۹۸۶ تا به امروز به صورت تخصصی در زمینه ساخت مکمل‌های غذایی فعالیت می‌کند. شرکت آرین سلامت سینا نیز سال‌هاست که نمایندگی رسمی این شرکت را به عهده دارد و مکمل‌های غذایی این برند معتبر را وارد ایران می‌کند.

انتخاب قرص مگنیفورت هولیستیکا به عنوان بهترین قرص منیزیم دلایل مختلفی دارد. اولین دلیل ما برای انتخاب و معرفی این قرص به عنوان بهترین در این رده از محصولات، معتبر بودن و مطمئن بودن آن است. محصولات کمپانی هولیستیکا در سراسر اروپا و کانادا نیز طرفداران زیادی دارد. همچنین، مکمل‌های تولید شده توسط این کمپانی همانند سایر کمپانی‌های بزرگ دنیا، توسط آزمایشگاه‌های معتبر آزمایش شده و مورد تائید قرار گرفته است.

در ادامه به سایر دلایلی که قرص مگنیفورت را به بهترین قرص مکمل منیزیم موجود در ایران تبدیل می‌کند اشاره خواهیم کرد.

محتویات قرص مگنیفورت

قرص مگنیفورت هولیستیکا در کنار فراهم کردن مقدار روزانه منیزیم مورد نیاز بدن، ویتامین B1، B6، D3 طبیعی و K2 را نیز قرار داده است تا به عملکرد منیزیم در هر یک از ارگان‌های بدن کمک کند و بازده آن را افزایش دهد.

قرص مگنیفورت را از اینجا بخرید

ویتامین B2 یا تیامین در بهبود عملکرد سیستم عصبی و ویتامین B6 برای ساخت انتقال دهنده‌های عصبی و تنظیم هورمون‌های استروئیدی نقش مهمی ایفا می‌کنند. ویتامین K2 برای فعال کردن پروتئین‌های مهم و تنظیم هموستازی خون و افزایش تراکم استخوان موثر است. مهم‌ترین نقش ویتامین دی در بدن نیز تنظیم میزان کلسیم در خون است. همه این‌ها در کنار منیزیم نقش مهمی ایفا می‌کنند و نقص‌های ناشی از سایر کمبودهای بدن را رفع می‌کنند.

محتویات مقدار در هر کپسول
منیزیم دریایی ۱۵۰mg
ویتامین B1 ۹۹mg
ویتامین B6 ۲۰mg
ویتامین D3 طبیعی ۴۰۰IU
ویتامین K2 ۵۰µg

ویتامین D3 موجود در این قرص منیزیم خارجی از منابع غنی و خاص گیاهی مانند گلسنگ استخراج شده است. همچنین، منیزیم موجود در کپسول مگنیفورت، منشاء دریایی دارد و از آب دریا گرفته شده است. این یعنی نهایت خلوص برای منیزیم موجود در مکمل! علاوه بر این، وجود ویتامین D3، K2 و منیزیم در کنار هم در این محصول، اثر بسیار خوبی روی تقویت استخوان ها دارد که باعث شده کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر نیز بسیار کاربردی باشد.

اما دلایل انتخاب کپسول مگنیفورت به عنوان بهترین قرص مکمل منیزیم به اینجا ختم نمی‌شود.

عوارض کپسول مگنیفورت

از دیگر ویژگی‌های مثبت قرص مگنیفورت هولیستیکا این است که تا به حال در شرایط عادی، مصرف روزانه این قرص عوارضی روی مصرف کنندگان ایجاد نکرده است. البته شرایطی وجود دارد که در آن‌ها مصرف هرگونه قرصی به صورت خودسرانه می‌تواند عوارضی ایجاد کند. مانند شرایطی که در آن تداخل دارویی اتفاق می افتد یا فرد اقدام به مصرف بی رویه و خودسرانه مکمل می‌کند.

اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید یا شرایط ویژه‌ای دارید، بهتر است قبل از مصرف هرگونه مکملی با پزشک خود مشورت کنید. این مکمل‌ها برای افرادی که دچار سوء تغذیه یا کمبود مواد مغذی هستند تهیه شده‌اند.

ممکن است شما جزو افرادی باشید که نیازی به مصرف این مکمل منیزیم نداشته باشید تا تحت دلایل و شرایط دیگری میزان منیزیم، ویتامین B6 یا D3 یا K2 در بدن شما کافی باشد. در این صورت مصرف خودسرانه مگنیفورت ممکن است اختلال‌هایی در بدن شما ایجاد کند.

افرادی که آنتی بیوتیک، داروهای ضد مالاریا، داروهای ضد افسردگی و داروهای قلبی مصرف می‌کنند، حتماً باید قبل از مصرف کپسول مگنیفورت با پزشک خود مشورت کنند.

نحوه و زمان مصرف قرص مگنیفورت

معمولاً برای مکمل‌های غذایی توصیه می‌شود روزی یک عدد بعد از وعده غذایی مصرف شود. نحوه مصرف قرص مگنیفورت نیز همینطور است. البته بنا به تشخیص پزشک متخصص ممکن است روزی ۲ عدد نیز تجویز شود.

نحوه و زمان مصرف قرص مگنیفورت
قرص منیزیم مگنیفورت باید به با توجه به میزان نیاز بدن مصرف شود.

مصرف قرص مگنیفورت در بارداری باید حتماً زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. زیرا بارداری دوران حساسی است و مصرف خودسرانه مکمل‌ها ممکن است در رشد جنین اختلال ایجاد کند. اگر شرایط بدن مناسب باشد، مصرف قرص مگنیفورت در بارداری مانعی ندارد.

مگنیفورت؛ بهترین قرص مکمل منیزیم برای بدن

در این متن از اهمیت ریزمغذی منیزیم برای بدن گفتیم و مفصل توضیح دادیم که کمبود این عنصر در بدن چه مشکلاتی ممکن است ایجاد کند. از این رو به شما توصیه می‌کنیم اگر هرکدام از علائم کمبود منیزیم را دارید، در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید تا میزان نیاز بدن شما به این عنصر مشخص شود. در این صورت می‌توانید با اطمینان خاطر قرص مگنیفورت را به عنوان بهترین مکمل منیزیم برای خود تهیه کنید.

بهترین قرص مکمل منیزیم را از اینجا بخرید

برای خرید قرص منیزیم مگنیفورت یا انتخاب از بین بهترین مکمل‌های منیزیم، کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب بشوید. در مفیدطب این امکان برای شما فراهم شده تا در کمتر از یک دقیقه محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

اگر تجربه‌ی استفاده از قرص مگنیفورت را دارید، نظر خود را درباره‌ی این قرص منیزیم با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره‌ی این محصول دارید، کافی در بخش نظرات از ما بپرسید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت مجله مفیدطب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتیکه مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

3 دیدگاه دربارهٔ «معرفی بهترین قرص مکمل منیزیم برای ارتقاء سلامت بدن»

  1. سلام بنده بالای ۳۰ سال عضلات پاهام می‌گرفت پشت زانوم وپشت پاشنه پاهام یادم رگ اش می‌گرفت هر بلای فکر سر من آوردند بخاطر پول آنژیوگرافی قلب کردند طب سوزنی چندین بار خواستم خودکشی کنم هیچ جا شب ها نمیخوابیدم چون درد داشتم خیلی این ور اون ور میشدم استرس شدید داشتم خیلی خیلی اذیت شدم بالای ۳۰ سال پدرم خدا بیامرز یک دوست بنام دکتر حکمت الله رحیمی که من و آشنای شدم دردم را گفتم آقای دکتر رحیمی با یک قرص منیزیوم بنده را درست البته قرص منیزیوم ایرانی الان ۲ سالی است خوب شدم خدا راشکر من همیشه دعای گویی آقا دکتر رحیمی جان دعای می‌کنم حتی از بنده ویزیت نگرفتم خیلی هم اسرار کردم ویزیت نگرفت البته از خیلی ها ویزیت نمی‌گیرد ای کاش همه دکترهای مان مثل آقای دکتر رحیمی باشند خیلی خوب میشد بنده از همین جا برای مردم ایران مخصوصا سن بالاها عرض می‌کنم قرص منیزیوم ایرانی را مصرف کنند خیلی خوب است حتی یبوست هم بر طرف می‌کند راحت دست دستویی می‌روید بازم عرض می‌کنم بالای ۳۰ سال درد شدید داشتم با یک قرص منیزیوم ایرانی خوب شدم توسط آقای دکتر حکمت الله رحیمی عزیز زنده باشید همیشه در کنار خانواده محترم تان

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره