معرفی اسپری بینی گیاهی آلرگل (اسپری بینی ضد حساسیت)

اسپری بینی ضد حساسیت آلرگل
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اسپری بینی گیاهی آلرگل محصولی با ترکیبات گیاهی است که برای بهبود حساسیت‌هایی مانند گرفتگی بینی، آبریزش بینی و… کاربرد دارد. معمولا با شروع فصل بهار، افراد بسیاری دچار انواع حساسیت‌های فصلی می‌شوند. البته ممکن است این علائم در افراد مختلف، متفاوت باشد و حتی در فصل های تابستان و پاییز هم بروز پیدا کند. شایان ذکر است که بعضی انواع آلرژی‌های تنفسی، فصلی نیستند و به واسطه عوامل دیگری عود می‌کنند.

مجله سلامت مفید طب در این صفحه، اسپری بینی آلرگل را معرفی می‌کند. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله، از ترکیبات اسپری بینی آلرگل مطلع شوید و در صورت نیاز، این محصول را خریداری نمایید. همچنین بخش‌هایی از مقاله پیش رو به بررسی حساسیت‌های فصلی دستگاه تنفسی اختصاص دارد. لطفا با ما همراه باشید.

حساسیت بهاری چیست؟

حساسیت بهاری، نوعی حساسیت فصلی است که با شروع فصل بهار در برخی افراد مشاهده می‌گردد. با آغاز فصل بهار، درختان شکوفه می‌دهند و تقریبا همه گیاهان، حیات را از سر می‌گیرند. از طرفی وزش باد، به گرده افشانی گیاهان کمک می‌کند و در عین حال ممکن است برای ما ایجاد حساسیت کند.

علائم حساسیت بهاری چیست؟

علائم حساسیت بهاری در افراد مختلف، متفاوت است. با این حال عمومی‌ترین علائم حساسیت بهاری عبارتند از:

  • آبریزش بینی
  • گرفتگی بینی
  • آبریزش چشم‌ها
  • تورم چشم
  • خواب آلودگی
  • عطسه
  • سرفه
  • و…

این علائم ممکن است در فصل تابستان یا پاییز هم به وجود بیایند. اگر علائم حساسیت بهاری، آزاردهنده شده‌اند می‌توانید از محصولی به نام اسپری بینی آلرگل که نوعی اسپری بینی برای حساسیت است، جهت بهبود علائم کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر یا خرید محصول روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید اسپری ضد حساسیت بینی

چرا برخی افراد دچار حساسیت فصلی می‌شوند؟

همان طور که گفتیم به دلیل تغییراتی که در طبیعت به وجود می آید، برخی افراد دچار حساسیت می‌شوند. در واقع سیستم ایمنی بدن در این افراد به مواد حساسیت‌زا یا آلرژن، واکنش بیش از حد نشان می‌دهد. در نتیجه این واکنش‌ها، آبریزش بینی یا گرفتگی بینی به وجود می آید تا از نفوذ آلرژن به بدن جلوگیری شود.

دلایل حساسیت فصلی
واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به آلرژن، علائم حساسیت را به وجود می آورد.

همان طور که در بحش‌های قبلی گفتیم، امکان ابتلا به حساسیت‌های دائمی نیز وجود دارد. غالبا عواملی که باعث حساسیت‌های دائمی می‌شوند عبارتند از: شوره یا موی حیوانات، بخار مواد شیمیایی، رایحه یا ترکیبات بعضی غذاها و… .

بهترین اسپری بینی برای گرفتگی

اسپری بینی آلرگل نوعی اسپری بینی گیاهی است که برای بهبود علائم حساسیت تنفسی پیشنهاد می‌گردد. با مصرف این اسپری می‌توانید گرفتگی بینی را برطرف کنید یا از شدت آبریزش ناشی از حساسیت بکاهید. ترکیبات اسپری بینی آلرگل شامل عصاره خشک فلفل قرمز (Capsicum annuum L)، عصاره خشک گزنه (Utrica dioica L)، اسانس رزماری، اسانس اکالیپتوس، منتول و ویتامین C هستند. هر یک از این ترکیبات می‌توانند با کاهش هیستامین در سلول‌های بینی یا کاهش التهابات و… علائم حساسیت تنفسی را بهبود دهند.

مصرف اسپری بینی برای حساسیت از جمله روش‌های ساده‌ای است که شما را از نشانه‌های آزاردهنده حساسیت‌های فصل بهار، رها می‌کند. اگر به هیچ یک از ترکیبات اسپری بینی آلرگل حساسیت ندارید، می‌توانید با خیال راحت از این محصول برای بهبود حساسیت‌های فصلی و به طور کلی حساسیت‌هایی که باعث گرفتگی بینی یا آبریزش بینی می‌شوند، کمک بگیرید.

خرید اسپری ضد حساسیت بینی

توجه: اگر به بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید، شرایط سلامت شما بحرانی است یا در دوران بارداری به سر می‌برید، پیش از مصرف اسپری بینی آلرگل با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

نکاتی درباره مصرف اسپری بینی آلرگل

در بخش قبلی به این نکته اشاره کردیم که ترکیبات اسپری بینی آلرگل گیاهی هستند. ترکیبات گیاهی و فرمولاسیون تخصصی این محصول باعث شده مصرف آن، با عوارض جانبی خاصی همراه نباشد. نکاتی را درباره مصرف اسپری بینی آلرگل جمع آوری کرده‌ایم، با رعایت این نکات به ایمن‌ترین شکل ممکن، از این محصول برای بهبود حساسیت کمک بگیرید:

  • اگر در دوران بارداری یا شیردهی هستید، پیش از مصرف اسپری بینی آلرگل با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
  • از تماس اسپری آلرگل با چشم‌ها جلوگیری نمایید. در صورت تماس، چشم‌ها را با آب سرد بشویید.
  • از مصرف اسپری بینی آلرگل یا هر نوع قطره باز کننده بینی بزرگسالان برای کودکان زیر ۱۲ سال بپرهیزید.
  • جهت رعایت بهداشت و جلوگیری از آلودگی متقابل، هر اسپری آلرگل باید صرفا برای یک نفر استفاده شود.
  • چنانچه دو هفته پس از مصرف اسپری بینی آلرگل نشانه های حساسیت کاهش نیافت یا شدت گرفت، برای بررسی و درمان به پزشک مراجعه نمایید.
  • اسپری آلرگل را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.
  • چنانچه خونریزی بینی یا درد در ناحیه سینوس دارید، پیش از مصرف اسپری بینی آلرگل یا هر نوع داروی دیگر، به پزشک مراجعه نمایید.
  • پس از اولین مرتبه مصرف اسپری بینی آلرگل، ممکن است احساس سوزش در بینی به وجود بیاید. همچنین احتمال عطسه یا تخلیه بینی وجود دارد. این موضوع نگران کننده نیست و نشانه‌ای از عملکرد مواد موثر دارو است.
اسپری ضد حساسیت گیاهی
جهت رعایت بهداشت و جلوگیری از آلودگی متقابل، هر اسپری آلرگل باید صرفا برای یک نفر استفاده شود.

روش‌های خانگی برای درمان حساسیت‌های فصلی

اگر به حساسیت‌های تنفسی فصلی مبتلا هستید، می‌توانید با چند روش ساده از شدت حساسیت‌ها بکاهید. دقت داشته باشید که اگر علائم حساسیت شدت پیدا کردند، باید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

  • بینی را با سرم‌های استریل شستشو دهید. اگر سرم در دسترس شما نیست می‌توانید محلول آب و نمک را جایگزین کنید. ۲ یا ۳ بار شستشوی روزانه مسیرهای بینی، به کاهش علائم حساسیت کمک می‌کند.
  • پیاز، چای و سیب از جمله خوراکی‌های هستند که تاثیر مثبتی در بهبود علائم حساسیت دارند. بنابراین می‌توانید این خوراکی‌های را در فصل‌های حساسیت، در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نکاتی برای پیشگیری از حساسیت‌های فصلی

اگر دچار حساسیت‌های فصلی هستید، با آغاز فصل بهار، بروز نشانه‌های آلرژی گریز ناپذیر است. با این حال می‌توانید با رعایت چند نکته، از شدت حساسیت بکاهید. این نکات عبارتند از:

  • حتی الامکان هنگام وزش باد از خانه خارج نشوید. وزش باد شدت تراکم گرد و غبار، گرده گیاهان و… را افزایش می‌دهد و به حساسیت فصلی شما دامن می‌زند.
  • در محیط بسته خانه، از نگهداری گل و گیاه بپرهیزید.
  • در صورت امکان، دستگاه تهویه هوا را در خانه یا محل کار روشن کنید.
  • کفش‌ها را در محیط خارجی خانه نگهداری نمایید.
  • از مصرف غذاهای سرخکرده در دوره حساسیت فصلی خودداری کنید.
  • چنانچه به عفونت‌های مزمن دستگاه تنفسی مبتلا هستید، پیش از مصرف هر نوع دارو مانند اسپری بینی آلرگل به پزشک مراجعه نمایید.

سخن پایانی

در مطالبی که از خواندید، درباره حساسیت‌های فصلی مانند گرفتگی بینی، آبریزش بینی و… صحبت کردیم. همچنین با محصولی به نام اسپری بینی آلرگل آشنا شدید که محلولی با ترکیبات گیاهی، جهت کاهش علایم حساسیت در مجاری تنفسی است. با مصرف این محصول و همچنین رعایت نکاتی که برای کاهش نشانه‌های حساسیت فصلی نام بردیم، از زیبایی‌های طبیعت بیشتر لذت ببرید.

برای تهیه انواع دارو و مکمل مرتبط با سرفه و سرماخوردگی می‌توانید به داروخانه اینترنتی مفید طب مراجعه کنید. همچنین پرسش‌های خود را در بخش نظرات مطرح نمایید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره