آیا قرص آلتادین برای کرونا خوب است؟

قرص آلتادین برای کرونا
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

سرعت همه گیری ویروس کرونا در جهان باعث شد از همان ابتدا همه‌ی ما با علائم خطرساز این بیماری آشنا شویم. همه‌ی ما می دانیم که این ویروس، بیشتر دستگاه تنفسی را مورد حمله قرار می‌دهد و مشکلات زیادی در گلو، مجاری تنفسی و شش‌ها ایجاد می‌کند. این مشکلات گاهی ممکن است باعث التهاب شدید مجاری تنفسی و تنگی نفس شوند. به همین دلیل هم پزشکان معمولاً در کنار داروهای مؤثر برای درمان کووید-۱۹، برای رفع مشکلاتی از قبیل التهاب گلو و مجاری تنفسی نیز داروهای کمکی تجویز می‌کنند. داروهای کمکی در بسیاری مواقع از بین داروهای ضد سرماخوردگی گیاهی و ضد التهاب گلو تجویز می‌شود؛ زیرا در کاهش عوارض کرونا نقش موثری دارند. قرص آلتادین هم یک قرص گلودرد گیاهی است که بین بیماران کرونا بسیار محبوب شده است.

قرص مکیدنی آلتادین برای درمان گلودرد تأثیر خوبی دارد؛ اما هنوز مشخص نیست که می‌تواند در بهبود کرونا هم مؤثر باشد یا نه؟ اگر به دنبال پاسخ این سؤال هستید، در ادامه با ما همراه باشید؛ زیرا در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب به سراغ بررسی تأثیر قرص آلتادین برای کرونا رفته‌ایم.

قرص آلتادین چیست؟

برای اینکه بفهمیم قرص آلتادین برای کرونا خوب است یا نه؟ ابتدا باید ببینیم قرص آلتادین چیست و چه خواصی برای ما دارد.

آلتادین یکی از محصولات ضد سرماخوردگی دینه است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده. این قرص مکیدنی برای گلودرد و کاهش التهاب گلو تأثیر بسیار خوبی دارد. به همین دلیل هم افرادی زیادی برای کاهش گلودرد کرونا از آن استفاده می‌کنند. در ادامه می گوییم که آلتادین برای کرونا و کاهش عوارض آن چقدر تأثیر دارد؟

ترکیبات قرص گلودرد آلتادین
قرص گلودرد آلتادین حاوی عصاره ختمی و نعناع فلفلی است.

ترکیبات قرص آلتادین؛ بهترین قرص خارش گلو

یکی از بهترین پاسخ‌ها به این سؤال که «برای خارش گلو چه قرصی بخوریم؟»، قرص آلتادین است. این قرص از ترکیب ۳ گیاه ضد التهاب قوی تشکیل شده که برای کاهش التهاب حلق، خارش گلو و کاهش عفونت گلو معجزه می‌کنند. در ادامه بیشتر با این گیاهان دارویی آشنا می‌شوید.

گل ختمی

اسم گل ختمی را بیشتر ما روی برچسب ترکیبات شربت‌های ضد سرماخوردگی گیاهی دیده‌ایم. این گیاه که با نام پرسیاوشان هم شناخته می‌شود، برای کاهش علائم سرماخوردگی کاربردهای زیادی دارد؛ زیرا عصاره‌ی آن سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهاب است. همچنین ترکیبات موسیلاژی ختمی به مرطوب کردن گلو، خلط آوری و کاهش خشکی گلو کمک می‌کند.

شیرین بیان

شیرین بیان یک گیاه ضد ویروس و باکتری است و به خوبی از رشد و تکثیر این عوامل عفونی و بیماری زا جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، ماده مؤثر گلیسیریزین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی می‌تواند به کاهش التهاب مجاری تنفسی و بهبود گلودرد کمک کند.

نعناع فلفلی

این گیاه یکی از معروف‌ترین گیاهان خانواده‌ی نعناع است که برای بهبود گلودرد و سرماخوردگی از عصاره‌ی آن استفاده می‌شود. نعناع فلفلی دو ماده‌ی مؤثر ویتامین C و منتول را در ترکیبات خود دارد که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بالایی دارند. این دو ماده همراه با آهن به تقویت سیستم ایمنی برای مبارزه با عوامل عفونی هم کمک می‌کنند.

قرص آلتادین برای چیست؟

تا اینجا گفتیم که آلتادین یک قرص ضد التهاب گلو است که در هنگام سرماخورگی و بیماری‌هایی که باعث التهاب گلو و مجاری تنفسی می‌شود، به کمک ما می‌آید. با این حال هنوز نمی‌دانیم که این داروی سرماخوردگی گیاهی، چطور این اثرات را در بدن ما اعمال می‌کند؟ دانستن مکانیسم عملکرد این دارو به ما کمک می‌کند که بفهمیم آلتادین برای کرونا چقدر اثر دارد؟

قرص آلتادین برای کرونا
قرص آلتادین باعث بهبود گلودرد و خشکی گلو می شود.

قرص آلتادین برای گلودرد چه اثری دارد؟

اگر بخش قبل را خوانده باشید، متوجه این نکته خواهید شد که همه‌ی عصاره‌های گیاهی موجود در قرص گیاهی آلتادین، سرشار از آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب‌های قوی هستند. فلاونوئیدها، گلیسیریزین، موسیلاژها، بتائین و لسیتین، که جزو قوی‌ترین آنتی اکسیدان های طبیعت هستند، تنها بخشی از ترکیبات مؤثر این عصاره‌های گیاهی محسوب می‌شوند.

کنار هم قرار گرفتن این ترکیبات، علاوه بر اثر ضد التهاب و آنتی اکسیدان، خاصیت ضد ویروسی و آنتی باکتریالی بسیار خوبی ایجاد می‌کند که در مبارزه با عوامل عفونی گلو به کمک سیستم ایمنی ما می‌آید.

مهم‌ترین اثر قرص گلو درد آلتادین، ضد میکروب بود آن است. این اثر که با همکاری ویتامین C، لسیتین و بتائین ایجاد می‌شود، باعث مهار فعالیت ویروس‌ها و باکتری‌های عفونی گلو شده و سلول‌های دفاعی بدن را تقویت می‌کنند. فعالیت این ترکیبات باعث کاهش عفونت و تحریکات گلو شده و سرفه‌ی ناشی از خشکی و خارش گلو را کاهش می‌دهد.

اثر دیگر قرص آلتادین، ضد التهاب بودن آن است. فعالیت باکتری‌های عفونی در ناحیه حلق و مجاری تنفسی باعث ایجاد التهاب، خشکی و خارش گلو و در برخی مواقع تنگی نفس می‌شود. ضد التهاب‌های قوی در قرص مکیدنی آلتادین، از جمله منتول و موسیلاژها، این التهاب را به سرعت از بین برده و باعث نرمی گلو می‌شوند. کاهش التهاب مجاری تنفسی و گلودرد در بیماران مبتلا به سرماخوردگی، آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی، می‌تواند به بهبود سایر عوارض بیماری نیز کمک کند.

آلتادین برای کرونا
قرص آلتادین به کاهش گلودرد و خشکی گلو در کرونا کمک می‌کند.

قرص آلتادین برای کرونا چقدر اثر دارد؟

حالا که فهمیدیم قرص آلتادین دینه چگونه باعث کاهش خارش گلو و بهبود التهاب مجاری تنفسی می‌شود، وقت آن رسیده که به سؤال اصلی متن پاسخ دهیم. می‌خواهیم بدانیم که قرص آلتادین برای کرونا چقدر اثر دارد؟

همانطور که می دانید، هیچکدام از داروهای گیاهی موجود در بازار برای درمان بیماری کوید-۱۹ یا حتی برای رفع همه‌ی علائم بیماری نمی‌تواند مؤثر باشد. قرص گیاهی آلتادین هم از این قاعده مستثنی نیست. اما از آنجا که التهاب مجاری تنفسی، خشکی شدید گلو و سرفه‌های خشک جزو اصلی‌ترین و آزاردهنده‌ترین علائم ویروس کرونا محسوب می‌شود و اکثر بیماران کرونایی هم به آن مبتلا می‌شوند، پزشکان داروهای گیاهی را به عنوان درمان کمکی برای رفع این علائم تجویز می‌کنند.

فواید قرص آلتادین برای خارش گلو و التهاب مجاری تنفسی، باعث شده این عوارض در عده‌ای از بیماران مبتلا به ویروس کرونا، بهبود یابد. خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی این داروی گیاهی سرماخوردگی، به بهبود مشکلات ایجاد شده برای گلو و حلق در زمان ابتلا به کووید-۱۹ کمک می‌کند.

خرید سریع قرص آلتادین

با این حال این دارو هم مانند همه‌ی داروهای گیاهی ممکن است برای همه‌ی افراد اثر یکسانی نداشته باشد. از این رو بازهم تاکید می‌کنیم که قرص آلتادین درمان اصلی یا جایگزین داروهای مؤثر برای درمان بیماری کوید-۱۹ نیست و تنها می‌تواند در بهبود عوارضی مانند خارش و خشکی گلو و التهاب مجاری تنفسی مؤثر باشد. همچنان تقویت سیستم ایمنی در برابر کرونا، تغذیه‌ی خوب و غنی از ویتامین و پیروی از توصیه پزشکان بهترین راه رهایی از این بیماری است.

عوارض قرص گیاهی آلتادین چیست؟

در توضیح بخش ترکیبات گفتیم که این دارو تنها از ترکیب عصاره‌ی سه گیاه دارویی مؤثر برای گلودرد و سرماخوردگی تهیه شده و هیچگونه افزودنی مصنوعی دیگری ندارد. به همین دلیل اگر این دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید، عوارضی برای شما نخواهد داشت.

البته اگر به گیاهان خانواده نعناع، شیرین بیان و ختمی حساسیت دارید، ممکن است با مصرف این دارو دچار واکنش‌های آلرژیک شوید. پس قبل از مصرف حتماً از عدم حساسیت خود به این گیاهان اطمینان حاصل کنید.

سوالات درباره کرونا
پاسخ به سوالات شما درباره قرص ضد سرماخوردگی آلتادین

پرسش و پاسخ درباره قرص آلتادین

از آنجا که قرص آلتادین این روزها به یکی از پرطرفدارترین داروهای گلودرد تبدیل شده، افراد زیادی برای کاهش علائم بیماری تمایل به استفاده از آن دارند. همین موضوع باعث شده سوالاتی درباره اثرات دارو در شرایط مختلف در ذهن بیماران ایجاد شود. در ادامه ما با نظر دکتر داروساز به برخی از مهم‌ترین سؤالات درباره این قرص ضد التهاب گلو پاسخ می‌دهیم. دانستن پاسخ این سؤالات نگرانی‌های شما را قبل از خرید قرص آلتادین برطرف می‌کند.

قرص آلتادین برای زنان باردار ضرر دارد؟

بارداری دوران بسیار حساسی است و ممکن است شرایط و سازگاری‌های بدن در این دوران تغییر کند یا تشدید شود. همچنین ترکیبات گیاهی قرص آلتادین ممکن است برای خانم‌های باردار حساسیت ایجاد کند. از این رو برای جلوگیری از ایجاد حساسیت و هرگونه مشکلی، حتماً قبل از مصرف این دارو در دوران بارداری و حتی شیردهی با پزشک مشورت کنید.

قرص آلتادین برای چه بیماری است؟

اگر به هر دلیلی (به جز حساسیت به گیاهان دارویی) دچار خشکی و خارش گلو یا التهاب مجاری تنفسی شده‌اید، می‌توانید برای رفع این عارضه از قرص آلتادین استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض دود دخانیات، آلودگی هوا، بخار و ذرات مواد شیمیایی، ابتلا به بیماری‌های تنفسی، سرماخوردگی و…. برخی از شرایط مشکل ساز برای گلو هستند که برای آن‌ها می‌توان از آلتادین استفاده کرد.

مصرف قرص آلتادین برای کودکان مجاز است؟

از آنجا که این قرص سرماخوردگی گیاهی به طور اختصاصی برای کودکان فرموله نشده، تنها در صورت تجویز پزشک برای کودکان قابل استفاده است. پس این دارو را بدون توصیه پزشک و سر خود به کودکان ندهید.

آلتادین برای کرونا خوب است؛ اما کافی نیست!

در این متن گفتیم که قرص مکیدنی آلتادین چگونه باعث بهبود گلودرد و التهاب مجاری تنفسی می‌شود. همچنین گفتیم که می‌تواند در کاهش این علائم در زمان ابتلا به کرونا مؤثر باشد. با این حال، این داروهای گیاهی هم مانند سایر داروهای گیاهی، برای درمان کرونا یا برای بهبود همه‌ی علائم آن، کافی نیست. بنابراین تنها راه رهایی از این ویروس تاج دار دردسر ساز، پیروی از تجویزها و دستورات پزشک است.

اگر به دنبال راهی سریع برای خرید قرص آلتادین یا سایر داروهای ضد سرماخوردگی گیاهی هستید، داروخانه آنلاین مفیدطب در دسترس شماست. با ورود به اپلیکیشن یا وبسایت مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه این محصول را سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

اگر سوالی درباره قرص آلتادین دارید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم. همچنین اگر تجربه‌ی استفاده از این قرص گلودرد را دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

خرید قرص مکیدنی آلتادین
خرید از مفیدطب

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «آیا قرص آلتادین برای کرونا خوب است؟»

  1. باسلام و تشکر به خاطر اطلاعات کافی در مورد قرص مکیدنی آلتادین
    دقیقا من که به کرونا مبتلا شده بودم و فوق العاده مدتها از گلودرد رنج میبردم، متوچه تاثیر فوق العاده قرص آلتادین شدم.ممنونم از پزشک معالجم که برای درمانم از این قرص به من توصیه کردند🌹

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره