فواید ماء الجبن برای پوست
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

فواید ماء الجبن برای پوست در فضای مجازی، چندان شناخته شده نیست. اغلب درباره خواص ماء الجبن برای بدنسازی یا تقویت سیستم ایمنی شنیده‌ایم اما اطلاعات زیادی درباره فواید این ماده، جهت حفظ سلامت پوست و مو در فضای مجازی زبان فارسی به چشم نمی خورد. ما تصمیم گرفتیم در مقاله پیش رو از مجله سلامت مفید طب به بررسی فواید ماء الجبن برای پوست بپردازیم. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید و با خواص شگفت انگیز این ماده غذایی برای سلامت پوست و مو آشنا شوید.

ماء الجبن چیست؟

ماء الجبن (Jobn) یا آب پنیر، ماده‌ای زرد رنگ است که در فرآیند تبدیل شیر به پنیر تولید می‌گردد. متاسفانه اغلب آب پنیر دور ریخته شده و افراد زیادی از فواید آن اطلاع ندارند. سازمان بهداشت جهانی، از آب پنیر به عنوان نوعی Super Food یاد می‌کند که تاثیرات شگفت انگیزی برای سلامت انسان دارد.

آب پنیر یا ماء الجبن
آب پنیر یا ماء الجبن از فرآیند تولید پنیر از شیر حاصل می‌شود.

ماء الجبن سرشار از پروتئین، اسید آمینه‌ها، بعضی مواد معدنی و ویتامین است. با گنجاندن ماء الجبن در رژیم غذایی خود می‌توانید میزان پروتئین قابل توجهی را برای بدن تامین کنید. این ماده برای افزایش حجم ماهیچه‌ها، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم هورمون‌ها و… سودمند است. شایان ذکر است که در ترکیبات برخی انواع قرص پاکسازی کبد ماء الجبن نیز وجود دارد. همچنین فواید ماء الجبن برای پوست بسیار پرشمار هستند که در بخش‌های بعدی به شکل دقیق‌تر بررسی می‌شوند.

خواص ماء الجبن برای پوست

در بخش‌های قبلی گفتیم ماء الجبن برای بدنسازی و افزایش حجم ماهیچه سودمند است. این خاصیت ماء الجبن ناشی از مقادیر بالای پروتئین است. همان طور که با مصرف ماء الجبن، پروتئین کافی برای رشد و سلامت ماهیچه‌ها تامین می‌نمایید می‌توانید با این ماده غذایی ارزشمند، پروتئین کافی برای زیبایی و جوانسازی پوست را نیز فراهم کنید.

علاوه بر پروتئین، ماء الجبن حاوی ریزمغذی‌های بسیاری است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در رفع لک، رفع جوش، کاهش چین و چروک‌ها، افزایش حالت الاستیسیته پوست و… موثر واقع می‌شوند. در این بخش خواص ماء الجبن برای پوست را نام می‌بریم و توضیحاتی برای هر مورد ارائه می‌کنیم.

تنظیم هورمون‌ها

بعضی مشکلات و عارضه‌های پوستی، ناشی از اختلالات هورمونی هستند. گاهی اختلالات هورمونی باعث ایجاد آکنه، خشکی پوست، چربی پوست، لک و… شده که خود زمینه‌‌ساز مشکلات دیگری در سلامت پوست خواهند بود. یکی از فواید ماء الجبن برای پوست به خواص آن برای تنظیم هورمون‌ها مربوط است.

مصرف پودر آب پنیر به صورت خوراکی، به تنظیم هورمون‌ها کمک می‌کند. اگر این ماده خوراکی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، پس از مدتی فواید آن را بر زیبایی پوست مشاهده خواهید کرد. بهبود پوست به واسطه ماء الجبن می‌تواند به دلیل تنظیم هورمون‌ها اتفاق افتاده باشد.

خرید پودر آب پنیر

تامین آمینو اسیدها

ماء الجبن با تامین آمینو اسیدها در بهبود فرآیندهای ضروری بدن موثر است. آمینو اسیدها در ساخت آنزیم، دی ان ای، پادتن‌ها و بسیاری از سلول‌های بدن، نقش اساسی ایفا می‌کنند. چند آمینو اسید مهم در ترکیبات ماء الجبن وجود دارند که می‌توانند برای سلامت پوست و مو هم مفید واقع شوند. بنابراین فواید ماء الجبن برای پوست تا حدودی به آمینو اسیدها مرتبط است.

تامین آنتی اکسیدان‌ها

فاکتورهای مخربی به نام رادیکال‌های آزاد، به واسطه آلاینده‌های محیطی، غذایی و… وارد بدن ما می‌شوند. این فاکتور‌های مخرب در فرآیندهای بدن، اختلالات مختلفی ایجاد می کنند. برای مثال به وجود آمدن چروک‌ها روی پوست صورت، خشکی پوست، افتادگی عضلات و… از جمله مضرات رادیکال‌های آزاد هستند. بدن ما به کمک آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند رادیکال‌های آزاد را حنثی کند.

ماء الجبن سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلفی است که به کمک بدن ما آمده و فواید بسیاری به همراه می‌آورند. بنابراین یکی دیگر از فواید ماء الجبن تامین آنتی اکسیدان‌ها برای حفظ سلامت و جوانی پوست است.

تامین ویتامین‌ها و مینرال‌ها

ماء الجبن حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی است. ویتامین‌های گروه B، ویتامین E، منیزیم، کلسیم، سلنیوم و… از جمله ریزمغذی‌های موجود در آب پنیر هستند که هر کدام به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر سلامت پوست تاثیر می‌گذارند. شما می‌توانید با مصرف آب پنیر به شکل خوراکی یا استعمال موضعی، از فواید ماء الجبن برای پوست بهره مند شوید.

ماء الجبن برای جوش صورت

مواد مغذی که در پودر آب پنیر وجود دارند و به سلامت پوست کمک می‌کنند، تاثیر شگفت انگیزی در درمان آکنه داشته‌اند. اگر بروز آکنه به دلیل فاکتورهای مانند اختلالات هورمونی یا کمبود ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها باشد، ماء الجبن به عنوان راه حل جانبی در کنار سایر داروها و روش‌های تخصصی پیشنهاد می‌گردد.

تنظیم PH پوست

از دیگر فواید ماء الجبن به تنظیم PH سطح پوست اشاره می‌کنیم. شاید بدانید که بالا و پایین رفتن PH طبیعی پوست، زمینه را برای بروز آکنه، خشکی، باز شدن منافذ، ایجاد حالت پوست پرتقالی و… هموار می‌نماید. اگر از ماء الجبن به عنوان تونر خانگی استفاده کنید، تنها پس از مدت کوتاهی متوجه روشن شدن پوست و رطوبت آن خواهید شد. کافی است آب پنیر را با یک پنبه تمیز روی پوست به صورت دورانی ماساژ دهید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

آیا پودر ماء الجبن افتیمونی برای چاقی صورت کاربرد دارد؟

گفتیم ماء الجبن حاوی ریزمغذی‌های ضروری برای سلامت بدن است. در طب سنتی ایرانی با افزدون مقداری پودر گیاه افتیمون، طبع آب پنیر را اصلاح کرده و بر فواید آن می‌افزایند. با مطالعه خواص ماء الجبن افتیمونی در طب سنتی می‌توانید درباره فواید این دارو برای سلامت پوست نیز اطلاعاتی به دست بیاورید.

ماء الجبن افتیمونی
برای تولید ماء الجبن افتیمونی، به پودر آب پنیر مقداری پودر خشک شده گیاه افتیمون اضافه می‌کنند.

پودر ماء الجبن افتیمونی برای پوست حاوی ترکیباتی است که در افزایش کلاژن سازی و آبرسانی موثر واقع می‌شود. با این حال شایان ذکر است که این ماده یا هیچ داروی دیگر نمی‌توانند باعث چاقی موضعی باشند. معمولا با افزایش وزن، صورت هم چاق‌تر می‌شود اما اگر به اضافه وزن تمایل ندارید، باید از خدمات کلینیک‌های زیبایی برای چاقی صورت کمک بگیرد و به تبلیغات سودجویانه درباره داروها و محلول‌های چاق کننده صورت، بی‌اعتنا باشید.

روش تهیه چند تونر خانگی با ماء الجبن

با استفاده از محصولاتی مانند ماء الجبن افتیمونی می‌توانید تونر‌های خانگی شگفت انگیزی در منزل تهیه کنید. البته پیش از استعمال این تونر‌ها، از عدم حساسیت خود به ترکیبات آن اطمینان حاصل نمایید. در ادامه مطالب چند تونر خانگی با ماء الجبن به شما معرفی می‌کنیم.

خرید ماء الجبن افتیمونی

تونر روشن کننده پوست با ماء الجبن

برای تهیه تونر روشن کننده با کمک ماء الجبن، یک ظرف تمیز و خشک انتخاب کنید. ۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی و چند قطره آبلیموی تازه را با هم مخلوط کرده و ۲/۱ فنجان، ماء الجبن به آن بیفزاید و هم بزنید. با قلم‌مو مخصوص یا با انگشتان، این محلول را روی پوست ماساژ دهید. دقت کنید که محلول به پوست اطراف چشم تماس نداشته باشد. بعد از ۱۵ دقیقه، صورتتان را با آب ولرم بشویید.

تونر خانگی با ماء الجبن افتیمونی
با استفاده از ماء الجبن می‌توانید تونر‌های خانگی شگفت انگیز و سودمندی تهیه کنید.

تونر ضد چروک با ماء الجبن

برای اینکه از به وجود آمدن چروک‌های عمیق جلوگیری کنید و چروک‌های ریز را از بین ببرید، باید همواره رطوبت پوست را حفظ نمایید. تونر مرطوب کننده و ضد چروک ماء الجبن به عنوان گزینه‌ای مقرون به صرفه و بسیار تاثیرگذار پیشنهاد می‌گردد. برای تهیه این تونر، ۲ قاشق غذا خوری آب پنیر را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره روغن بادام تلخ ترکیب کنید. محلول را روی پوست ماساژ دهید و بعد از ۳۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

نکته: فواید ماء الجبن برای پوست فقط محدود به مصرف موضعی نیست بلکه می‌توانید از محصولاتی مانند آب پنیر افتیمونی به صورت خوراکی برای زیبایی و جوانسازی پوست کمک بگیرید.

خرید آب پنیر افتیمونی

کلام آخر

در مطالبی که از خاطر شما گذشت، به معرفی فواید ماء الجبن برای پوست پرداختیم. همچنین روش تهیه چند تونر خانگی را به شما آموزش دادیم که برای سلامت پوست، مفید هستند. چنانچه به انواع تخصصی مکمل پوست و مو نیاز دارید، می‌توانید به داروخانه اینترنتی مفید طب مراجعه کنید. در بخش نظرات، سوالات خود را مطرح نمایید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «فواید ماء الجبن برای پوست»

  1. من از خوردن ماالجبن نتیجه گرفتم مثلا تیرگی پشت پام از بین رفت
    جالب اینجا بود که دو روز اول موقع نوشیدن این ماده ارزشمند حس می کردم از داخل گلو و نای ام داره نفوذ می کنه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره