قرص آناهیل پلاس برای کبودی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

قرص آناهیل و قرص آناهیل پلاس دو محصول از شرکت سلامت پرمون امین هستند که با خواص ویژه خود توانسته‌اند شهرت زیادی در بین داروهای گیاهی پیدا کنند. قرص آناهیل یک داروی گیاهی تهیه شده از ماده موثره بروملین (برگرفته از آناناس) است که باعث کاهش التهاب و تسریع روند بهبود زخم‌های جراحی و سوختگی می‌شود. اما در قرص آناهیل پلاس، علاوه بر بروملین، زردچوبه با ماده موثره تورمریک نیز اضافه شده که این دارو را برای کاهش درد و التهاب مفاصل و بهبود علائم پوکی استخوان بسیار مؤثر ساخته است. در مورد کاربردهای این دو قرص سوالات زیادی پرسیده می‌شود و حتی ممکن است موارد مصرف آن‌ها با یکدیگر اشتباه گرفته بشوند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم با شناخت و مقایسه عملکرد این دو داروی گیاهی، به این سوال پاسخ دهیم که آیا قرص آناهیل پلاس برای کبودی نیز تاثیر دارد؟ با ما همراه باشید.

قرص آناهیل چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است با دو قرص آناهیل و آناهیل پلاس به طور کامل آشنا شویم. با معرفی قرص آناهیل صحبتمان را شروع می‌کنیم. این دارو آوازه بسیار زیادی دارد، چرا که اکثر پزشکان در موارد قبل یا بعد از جراحی، قرص آناهیل را جهت ترمیم سریع‌تر زخم‌ها، رفع خونمردگی و کبودی و بهبود جای بخیه تجویز می‌کنند.

همانطور که گفتیم قرص آناهیل سلامت پرمون حاوی ماده موثره بروملین است که از میوه آناناس گرفته می‌شود. حتما شما هم در مورد خواص آناناس در ترمیم زخم و بخیه شنیده‌اید. بروملین موجود در این میوه دارای خاصیت ضد التهابی قوی بوده و می‌تواند از ورم، خونمردگی و کبودی جلوگیری کند. همچنین قادر است از ایجاد اسکار (جای زخم) نیز پیشگیری کند. البته کاربردهای این آنزیم به همین جا ختم نمی‌شود. ماده موثره بروملین موجود در قرص آناهیل برای رفع ورم، التهاب و درد مفاصل نیز بسیار موثر شناخته شده است.

خرید قرص آناهیل

خرید قرص آناهیل 500

قرص آناهیل برای چیست؟

با توجه به توصیفات گفته شده در بخش قبل می‌توان گفت به طور کلی قرص آناهیل در موارد زیر می‌تواند کاربرد داشته باشد:

  • کاهش درد، ورم و التهاب
  • تسریع روند بهبودی زخم‌ و سوختگی
  • کمک به بهبود سریع‌تر بخیه و زخم‌های جراحی
  • رفع خونمردگی و کبودی
  • پیشگیری از ایجاد اسکار (جای زخم)

با این حال بسیاری از افراد از ترکیب بروملین و در واقع مکمل‌های آن مثل آناهیل را به خاطر خواص دیگری هم استفاده می‌کنند از جمله:

  • تسکین سینوزیت و بهبود التهاب سینوس‌ها
  • کاهش التهاب و ورم به خصوص برای بیماری آرتروز
  • بهبود گوارش غذا
  • خواص ضد التهابی
  • خواص ضد سرطانی
  • کاهش وزن و لاغری

البته همه این خواص از لحاظ علمی و از طریق تحقیقات اثبات نشده‌اند و یا برخی از تحقیقات موجود به اندازه کافی قوی نیستند. با توجه به مطالب گفته شده تا این بخش از مقاله، متوجه شدیم که قرص آناهیل می‌تواند در رفع کبودی و تسکین ورم و التهاب تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. اما سوال اصلی ما این است که قرص آناهیل پلاس برای کبودی موثر است؟ در ادامه به بررسی خواص قرص آناهیل پلاس می‌پردازیم، تا به پاسخ این سوال برسیم.

قرص آناهیل پلاس چیست؟

کپسول آناهیل پلاس که معمولا آن را با نام قرص آناهیل پلاس می‌شناسیم، همانند قرص آناهیل حاوی ماده موثره بروملین است. اما به ترکیبات این قرص زردچوبه با ماده موثره تورمریک نیز اضافه شده است. از همین رو این دارو می‌تواند در کاهش درد و التهاب مفاصل و بهبود علائم پوکی استخوان (استئوآرتریت) و آرتروز روماتیسمی بسیار موفق عمل کند.

ترکیب خاص موجود در عصاره گیاه آناناس به نام بروملین، یک ضد التهاب بسیار قوی است که ورم مفاصل را خیلی زود التیام می‌دهد. بروملین حاوی آنزیم‌های پروتئولیتیک است. این آنزیم‌ها در کنار کورکومین موجود در زردچوبه سبب مهار فعالیت عوامل التهابی شده و با کاهش التهاب، درد مفاصل را نیز کاهش می‌دهند. این دو ماده، نفوذپذیری رگ‌های اطراف مفاصل ورم کرده را کاهش داده و از این طریق نیز از پیشروی تورم جلوگیری می‌کنند.

دلیل استفاده از تورمریک و بروملین در کنار هم در این محصول، این بوده که این دو ماده در کنار هم اثر هم افزایی داشته و به طور مثبتی خاصیت مسکن بودن و رفع التهاب را چند برابر می‌کنند. بنابراین، شما با مصرف کپسول آناهیل پلاس، برخلاف مصرف مسکن‌های شیمیایی، ضرری به قلب خود نرسانده‌اید، بلکه از مسکن‌های برگرفته از طبیعت برای کاهش درد و التهاب مزمن خود بهره برده‌اید.

خرید قرص آناهیل پلاس

خرید قرص آناهیل پلاس

قرص آناهیل پلاس برای چیست؟

حتما تا به اینجا متوجه شده‌اید که مورد مصرف اصلی کپسول آناهیل پلاس سلامت پرمون امین، کاهش ورم و التهاب مفاصل است. این دارو می‌تواند در تسکین دردهای موضعی و مفصلی موثر واقع شود. به طور کلی می‌توان موارد مصرف قرص آناهیل پلاس را به صورت زیر بیان کرد:

  • کاهش التهاب مفاصل
  • بهبود ورم و دردهای موضعی مانند زانو
  • تسکین درد مفصل‌ها و استخوان‌ها
  • درمان کمکی برای بیماری‌های استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید

خب در این بخش از مقاله متوجه شدیم که قرص آناهیل پلاس یک داروی گیاهی موثر در تسکین ورم، التهاب و درد مفاصل است. اما برخی کاربران از ما سوال کرده‌اند که آیا قرص آناهیل پلاس برای کبودی نیز می‌تواند به کار گرفته شود.

آیا قرص آناهیل پلاس برای کبودی موثر است؟

در بخش‌های قبل گفتیم که ماده موثره بروملین برگرفته از گیاه آناناس دارای خواص بسیار موثری در زمینه کاهش ورم و التهاب است. گفته می‌شود مکمل‌های حاوی بروملین طیف متعددی از بیماری‌ها را درمان می‌کنند، به ویژه بیماری‌هایی که با التهاب مزمن همراه هستند.

از فواید شناخته شده بروملین که طبق تحقیقات موجود بر آن دارای شواهد محکمی است، تاثیر آن بر ترمیم و رفع زخم، بهبود و پیشگیری از کبودی و ورم و از همه مهم‌تر کاهش التهاب می‌باشد. هر دو قرص آناهیل و آناهیل پلاس حاوی ماده بروملین هستند و پزشکان در مواردی مانند انواع جراحی‌ها و سوختگی‌ها، برای جلوگیری از کبودی، ورم و همچنین ترمیم سریع‌تر زخم‌ها، این دو قرص را تجویز می‌کنند.

در اینکه قرص آناهیل ۵۰۰ می‌تواند به رفع کبودی و پیشگیری از آن کمک موثری کند، هیچ شکی نیست. اما در مورد قرص آناهیل پلاس که معمولا جهت کاهش درد و التهاب مفاصل مورد استفاده قرار می‌گیرد، چطور؟ در پاسخ باید گفت از قرص آناهیل پلاس نیز می‌توان برای کبودی استفاده کرد، چرا که این محصول نیز همانند قرص آناهیل حاوی بروملین است. اما از آنجا که میزان بروملین در این دو قرص کمی تفاوت دارد، ترجیح داده می‌شود که در موارد کاهش کبودی و ورم از قرص آناهیل ۵۰۰ استفاده شود. در بخش بعد این دو قرص را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا بهتر متوجه این مسئله بشوید که از قرص آناهیل پلاس برای کبودی استفاده کنیم یا خیر.

مقایسه قرص آناهیل و آناهیل پلاس

اولین نکته‌ای که باید درباره فرق قرص آناهیل و آناهیل پلاس به آن توجه کرد، این است که این دو محصول اگرچه در برخی موارد مشابه هم هستند، اما از نظر ترکیبات و کاربردها با یکدیگر متفاوتند. در هر دو محصول از عصاره آناناس و آنزیم‌های بروملین استفاده شده است، اما میزان بروملین موجود در آن‌ها متفاوت است؛ آناهیل پلاس دارای ۱۵۰ میلی‌گرم و قرص آناهیل دارای ۲۰۰ میلی‌گرم بروملین در هر قرص است.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین این دو محصول در دیگر ترکیبات قرص آناهیل پلاس است، که علاوه بر بروملین، حاوی ۳۰۰ میلی‌گرم عصاره زردچوبه (تورمریک) نیز می‌باشد. این ترکیب اضافی به آناهیل پلاس خاصیت ضد التهابی و مسکنی قوی‌تری برای کاهش دردهای مفصلی و استخوانی می‌بخشد.

بنابراین، اگر هدف شما استفاده از بروملئین برای تسکین دردهای مفصلی است، قرص آناهیل پلاس گزینه مناسب‌تری خواهد بود. در مقابل، اگر به دنبال ترمیم زخم یا سوختگی، رفع و پیشگیری کبودی و بهبود جای بخیه هستید، یا در دوران نقاهت پس از عمل جراحی به سر می‌برید، قرص آناهیل ۵۰۰ می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

قرص آناهیل برای چیست؟
قرص آناهیل؛ موثر برای رفع کبودی و ترمیم زخم

نتیجه مصرف قرص آناهیل پلاس برای کبودی

اگر هدف شما استفاده از بروملین برای تسکین دردهای مفصلی است، قرص آناهیل پلاس گزینه مناسب‌تری خواهد بود. در مقابل، اگر به دنبال ترمیم زخم یا سوختگی، رفع و پیشگیری کبودی و بهبود جای بخیه هستید، قرص آناهیل می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید، پاسخ این سوال را دریافت کنید که آیا قرص آناهیل پلاس برای کبودی نیز موثر است یا خیر. شما می‌توانید جهت خرید دو کپسول آناهیل و آناهیل پلاس و همچنین انواع پماد برای خوب شدن سریع زخم به لینک زیر از داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. سفارش شما به صورت اینترنتی ثبت شده و محصولات مورد نظر شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده خواهد شد:

خرید پماد ترمیم زخم و سوختگی

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها، محصولات گیاهی و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط