ماء الجبن، نوشیدنی شفا بخش و دافع سموم بدن

ماء الجبن، نوشیدنی شفا بخش و دافع سموم بدن
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ماء الجبن (jobn) یا به زبان فارسی آب پنیر از محصولات لبنی شگفت‌انگیزی است که برای تقویت بدن، دفع سموم، لاغری، چربی سوزی و عضله سازی کاربرد دارد. این محصول در طب سنتی ایران جایگاه بسیار ویژه‌ای برای از بین بردن سموم بدن و دفع صفرا داشته و از این طریق به همچنین به عضله سازی کمک می‌کند. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب درباره خواص ماء الجبن توضیح می‌دهیم و به سوالات متداول درباره این ماده از جمله این که خواص ماءالجبن برای لاغری و کاهش وزن چیست، پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با ماء الجبن

آب پنیر یا ماء الجبن، مایعی زرد رنگ است که طی فرایند تولید پنیر از شیر به دست آمده و سرشار از پروتئین، مواد معدنی و انواع ویتامین است.  متاسفانه اکثر افرادی که پنیر درست می کنند، به علت عدم آگاهی از خواص این مایع، آن را دور می‌ریزند. ماءالجبن دارویی در طب سنتی است و از نظر علم پزشکی نیز فواید آن به اثبات رسیده است.

از نظر غذایی، پروتئین آب پنیر بسیار ویژه است و معادل طبیعی ندارد. رژیم غذایی حاوی ماءالجبن برای هر کسی که به دنبال رژیم غذایی کم چرب و کم کربوهیدرات باشد، ایده آل است. این رژیم برای گیاهخواران نیز عالی است و تمام پروتئین مورد نیاز بدن را به آن‌ها می‌رساند.

آشنایی با ماء الجبن و افتیمون

فواید استفاده از آب پنیر یا ماءالجبن

قبل از این که به طور اختصاصی به خواص ماءالجبن برای لاغری بپردازیم، با دیگر خواص پودر آب پنیر برای سلامتی آشنا می‌شوید:

دفع سموم بدن

بر طبق منابع طب سنتی، پودر آب پنیر یک خوراکی بسیار مفید برای پاکسازی بدن است. این ترکیب طبیعی، بدن را از خلط های اضافی و مضر پاک می‌کند. این موضوع به ویژه در پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از تجمع اخلاط، مانند غلبه بلغم، حائز اهمیت است. 

خاصیت ضد سرطانی

در مجله Anticancer Research نتایجی امیدوار کننده برای استفاده از کنسانتره پروتئین آب پنیر در درمان سرطان منتشر شده است. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه باید صورت بگیرد.

کاهش کلسترول

با توجه به مطالعه ای که در مجله بریتانیایی تغذیه منتشر شده است، مصرف آب پنیر می تواند در بهبود پروفایل لیپید و کاهش کلسترول خون موثر باشد. این تاثیر هم در مورد کلسترول کل و هم در مورد LDL دیده شده است. 

تقویت سیستم ایمنی

پروتئین آب پنیر برای تقویت سیستم ایمنی بدن در کودکان مبتلا به آسم مفید است. در ژورنال بین المللی علوم غذایی و تغذیه گزارشی در این زمینه منتشر شده است. این مقاله از تحقیقی کوچک خبر می دهد که بر روی ۱۱ کودک مبتلا به آسم به مدت ۱ ماه انجام شده است. کودکانی که در این مدت ۱۰ نوبت پروتئین آب پنیر مصرف کردند، ایمنی بهتری از خود نشان داده‌اند.

فشار خون و بیماری های قلبی عروقی

تحقیقات انجام شده در ژورنال بین المللی لبنیات نشان می‌دهد نوشیدنی های محتوی پروتئین آب پنیر،فشار خون را در بیماران مبتلا به فشار خون بالا کاهش می‌دهند. خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا سکته مغزی نیز در افرادی که از این نوشیدنی ها استفاده می کردند، کمتر بوده است.

ماء الجبن و طب سنتی

خواص ماءالجبن برای لاغری

از جمله فواید دیگر مصرف ماء الجبن، کمک به کاهش وزن و لاغری است.

در مطالعه ای که نتایج آن در نشریه “تغذیه و متابولیسم” منتشر شد، از بین ۱۵۸ نفر که مورد آزمایش قرار گرفتند، چربی بدن آنهایی که به طور مرتب از آب پنیر استفاده کردند، کاهش بیشتری نسبت به سایر افراد داشت. 

ماءالجبن محتوای پروتئین بالایی دارد. مطالعات نشان داده است مواد غذایی حاوی پروتئین می‌توانند به القای حس سیری کمک کنند. همچنین مصرف پروتئین، کاهش جذب چربی از غذا، و افزایش چربی سوزی را به همراه دارد. همه این تاثیرات به کاهش وزن کمک می‌کنند. بر همین اساس، مصرف روزانه پودر ماء الجبن در کنار رژیم غذایی سالم، کم کالری و سرشار از سبزیجات، می‌تواند راهکار خوبی برای لاغری و کاهش وزن باشد.

از طرف دیگر، محتوای بالای پروتئین ماء الجبن، آن را به یک ماده غذایی تقویت کننده عضله سازی تبدیل کرده است. ورزشکاران می توانند از این خاصیت ماء الجبن برای تقویت عضلات و افزایش توده بدون چربی بدن استفاده کنند.

بهترین زمان استفاده از پودر ماءالجبن

بهترین زمان مصرف پودر ماءالجبن به هدف شما از استفاده از این پودر بستگی دارد. اگر پودر ماءالجبن را برای افزایش عضله سازی مصرف می کنید، بهترین زمان مصرف آن ۱۵ دقیقه تا یک ساعت بعد از تمرین است. اما طریقه مصرف ماءالجبن برای لاغری و کمک به کاهش وزن، به این گونه است که ترجیحا آن را نیم تا یک ساعت قبل از وعده غذایی استفاده کنید تا اشتهای شما کاهش یابد. سایر خواص پودر ماءالجبن به زمان استفاده آن بستگی ندارد.

عوارض احتمالی استفاده از پودر ماءالجبن

افرادی که به شیر حساسیت دارند ممکن است به آب پنیر حساسیت نشان دهند. همچنین دوز بالای پروتئین آب پنیر ممکن است باعث آکنه گردد. در دوزهای متوسط، پروتئین آب پنیر به طور معمول باعث بروز عوارض جانبی دیگری نمی‌شود. با این حال، مصرف دوزهای بسیار زیاد این محصول می تواند باعث بروز مشکلات زیر گردد:

  • درد معده
  • گرفتگی عضلات
  • کاهش اشتها
  • حالت تهوع
  • سردرد و خستگی

معرفی پودر ماء الجبن افتیمونی نیاک

پودر ماء الجبن افتیمونی نیاک یک محصول پرطرفدار تهیه شده از پودر آب پنیر است که فواید زیادی برای بدن به همراه دارد. شما می‌توانید مشخصات و ویژگی‌های این محصول را از طریق داروخانه آنلاین مفید طب بررسی کرده و در صورت تمایل این محصول را اینترنتی خریداری کنید.

افتیمون که در زبان فارسی به نام‌های دیگری همچون ترشک و شکوفا نیز معروف است، گیاهی دارویی است که دارای خواص فراوان برای رفع یبوست، زخم معده، اضطراب و التهاب بوده و باعث حفظ سلامت پوست و مو، کلیه و کبد نیز می‌گردد.

پودر ماء الجبن افتیمونی نیاک

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «ماء الجبن، نوشیدنی شفا بخش و دافع سموم بدن»

  1. واقعا مفید است ، ماء الجبن مخصوصا برای دفع سموم از بدن و تصفیه کردن کبد بسیار عالی عمل می کند اینجانب استفاده کردم و نتیجه ی خوب آن را شخصا تجربه کردم و تمام فوائد آن ثابت شده است ، به محض مصرف ماالجبن سموم از بدن خارج می‌شود و اولین علامت آن ایجاد فعل و انفعال در تحریک و به حرکت درآمده گازهای معده و روده ها می باشد که از این طریق اولین سموم بدن با گازهای معده خارج می گردد

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      سپاس از همراهی و این که تجربه‌اتون رو به اشتراک گذاشتید
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره