قرص آناهیل چیست
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

بیشتر ما تا به حال حداقل یک بار کمپوت آناناس را برای عیادت از یک فرد بیمار برده‌ایم. به لطف کمپوت آناناس حالا همه ما می دانیم که این میوه‌ی آمریکایی چقدر می‌تواند در التیام زخم‌های بدن پس از یک جراحی سنگین مؤثر باشد. آوازه‌ی آناناس نه فقط بخاطر شیرینی بلکه بخاطر خواصی که داشت خیلی زود در اروپا و آسیا نیز پخش شد. هنوز هم ما از این گیاه برای انرژی بخشی و بازسازی بدن خود استفاده می‌کنیم. البته شیرینی زیاد کمپوت آناناس باعث شده افراد مبتلا به دیابت نتوانند از خواص آن بهره ببرند. به همین دلیل هم شرکت سلامت پرمون امین، قرص آناهیل ۵۰۰ را تولید کرده تا جایگزینی برای کمپوت آناناس باشد. قرص آناهیل یک جایگزین خوب و هوشمندانه برای افرادی است که به هر دلیلی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند برای ترمیم زخم‌های بدن خود آناناس بخورند! اما قرص آناهیل تنها برای ترمیم زخم نیست. بلکه کاربردهای دیگری هم دارد. در ادامه‌ی این مطلب از مجله سلامت مفیدطب به شما می گوییم که قرص آناهیل برای چیست و چه تاثیراتی در بدن می‌گذارد.

شما می‌توانید مقاله قرص آناهیل برای چیست را در اینجا بشنوید:

 

قرص آناهیل چیست؟

قرص آناهیل ۵۰۰ یا آناهیل بروملین توسط شرکت سلامت پرمون امین تهیه شده تا خواص عصاره آناناس را در اختیار همه افراد جامعه قرار دهد. آناهیل به همین دلیل به قرص آناناس نیز معروف است. اگر آناناس دوست ندارید، قرص آناهیل می‌تواند همه‌ی خواص این گیاه را برای شما فراهم کند.

لازم به ذکر است این محصول دارای فرم دارویی کپسول است؛ اما گاهی اوقات فرم دارویی قرص و کپسول به جای هم استفاده و شناخته می‌شود. به همین علت ما در این مقاله از هر دو استفاده کرده‌ایم.

برای اینکه بدانیم قرص آناهیل برای چیست؟ ابتدا بهتر است با ترکیبات آن آشنا شویم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ترکیبات قرص آناهیل ۵۰۰

تنها ترکیب به کار رفته در کپسول آناهیل، عصاره گیاه آناناس است. این عصاره ماده موثری به نام بروملین یا بروملئین درون خود دارد. بروملئین در واقع نام گروهی از آنزیم‌های مفید برای بدن ماست که اجرا کردن بیشتر اثرات مثبت آناناس به عهده‌ی آن‌ها است. به همین دلیل نیز شرکت سلامت پرمون برای تولید قرص آناهیل این ماده را به طور خالص از عصاره آناناس استخراج کرده است. در نتیجه برای اینکه بفهمیم قرص آناهیل برای چیست و چه اثراتی در بدن دارد، باید با خواص بروملین و تاثیراتی که در بدن دارد بیشتر آشنا شویم.

ترکیبات قرص آناهیل
تنها ترکیب به کار رفته در کپسول آناهیل، عصاره گیاه آناناس است.

قرص آناهیل برای چیست؟

آنزیم‌های بروملین موجود در عصاره گیاه آناناس قدرت شگفت انگیزی برای رفع التهاب و التیام زخم‌های بدن به قرص آناهیل داده‌اند. البته که کاربردهای این آنزیم‌ها همین جا خلاصه نمی‌شود. به همین دلیل است که این قرص آناناس را در مواقع مختلفی می‌توان استفاده کرد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

اگر به دنبال مرجعی معتبر برای خرید قرص anaheal هستید، می‌توانید از داروخانه اینترنتی مفیدطب سفارش خود را به راحتی و با چند کلیک ثبت کنید.

خرید سریع قرص آناهیل

قرص اناهیل برای ورم، درد و التهاب
تاثیر قرص آناهیل برای بهبود درد و التهاب

کاهش التهاب و ورم با قرص آناهیل ۵۰۰

یکی از شناخته شده ترین خواص آناناس، خاصیت ضد ورم و التهاب آن است. این خاصیت که بیشتر هم در عملکرد بروملین در بدن خلاصه می‌شود، برای دردهای موضعی بسیار کاربردی است. اگر دچار زانو درد یا دردهای مفصلی شده‌اید، مصرف قرص آناهیل ۵۰۰ می‌تواند به رفع ورم و درد شما کمک کند.

آنزیم‌های بروملین در قرص اناهیل برای رفع ورم بینی پس از عمل، ورم پس از تزریق چربی یا ژل، التهاب و درد ناشی از عمل جراحی و حتی التهاب روده‌ها نیز مؤثر است. طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۰۶ در ۹ آزمایش بالینی روی اثرات بروملین انجام شد، این ماده می‌تواند به اندازه‌ی دیکلوفناک در کاهش التهاب و درد مؤثر باشد. علاوه بر این، بروملئین عوارض بسیار بسیار کمتری نسبت به مسکن‌های شیمیایی دارد و مصرف طولانی مدت آن مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل هم قرص آناهیل که یک مسکن و ضد التهاب گیاهی است به عنوان جایگزینی برای داروهای شیمیایی تولید شده است.

قرص آناهیل برای ترمیم زخم، سوختگی و کبودی

از دیگر خواص قرص آناهیل، قدرت آن در ترمیم زخم‌ها و بخیه‌ها پس از عمل‌های جراحی یا آسیب دیدگی‌هاست. آنزیم‌های بروملین با از بین بردن سریع‌تر بافت مرده و جایگزین کردن آن با سلول‌های جدید، به ترمیم زخم و بهبود سریع‌تر سوختگی و کبودی‌ها کمک می‌کند.

بروملین پس از جراحی دهان و دندان هم درد و تورم بیمار را به طور محسوسی کاهش می‌دهد. به گفته‌ی متخصصان پس از کشیدن یا جراحی‌های دهان و دندان، مصرف روزانه دوز ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم بروملین (۱ تا ۲ قرص اناهیل) می‌تواند در کاهش درد و التهاب دهان بسیار مؤثر باشد. در کنار آن، قرص anaheal باعث جوش خوردن سریع‌تر بخیه‌ها نیز می‌شود. پس یک پاسخ دیگر به سوال «کپسول آناهیل برای چیست» به طور خلاصه این است که آناهیل برای ترمیم زخم و سوختگی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ما محسوب می‌شود.

قرص آناناس برای ترمیم زخم
قرص آناهیل معروف به قرص آناناس، موثر برای رفع کبودی و ترمیم زخم

فرق قرص آناهیل و آناهیل پلاس چیست؟

اول از همه باید بگوییم که آناهیل پلاس و آناهیل ۵۰۰ دو محصول متفاوت هستند و کاربردهای نسبتاً متفاوتی دارند. البته که هر دو محصولی از شرکت پرمون سلامت امین هستند و در هر دو نیز عصاره آناناس و آنزیم‌های بروملین آن گنجانده شده است. اولین تفاوت این دو محصول در میزان دوز بروملین موجود در آن‌ها است. قرص آناهیل پلاس ۱۵۰ میلی گرم و قرص آناهیل ۲۰۰ میلی گرم بروملین دارد.

دومین تفاوت این دو قرص گیاهی، این است که در ترکیبات قرص آناهیل پلاس، علاوه بر بروملین، ۳۰۰ میلی گرم از عصاره زردچوبه (تورمریک) هم وجود دارد. این ماده‌ی اضافه باعث شده تأثیر ضد التهابی و ضد درد آناهیل پلاس برای دردهای مفصلی و استخوانی بیشتر شود.

پس اگر هدف شما از استفاده از بروملئین، رفع درد مفاصل است، آناهیل پلاس برای شما انتخاب بهتری است. اما اگر در حادثه ای دچار  زخم یا سوختگی شده اید، یا در دوره نقاهت پس از جراحی به سر می برید، بهتر است از آناهیل استفاده کنید. 

خرید سریع قرص آناهیل پلاس

طریقه مصرف قرص آناهیل برای ترمیم زخم و کاهش التهاب

میزان مصرف قرص آناهیل بروملین به شدت زخم و التهاب شما بستگی دارد. به طور کلی می‌توانید روزی ۱ تا ۳ عدد از این محصول را برای رفع کبودی، بهبود زخم، ترمیم سوختگی، کاهش التهاب و ورم و کاهش دردهای مفصلی استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف کپسول آناهیل یک ساعت قبل یا دو ساعت پس از وعده‌های غذایی اصلی است. زیرا در این زمان، جذب بهتری دارد و در نتیجه، تاثیرگذارتر است.

نحوه مصرف قرص آناهیل بروملین
طریقه مصرف قرص آناهیل به شدت زخم و التهاب شما بستگی دارد.

عوارض قرص آناهیل بروملین چیست؟

اگر کپسول آناهیل را به میزان توصیه شده مصرف کنید، عوارض جدی برای بدن نخواهد داشت. البته ممکن است مصرف این قرص در برخی افراد احساس تهوع، استفراغ یا حساسیت‌های پوستی ایجاد کند.

در ضمن اگر به آناناس، هویج، کرفس و رازیانه حساسیت دارید، بهتر است با احتیاط بیشتر از این دارو استفاده کنید.

قرص آناهیل برای جای جوش و رفع آن خوب است؟

با توجه به آنچه که تا به اینجا گفتیم، این دارو بیشتر برای کاهش التهاب و ترمیم زخم و سوختگی تهیه شده است. هرچند هدف اصلی قرص آناهیل تأثیر روی جای جوش نیست، اما با توجه به اثرات بروملین در بدن ممکن است در طی مصرف این دارو، بهبودهایی در کبودی، سیاهی یا زخم مربوط به جای جوش هم ایجاد شود.

پرسش و پاسخ درباره قرص آناهیل
سوالات خود درباره ی قرص آناهیل بروملین را از ما بپرسید

قرص آناهیل؛ داروی گیاهی چندکاره برای التیام زخم و التهاب

در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با کاربردهای قرص آناهیل بروملین آشنا شدید. اگر متن را کامل خوانده باشید، متوجه شده‌اید که قرص آناهیل برای چیست و در شرایط مختلفی، از دردهای مفصلی گرفته تا ترزیق چربی و جراحی دندان و دهان، می‌توان از آن استفاده کرد. دلیل این چندکاره بودن هم تاثیرات فوق العاده بروملین در بدن است. پس اگر دچار ورم، التهاب، درد، سوختگی یا زخم‌های نسبتاً شدید شده‌اید، به جای مسکن‌های شیمیایی ضد التهاب می‌توانید (با مشورت پزشک) از قرص آناهیل به عنوان یک قرص ضد التهاب و مسکن گیاهی استفاده کنید. همچنین انواع پماد ترمیم کننده زخم را می‌توانید از داروخانه آنلاین مفید طب تهیه کنید.

خرید بهترین داروهای ترمیم زخم و سوختگی

برای خرید قرص آناهیل ۵۰۰ یا سایر داروهای گیاهی مؤثر درترمیم زخم و سوختگی کافی است به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه گیاهی آنلاین مفیدطب بروید. در مفیدطب می‌توانید سفارش خود را به سرعت ثبت کنید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در منزل خود تحویل بگیرید.

دانستن نظرات و تجربیات شما درباره قرص آناهیل برای ما ارزشمند است. پس نظرات خود را از ما دریغ نکنید. همچنین اگر سوالی درباره این دارو دارید، آن را با ما در میان بگذارید تا با نظر دکتر داروساز به پرسش‌های شما پاسخ دهیم.

سؤالات شما درباره قرص آناهیل ۵۰۰

حال که با قرص آناهیل بروملین و کاربردهای آن آشنا شدید، می‌خواهیم به سوالاتی پاسخ دهیم که ممکن است قبل از خرید این قرص با آن مواجه شوید. دانستن پاسخ این سؤالات به شما کمک می‌کند تأثیر بهتری از دارو بگیرید و از تاثیرات احتمالی دیگر آن نیز آگاه شوید.

چه افرادی نباید قرص آناهیل را مصرف کنند؟

افراد مبتلا به بیماری هموفیلی، نارسایی کبد و کلیه، آسم و ضربان قلب نامنظم و تاکی کاردی، باید قبل از مصرف این دارو احتیاط کنند. همچنین مصرف آناهیل در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود.

قرص آناهیل برای ورم بینی خوب است؟

بله. قرص آناهیل با داشتن بروملئین می‌تواند ورم بینی پس از عمل جراحی را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین این قرص به تثبیت سریع‌تر بخیه‌ها نیز کمک می‌کند.

استفاده از قرص آناهیل پس از تزریق چربی یا ژل خوب است؟

تزریق چربی و ژل زیر پوست با درد، ورم و التهاب زیادی همراه است. مصرف قرص آناهیل پس از انجام تزریق هم برای کاهش درد و هم برای کاهش التهاب بسیار مفید است.

بهترین زمان مصرف قرص آناهیل بروملین چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف قرص آناهیل بروملین، یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا است. اگر با خوردن این دارو دچار مشکلات گوارشی می‌شوید، بهتر است آن را بعد از غذا مصرف کنید.

قرص آناهیل برای جای جوش اثر دارد؟

با توجه به اثرات بروملین در بدن، ممکن است در طی مصرف این دارو، بهبودهایی در کبودی، سیاهی یا زخم مربوط به جای جوش هم ایجاد شود.

قرص آناهیل برای لاغری تاثیری دارد؟

در تحقیقاتی که تاکنون روی بروملین انجام شده، اشاره‌ای به تأثیر آن روی لاغری و کاهش وزن نشده است. قرص آناهیل نیز چنین تأثیر خاصی در بدن ندارد و تاثیری در روند لاغری ندارد. این دارو باعث افزایش اشتها یا چاقی نیز نمی‌شود.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

20 دیدگاه دربارهٔ «قرص آناهیل برای چیست؟»

  1. سلام ممنون از مطالب مفیدتون منم بعد از جراحی لیفت شقیقه تورم زیادی در ناحیه چشمها و ابرو داشتم با مصرف یک‌ورق روزانه دوعدد بسرعت ورم چشمام از بین رفت فقط خانوما اینو در نظر بگیرن که مصرف اناهیل در دوران پریود باعث تشدید خونریزی پریود میشه😬

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، ممنون از اینکه تجربه خود را با ما در میان گذاشتید. بله همین طور است برومولین(ماده موثره قرص آناهیل) می تواند موجب کاهش روند انعقاد خون گردد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام هر محصول دارویی محتوی یک سری ماده موثره و یک سری مواد جانبی است. ماده موثره آناهیل یک پروتئین است و کربوهیدرات نیست، اما در خصوص مواد جانبی آناهیل اطلاعاتی در دست نیست. بنابراین نمی توانیم با اطمینان بگوییم که این محصول فاقد کربوهیدرات است. شما می توانید در این خصوص از شرکت تولیدکننده آناهیل یعنی داروسازی سلامت پرمون امین کسب اطلاع فرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. دوستان راهنماییم کنید بعد ۹ روز جراحی بینی بازم نمیتونم اصلا با بینی نفس بکشم اینقدر داخل بینی ورم و التهاب داره امروز دوباره رفتم آناهیل گرفتم خیلی استرس دارم خوب نشم داروی دیگه ای هست برای رفع التهاب

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز لطفا از مصرف خودسرانه دارو بعد از جراحی پرهیز کنید. برای رفع التهاب با پزشک جراح بینی خود مشورت نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. بروملین یک درمان بسیار قوی برای کسانی که شقاق مقعد دارند. دوستانی که شقاق و یا همورویید دارند با استفاده از شیاف مقعدی هماملیس، پماد همرکس، کپسول آناهیل ۵۰۰ برای همیشه از شر شقاق و زخم و سوزش و خارش خداحافظی کنند. کافیه ۱۰ روز استفاده کنید بعد معجزه بروملین رو ببینید 🙂

  4. من بعد از عمل بینی روزی سه تا آناهیل میخوردم. الان حس میکنم موهام رو پر تر کرده! آیا روی مو هم تاثیر داره؟ کلا هر خاصیتی که آناناس داره، آناهیل هم اون خواص رو داره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بله بر طبق مطالعات، بروملئین با تقویت فولیکولهای مو به رشد بهتر و سریعتر موها کمک می کند.

      آناناس بجز بروملئین ترکیبات مفید متعدد دیگری دارد از جمله ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین های بی، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، پتاسیم، آنتی اکسیدانها و فیبر. طبیعتا خواص این ترکیبات در بروملئین وجود ندارد پس نمی توان گفت بروملئین تمام خواص آناناس را دارد.

      آناناس تنها منبع بروملئین است. بروملئین خواص زیادی از جمله تقویت هاضمه، ترمیم زخم، ضد التهاب، تقویت مو، ضد آسم، ضد سرطان و تقویت قلب دارد.

      با احترام دکتر داروساز

  5. من الان نزدیک ۱ سالو نیم بیشتره که دچار آلرژیه بینی هستم البته فقط التهاب در مخاط بینیم دارم و ابریزش و عطسه ندارم… دکتر اای زیادی رفتم ولی نتیجه ای نگرفتم… این قرص ممکنه باعث کمتر شدن این التهاب بشه چون هی باغث گرفتگی بینیم میشه…

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام آناهیل در رفع التهاب بینی ناشی از آلرژی مورد مصرف ندارد پیشنهاد میکنم به پزشک متخصص آسم و آلرژی مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  6. والا اینقدرام تاثیر گذار نیست.من بعد عمل بینی ام روزی ۲تا میخوردم ولی ورم و کبودی رو همچنان داشتم.اینقدر اغراق نکنید

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون که تجربه‌ی خودتون رو با ما درمیون گذاشتین
      رها جان داروهای گیاهی روی بدن همه‌ی افراد تاثیر یکسانی نداره و مواقعی هم هست که ممکنه اثر چشمگیری نداشته باشه، در این مواقع میشه از داروهای جایگزینش استفاده کرد. البته این مواقع درصد کمی رو شامل میشه و این دارو روی اکثر افراد اثرگذاره.
      نکته‌ی دیگه‌ای که باید بهش اشاره کنیم اینه که قرص آناهیل به طور ۱۰۰% التهاب و کبودی رو از بین نمیبره اما در کنترل اون موثره. بنابراین درسته که با مصرف قرص آناهیل تغییر چندانی روی کبودی و ورم رو حس نکردین، اما ممکن بود در صورت مصرف نکردنش ورم و التهاب در روزهای بعد از عمل بیشتر و بیشتر بشه.
      ممنون از توجهتون

  7. سلام ،خیلی ممنون از توضیحاتی که در مورد قرص آناهبل دادید خیلی مفید بود ،من بصورت جزئی میدونستم بعد از عمل تومور. سینه ام مادرم برام دو ورق از این قرص آورد و استفاده کردم.به هام خیلی خیلی زود جوش خورد و در ضمن مدتها بود که پاهای من ورم داشت به دکتر قلب مراجعه کردم آزمایش دادم ولی از اون نبود همچنین گلبه بعد از عمل که آناهیل رو خوردم ورم پاهام کاملا خوب شدولی چون فقط دو ورق داشتم تقریبا الان ۱۰ روز شایدم بیشتر که نخوردم که مجدد داره پاهام گم کم مثل اولش میشه ورم میکنه بطوریکه رو سینه پام اونقدر ورم میکنه که هیچ کفشی پام نمیره الان تازه فهمیدم که آناهیل برای تورم خوبه ،باید حتما ازش بخرم عالیه این قرص.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      بله بروملین موجود در آناهیل علاوه بر بهبود جراحت و زخم می تواند به رفع ورم کمک کند.

      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط