شربت آرژی پلاس برای چیست و چه فوایدی دارد؟

شربت آرژی پلاس برای چیست
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

شربت آرژی پلاس یک مکمل برای کودکان و نوجوانان است که تحت لیسانس شرکت آلمانی یوروویتال تولید می‌شود. هدف این محصول تقویت سیستم ایمنی کودکان و کمک به رشد قدی آن‌ها در سنین رشد است. اگر می‌خواهید بدانید شربت آرژی پلاس برای چیست تا پایان این مقاله همراه مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب باشید.

رشد و ایمنی در کودکان

عوامل زیادی از خانواده و محیط گرفته تا ژن­‌ها بر رشد و ایمنی کودکان تأثیر می‌­گذارند. درک این عوامل برای کمک به فرزندانتان برای داشتن رشد کامل بسیار موثر است. اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم شربت آرژی پلاس برای چیست، باید بگوییم خواص شربت آرژی پلاس برای کودکان علاوه بر کمک به رشد، شامل تقویت ایمنی است. عواملی که در رشد و ایمنی کودکان دخیل هستند شامل موارد زیر هستند:

  • وراثت: وراثت فرآیند بیولوژیکی انتقال خصوصیات فیزیکی از والدین به فرزندان از طریق ژن هاست که الگوی رشد و ایمنی کودکان را تحت تاثیر قرار می­دهند.
  • محیط: محیط امن و مطمئن و همچنین عشق و مراقبت در خانواده به رشد سالم کودکان و سالم ماندن آنها کمک می­کند.
  • جنسیت: الگوی رشد دختران و پسران کاملاً متفاوت است.
  • هورمون­ها: یکی از مهمترین هورمون­هایی که بر رشد کودکان تاثیر می­گذارد هورمون رشد است.
  • ورزش: کودکانی که در فعالیت‌های بدنی مختلف شرکت می‌کنند، رشد بسیار بهتری را دارند و سیستم ایمنی آنها بهتر عمل­ می­کند.
  • تغذیه: یکی از مهمترین عواملی که بر رشد و ایمنی کودک تاثیر دارد پروتئین و ریز مغذی­هایی مانند روی، فسفر، ید، کلسیم، ویتامین D، ویتامین K، ویتامین A و ویتامین B2 می‌باشند. این ترکیبات همگی در شربت آرژی پلاس موجود هستند.

شربت آرژی پلاس برای چیست و چطور به رشد ایمنی کودک کمک می­کند؟

شربت آرژی پلاس فاکتورهای موثر در ترشح هورمون رشد و عوامل تغذیه­‌ای را که برای رشد کودکان شما و ایمن ماندن آن‌ها لازم است فراهم می­‌کند. این شربت حاوی آرژنین و ریزمغذی­هایی مانند روی، فسفر، ید، کلسیم، ویتامین D، ویتامین K، ویتامین A و ویتامین B2 می‌باشند که نقش مهمی در ایمنی و رشد کودک دارند.

به طور کلی می‌­توان گفت شربت آرژی پلاس:

  •  به افزایش رشد قدی کودکان و نوجوانان کمک می‌­کند.
  • استخوان سازی را در سنین رشد تحریک می­‌کند.
  • به وزن­ گیری کودکان و نوجوانان کمک می­‌کند.
  • سیستم ایمنی آنها را تقویت می‌­کند.

خرید شربت آرژی پلاس

ترکیبات شربت آرژی پلاس برای چیست و هر کدام چه نقشی دارد؟

ال-آرژنین، روی، کلسیم، فسفر، ید، ویتامین B2، D3، A و K2 ترکیبات این شربت هستند و هر کدام به شرح زیر در رشد و ایمنی کودکان اثر دارند:

الآرژنین:

ال-آرژنین یک اسید آمینه است که به بدن در ساخت پروتئین ­ها کمک می­کند. این اسید آمینه در بدن ساخته می­شود. ال آرژنین همچنین در اکثر غذاهای غنی از پروتئین، از جمله ماهی، گوشت قرمز، مرغ، سویا، غلات کامل، لوبیا و محصولات لبنی یافت می­شود.

ال آرژنین بصورت خوراکی و تزریقی در بازار دارویی موجود است. ال آرژنین تزریقی کاربرد درمانی و تشخیصی دارد و فقط در موارد خاص و با تجویز پزشک قابل استفاده است. ال آرژنین خوراکی به عنوان مکمل غذایی کاربرد دارد.

مصرف ال آرژنین خوراکی تاثیر هورمون رشد را افزایش میدهد. همچنین، ترکیب آرژنین به همراه ورزش باعث افزایش هورمون رشد میشود. این پاسخ هم در افراد جوان و هم در افراد مسن دیده می شود.

اگر بخواهیم به طور مختصر بگوییم ال-آرژنین در ترکیبات شربت آرژی پلاس برای چیست باید بگوییم مصرف این اسید آمینه می­تواند سبب تحریک هورمون رشد شده و به رشد استخوانی کودکان و نوجوانان کمک کند. همچنین این اسید آمینه ممکن است با خستگی مبارزه کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

روی:

روی یک ماده معدنی ضروری برای عملکرد مناسب بسیاری از آنزیم ها در بدن است. این عنصر در بسیاری از مسیرهای بیوشیمیایی و فرآیندهای فیزیولوژیکی در بدن از جمله رشد سلولی، تمایز سلولی و متابولیسم و تولید مثل نقش حیاتی ایفا می­کند.

کمبود روی با تاخیر در رشد، از دست دادن اشتها و اختلال در عملکرد سیستم ایمنی در ارتباط است. در موارد شدید، کمبود روی می‌تواند منجر به ریزش مو، اسهال، تاخیر در بلوغ جنسی، ناتوانی جنسی، هیپوگنادیسم در مردان و ضایعات پوستی و چشمی شود.

اگر بخواهیم به طور مختصر بگوییم روی در ترکیبات شربت آرژی پلاس برای چیست باید بگوییم این عنصر نقش کلیدی در بهبود رشد و تقویت ایمنی کودکان دارد.

کلسیم و فسفر:

کلسیم و فسفر بخش اعظم استخوان­ها را تشکیل می­دهند. بنابراین برای رشد مناسب استخوانی کودکان نیاز به مقادیر کافی از این دو عنصر وجود دارد. کلسیم و فسفر همچنین در رشد و نگهداری ماهیچه­ها نیز دخیل هستند و به طور کلی نقش مهمی در رشد کودکان دارند. کمبود کلسیم و فسفر در کودکی می­تواند منجر به راشیتیسم و پاهای قوسی شکل منجر شود. علاوه بر این، سیگنال‌های کلسیم نقش حیاتی در حفظ تعادل سیستم ایمنی دارند.

کلسیم و فسفر موجود در مکمل آرژی پلاس برای کودکان به رشد قدی فرزندان شما کمک می­کنند و همچنین می­تواند در ایمن ماندن آنها موثر باشند.

ید:

کمبود ید در دوران کودکی باعث کاهش رشد جسمی و اختلال در عملکرد شناختی و حرکتی می­شود. در مورد سیستم ایمنی، ید سلول­های دندریتیک را تقویت می­کند، از رشد سلول­های B حمایت می­کند، به تحریک فاگوسیت­ها کمک می­کند، سلول های کشنده طبیعی را تقویت می­کند و سیتوکین­ها را فعال می‌کند.

اگر بخواهیم به طور مختصر بگوییم ید در ترکیبات شربت آرژی پلاس برای چیست باید بگوییم این عنصر علاوه بر کمک به رشد، کودک شما را ایمن نگه می­دارد.

ویتامین A:

ویتامین A به دلیل نقش مهمی که در تقویت عملکرد سیستم ایمنی دارد به عنوان یک ویتامین ضد التهاب شناخته می­شود. همچنین فعالیت سلول­های سیستم ایمنی را افزایش می­دهد. این ویتامین به فرآیند تولید مثل، رشد و نمو کمک می­کند و  بر رشد سلولی تأثیر می­گذارد.

ویتامین D و K:

 هر دوی این ویتامین­ها در ساخت استخوان­های قوی نقش دارند. ویتامین D در جذب کلسیم و نشست آن در استخوان نقش کلیدی دارد. همچنین یکی از فاکتور­های مهمی است که در ایمن ماندن افراد تاثیر می­گذارد.

ویتامین B2:

این ویتامین باعث رشد استخوان­ها و همچنین پوست، مو و ناخن می­شود. ویتامین B2 علاوه بر افزایش انرژی، به عنوان یک آنتی اکسیدان سیستم ایمنی را تقویت و به سلامت پوست و مو کمک میکند.

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم ویتامین B2 در ترکیبات شربت آرژی پلاس برای چیست باید بگوییم این ماده علاوه بر کمک به رشد، کودک شما را ایمن نگه می­دارد.

جمع‌­بندی

شربت آرژی پلاس برای چیست؟ این سوالی است که در این مقاله آن را بررسی کردیم. این شربت برای کمک به رشد و ایمنی کودکان تولید شده است و تحت لیسانس شرکت یوروویتال آلمان است.  شما می­‌توانید آرژی پلاس خارجی را از مفیدطب، داروخانه آنلاین مشهد، خریداری کنید.

خرید شربت آرژی پلاس


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

13 دیدگاه دربارهٔ «شربت آرژی پلاس برای چیست و چه فوایدی دارد؟»

  1. دختر من یکم اردیبهشت تازه وارد ۴ سال میشه و دکتر این دارو بهش داده اشکال نداره آیا نباید ۴ سال پر کنه بعد شربت آرژی پلاس بخوره و اینکه آرژی پلاس خارجی یوروویتال از این تحت لیسانس ها بهتره ؟؟؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، چنانچه این شربت برای ایشان توسط پزشک متخصص تجویز شده است .مصرف آن فاقد اشکال است.
      شربت آرژی پلاس خارجی در ایران موجود نمی باشد. و در حال حاضر در شرکت یوروویتال و تحت لیسانس شرکت Euro OTC Pharma GmbH کشور آلمان تولید می گردد.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام وقت بخیر
    من الان ۱۵ سالمه و قدم یکم بیشتر از ۱۸۰
    تقریبا ۱۸۲ والیبال کار میکنم به قد بلند نیاز دارم میخوام این شرکت رو استفاده کنم
    آیا اثر خوبی داره؟
    ممنون میشم

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، استفاده از مکمل های حاوی اسید آمینه ال آرژنین و زینک و …تا پیش از بسته شدن صفحات رشدی می تواند به تحریک هورمون رشد و افزایش قد کمک نماید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام. ۱۷ سالمه و قدم هم ۱۷۸
    به نظرتون با استفاده از این شربت چند سانت افزایش قد میتونم داشته باشم ؟[ورزش و فعالیت بدنی هم دارم]

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، با عبور از سن بلوغ صفحات رشدی استخوان های ما بسته می شوند و لذا رشد قدی متوقف می شود. به همین دلیل، در سنین بعد از بلوغ هیچ دارو یا مکملی نمی تواند قد را افزایش دهد و فقط می توانید با انجام حرکات ورزشی و حفظ پاسچر صحیح هنگام راه رفتن و نشستن، از کوتاه شدن قد ناشی از افزایش سن پیشگیری کنید.
      صفحات رشدی عموما تا سن ۱۸یا ۲۰سالگی باز هستند و امکان رشد قدی ممکن است برای شما وجود داشته باشد .اما با توجه به اینکه رشد قدی وابسته به فاکتور های زیادی از جمله ژنتیک،تغذیه و…نیز می باشد نمی توان گفت دقیقا چه میزان رشد قدی دیگر محتمل است.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام. من پسرم ۹ سالشه. از شربتهای زینک و سانستول و خیلی های دیگه مصرف کرده الان هم داره آرژی پلاس رو مصرف میکنه ولی قذش از همکلاسیهاش کوتاهتر هست. ابن شربت خوبه برا قد؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، قد وابسته به چندین فاکتور از جمله ژنتیک،تغذیه،میزان فعالیت بدنی، خواب و…می باشد.
      شربت آرژی پلاس می تواند به واسطه داشتن اسید آمینه ال آرژنین و زینک به تحریک فاکتور رشد کمک نماید.اما مصرف حداقل ۳واحد لبنیات در طی روز و نیز سایر فاکتور ها را در نظر داشته باشید تا اثربخشی بهتری ببینید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام
    من دخترم و ۱۷ سالم ایا تاثیر داره و نوشته کمک به وزن گیری هورمون هارو بهم نریزه چون من نمیخوام چاق بشم.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      تا قبل از ۲۰ سالگی مصرف شربت آرژی پلاس می تواند به تقویت رشد قد کمک کند.
      آرژی پلاس هیچگونه تاثیر سوئی روی هورمون ها ندارد و بی نظمی هورمون ایجاد نمی کند.
      شربت آرژی پلاس یک شربت چاق کننده نیست ولی به علت داشتن زینک ممکن است در برخی از افراد اندکی افزایش اشتها ایجاد کند. برای اینکه این افزایش اشتها سبب چاقی نشود، پیشنهاد می کنم مواد غذایی کم کالری ولی پرحجم مانند منابع فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط