عوارض شربت آرژی پلاس برای کودکان
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

شربت آرژی پلاس یوروویتال از جمله مکمل‌های پرطرفدار کودک و نوجوان است که بسیاری از والدین با نام آن آشنا هستند. این شربت که حاوی ال-آرژنین، ید، زینک، کلسیم و چند ویتامین ضروری می‌باشد، در تقویت رشد خصوصا افزایش قد کودکان موثر شناخته شده است. فواید و مزایای شربت آرژی پلاس به واسطه ترکیبات بی‌نظیر آن بر کسی پوشیده نیست، اما ممکن است والدین نگران عوارض جانبی احتمالی این مکمل مولتی ویتامین باشند. از همین رو در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی فواید و عوارض شربت آرژی پلاس یوروویتال می‌پردازیم.

شربت آرژی پلاس چیست؟

همه می‌دانیم که سنین کودکی و نوجوانی اصلی‌ترین مرحله رشد استخوان‌ها است. برای رشد کامل و صحیح اسکلت و استخوان‌بندی لازم است، مواد مغذی مورد نیاز کودک به میزان کافی تامین گردد. این ویتامین‌ها و مواد معدنی در وهله اول باید از طریق رژیم غذایی مناسب دریافت شوند. اما در برخی موارد که کودک ذائقه سازگاری ندارد یا به هر دلیلی قادر به تامین ویتامین‌ها از مواد غذایی نیست، پزشکان مصرف شربت و قطره‌های مولتی ویتامین را توصیه می‌کنند.

شربت آرژی پلاس محصولی از برند یوروویتال است که در کارخانه هگمتان دارو غرب، تحت امتیاز و لیسانس شرکت یورو او تی سی فارما کشور آلمان تولید می‌شود. این شربت که یک مکمل مولتی ویتامین مینرال به شمار می‌رود، حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت کودک است که از آن جمله می‌توان به آرژنین، زینک و ید اشاره کرد.

خرید شربت آرژی پلاس

فواید شربت تقویتی کودکان آرژی پلاس

شربت تقویتی کودکان آرژی پلاس از جمله محصولات مکمل پرطرفدار است که حاوی بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز کودکان می‌باشد. از آنجا که آرژی پلاس محتوی آمینو اسید آرژنین است، می‌تواند در تحریک ترشح هورمون رشد و افزایش قد در کودکان و نوجوانان بسیار کمک‌کننده باشد. این شربت همچنین به واسطه وجود ریزمغذی‌هایی چون روی، فسفر، ید، کلسیم، ویتامین D، ویتامین K، ویتامین A و ویتامین B2 در ترکیبات خود، می‌تواند به بهبود رشد و تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و موارد مصرف شربت آرژی پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به افزایش رشد قدی کودکان و نوجوانان
  • تحریک استخوان سازی در سنین رشد
  • کمک به وزن گیری در کودکان و نوجوانان
  • تقویت سیستم ایمنی
  • مناسب برای کودکان بالای ۴ سال
  • تحت لیسانس شرکت یوروویتال آلمان

آشنایی با ترکیبات شربت آرژی پلاس

این شربت حاوی ویتامین‌های D، B2، A و K است که به مقدار متناسب با نیاز روزانه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده‌اند. این ویتامین‌ها از مواد مغذی ضروری برای روند رشد در سنین کودکی هستند.

به طور مثال ویتامین D از طریق افزایش جذب و کاهش دفع کلسیم، نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان‌ها ایفا می‌کند. ویتامین K نیز با برقراری تعادل میان عملکرد سلول‌های استخوان‌ساز و استخوان‌شکن، به حفظ توده اسکلتی کمک می‌کند و باعث هدایت کلسیم به سمت استخوان‌ها می‌شود. ویتامین‌های A و B2 موجود در این شربت نیز در تقسیم سلولی مشارکت کرده و به استخوان‌سازی کمک می‌کنند.

خرید شربت آرژی پلاس یوروویتال
برای خرید شربت آرژی پلاس یوروویتال با تخفیف ویژه و قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

یکی از ویژگی‌های شربت آرژی پلاس که آن را نسبت به سایر مولتی‌ویتامین‌های کودکان متمایز می‌کند، وجود ید در ترکیبات این شربت است. ید عنصر مهمی است که نقش بسزایی در تکامل سیستم عصبی و افزایش بهره هوشی در کودکان و نوجوانان ایفا می‌کند. ترکیب بسیار مهم دیگر موجود در این مکمل مولتی ویتامین زینک است که اهمیت زیادی در تحریک سلول‌های استخوان‌ساز و تشکیل توده استخوانی دارد. همچنین در تقویت سیستم ایمنی، افزایش اشتها و بهبود وزن‌گیری موثر است.

علاوه بر این، شربت آرژی پلاس حاوی مقادیر مناسبی کلسیم، فسفر و آرژنین است که در رشد استخوانی و افزایش قد کودکان و نوجوانان ضروری هستند. قبل از اینکه به سراغ مبحث عوارض شربت آرژی پلاس بپردازیم، بهتر است بیشتر با اسید آمینه ال آرژنین آشنا شویم.

ال آرژنین چیست؟

آرژنین Arginine یک اسید آمینه نیمه ضروری به شمار می‌رود که در ساخت پروتئین نقش مهمی ایفا می‌کند. این اسید آمینه به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود ولی عوامل مختلفی ممکن است باعث شود که ال آرژنین مورد نیاز بدن از مقدار تولیدی بیشتر باشد. ال آرژنین علاوه بر اینکه در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است، موجب التیام زخم‌ها، بهبود عملکرد کلیه و تعادل هورمون‌ها نیز می‌شود.

اما اصلی‌ترین کاربرد ال آرژنین کمک به عضله‌سازی و بهبود کارایی بدن است. ورزشکاران و بدنسازان از مکمل‌های حاوی ال-آرژنین برای افزایش بازدهی بدن خود در هنگام تمرینات و مسابقات ورزشی استفاده می‌کنند. اسید آمینه آرژنین می‌تواند در بهبود رشد و افزایش قد نیز موثر عمل کند. این ماده در تحریک تولید هورمون رشد نقش داشته و در خون‌رسانی به اندام‌ها موثر است. در واقع ال آرژنین با عمل بر غده هیپوفیز می‌تواند بر هورمون رشد اثر گذاشته که این امر باعث رشد قسمت نرم استخوان (غضروف) می‌شود و به مرور با جذب کلسیم و ویتامین D این بافت نرم تبدیل به استخوان شده و سبب افزایش قد می‌شود.

عوارض ال آرژنین برای کودکان

همه ما از اهمیت تامین میزان کافی ویتامین و مواد مغذی جهت رشد سالم و تقویت سیستم ایمنی کودکان آگاه هستیم. مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین و مینرال در اغلب کودکان هیچ‌گونه عوارض جانبی ایجاد نخواهد کرد و این محصولات کاملا ایمن هستند. با این حال در مواردی که کودک بیماری زمینه‌ای داشته یا از داروهای خاصی استفاده می‌کند، مصرف هرگونه دارویی این نگرانی را برای والدین ایجاد می‌کند که عوارض جانبی آن محصول چیست.

همانطور که می‌دانیم هر دارویی با وجود تمام فواید و مزایایی که دارد، ممکن است در برخی افراد موجب بروز عوارض جانبی احتمالی شود. ال آرژنین نیز به عنوان یک مکمل در هر سن و هر شخصی می‌تواند عوارض خاصی را به دنبال داشته باشد، که البته این اتفاق برای همه نمی‌افتد. به طور کلی عوارض ال آرژنین برای کودکان می‌تواند شامل درد شکمی، تهوع، اسهال، التهاب مجاری تنفسی و وخیم شدن بیماری آسم باشد. دقت کنید که این مکمل می‌تواند با داروهای ضد انعقاد خون، داروهای کاهنده دیابت، داروهای فشارخون و بیماری‌های قلبی تداخل داشته باشد.

با این حال در صورتی که مصرف مکمل‌های ال-آرژنین مطابق با مقدار توصیه شده پزشک یا بروشور محصول انجام گردد، احتمال بروز عوارض جانبی ذکر شده بسیار کم است.

عوارض شربت آرژی پلاس یوروویتال

شربت تقویتی کودکان آرژی پلاس حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای کودکان است و به طور کلی یک محصول ایمن محسوب می‌شود. در بروشور این محصول عوارض جانبی ذکر نشده و این بدان معنی است که در صورت مصرف مطابق با مقدار توصیه‌شده، تاکنون عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است.

در مورد عوارض شربت آرژی پلاس برای کودکان باید به این نکته اشاره کنیم که در صورت وجود حساسیت به هر یک از اجزاء تشکیل‌دهنده این شربت، مصرف آن توصیه نمی‌شود. اگر کودک شما از داروهای خاصی استفاده می‌کند یا به بیماری زمینه‌ای مبتلا می‌باشد، قبل از مصرف شربت آرژی پلاس با پزشک مشورت نمایید، تا از ایجاد هرگونه تداخل دارویی یا عوارض جانبی پیش‌گیری شود.

نحوه مصرف شربت آرژی پلاس

جهت اطلاع از بهترین زمان مصرف شربت آرژی پلاس لازم است با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. اما در صورتی که دستور خاصی برای شما تجویز نشده است، می‌توانید مطابق با راهنمای این محصول عمل کنید:

  • کودکان ۴ تا ۱۰ سال: یک بار در روز ۵ میلی‌لیتر
  • کودکان ۱۱ سال به بالا و بزرگسالان: دو بار در روز هر بار ۵ میلی‌لیتر

جهت جلوگیری از هرگونه عوارض شربت آرژی پلاس، اگر از داروهای کاهنده فشار خون استفاده می‌کنید، مصرف این شربت را با احتیاط و توصیه پزشک انجام دهید. همچنین افرادی که از آنتی‌بیوتیک‌ها مانند تتراسایکلین استفاده می‌کنند، باید از مصرف همزمان با شربت آرژی پلاس خودداری نمایند. آنتی بیوتیک را ترجیحا ۲ ساعت قبل یا ۴ الی ۶ ساعت بعد از آرژی پلاس مصرف کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با شربت آرژی پلاس یکی از بهترین شربت‌های تقویتی کودکان آشنا شدیم. به کمک این مطلب می‌توانید تمامی اطلاعات لازم درمورد ترکیبات، فواید و عوارض شربت آرژی پلاس را به صورت یکجا مطالعه نمایید. برای تهیه شربت تقویتی آرژی پلاس می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید.

اما یک راه آسان‌تر جهت خرید و اطلاع از قیمت شربت آرژی پلاس سفارش اینترنتی این محصول از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه و تامین انواع مکمل‌های اصل و معتبر، سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید انواع مکمل‌ها از جمله بهترین شربت تقویتی کودکان به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید:

خرید بهترین شربت تقویتی کودکان

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

شربت آرژنین پلاس یوروویتال چیست؟

این شربت یک مکمل مولتی ویتامین برای تقویت رشد کودکان و نوجوانان است که با نام شربت آرژی پلاس یوروویتال شناخته می‌شود. آرژی پلاس حاوی آمینو اسید ال آرژنین، زینک، ید، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های A، B2، D و K می‌باشد. شربت آرژی پلاس به وزن‌گیری کودک کمک کرده و علاوه بر بهبود رشد و افزایش قد در تقویت سیستم ایمنی نیز موثر است.

بهترین زمان مصرف شربت آرژی پلاس به چه صورت است؟

نحوه و مقدار مصرف شربت آرژی پلاس باید توسط پزشک برای شما تعیین شود. اما دستورالعمل روتین این شربت برای کودکان ۴ تا ۱۰ سال، یک بار در روز ۵ میلی‌لیتر و برای کودکان ۱۱ سال به بالا و بزرگسالان، دو بار در روز هر بار ۵ میلی‌لیتر می‌باشد.

بهترین شربت تقویتی کودکان چیست؟

شربت آرژی پلاس را می‌توان به عنوان یکی از بهترین انواع شربت‌ها و مکمل‌های تقویت‌کننده کودکان در نظر گرفت. ترکیبات موجود در این شربت علاوه بر حفظ سلامت عمومی در تقویت رشد کودکان و نوجوانان موثر عمل می‌کند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط