قرص آناهیل پلاس چیست و چه کاربردی دارد؟

قرص آناهیل پلاس چیست
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

تمام حرکات بدن ما به مفصل‌ها وابسته‌اند. اگر مفصل نداشتیم، استخوان‌های ما توانایی چرخیدن یا حرکت کردن در جهت‌های مختلف را نداشتند! به همین دلیل وقتی این نقاط ارتباطی در بدن آسیب می‌بینند، به سختی می‌توانیم حرکت کنیم یا اصلاً توانایی حرکت را برای مدتی از دست می‌دهیم. معمولاً هم با افزایش سن، بروز بیماری‌هایی مانند آرتروز و فعالیت‌های ورزشی سنگین، مفصل‌ها آسیب می‌بینند و درد زیادی ایجاد می‌کنند. قرص آناهیل پلاس دارویی گیاهی است که می‌تواند التهاب و ورم مفصل را کاهش می‌دهد و سلامت مفصل‌های ما را نیز افزایش می‌دهد. برای افرادی که با درد زانو، گردن، کمر و شانه درگیر هستند، گزینه بسیار خوبی است. زیرا عوارض مسکن‌های شیمیایی را ندارد.

اگر شما هم دچار دردهای مفصلی مزمن هستید، در ادامه این متن از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که دقیقاً کپسول آناهیل پلاس برای چی خوبه، چگونه به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک می‌کنه و چه کاربردهای دیگری داره؟

شما می‌توانید مقاله «قرص آناهیل پلاس برای چیست؟» را از اینجا بشنوید:

 

ترکیبات قرص آناهیل پلاس

کپسول آناهیل پلاس یک محصول ایرانی است که توسط شرکت سلامت پرمون امین تولید شده. شرکت سلامت پرمون در این مسکن گیاهی برای تأثیر بهتر و سازگاری بیشتر، به صورت هوشمندانه‌ای عصاره آناناس را با عصاره زردچوبه ترکیب کرده تا با کمترین عوارض دردهای مزمن زانو و کمر را برطرف کند.

هرکدام از عصاره‌های گیاهی موجود در قرص آناهیل پلاس، ماده موثری دارند که در کاهش درد نقش مهمی ایفا می‌کند. ماده مؤثر آناناس بروملین و ماده مؤثر زردچوبه کورکومین است. در هر قرص آناهیل پلاس ۱۵۰ میلی گرم بروملین و ۳۰۰ میلی گرم کورکومین یافت می‌شود. هر دو این ترکیبات ضد التهاب‌های قوی‌ای هستند که در کاهش درد و تورم نقش دارند.

در ادامه بیشتر از مکانیسم عملکرد قرص آناهیل پلاس می گوییم.

قرص آناهیل چیست
کاربردهای قرص آناهیل پلاس

آناهیل پلاس برای چیست؟

همانطور که از ابتدای متن هم اشاره کردیم، این مسکن گیاهی برای تسکین درد مفاصل به کار می‌رود. اما چیزی که این محصول را از سایر مسکن‌های گیاهی متمایز می‌کند این است که در این قرص ترکیبی از دو تا از معروف‌ترین گیاهان ضد درد و التهاب دیده می‌شود. گیاهانی که کمترین عوارض را برای بدن دارند و با بیشتر افراد هم با آن‌ها سازگاری دارند. در ادامه می‌بینید که چطور این دو عصاره گیاهی در کنار هم به از بین رفتن درد و التهاب بدن کمک می‌کنند.

قرص آناهیل پلاس چیست
تاثیر آناهیل برای تسکین درد و التهاب مفاصل

کپسول آناهیل بروملین برای ورم و درد مفاصل

بروملین موجود در آناناس یک ترکیب ضد التهاب است که جلوی فعالیت عوامل التهابی را می‌گیرد. البته مکانیسم این ماده با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) تفاوت دارد. بروملین تنها بیوسنتز پروستاگلاندین های التهابی را مهار می‌کند و بر خلاف مسکن‌های NSAID، خودش پروستاگلاندین تولید نمی‌کند. این موضوع اثرات جانبی قرص آناهیل پلاس را نسبت به مسکن‌های شیمیایی به طور چشمگیری کاهش داده است.

در کنار این اثر کورکومین موجود در زردچوبه نیز با اثرات ضد التهابی خود، سایر عوامل التهابی از جمله سیکلواکسیژنازها را مهار کرده و باعث کاهش درد در مفاصل می‌شود. یکی دیگر از اثرات بروملین در کنار کورکومین، کاهش نفوذپذیری رگ‌ها در اطراف مفاصل ملتهب است که از تورم بیشتر جلوگیری می‌کند.

آناناس و زردچوبه ترکیباتی دارند که در کنار هم اثر سینرژیک (هم افزایی) ایجاد می‌کنند و باعث تأثیر چند برابری یکدیگر می‌شوند. در نتیجه این ترکیب گیاهی تأثیر بهتری از مسکن‌های شیمیایی خواهد داشت.

قرص آناهیل برای ورم بینی
کپسول آناهیل پلاس برای ورم بینی

قرص آناهیل پلاس برای ورم بینی

کاربرد دیگر قرص آناهیل پلاس کاهش ورم بینی پس از عمل است. در بیشتر مواقع پس از عمل، بینی و صورت ورم شدیدی دارد که خوب شدن آن ممکن است تا ۶ ماه یا حتی یک سال هم طول بکشد. به همین دلیل پزشکان مصرف قرص‌های ضد التهاب را توصیه می‌کنند. قرص آناهیل پلاس یکی از بهترین مسکن‌های گیاهی مورد تائید پزشکان برای رفع ورم بینی پس از عمل است. زیرا تأثیر خوبی دارد و مصرف طولانی مدت آن عوارض جدی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

با توجه به تاثیری که در بخش قبل توضیح دادیم، قرص بروملین آناهیل پلاس می‌تواند مدت زمان بهبود التهاب بینی بعد از عمل را تا حد زیادی کاهش دهد.

خرید سریع قرص آناهیل پلاس

نحوه مصرف کپسول آناهیل پلاس

بهتر است میزان مصرف کپسول آناهیل پلاس با توجه شرایط بدن شما و شدت التهاب و درد، توسط پزشک مشخص شود. در حالت عادی می‌توانید روزی دو بار و هر بار ۱ یا ۲ عدد از این قرص را میل کنید.

عوارض قرص آناهیل پلاس

همانطور که گفتیم، ترکیب آناناس و زردچوبه در قرص آناهیل پلاس بیشترین سازگاری را با بدن ما دارد. به همین دلیل هم تا کنون عوارضی از مصرف این داروی مسکن گیاهی گزارش نشده است. البته افرادی که به این گیاهان حساسیت دارند باید در مصرف آناهیل پلاس احتیاط کنند.

قرص آناهیل چیست
سوالات درباره قرص آناهیل بروملین

سؤالات شما درباره قرص آناهیل پلاس

حال که به طور کامل گفتیم آناهیل پلاس چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟، در ادامه لیستی از سؤالات پرتکرار درباره این محصول را تهیه کردیم تا به آن پاسخ دهیم. این سؤالات به احتمال زیاد هنگام خرید آناهیل پلاس به ذهن شما هم خطور می‌کند. دانستن پاسخ آن‌ها به شما کمک می‌کند با آگاهی و اطمینان بیشتری به سراغ خرید آناهیل پلاس بروید.

کپسول آناهیل پلاس در بارداری قابل استفاده است؟

تاکنون تأثیر این داروی ضد التهاب گیاهی در بارداری بررسی نشده است و محققان از ایمنی آن در بارداری اطمینان ندارند. به همین دلیل هم مصرف آناهیل پلاس نباید در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

قرص آناهیل پلاس برای ورم بینی پس از عمل خوب است؟

بله. استفاده از این قرص پس از عمل بینی می‌تواند دوره نقاهت ورم و التهاب بینی پس از عمل را کاهش دهد و به جوش خوردن بخیه‌ها نیز کمک می‌کند. البته بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

تفاوت قرص آناهیل ۵۰۰ و آناهیل پلاس چیست؟

هر دو این داروها توسط یک شرکت تولید شده‌اند و در هر دو نیز عصاره آناناس به کار رفته است. تنها تفاوت آن‌ها این است که به ترکیبات قرص آناهیل پلاس علاوه بر آناناس، عصاره زردچوبه هم اضافه شده است.

 قرص آناهیل بیشتر برای رفع کبودی، ورم، جوش خوردن بخیه و بهبود زخم‌های پس از عمل جراحی (عمل بینی، سزارین و…) استفاده می‌شود. در حالی که آناهیل پلاس بیشتر برای کاهش درد و التهاب مفاصل کاربرد دارد. در هر صورت هر دو دارو خاصیت ضد التهابی بالایی دارند.

کپسول تورمریک آناهیل پلاس را تا چه مدت مصرف کنیم؟

بهتر است کپسول بروملین تورمریک آناهیل پلاس را طولانی مدت مصرف نکنید. تنها زمانی که دچار درد و التهاب شدید به سراغ آن بروید و پس از بهبودی خود، مصرف این دارو را قطع کنید.

قرص آناهیل پلاس با چه داروهایی تداخل دارد؟

قرص آناهیل بروملین باعث افزایش جذب آنتی بیوتیک‌ها (آموکسی سیلین، تتراسایکلین و داکسی سایکلین و…) می‌شود. بنابراین بهتر است این داروها را با فاصله دو ساعت از هم مصرف کنید.

چه افرادی نباید آناهیل پلاس بخورند؟

افرادی که به بیماری‌های هموفیلی، نارسایی کبد و کلیه، انسداد مجاری صفراوی (سنگ کیسه صفرا)، آسم، آریتمی قلبی و تاکی کاردی مبتلا هستند نباید از این دارو استفاده کنند. یا تحت نظر پزشک از آناهیل پلاس استفاده کنند.

بهترین زمان مصرف قرص آناهیل پلاس چه موقعی است؟

برای تأثیر بهتر دارو و جلوگیری از ناراحتی‌های گوارشی، این مسکن گیاهی را بعد از غذا میل کنید.

قرص آناهیل پلاس؛ قویترین قرص ضد التهاب گیاهی

در این متن به شما گفتیم که آناهیل پلاس چیست و چگونه باعث کاهش درد و التهاب مفاصل می شود. ترکیب به کار رفته در این دارو یکی از قویترین ضد التهاب های گیاهی است که ضرری برای بدن ندارد. پس اگر گرفتار زانو درد یا گردن درد شده اید، یا مفاصل تان آسیب دیده، قرص آناهیل پلاس می تواند درد شما را تسکین دهد تا دوباره به طور طبیعی فعالیت های خود را ادامه دهید.

برای خرید قرص آناهیل پلاس یا سایر مسکن های گیاهی کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می توانید محصول مورد نظر خود را در کمتر از یک دقیقه سفارش دهید و آن را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

خرید بهترین مسکن‌های گیاهی

اگر تجربه‌ی استفاده از آناهیل پلاس را داشتید، مشتاق خواندن آن هستیم. همچنین اگر سوالی درباره این دارو ذهنتان را مشغول کرده، آن را با ما در میان بگذارید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید. 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «قرص آناهیل پلاس چیست و چه کاربردی دارد؟»

  1. سلام قرص آناهیل پلاس روی فشارخون تاثیری داره؟ من برای پدرم این قرص را خریدم که فشار بالا دارند و داروی لوزار مصرف میکنند

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کپسول آناهیل پلاس روی فشار خون تاثیر قابل توجهی ندارد و برای افراد دارای فشار خون بالا قابل استفاده می باشد. این محصول با قرص لوزار نیز تداخلی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  2. بعد عمل بینی پماد تتراساکلینو وقتی ۶ساعت یکبار میزنی روی بخیه مانعی نداره قرص اناهیل هم خورد در روز ی بار؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف قرص آناهیل با استعمال موضعی پماد تتراسایکلین تداخلی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام آناهیل پلاس علاوه بر تسکین درد، با داشتن بروملئین و کورکومین التهاب مفصل را کاهش میدهد و به فرآِیند ترمیم غضروف کمک می کند.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام من یک ساله بینیمو عمل کردم و خیلی ورم داره الان چن روزه اناهیل مصرف میکنم بخاطر تزریق ژل لب و حس میکنم ورم بینیمم کم کرده ایا درسته یا فقط ی حس کاذبه؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط