بهترین زمان مصرف شربت آرژی پلاس

بهترین زمان مصرف شربت آرژی پلاس
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

شربت آرژی پلاس یوروویتال یک مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی و رشد کودکان است که دارای ترکیب منحصر به فردی می‌باشد. این مکمل تغذیه‌ای حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت کودک است که از آن جمله می‌توان به آرژنین، زینک و ید اشاره کرد. سوالات زیادی از طرف کاربران ما درمورد نحوه استفاده از شربت آرژی پلاس پرسیده شده که در این مقاله به آن‌ها پاسخ خواهیم داد. مطالعه این مطلب به شما کمک خواهد کرد که از بهترین زمان مصرف شربت آرژی پلاس و نکات لازم درمورد استفاده از آن اطلاع پیدا کنید.

قبل از اینکه در مورد مقدار و نحوه مصرف این شربت تقویتی کودکان صحبت کنیم، اجازه دهید ابتدا به معرفی شربت آرژی پلاس بپردازیم. در ادامه شما را با موارد مصرف این مولتی ویتامین نیز آشنا خواهیم کرد.

شربت آرژی پلاس چیست؟

سلامت کودک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین است. کودکان برای تقویت سیستم ایمنی و داشتن رشد طبیعی و سالم به ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی احتیاج دارد که در وهله اول باید از طریق رژیم غذایی مناسب دریافت شود. در برخی موارد که کودک ذائقه سازگاری ندارد یا به هر دلیلی قادر به تامین ویتامین‌ها از مواد غذایی نیست، پزشکان مصرف شربت و قطره‌های مولتی ویتامین را توصیه می‌کنند.

همه می‌دانیم که سنین کودکی و نوجوانی اصلی‌ترین مرحله رشد استخوان‌ها است. برای رشد کامل و صحیح اسکلت و استخوان‌بندی لازم است، مواد مغذی مورد نیاز کودک به میزان کافی تامین گردد. شربت آرژی پلاس محصولی از برند یوروویتال است که در کارخانه هگمتان دارو غرب، تحت امتیاز و لیسانس شرکت یورو او تی سی فارما کشور آلمان تولید می‌شود.

خرید شربت آرژی پلاس

ترکیبات شربت آرژی پلاس یوروویتال

ترکیبات شربت آرژی پلاس شامل ویتامین A، ویتامین B2، ویتامین K، ویتامین D3، زینک، فسفر، کلسیم، ید و ال آرژنین است که مقادیر آن‌ها در هر ۵ میلی‌لیتر از شربت مطابق جدول زیر می‌باشد:

عنوان ترکیب مقدار به ازای هر ۵ میلی‌لیتر
ویتامین A ۲۰۰ میکروگرم
ویتامین B2 ۰.۸ میلی‌گرم
ویتامین K ۲۵ میکروگرم
ویتامین D3 ۱۰ میکروگرم
زینک ۳ میلی‌گرم
فسفر ۱۲۴ میلی‌گرم
کلسیم ۱۲۰ میلی‌گرم
ید ۷۰ میکروگرم
ال آرژنین ۲۰۰ میلی‌گرم

همانطور که مشاهده می‌کنید این شربت حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مغذی که کودکان در سنین رشد خود به آن‌ها احتیاج دارند، می‌باشد. در ادامه با خواص برخی از این ترکیبات آشنا خواهیم شد:

ال آرژنین

این ماده یک آمینو اسید مهم است که در بدن سنتز شده و برای رشد اهمیت بالایی دارد. آرژنین باعث افزایش رشد سیستم اسکلتی-عضلانی شده و در تقویت سیستم ایمنی نیز موثر است. از آنجایی که ال آرژنین به تحریک ترشح هورمون رشد کمک می‌کند، مصرف مکمل‌های حاوی آن مانند شربت آرژی پلاس، می‌تواند در افزایش قد کودکان و نوجوانان موثر عمل کند.

کلسیم و فسفر

استخوان‌های ما به کلسیم و فسفر نیاز جدی دارند و کمبود آن‌ها با ضعف سیستم اسکلتی و کوتاه شدن قد همراه است. در واقع کلسیم و فسفر از مهم‌ترین اجزای استخوان‌ها هستند و دریافت مقادیر کافی آن‌ها برای رشد استخوانی و افزایش قد در سنین رشد ضروری است. شربت آرژی پلاس یوروویتال حاوی مقادیر مناسبی از این دو ماده برای کودکان و نوجوانان است که می‌تواند نیاز آن‌ها را تامین کند.

ویتامین‌های شربت آرژی پلاس

این شربت حاوی ویتامین‌های D، B2، A و K است که به مقدار متناسب با نیاز روزانه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده‌اند. این ویتامین‌ها از مواد مغذی ضروری برای روند رشد در سنین کودکی هستند. به طور مثال ویتامین D از طریق افزایش جذب و کاهش دفع کلسیم، نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان‌ها ایفا می‌کند. کمبود ویتامین D در کودکان و نوجوانان منجر به رشد ناقص استخوان‌ها و کوتاهی قد می‌شود. ویتامین K با برقراری تعادل میان عملکرد سلول‌های استخوان‌ساز و استخوان‌شکن، به حفظ توده اسکلتی کمک می‌کند و باعث هدایت کلسیم به سمت استخوان‌ها می‌شود. ویتامین‌های A و B2 نیز در تقسیم سلولی مشارکت کرده و به استخوان‌سازی کمک می‌کنند.

زینک و ید

یکی از ویژگی‌های شربت آرژی پلاس که آن را نسبت به سایر مولتی‌ویتامین‌های کودکان متمایز می‌کند، وجود ید در ترکیبات این شربت است. ید عنصر مهمی است که نقش بسزایی در تکامل سیستم عصبی و افزایش بهره هوشی در کودکان و نوجوانان ایفا می‌کند. این ماده معدنی در جهت تقویت عملکرد ادراکی و تولید هورمون‌های تیروئید نیز تاثیر دارد. در مورد زینک و خواص آن برای بدن همه ما کم و بیش اطلاع داریم. این عنصر نقش مهمی در تحریک سلول‌های استخوان‌ساز و تشکیل توده استخوانی ایفا می‌کند. به‌علاوه با افزایش اشتها و میل به غذا، باعث بهبود وزن‌گیری در کودکان و نوجوانان می‌شود.

شربت آرژی پلاس برای چی خوبه؟

این شربت تقویتی کودکان به واسطه دارا بودن آمینو اسید آرژنین، به تحریک ترشح هورمون رشد و افزایش قد در کودکان و نوجوانان کمک می‌کند. شربت آرژی پلاس به واسطه غنی بودن از ریزمغذی‌های ضروری در بهبود رشد و تقویت سیستم ایمنی در سنین کودکی موثر شناخته شده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و موارد مصرف شربت آرژی پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به افزایش رشد قدی کودکان و نوجوانان
  • تحریک استخوان سازی در سنین رشد
  • کمک به وزن گیری در کودکان و نوجوانان
  • تقویت سیستم ایمنی
  • مناسب برای کودکان بالای ۴ سال
  • تحت لیسانس شرکت یوروویتال آلمان

شربت تقویتی کودکان آرژی پلاس

انتخاب بهترین شربت تقویتی برای کودکان کم اشتها یکی از دغدغه‌های والدین است. نکته مهم در این تصمیم‌گیری، توجه به نیازهای کودک است که می‌بایست به کمک پزشک تشخیص داده شود. به دلیل دشوار بودن بلع قرص یا کپسول برای کودکان، انتخاب یک قطره یا شربت مولتی ویتامین گزینه مناسبی است. دلایلی مانند بی‌اشتهایی و امتناع از خوردن غذا، ابتلا به برخی بیماری‌ها، رژیم گیاه‌خواری و عدم تغذیه از شیر مادر از جمله عواملی هستند که مصرف مکمل‌های تقویتی را برای کودکان ضروری می‌سازند.

خرید شربت آرژی پلاس یوروویتال
برای خرید شربت آرژی پلاس یوروویتال با تخفیف ویژه و قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

شربت تقویتی کودکان آرژی پلاس از جمله محصولات مکمل پرطرفدار است که حاوی بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز کودکان می‌باشد. این شربت به واسطه آرژنین، ید و ویتامین‌های موجود در آن به تحریک هورمون رشد کمک کرده و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن در افزایش رشد اسکلتی-عضلانی نیز موثر است.

شربت آرژی پلاس برای قد

یکی از مهم‌ترین مزایای آمینو اسید ال آرژنین، به خصوص در فرم شربت آن، کمک به رشد قدی و رشد خطی کودکان است. آرژنین می‌تواند هورمون رشد را تحریک کند و سطح آن را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهد که میزان قابل توجهی است. با این حال موارد دیگری نیز مثل ورزش و فعالیت بدنی مناسب می‌توانند هورمون رشد را تا ۳۰۰ و حتی ۵۰۰ درصد تحریک کنند.

ال آرژنین با عمل بر غده هیپوفیز می‌تواند بر هورمون رشد اثر گذاشته که این امر باعث رشد قسمت نرم استخوان (غضروف) می‌شود و به مرور با جذب کلسیم و ویتامین D این بافت نرم تبدیل به استخوان شده که سبب افزایش قد می‌شود. شربت آرژی پلاس یکی از بهترین مکمل‌های افزایش قد برای کودکان و نوجوانان بوده که سال‌هاس مورد توجه بسیاری از والدین قرار گرفته است.

شربت آرژی پلاس برای بزرگسالان

مقادیر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در شربت آرژی پلاس با توجه به نیاز کودکان بالای ۴ سال و نوجوانان در نظر گرفته شده است. این شربت مولتی ویتامین برای بزرگسالان نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد که در این صورت باید دوز آن کمی افزایش یابد. طبق بروشور این محصول مصرف روزانه ۱۰ میلی‌لیتر از شربت آرژی پلاس برای بزرگسالان مناسب است.

همانطور که گفتیم یکی از مزایای اصلی شربت آرژی پلاس کمک به افزایش قد بوده که از همین رو مورد توجه قرار گرفته است. اما توجه داشته باشید که نباید برای بزرگسالان هم انتظار افزایش قد بر اثر مصرف شربت آرژی پلاس داشته باشید. به طور معمول صفحات رشد استخوان‌ها در آقایان تا پایان ۲۲ سالگی و در خانم‌ها تا پایان ۱۸ سالگی بسته می‌شوند و پس از آن رشد قدی اتفاق نمی‌افتد. لذا از شربت آرژی پلاس برای بزرگسالان می‌توان فقط در راستای تامین مواد مغذی و حفظ سلامت بدن استفاده کرد.

بهترین زمان مصرف شربت آرژی پلاس

جهت اطلاع از بهترین زمان مصرف شربت آرژی پلاس لازم است با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. اما در صورتی که دستور خاصی برای شما تجویز نشده است، می‌توانید مطابق با راهنمای این محصول عمل کنید:

  • کودکان ۴ تا ۱۰ سال: یک بار در روز ۵ میلی‌لیتر
  • کودکان ۱۱ سال به بالا و بزرگسالان: دو بار در روز هر بار ۵ میلی‌لیتر

توجه داشته باشید که شربت آرژی پلاس صرفا یک مکمل بوده و جهت تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری نمی‌باشد. اگر از داروهای کاهنده فشار خون استفاده می‌کنید، مصرف شربت آرژی پلاس را با احتیاط و توصیه پزشک انجام دهید.

همچنین افرادی که از آنتی‌بیوتیک‌ها مانند تتراسایکلین استفاده می‌کنند، باید از مصرف همزمان با شربت آرژی پلاس خودداری نمایند. آنتی بیوتیک را ترجیحا ۲ ساعت قبل یا ۴ الی ۶ ساعت بعد از آرژی پلاس مصرف کنید.

عوارض شربت آرژی پلاس

شربت آرژی پلاس حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای کودکان است و به طور کلی یک محصول ایمن می‌باشد. مصرف این شربت اگر مطابق با مقدار توصیه شده مصرف شود، عوارض جانبی ایجاد نخواهد کرد، لذا از مصرف بیش از میزان ذکرشده خودداری کنید.

در صورتی که به هر یک از اجزاء تشکیل‌دهنده این شربت حساسیت دارید، بدون مشورت با پزشک آرژی پلاس را مصرف نکنید تا از ایجاد هرگونه عوارض جانبی جلوگیری شود.

قیمت شربت آرژی پلاس

این مقاله در مورد موارد مصرف و خواص یکی از بهترین شربت‌های تقویتی کودکان است که می‌تواند به شما در خرید این مولتی ویتامین کمک کند. در این مطلب سعی کردیم درباره بهترین زمان مصرف شربت آرژی پلاس نیز صحبت کنیم تا تمامی نکات مربوط به استفاده از این شربت را به اطلاع شما برسانیم.

برای تهیه شربت تقویتی آرژی پلاس می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه آسان‌تر جهت خرید و اطلاع از قیمت شربت آرژی پلاس سفارش اینترنتی این محصول از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه و تامین انواع مکمل‌های اصل و معتبر، سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید انواع مکمل‌ها از جمله بهترین شربت تقویتی کودکان به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید بهترین شربت تقویتی کودکان

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

شربت آرژی پلاس نظرات مثبتی کسب کرده است؟

آرژی پلاس یک شربت مولتی ویتامین در تقویت رشد کودکان است که توسط بسیاری از پزشکان برای کمک به تامین مواد مغذی مورد نیاز کودکان و نوجوانان تجویز می‌شود. از شربت آرژی پلاس برای افزایش قد سنین کودکی و نوجوانی نیز استفاده می‌شود. در اغلب موارد مصرف‌کنندگان این شربت نظرات مثبتی داشته و از عملکرد آن راضی بوده‌اند.

قرص آرژی پلاس چیست؟

کپسول آرژی پلاس یوروویتال یک مکمل تغذیه‌ای جهت بهبود رشد استخوان در کودکان و نوجوانان است. این کپسول باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و کلسیم، ویتامین D3، زینک و ال آرژنین مورد نیاز برای سنین رشد را فراهم می‌کند. قرص آرژی پلاس برای مصرف کودکان بالای ۱۲ سال تهیه شده است و برای زیر ۱۲ سال می‌توانید از شربت آرژی پلاس یوروویتال استفاده کنید.

شربت آرژنین پلاس یوروویتال چیست؟

این شربت یک مکمل مولتی ویتامین برای تقویت رشد کودکان و نوجوانان است که با نام شربت آرژی پلاس یوروویتال شناخته می‌شود. آرژی پلاس حاوی آمینو اسید ال آرژنین، زینک، ید، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های A، B2، D و K می‌باشد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

14 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زمان مصرف شربت آرژی پلاس»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، پس از باز کردن درب بطری آرژی پلاس، فرآورده داخل یخچال نگهداری شود و حداکثر تا ۳ ماه قابل استفاده می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  1. سلام.خسته نباشید.پسرم ده سالشه قد و وزنش نسبت به هم سن و سالاش خیلی کمتره.آیا مصرف فقط این شربت براش کافیه؟یا اینکه ی مکمل کنارش بگیرم.اگرنیازه اسم مکمل رو برام ارسال کنید.بعدهم بهترین زمان مصرف ارژی چ زمانی از روز است؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت آرژی پلاس تاثیر خوبی در تقویت رشد قدی و وزنی کودک ده ساله دارد. در کنار این محصول الزامی به مصرف مکمل دیگر ندارید اما حتما سعی کنید روزی ۴ واحد لبنیات به فرزند خود بدهید تا رشد و استحکام استخوانی خوبی داشته باشد.
      زمان مصرف آرژی پلاس در شبانه روز اهمیتی ندارد ولی بهتر است با معده خالی باشد. اگر درد معده ایجاد شد بعد از غذا بدهید.
      با احترام دکتر داروساز 

      1. سلام من با شربت آرژی پلاس شربت لیکو زینک هم به دخترم۴ساله ام میدهم آیا این کار اشتباه است؟

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          باسلام دوست گرامی، با توجه به اینکه شربت آرژی پلاس در هر ۵ سی‌سی محتوی ۳میلی‌گرم زینک و سایر مولتی ویتامین ها نیز می‌باشد. چنانچه روزانه به میزان۵ سی‌سی از شربت آرژی پلاس استفاده می نمایید، نیازی به استفاده هم زمان از شربت لیکوزینک نمی باشد.
          شما می‌توانید پس از اتمام شربت آرژی پلاس، شربت لیکوزینک را ادامه دهید.
          با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت آرژی پلاس محتوی موادی است که بدن کودکان هر روز به آنها احتیاج دارد بنابراین تکرار مصرف آن ایرادی ندارد و مدت مصرف محدودی برای آن تعیین نمی شود.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام . آرژی پلاس حاوی مقادیری کلسیم و زینک و ویتامین های آ و دی میباشد. بهتر است نوع دقیق مکمل مشخص باشد با این حال اگر مکملی باشد که مقدار کلسیم و ویتامین دی آن خیلی بالا نباشد میتواند با فاصله چند ساعته با آرژی پلاس مصرف شود و موردی ندارد. با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهتر است شربت آرژی پلاس با معده پر استفاده شود یعنی بعد از غذا.
      با احترام دکتر داروساز

      1. با سلام
        خدمت خانم دکتر نفیسه
        شما در یک پاسخ نوشتید این شربت با معده خالی بهتر است خورده شود. و در پاسخی دیگر نوشتید با معده پر !!!!!!!
        من فکر کردم دو نظر متفاوت از دو متخصص هست ولی دیدم شما دو نظر متفاوت دادید
        با تشکر

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          با سلام دوست گرامی. مصرف این محصول با معده خالی اولویت دارد اما در صورتی که عوارض گوارشی ایجاد کرد بعد از غذا مصرف شود. با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط