تاثیر قرص آناهیل بر پریودی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کپسول آناهیل یکی از معروف‌ترین محصولات ترمیم زخم و کبودی است که بسیاری از افراد آن را به قرص بعد از عمل به خصوص جراحی بینی می‌شناسند. قرص آناهیل حاوی ماده موثره بروملین بوده که از گیاه آناناس برگرفته می‌شود. این قرص علاوه بر کاهش التهاب و تسریع بهبود زخم‌ها و سوختگی‌ها، موجب کمتر شدن درد نیز می‌شود. در این مقاله سعی داریم به این سوال که تاثیر قرص آناهیل بر پریودی چگونه است پاسخ دهیم. اما قبل از آن بهتر است با این قرص ترمیم‌کننده بیشتر آشنا شویم.

قرص آناهیل چیست؟

حتما تا به حال به دفعات شنیده‌اید که بعد از عمل‌های جراحی جهت بهبود سریع‌تر زخم‌ها و بخیه‌ها پزشکان مصرف کمپوت آناناس و یا خود میوه آن را توصیه می‌کنند. آناناس حاوی یک ماده موثره به نام بروملین یا بروملئین است که در واقع نام گروهی از آنزیم‌های مفید برای بدن ما می‌باشد. این آنزیم‌ها قدرت شگفت انگیزی برای رفع التهاب و التیام زخم‌های بدن دارند.

شرکت سلامت پرمون امین نیز از این خاصیت استفاده کرده و قرص آناهیل را برای افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند از خود آناناس استفاده کنند، تولید کرده است. البته که با افزایش زیاد قیمت میوه آناناس در کشور ما، خرید قرص آناهیل جهت ترمیم زخم‌ها و سایر کاربردهای آن بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

گفتیم که بروملین ماده موثره موجود در قرص آناهیل است که برگرفته از گیاه آناناس می‌باشد. در نتیجه خواصی که برای قرص آناهیل در نظر گرفته می‌شود به خواص بروملین بستگی خواهد داشت. قبل از اینکه بخواهیم درمورد اثرات قرص آناهیل صحبت کنیم، بهتر است با بروملین و فوایدی که دارد آشنا شویم.

بروملین چیست و چه فوایدی دارد؟

بروملین مخلوطی از آنزیم‌هایی است که به طور طبیعی در آب میوه و ساقه گیاه آناناس یافت می‌شود. گفته می‌شود مکمل‌های حاوی بروملین طیف متعددی از بیماری‌ها را درمان می‌کنند، به ویژه بیماری‌هایی که با التهاب مزمن همراه هستند.

به گفته مرکز ملی بهداشت مکمل و یکپارچه (NCCIH)، محکم‌ترین شواهد علمی در خصوص فواید بروملین به کاهش التهاب و تسکین علائم التهاب حاد بینی و سینوس مربوط می‌شود. مطالعات و تحقیقات فراوانی درمورد خواص بروملین بر درمان بیماری‌ها صورت گرفته و یا در حال انجام است و نتیجه برخی از آن‌ها متاقض می‌باشد. از جمله مهم‌ترین فواید بروملین که تحقیقات موجود بر روی آن‌ها دارای شواهد محکم است، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تسکین درد ناشی از آرتروز و زانو درد
  • کاهش درد و عوارض پس از جراحی
  • بهبود بیماری التهابی روده
  • بهود آسم و سینوزیت
  • ترمیم و رفع زخم و سوختگی
  • تقویت سیستم ایمنی

توجه داشته باشید که خوردن میوه آناناس همان اثر مصرف مکمل‌های بروملین را نخواهد داشت. چرا که بروملین در درجه اول در ساقه آناناس یافت می‌شود و ما معمولا این بخش را نمی‌خوریم. قرص آناهیل و آناهیل پلاس از جمله بهترین مکمل‌های موجود در بازار دارویی ایران هستند که به خوبی می‌توانند تاثیرات مثبت بروملین را به بدن منتقل کنند.

قرص آناهیل برای چیست؟

قرص آناهیل در روند بهبودی زخم‌های ناشی از جراحی و سوختگی تاثیر داشته و به رفع خونمردگی و کبودی کمک می‌کند. علاوه بر این قرص آناهیل از ایجاد اسکار (جای زخم) نیز پیشگیری خواهد کرد. به همین دلیل قرص آناهیل به بیشتر بیماران پس از جراحی توصیه می‌شود. قدرت این قرص در ترمیم زخم‌ها و بخیه‌ها پس از عمل جراحی یا آسیب‌دیدگی به وضوح مشاهده شده است.

خرید کپسول آناهیل سلامت پرمون
جهت خرید قرص آناهیل برای ترمیم زخم و سوختگی و کاهش التهاب کلیک کنید.

علاوه بر این بروملین موجود در قرص آناهیل درد و تورم را در افرادی که جراحی دهان و دندان داشته‌اند، به طور محسوسی کاهش می‌دهد. پس در یک کلام برای قرص آناهیل برای ترمیم زخم و سوختگی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ما محسوب می‌شود.

اما کاربرد بسیار مهم دیگر قرص آناهیل که به یکی از شناخته‌‌ترین خواص آناناس مربوط می‌شود، خاصیت ضد ورم و ضد التهاب آن است. تاثیر این خاصیت بروملین بیشتر بر دردهای موضعی کاربرد دارد. به طور مثال اگر دچار زانو درد یا دردهای مفصلی شده‌اید، مصرف قرص آناهیل ۵۰۰ می‌تواند به رفع ورم و درد شما کمک کند.

آنزیم‌های بروملین در قرص آناهیل برای رفع ورم بینی پس از عمل، ورم پس از تزریق چربی، التهاب و درد ناشی از عمل جراحی و حتی التهاب روده‌ها نیز مؤثر است. طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۰۶ در ۹ آزمایش بالینی روی اثرات بروملین انجام شد، این ماده می‌تواند به اندازه دیکلوفناک در کاهش التهاب و درد مؤثر باشد. علاوه بر اینکه عوارض بسیار کمتری نسبت به مسکن‌های شیمیایی دارد و مصرف طولانی مدت آن مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل هم قرص آناهیل به عنوان یک مسکن و ضد التهاب گیاهی به عنوان جایگزینی برای داروهای شیمیایی تولید شده است.

تا اینجا با خواص بی‌نظیر قرص آناهیل آشنا شدیم. اما سوال اصلی این مقاله درمورد تاثیر قرص آناهیل بر پریودی است. به نظر شما این محصول می‌تواند چه اثری بر روی دردهای قاعدگی و یا میزان خونریزی داشته باشد. آیا مصرف این قرص در دوران پریودی مفید بوده یا ممکن است باعث ایجاد عوارض شود. با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

خرید قرص آناهیل

تاثیر قرص آناهیل بر پریودی

درمورد تاثیر قرص آناهیل بر پریودی لازم است که از دو جنبه به این موضوع نگاه کنیم. اول اینکه آیا قرص آناهیل بر روی دردهای قاعدگی و کاهش آن‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد و جنبه دوم اینکه آیا مصرف قرص آناهیل به کاهش میزان خونریزی کمک می‌کند یا خیر.

قبل از هر چیز بر این نکته تاکید می‌کنیم که تحقیقات علمی انجام شده بر روی موضوع “تاثیر بروملین بر قاعدگی” به اندازه کافی نبوده و نمی‌توان به قطعیت درمورد آن نظر داد.

اکثر خانم‌ها در زمان قاعدگی خود با مشکل دردهای عضلانی مواجه می‌شوند که به آن قاعدگی دردناک یا دیسمنوره اولیه گفته می‌شود. بروملین این قابلیت را دارد که موجب مهار بیوسنتز پروستاگلندین E۲، مهار COX۲ و برادی کینین شود و از این طریق موجب کاهش درد و التهاب گردد.

علاوه بر این میزان خونریزی نیز با اختلال در سنتز پروستاگلاندین‌های آندومتر به ویژه PGE2 ارتباط دارد. زیاد بودن میزان خونریزی قاعدگی یکی از شایع‌ترین دلایل کم‌خونی زنان است. بروملین موجود در آناناس، با کاهش پروستاگلندین E2 در مناطق التهابی می‌تواند بر میزان خونریزی قاعدگی نیز تاثیر بگذارد. حتی در یک مطالعه انجام گرفته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثابت شده که مصرف بروملین در کاهش میزان خونریزی قاعدگی افراد مبتلا به دیسمنوره اولیه، تفاوت معناداری با مصرف مفنامیک اسید ندارد.

بروملین موجود در قرص آناهیل می‌تواند بر روی سطح استروژن و دیگر هورمون‌ها تاثیر بگذارد و این بدان معناست که می‌تواند به منظم کردن قاعدگی کمک کند. اما شواهد علمی که این مسئله را به صورت قطعی ثابت کند، هنوز وجود ندارد.

نکته مبهمی که وجود دارد این است که یکی از عوارض جانبی ذکر شده برای بروملین، افزایش خونریزی قاعدگی است. وجود این نکته باعث مبهم شدن نتایج تاثیر قرص آناهیل بر پریودی و مفید یا مضر بودن آن می‌شود. لذا توصیه می‌کنیم در صورتی که می‌خواهید از تاثیر قرص آناهیل بر قاعدگی استفاده کنید، حتما با پزشک در این باره مشورت نمایید. ولی مصرف قرص آناهیل برای سایر کاربردهای ثابت شده آن هیچ مشکلی نخواهد داشت.

طریقه مصرف قرص آناهیل

میزان مصرف قرص آناهیل برای ترمیم زخم، به شدت آن و میزان التهاب بستگی دارد. به طور کلی می‌توانید روزی ۱ تا ۳ عدد از این محصول را برای رفع کبودی، بهبود زخم، ترمیم سوختگی، کاهش التهاب و ورم و کاهش دردهای مفصلی استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف کپسول آناهیل یک ساعت قبل یا دو ساعت پس از وعده‌های غذایی اصلی است. زیرا در این زمان، هضم بهتری دارد و عوارض کمتری برای دستگاه گوارش ایجاد می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی قرص آناهیل و فوایدی که دارد پرداختیم و در مورد دلیل تجویز بسیار رایج این قرص توسط پزشکان صحبت کردیم. این قرص باعث کاهش التهاب و تسریع روند بهبود زخم‌های جراحی و سوختگی شده و در رفع خونمردگی و کبودی نیز موثر است. اما درمورد تاثیر قرص آناهیل بر پریودی نیز صحبت شد و بر این نکته خاطر نشان کردیم که تحقیقات کافی درمورد این موضوع دردسترس نیست. همچنین به دلیل تناقض میان اطلاعات نمی‌توان درمورد تاثیر قرص آناهیل بر قاعدگی یک نتیجه قطعی بیان کرد.

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قرص آناهیل و سایر مکمل‌ها مانند انواع قرص تنظیم قاعدگی به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید قرص تنظیم قاعدگی

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های دوران قاعدگی و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص آناهیل برای لاغری تاثیرگذار است؟

در تحقیقاتی که تاکنون روی بروملین موجود در قرص آناهیل انجام شده است، اشاره‌ای به تاثیر آن روی لاغری و کاهش وزن نشده است. این دارو تاثیری در کاهش وزن ندارد. علاوه بر این قرص آناهیل باعث افزایش اشتها یا چاقی نیز نمی‌شود.

قرص آناهیل برای جوش موثر است؟

کاربرد قرص آناهیل بیشتر برای کاهش التهاب و ترمیم زخم و سوختگی است. این قرص همچنین در پیشگیری از ایجاد اسکار یا جای جوش نیز موثر عمل می‌کند. با توجه به اثرات بروملین در بدن ممکن است طی مصرف قرص آناهیل، بهبودهایی در کبودی، سیاهی یا زخم مربوط به جای جوش هم ایجاد شود.

عوارض قرص آناهیل چیست؟

در صورت مصرف قرص آناهیل طبق میزان توصیه شده، مصرف آن عوارض جدی ایجاد نخواهد کرد. البته ممکن است در برخی افراد موجب ایجاد احساس تهوع، استفراغ یا حساسیت‌های پوستی شود.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره