خواص شربت آلوئه ورا
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

خواص شربت آلوئه ورا شامل موارد متعددی می‌گردد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کنیم. همان طور که می‌دانید بدن ما برای مقاومت در برابر عوامل بیماری‌زا نیاز به فاکتورهای مختلفی دارد. برای مثال آرامش ذهنی و روحی، تغذیه سالم، هوای پاک و… پارامترهایی هستند که بر تقویت سیستم ایمنی انسان تاثیر مثبت دارند. با افزایش تولید محصولات فرآوری شده و تنوع مواد غذایی کم کیفیت، تامین ریزمغذی‌های ضروری بدن به دغدغه بسیاری از انسان‌های دنیای مدرن تبدیل شده است. همچنین فراموش نکنیم که آلودگی های محیطی نیز به شکل سرسام آوری سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کنند.

ما تصمیم گرفتیم در مقال پیش رو از مجله سلامت درباره خواص شربت آلوئه ورا صحبت کنیم. می‌خواهیم این محصول را به شما معرفی کرده و ویژگی‌های مفید آن را به عنوان منبعی سالم برای تقویت سیستم ایمنی بدن نام ببریم. البته همان طور که گفتیم، فواید این محصول محدود به یک مورد نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

از خواص شربت آلوئه ورا چه می‌دانیم؟

گیاه آلوئه ورا از چند هزار سال پیش تا به امروز، در انواع طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. تمدن‌های باستانی مانند هند، مصر، یونان، روم و چین از این گیاه سودمند برای درمان برخی بیماری‌ها یا تقویت بدن استفاده می‌کردند. علم پزشکی و داروسازی مدرن نیز خواص مختلفی برای آلوئه ورا برشمرده است. تسریع التیام زخم‌ها و سوختگی‌ها، کاهش آسیب ناشی از سرمازدگی، محافظت پوست در برابر اشعه ایکس، بهبود عارضه‌های گوارشی، کاهش قند خون در بیماران دیابتی و تقویت سیستم ایمنی تنها چند نمونه از خواص شربت آلوئه ورا و دیگر فرآورده‌های این گیاه هستند.

خرید شربت آلوئه ورا

آلوئه ورا برای سرماخوردگی

ماده موثر آلوئه ورا همان ژله میانی در برگهای گیاه است. در ژله آلوئه ورا ریزمغذی‌های ارزشمندی نهفته شده که به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سریع‌تر سرماخوردگی کمک می‌کند. ما درباره خواص شربت آلوئه ورا صحبت می‌کنیم چرا که خارج کردن ژله این گیاه و شیرین کردن آن شاید برای همگان، آسان نباشد. در مقابل، شربت آلوئه ورا با کمک مواد شیرین کننده طبیعی، طعم خوشایندی پیدا کرده است. با نوشیدن این شربت، مقادیری از ویتامین ث، برخی آنتی اکسیدان‌ها و مواد موثر برای مبارزه با ویروس‌ها را برای بدن خود تامین می‌کنید.

خواص ژله آلوئه ورا
ممکن است جدا کردن و شیرین کردن ژله آلوئه ورا برای همگان آسان نباشد، به همین دلیل شربت آلوئه ورا جایگزین مناسبی است.

تحقیقات تخصصی ثابت کرده‌اند ماده موثر درون ژله آلوئه ورا برای مبارزه با بسیاری از انواع ویروس‌ها، مفید واقع می‌شود. اگر عامل سرماخوردگی، ویروس‌ها باشند با مصرف شربت آلوئه ورا می‌توانید به تقویت سیستم ایمنی بدن و تضعیف ویروس‌ها کمک کنید. همچنین در بخش قبلی به این نکته اشاره کردیم که آلوئه ورا، آسیب‌های ناشی از سرما زدگی را کاهش می‌دهد. بنابراین در فصل سرما، مصرف فرم‌های مختلف آلوئه ورا برای افزایش مقاومت بدن در سرما مفید است.

آلوئه ورا و بهبود عملکرد دستگاه گوارش

آلوئه ورا به جذب بیشتر و سریع‌تر مواد مغذی از روده کمک می‌کند (برای مثال به دلیل وجود ویتامین C در ژله آلوئه ورا، جذب آهن افزایش می‌یابد). این گیاه حاوی دو آنزیم آمیلاز و لیپاز است که به بهبود هضم کمک می‌کنند و حفظ تعادل سطح اسید در معده کمک می‌کنند. همچنین این دو آنزیم در حفظ محیط طبیعی و سلامت روده موثر هستند. آلوئه ورا حاوی آکمانان است، این ماده با ترکیب پلی ساکاریدی برای حفظ محیط پروبیوتیک روده مفید واقع می‌شود. بنابراین از جمله خواص شربت آلوئه ورا بهبود عملکرد دستگاه گوارش است.

آلوئه ورا و تقویت سیستم ایمنی بدن

مقادیری از عنصر روی (Zinc)  در ژله آلوئه ورا وجود دارد. این عنصر می تواند در تقویت سیستم ایمنی موثر باشد. همچنین از جمله خواص شربت آلوئه ورا لازم است به ویژگی‌های ضد التهاب، ضد عفونت، ضد ویروس و ضد قارچ این محصول اشاره کنیم. همچنین آنزیم‌های موجود در آلوئه ورا، ساختار پروتئین‌های به هم چسبیده را می‌شکند و آنها را به اسید‌های آمینه مفید برای بدن (مخصوصا تقویت سیستم ایمنی) تبدیل می‌کنند. ترکیب آلوئه ورا و عسل مانند شربت یا نوشیدنی روزانه، گزینه مناسبی است. عسل طبیعی طعم خوشایندی به شربت آلوئه ورا می‌دهد و تلخی آن را از بین می‌برد.

آلوئه ورا و عسل
عسل شیرین کننده طبیعی و مناسبی در کنار آلوئه ورا است.

آلوئه ورا و درمان مشکلات پوستی

از جمله فواید آلوئه ورا برای بدن که از گذشته‌های دور مورد توجه بوده، خاصیت ضد پیری آن برای پوست است. ژله آلوئه ورا می‌تواند به صورت موضعی یا خوراکی به بهبود برخی بیماری‌های جلدی و جوانسازی پوست کمک کند. بنابراین یکی دیگر از خواص شربت آلوئه ورا یا سایر فرآورده‌های این گیاه، فواید آن برای پوست است. خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدان و ضد حساسیت آلوئه ورا باعث رطوبت و حالت ارتجاعی پوست می‌شوند. مصرف بهترین مکمل های پوست و مو به همراه محصولات ارگانیک مانند آلوئه ورا (به صورت موضعی و خوراکی) زیبایی پوست شما را دو چندان می‌کنند.

معرفی شربت آلوئه ورا باریج

شربت آلوئه ورا باریج محصولی از شرکت داروسازی باریج اسانس است. این شرکت با بهره گیری از متخصصین باتجربه ایرانی و تحقیق روی تاثیرات دو ماده آلوئه ورا و عسل، شربت آلوئه ورا با عسل باریج را ارائه می‌کند. مصرف این شربت در تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش حساسیت‌ها، درمان سریع‌تر بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و تبخال موثر است. تمام خواص آلوئه ورا که در بخش‌های قبلی نام بردیم، در محصول مذکور از شرکت باریج وجود دارد. همچنین به واسطه عسل موجود در شربت آلوئه ورا، طعم این محصول خوشایند است. خواص ضد التهابی و تقویت کننده عسل نیز جزو فواید شربت آلوئه ورا باریج محسوب می‌گردد.

عوارض جانبی خاصی برای مصرف شربت آلوئه ورا گزارش نشده است. با این حال برخی افراد به آلوئه ورا حساسیت دارند که با مصرف محصول دچار درماتیت می‌شوند. مصرف بیش از دوز پیشنهادی نیز موجب اسهال می‌گردد. همچنین به یاد داشته باشید خانم‌های باردار یا خانم‌هایی که قصد بارداری در آینده نزدیک دارند، نباید شربت آلوئه ورا مصرف کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید محصول روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید شربت آلوئه ورا

جمع بندی

هدیه‌های طبیعت برای حفظ سلامتی و تندرستی، بسیار متنوع هستند. گیاه آلوئه ورا از جمله هدایای ارزشمند طبیعت است که مصرف آن، فواید گوناگونی برای ما به ارمغان می‌آورد. همان طور که در مطالب این مقاله، درباره خواص شربت آلوئه ورا در اختیار شما قرار دادیم، متوجه شدید که محصولی کاملا طبیعی، بدون مواد افزودنی یا تراریخته هم‌ اکنون در داروخانه‌های معتبر سراسر کشور در اختیار شما است.

برای خرید آسان تر محصولاتی مانند شربت آلوئه ورا می‌توانید به داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفید طب) مراجعه کنید. همچنین جهت آگاهی بیشتر، سوالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

خرید شربت آلوئه ورا


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید. 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط