معرفی مشکلات جنسی مردان و درمان اختلال نعوظ با گیاهان دارویی

متداول‌ترین مشکلات جنسی مردان و درمان اختلال نعوظ با گیاهان دارویی
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

بسیاری از مردان در برقراری رابطه جنسی با مشکلاتی مواجه می‌شوند. پزشکان به این مشکلات اختلال جنسی می‌گویند. مسائل مربوط به سلامتی، استرس، نگرانی‌های مربوط به رابطه و مسائل دیگر می‌توانند باعث ایجاد این مشکلات جنسی در مردان شوند. حدود ۳۱ درصد از مردان و ۴۳ درصد از زنان به نوعی در رابطه جنسی دچار مشکل هستند. اما بسیاری از مشکلات جنسی یا قابل درمان هستند و یا می‌توان آن‌ها را به نحوی بهبود بخشید. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب به بررسی مشکلات جنسی مردان می‌پردازیم و به دنبال آن درمان اختلال نعوظ با گیاهان دارویی را بررسی می‌کنیم.

متداول‌ترین مشکلات جنسی مردان

ممکن است مردان در موارد مختلفی در رابطه جنسی دچار مشکل باشند. این مشکلات می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • عدم وجود میل جنسی
  • ناتوانی در رسیدن به نعوظ و یا حفظ آن
  • رسیدن بیش از حد سریع یا بیش از حد کند به ارگاسم
  • ناتوانی در رسیدن به ارگاسم

سایر مشکلات جنسی ممکن عبارتند از:

  • بدشکلی آلت تناسلی؛ که بیماری پیرونی نوعی از آن می‌باشد. در این بیماری تجمع کلاژن یا بافت اسکار باعث خمیدگی آلت تناسلی می‌شود.
  • انزال پس رونده؛ که در آن مایع منی به جای خروج از آلت تناسلی به مثانه می‌رود. این مشکل می‌تواند در مردان مبتلا به آسیب عصبی ناشی از دیابت و یا بعد از عمل جراحی پروستات یا مثانه اتفاق بیفتد.
متداول‌ترین مشکلات جنسی مردان
ممکن است مردان در موارد مختلفی در رابطه جنسی دچار مشکل باشند.

افزایش سن و رابطه جنسی

با افزایش سن، بروز برخی از تغییرات در میل جنسی یا عملکرد جنسی طبیعی هستند. ممکن است مردان با افزایش سن به معاشقه بیشتری پیش از رابطه جنسی نیاز داشته باشند و یا تحریک بیشتری برای رسیدن به نعوظ و حفظ آن لازم باشد. همچنین ممکن است بعد از یک ارگاسم، رسیدن به نعوظ مجدد بیشتر طول بکشد.

اما تغییرات شدید می‌توانند نشانه‌ای از یک مشکل بزرگ‌تر باشند. بنابراین در صورت بروز آن‌ها با پزشک خود صحبت کنید.

مشکلات سلامتی تاثیرگذار بر رابطه جنسی

وضعیت سلامت عمومی یا وجود هرگونه مشکل پزشکی می‌تواند بر زندگی جنسی شما اثر بگذارد. مشکلاتی که می‌توانند بر توانایی جنسی یا میل جنسی تاثیر داشته باشند عبارتند از:

  • بیماری‌های قلبی و عروقی
  • دیابت
  • عدم تعادل هورمونی
  • اختلالات سیستم عصبی مانند بیماری‌های ام اس و پارکینسون
  • چاقی
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا

تغییرات ناگهانی در میل جنسی یا توانایی برقراری رابطه جنسی می‌تواند نشانه‌ای از وجود یک مشکل سلامتی یا بیماری باشد. در صورتی که متوجه چنین تغییراتی شدید، با پزشک خود مشورت کنید.

داروهایی مانند داروهای افسردگی و فشار خون بالا نیز می‌توانند بر رابطه جنسی تاثیر داشته باشند. اگر بعد از شروع یک داروی جدید متوجه مشکلاتی شدید، با پزشک خود درباره چگونگی مدیریت عوارض جانبی دارو یا امکان جایگزین کردن آن با دارویی دیگر، مشورت کنید.

سیگار کشیدن، مصرف زیاد الکل و سایر عادت‌های ناسالم نیز می‌توانند باعث آسیب به عملکرد جنسی شوند. در مقابل، ورزش منظم، کاهش وزن و مدیریت استرس می‌توانند زندگی جنسی را بهبود بخشند.

تاثیر مشکلات عاطفی و روانی بر اختلالات جنسی

استرس، اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات عاطفی و روانی می‌توانند تاثیر زیادی بر زندگی جنسی داشته باشند. نگرانی درباره نحوه عملکرد در طول رابطه جنسی، می‌تواند شما را از لذت بردن از رابطه و صمیمیت جنسی بازدارد.

همچنین مسائلی مانند احساس گناه درباره رابطه جنسی، ترس از بارداری و یا خاطرات یک تجربه جنسی آزاردهنده نیز می‌توانند چنین اثری داشته باشند.

نگرانی‌های مربوط به رابطه نیز ممکن است منجر به مشکلات جنسی مردان شود. خشم نسبت به شریک زندگی، خستگی از رابطه و دیگر مشکلات جاری می‌توانند از لحاظ جنسی بر فرد اثر بگذارند.  

تاثیر مشکلات عاطفی و روانی بر اختلالات جنسی
استرس، اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات عاطفی و روانی می‌توانند تاثیر زیادی بر زندگی جنسی داشته باشند.

دریافت کمک برای مشکلات جنسی مردان

ممکن است خجالت بکشید یا راحت نباشید که با پزشک خود درباره مشکلات جنسی صحبت کنید. اما اولین قدم برای دریافت کمک، درمیان گذاشتن مشکل با پزشک است. 

پزشک سوالاتی درباره مشکل شما می‌پرسد و احتمالا معاینات فیزیکی انجام داده و برایتان آزمایشاتی مانند آزمایش خون تجویز می‌کند تا با کمک آن‌ها تشخیص دهد که آیا یک مشکل یا بیماری زمینه‌ای باعث مشکلات جنسی شما شده است یا خیر.

درمان مشکلات جنسی مردان

اگر یک مشکل پزشکی مانند بیماری قلبی، دیابت، چاقی یا افسردگی بر زندگی جنسی شما تاثیر گذاشته باشد، ممکن است لازم باشد پزشک ابتدا به درمان آن مشکل اقدام نماید.

احتمالا پزشک به تغییر عادات ناسالم مانند سیگار کشیدن و مصرف زیاد الکل توصیه و شما را به ورزش کردن تشویق می‌کند. این کارها می‌توانند سلامتی عمومی و همچنین توانایی برقراری رابطه جنسی را بهبود بخشند.

سایر گزینه‌های درمانی برای مشکلات جنسی مردان عبارتند از:

  • مشاوره برای کمک به کنترل استرس، اضطراب، ترس، احساس گناه و یا درمان افسردگی و سایر مشکلات روانی و عاطفی
  • داروهایی مانند سیالیس، لویترا، استندرا یا ویاگرا که به‌صورت قرص برای مشکلات نعوظ مصرف می‌شوند 
  • داروهایی مانند آلپروستادیل که به‌صورت تزریقی برای مشکلات نعوظ استفاده می‌شوند 
  • درمان جایگزینی با تستوسترون (testosterone replacement therapy) و سایر درمان‌های هورمونی برای عدم تعادل هورمونی
  • ابزارهای پزشکی مانند ابزارهای وکیوم نعوظ که به رسیدن به نعوظ کمک می‌کنند
  • عمل جراحی ایمپلنت آلت تناسلی
  • عمل جراحی برای رفع بدشکلی آلت تناسلی
  • درمان کشش آلت تناسلی (penile traction therapy) که در آن برای رفع بدشکلی آلت تناسلی از یک ابزار کشش استفاده می‌شود

شما می‌توانید برای نهیه قرص آفرودیت گل دارو (بهبود اختلال نعوظ، زود انزالی و میل جنسی) از سایت داروخانه آنلاین مفید طب (دکتر اصیلی) روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید قرص آفرودیت

قرص گیاهی آفرودیت یک داروی تقویت کننده میل جنسی برای آقایان و بانوان است که باعث افزایش سطح هورمون LH و تستوسترون شده و به این ترتیب به برطرف کردن ناتوانی‌های جنسی کمک می‌کند.

درمان مشکلات جنسی مردان
مشاوره برای کمک به کنترل استرس، اضطراب، ترس، احساس گناه و یا درمان افسردگی و سایر مشکلات روانی و عاطفی یکی از گزینه‌های درمانی برای مشکلات جنسی مردان است.

درمان اختلال نعوظ با گیاهان دارویی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم اختلال نعوظ یکی از مشکلات جنسی مردان است. این مشکل بر توانایی مردان برای رسیدن یا حفظ نعوظ مناسب برای رابطه جنسی اثر می‌گذارد.

درمان اختلال نعوظ با گیاهان دارویی به مدت‌ها قبل از معرفی ویاگرا در دهه ۱۹۹۰ برمی‌گردد. داروهای طبیعی تقویت‌کننده میل جنسی (آفرودیزیاک) مدتی طولانی است که برای افزایش میل جنسی، توانایی جنسی و لذت جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از دلایل محبوبیت این گیاهان دارویی این است که گفته می‌شود عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای تجویزی دارند.

تحقیقات نشان می‌دهند که برخی از گیاهان دارویی در درمان اختلال نعوظ (با درجات تاثیر مختلف) اثرگذار هستند.

در ادامه به معرفی چند گیاه مفید برای درمان اختلال نعوظ می‌پردازیم.

جینسنگ آسیایی یا چینی (Panax ginseng)

جینسنگ چینی که به نام جینسنگ قرمز کره‌ای نیز شناخته می‌شود، سابقه‌ای ۲۰۰۰ ساله در طب چینی و کره‌ای دارد که از آن برای سلامتی و طول عمر استفاده می‌شود. برخی از افراد از ریشه این جینسنگ برای اختلال نعوظ و کمک به موارد دیگری مانند استقامت، تمرکز، استرس و سلامت کلی استفاده می‌کنند. همچنین ممکن است این گیاه موارد زیر را بهبود بخشد:

  • سفتی آلت تناسلی
  • مدت نعوظ
  • میل جنسی
  • رضایت کلی از رابطه

جینسنگ چینی به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و نیتریک اکسید آزاد می‌کند که به عملکرد نعوظ کمک می‌نماید.

این گیاه، درمانی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود اما باید فقط به‌صورت کوتاه مدت (۶ تا ۸ هفته) مورد استفاده قرار گیرد. متداول‌ترین عارضه جانبی آن بی‌خوابی است.

جینسنگ چینی
برخی از افراد از ریشه جینسنگ چینی برای اختلال نعوظ و کمک به موارد دیگری مانند استقامت، تمرکز، استرس و سلامت کلی استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید برای تهیه کپسول روجینسینگ قائم دارو (کمک به تقویت جنسی و رفع خستگی) از سایت داروخانه آنلاین مفید طب (دکتر اصیلی) روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید کپسول روجینسینگ

در ترکیبات این محصول از ریشه پاناکس نیز استفاده شده است.

ماکا یا جینسنگ پرویی (maca)

ماکا یا جنسینگ پرویی دارای فوایدی برای سلامت کلی بوده و سرشار از آمینو اسیدها، ید، آهن و منیزیم می‌باشد. سه نوع ماکا وجود دارد: قرمز، سیاه و زرد. به نظر می‌رسد ماکای سیاه برای استرس (که می‌تواند منجر به اختلال نعوظ شود) مفید است.

در آزمایشات حیوانی، عصاره ماکا به‌طور قابل توجهی عملکرد جنسی را در موش‌ها بهبود بخشید. اما شواهد کمی برای توانایی مستقیم آن در بهبود عملکرد نعوظ وجود دارد. مصرف این نوع جینسنگ ممکن است اثر پلاسیبو داشته باشد. همچنین محققان این آزمایشات دریافتند که ماکا اثری بر سطح هورمون‌ها ندارد.

مردانی که روزانه ۳ گرم ماکا به مدت ۸ هفته مصرف کردند، بیشتر از مردانی که از آن استفاده نکرده بودند بهبود میل جنسی را گزارش دادند.

قبل از مصرف این گیاه برای اطلاع از عوارض جانبی و تداخلات دارویی احتمالی، با پزشک خود مشورت کنید.

شما می‌توانید برای تهیه قرص سندروس (کمک به بهبود مشکلات جنسی) از سایت داروخانه آنلاین مفید طب (دکتر اصیلی) روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید کپسول تقویت جنسی سندروس

کپسول جینسنگ و آرژنین سندروس یک مکمل چند کاره برای تقویت جنسی، افزایش انرژی بدن، کاهش عوارض یائسگی و کاهش دردهای مفصلی و استخوانی است.

جینکوبیلوبا (ginkgo biloba)

جینکوبیلوبا می‌تواند باعث افزایش جریان خون به آلت تناسلی شود. محققان هنگامی که مردان شرکت‌کننده در یک مطالعه افزایش حافظه بهبود نعوظ را گزارش دادند، متوجه تاثیر جینکوبیلوبا بر اختلال نعوظ شدند.

در آزمایش دیگری بهبود در عملکرد جنسی ۷۶ درصد از مردانی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کردند نشان داده شد. اما برخی از مطالعات بهبود یا تفاوتی بعد از مصرف جینکو مشاهده نکردند. این مسئله می‌تواند به این معنا باشد که جینکو برای مدیریت اختلال نعوظ بهتر است تا درمان آن. 

قبل از مصرف مکمل‌های جینکو با پزشک خود مشورت کنید. این مکمل‌ها می‌توانند ریسک خون‌ریزی (مخصوصا اگر از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می‌کنید) را افزایش دهند.

شما می‌توانید برای آشنایی با خواص جینکوبیلوبا برای سلامتی مقاله «خواص بی‌نظیر جینکوبیلوبا برای سلامتی و تاثیر آن بر مغز» را مطالعه نمایید.

جینکوبیلوبا
جینکوبیلوبا می‌تواند باعث افزایش جریان خون به آلت تناسلی شود.

ال-آرژنین (L-arginine)

ال آرژنین یک آمینو اسید است که در برخی از مکمل‌ها برای افزایش مقدار نیتریک اکسید در بدن استفاده می‌شود. ال آرژنین در دوزهای بالا می‌تواند رگ‌های خونی را تحریک کند تا بزرگ‌تر شوند. این مسئله جریان خون را بهبود می‌بخشد و می‌تواند به نعوظ در مردان کمک کند.

ال آرژنین اغلب در ترکیب با گلوتامات و یوهمبین هیدروکلرید به عنوان درمانی برای اختلال نعوظ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید برای تهیه قرص ال آرژنین ۵۰۰ میلی‌گرم سیمرغ (کمک به عضله سازی، باروری و نعوظ مردان) از سایت داروخانه آنلاین مفید طب (دکتر اصیلی) روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید قرص ال آرژنین سیمرغ

 آرژنین برای تولید عضله و سوخت و ساز ماهیچه‌ای بدن ماده‌ای لازم و حیاتی می‌باشد و همچنین با کم کردن چربی‌های اضافی بدن به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. این ماده برای مداوای مشکل نعوظ و ناباروری در مردان نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفید طب، متداول‌ترین مشکلات جنسی مردان و برخی از گزینه‌های درمانی رایج را معرفی کردیم. همچنین به بررسی چگونگی درمان اختلال نعوظ با گیاهان دارویی پرداختیم.

بهتر است قبل از مصرف مکمل‌ها یا داروهای گیاهی برای اطلاع از عوارض جانبی یا تداخلات دارویی احتمالی با داروساز یا پزشک خود مشورت نمایید.

شما می‌توانید برای تهیه انواع مکمل تقویت جنسی آقایان از سایت داروخانه آنلاین مفید طب (دکتر اصیلی) روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید انواع مکمل تقویت جنسی مردان

منابع: سایت‌های WebMD، healthline و MedicalNewsToday

بیشتر بخوانید


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط