آیا قرص ال آرژنین برای افزایش قد تاثیری دارد؟

قرص ال آرژنین برای افزایش قد
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

ال آرژنین آمینو اسیدی است که خصوصاً به خاطر فوایدش برای عضله سازی و افزایش عملکرد ورزشی معروف است. این ماده مهم، تاثیرات مثبت زیادی در بدن دارد و مکمل‌های ال آرژنین از جمله انواع شربت و قرص ال آرژنین برای بهره‌مندی از این تاثیرات در بازار دارویی و مکمل در دسترس هستند. یکی از سوالاتی که درباره این دسته از محصولات پرسیده می‌شود، تاثیر قرص ال آرژنین برای افزایش قد است: آیا ال ارژنین بر بلندتر شدن قد تاثیر دارد؟ این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب را به بررسی این موضوع اختصاص داده‌ایم و از شما دعوت می‌کنیم که تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

افزایش قد چگونه و تا چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

عوامل مختلفی در رشد قدی و به صورت کلی قد افراد تاثیر دارند. در واقع تصور می‌شود که حدود ۸۰ درصد میزان قد انسان را فاکتورهای ژنتیکی تعیین می‌کنند. برخی از فاکتورهای محیطی مانند تغذیه و ورزش درصد تعیین کننده باقیمانده را تشکیل می‌دهند.

بعد از دو سالگی، بیشتر کودکان با نرخ حدودا ۲.۵ اینچ یا ۶.۳۵ سانتی متر در سال رشد می‌کنند. هنگام بلوغ، افزایش قد ممکن است حتی سریعتر هم اتفاق بیفتد. اما به طور کلی هر فرد با سرعت خاص خودش رشد می‌کند.

در دختران، جهش رشد معمولا با شروع سال‌های نوجوانی (۱۰، ۱۱ سال به بالا) آغاز می‌شود. پسرها ممکن است چنین افزایش قد ناگهانی و سریع را در زمان مشابه تجربه نکنند و چند سالی دیرتر این رشد برایشان ایجاد شود.

اما نکته‌ای که مهم است این است که عموما افزایش قد بعد از تکمیل روند بلوغ، متوقف می‌شود. این اتفاق به خاطر بسته شدن صفحات رشد استخوان هاست. این به آن معناست که بزرگسالان نمی‌توانند قد خود را افزایش دهند. در واقع، سنی را که متخصصین برای وجود امکان افزایش قد اعلام کرده‌اند، نهایتا تا ۲۰ سال یا در برخی منابع ۲۲ سال است.

حال برخی عوامل هستند که در سنین نوجوانی یعنی تا همان ۲۰ سال، می‌توانند کمک کنند تا رشد قدی خود را به ماکسیمم برسانید. البته این اقدامات برای سالم ماندن در بزرگسالی نیز مهم است. این کارها شامل داشتن رژیم غذایی متعادل (حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری کافی مثل کلسیم، ویتامین D، زینک و…)، خواب کافی، ورزش و فعالیت، حفظ پاسچر خوب، تمرین حرکات یوگا و… می‌شود.

حال که کمی با روند افزایش قد در طی سال‌های مختلف زندگی آشنا شدید، قبل از پرداختن به تاثیر قرص ال آرژنین برای افزایش قد، در بخش بعدی اشاره‌ای به موانع افزایش قد می‌کنیم.

چه عواملی مانع افزایش قد می‌شوند؟

فاکتورهای مختلفی می‌توانند در رشد کودکان و نوجوانن تاثیر منفی گذاشته در نهایت باعث توقف رشد، اختلال در نمو یا قد کوتاه شوند. برخی از عوامل احتمالی که ممکن است این اتفاق را رقم بزنند، عبارتند از:

  • ریزمغذی ناکافی: رژیم غذایی صعیف و کمبود برخی از مواد مغذی مانند پروتئین می‌تواند در طول زمان به کاهش رشد منجر شود.
  • استرس: استرس مزمن می‌تواند روی فعالیت نرمال هورمون رشد در انسان تاثیر منفی گذاشته و متعاقبا رشد فرد تحت تاثیر قرار بگیرد.
  • عدم سلامت استخوان ها: پوکی استخوان می‌تواند به کاهش قد، کمردرد و تغییراتی در پاسچر (وضعیت اسکلتی عضلانی بدن) انسان منجر شود. اگر چه این عارضه در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد، اما در افراد با سن بالاتر رایج‌تر است.
  • عوامل محیطی: برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که شرایطی که افراد در معرض عوامل آلودگی مانند سرب، کادمیم و… قرار بگیرند، می‌تواند به کاهش قد بینجامد.
  • بیماری ها: کمبود هورمون رشد و بیماری‌های مزمنی مثل کم خونی، فیبروز سیستیک، آرتریت روماتویید جوانان و بیماری‌های التهابی روده ممکن است رشد کلی بدن را تحت تاثیر قرار دهند.

ال آرژنین چیست؟

ال آرژنین نوعی آمینو اسید است که در بسیاری از مواد غذایی یافت می‌شود. اصلی‌ترین نقش آمینو اسیدها در بدن، عمل کردن به عنوان واحدهای سازنده پروتئین‌ها است. البته این مواد، وظایف دیگری هم در بدن بر عهده دارند.

آمینو اسیدها به سه دسته ضروری، نیمه ضروری و غیر ضروری تقسیم می‌شوند. ال آرژنین آمینو اسیدی نیمه ضروری است. این به آن معناست که بدن ما بخشی از نیاز خود به آرژنین را تامین می‌کند اما بخش دیگر این نیاز باید توسط تغذیه رفع شود. با مصرف مواد غذایی حاوی ال آرژنین و یا با استفاده از انواع مکمل و قرص ال آرژنین، می‌توان کمبود این آمینو اسید مهم را در بدن تأمین کرد. مصرف مکمل ال آرژنین زمانی ضروری می‌شود که سطح این اسید آمینه در بدن از آنچه که لازم است، پایین‌تر باشد.

ماهی، مرغ، سایر گوشت‌ها، سویا، بادام زمینی، نخود، آجیل و همچنین جلبک دریایی منابع غذایی سرشار از آرژنین به شمار می‌آیند.

خواص قرص ال آرژنین برای بدن

ال آرژنین خواص زیادی برای بدن دارد. فواید این آمینو اسید مهم که در ضمن یک  آنتی اکسیدان قوی هم محسوب می‌شود، عبارتند از:

  • تقویت سیستم ایمنی
  • تقویت قوای جنسی
  • افزایش خونرسانی به عضلات
  • کمک به عضله سازی در بدنسازان
  • تسریع ریکاوری پس از ورزش‌های سنگین
  • بهبود عملکرد قلب و کاهش خطر بیماری‌های قلبی
  • کمک به تعادل هورمونی
  • افزایش ترشح هورمون رشد

قرص ال آرژنین برای افزایش قد تاثیر دارد؟

گفتیم که به طور کلی حدود ۸۰ درصد از قد هر فرد، توسط ژنتیک و متوسطی از قد پدر و مادر تعیین می‌شود. حال اگر بلوغ فرد کامل نشده باشد و صفحات استخوانی بسته نشده باشد، ال آرژنین می‌تواند برای افزایش قد کمک کننده باشد. همچنین برخی از ویتامین‌ها مثل ویتامین D، B1، B2، C و K و مواد معدنی مانند کلسیم، زینک، منیزیم و… می‌توانند به افزایش قد کمک کنند. بنابراین این مواد مغذی در کنار هم، پتانسیل تاثیرگذاری خوبی بر رشد قدی و رساندن آن به ماکسیمم حالت ممکن، دارند.

پس می‌توان گفت که قرص ال آرژنین برای افزایش قد می‌تواند کمک کننده باشد. اما سوالی که ممکن است پیش آید این است که در چه سن و شرایطی و با چه دوزی از این ماده می‌توان نتیجه مثبتی گرفت؟

قرص ال آرژنین برای افزایش قد نوجوانان و کودکان

ال آرژنین برای افزایش قد کودکان و نوجوانان می‌تواند تاثیر مثبت چشمگیری داشته باشد. از آنجایی که اغلب برای کودکان مکمل به فرم شربت استفاده می‌شود، در رابطه با قرص ال آرژنین برای افزایش قد هم توصیه می‌کنیم از شربت های حاوی ال آرژنین برای کودکان مصرف کنید. یکی شربت‌های ال آرژنین محبوب، شربت آرژی پلاس یوروویتال است که در کنار ماده مفید ال آرژنین، حاوی زینک و مواد مفید دیگر برای رشد می‌باشد. این شربت برای کودکان و نوجوانان قابل استفاده و موثر است.

برای افزایش قد نوجوانان ۱۰ سال به بالا (تا حدود ۲۰ سال که افزایش قد ادامه دارد)، به جای شربت، از قرص ال آرژنین هم می‌توان استفاده کرد. دوز مناسبی که برای افزایش قد این سنین توصیه می‌شود، قرص ال آرژنین ۵۰۰ به صورت روزی ۱ عدد قرص است (یعنی روزی ۵۰۰ میلی‌گرم ال آرژنین).

نوجوانان ۱۸ تا ۲۰ ساله، می‌توانند تا روزی ۲ عدد قرص ال آرژنین ۵۰۰ نیز استفاده کنند. در این افراد، همچنین مصرف قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ برای افزایش قد می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد.

جهت بیشتر کردن تاثیر قرص ال آرژنین برای افزایش قد، بهتر است در کنار این مکمل، از مکمل های حاوی زینک نیز استفاده شود.

به طور کلی توصیه می‌شود درباره مصرف این مکمل‌ها با پزشک یا دکتر داروساز هم مشورت کنید.

قرص ال آرژنین برای افزایش قد بزرگسالان

با وجود این که تا این قسمت از مقاله احتمالا جواب این سوال را بدانید، اما خوب است پاسخی شفاف نیز به آن بدهیم: آیا قرص ال آرژنین برای افزایش قد بزرگسالان هم تاثیر دارد؟

پاسخ این است: خیر. صفحات رشد استخوان‌ها در سن ۱۸ تا ۲۰ سالگی (طبق برخی منابع، ۲۲ سالگی) بسته می‌شوند و پس از آن رشد قدی اتفاق نمی‌افتد. نهایتا در سن ۱۸  و ۱۹ سالگی احتمال رشد قدی وجود دارد و لذا مصرف قرص ال آرژنین در این سنین و قبل از آن، می‌تواند در تقویت رشد قدی موثر باشد. اما هنگامی که صفحات رشد استخوان بسته شده باشد، هرچند که ترشح هورمون رشد با مصرف ال آرژنین افزایش پیدا کند، قد، بلندتر نمی‌شود.

اما برای بزرگسالان توصیه مناسبی که می‌توانیم داشته باشیم این است که سعی کنند با افزایش فعالیت و ورزش منظم، به علاوه رعایت پاسچر و حالت بدنی مناسب (عدم قوز کردن و…) از کوتاه شدن قد که با افزایش سن اتفاق می افتد، جلوگیری کنند.

عوارض قرص ال ارژنین برای افزایش قد

به طور کلی تحقیقات نشان داده‌اند که ال آرژنین ماده‌ای ایمن بوده و عموما مصرف آن به عنوان مکمل (حتی به صورت روزانه و بلند مدت مثلا ۱ سال یا بیشتر) به خوبی تحمل می‌شود.

هر چند، به خصوص در صورتی که در دوزهای بالای ۹ گرم یا بیشتر در هر روز استفاده شود، این ماده می‌تواند عوارض جانبی ناخوشایندی مثل نفخ، دل درد، تهوع و اسهال به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است از مصرف بیش از اندازه از قرص های ال ارژنین خودداری کنید. همچنین توصیه می‌کنیم که بیش از ۱ سال و نیم هم از این مکمل استفاده نکنید، مگر این که پزشک تجویز کرده باشد.

با وجود این که میزان ایمن بودن ال ارژنین و عدم بروز عوارض در دوزهای معمول آن، این ماده نباید توسط برخی از افراد با شرایط خاص مصرف شود؛ مثل افراد مبتلا به آسم، سیروز کبدی، بیماری کلیوی، فشار خون پایین و افرادی که به طور ارثی در متابولیسم آرژنین اختلال دارند. توصیه میشود این افراد برای جلوگیری از عوارض ناخواسته احتمالی، از این دسته از مکمل ها استفاده نکنند. به طور کلی اگر شرایط دارویی یا بیماری خاصی دارید، حتما قبل از مصرف قرص ال آرژنین برای افزایش قد، با پزشک مشورت نمایید.

بهترین مارک قرص ال آرژنین برای افزایش قد

تا اینجای مقاله به طور ضمنی با برخی از انواع بهترین مارک قرص ال آرژنین برای افزایش قد آشنا شدید. در این بخش به صورت جداگانه به چند مورد از مارک های خوب اشاره می‌کنیم:

قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ یوروویتال که تحت لیسانس آلمان تولید می‌شود، کیفیت بسیار بالایی دارد و به عنوان یکی از بهترین مارک های قرص ال آرژنین توصیه می‌گردد. اگرچه بقیه موارد معرفی شده نیز از کیفیت خوبی برخوردارند.

برای مشاهده لیست کامل محصولات مکمل ال آرژنین می‌توانید دسته محصولی مربوطه در داروخانه آنلاین مفیدطب را مشاهده کنید.

مشاهده انواع قرص ال آرژنین برای افزایش قد

قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ برای افزایش قد مفید است؟

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ برای افزایش قد مفید است. بر اساس شرایط سنی، جنسیت، وزن و قد فرد، باید تصمیم‌گیری شود که چند عدد قرص به صورت روزانه مصرف شود. یکی از محبوب‌ترین قرص های ال ارژنین ۱۰۰۰ که می‌تواند برای افزایش قد هم مصرف شود، قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ میلی گرم یوروویتال است. این قرص علاوه بر کمک به افزایش قد در نوجوانان (ترجیحا ۱۸ تا ۲۰ ساله و با مشورت پزشک) برای کمک به عضله سازی و افزایش کارآیی بدن در ورزش، بهبود جریان خون در عروق، تقویت سیستم ایمنی و تقویت قوای جنسی مفید است.

معرفی پک افزایش قد نوجوانان

داروخانه آنلاین مفیدطب، برای افزایش قد در نوجوانان، یک پکیج ویژه شامل سه محصول مفید تحت عنوان پک افزایش قد نوجوانان ارائه داده است. این سه محصول شامل شربت ال آرژنین آرژی پلاس یوروویتال، شربت استئوکر ویتابیوتیکس و شربت آیروفیکس آهن لیپوزومال دایونیکس است که با هر یک در ادامه آشنا می‌شوید. لازم به ذکر است که این پک، یک مجموعه کامل از تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بهبود رشد نوجوانان است  و با بهره‌مند شدن از ال آرژنین در کنار همه این مواد، می‌تواند در افزایش قدی آن‌ها تاثیر خوب و سریع‌تری داشته باشد. به علاوه، با در کنار هم قرار گرفتن این سه مکمل، یک گزینه مقرون به صرفه تر پیش روی خود خواهید داشت.

شربت ال آرژنین آرژی پلاس یوروویتال

شربت آرژی پلاس یورو ویتال به افزایش رشد قدی و تقویت سیستم ایمنی کودکان و نوجوانانی که در حال رشد هستند، کمک می‌کند. این شربت حاوی ال آرژنین، روی (زینک)، کلسیم، فسفر، ید، ویتامین A، ویتامین D3، ویتامین B2 و ویتامین K2 است که این محصول را به مکملی مفید برای تکامل طبیعی استخوان، تولید هورمون‌های تیروئید و عملکرد طبیعی آن، عملکرد سالم سیستم ایمنی بدن و بهبود رشد قدی در کودکان و نوجوانان تبدیل می‌کند. وجود ال آرژنین در این مکمل، تاثیر آن را در افزایش قد کامل می‌کند.

شربت استئوکر ویتابیوتیکس

شربت استئوکر ویتابیوتیکس مکملی حاوی کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین D3 است که برای تقویت استخوان ها و رشد قد و تامین کلسیم در نوجوانان و کودکان مؤثر است. ترکیبات شربت استئوکر ویتابیوتیکس، هرچه که استخوان ها و ماهیچه ها برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارند را تأمین می‌کند. منیزیم برای استخوان سازی، زینک برای بهبود انقباض ماهیچه ها و کلسیم و ویتامین D3 برای افزایش تراکم استخوان ها کاربرد دارد.

خوب است بدانید که مصرف مکمل زینک روی رشد قدی کودکان تاثیر مثبت دارد. در یکی از مطالعات معتبر قد کودکانی که به مدت دو سال روزانه ۱۰ میلی گرم زینک دریافت کردند، ۰.۳۷ سانتی متر از کودکانی که این مکمل را دریافت نکردند، بیشتر بود. بر این اساس، شربت آرژی پلاس و شربت استئوکر می‌توانند در کنار هم در تامین نیاز بدن کودکان و نوجوانان به زینک بسیار کمک کننده باشد.

شربت آیروفیکس آهن لیپوزومال دایونیکس

شربت آیروفیکس آهن لیپوزومال دایونیکس یک فرآورده حاوی۲۰ میلی‌گرم آهن لیپوزومال است که دارای قدرت جذب بالایی می‌باشد. این شربت علاوه بر آهن حاوی ویتامین B6 و ویتامین B12 نیز می‌باشد. از شربت آیروفیکس برای کمک به بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن در کودکان و نوجوانان استفاده می‌شود.

***

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پک ویژه افزایش قد نوجوانان، از جمله موارد منع مصرف، نحوه استفاده از مکمل ها و نکات تکمیلی دیگر، روی عکس زیر بزنید و به صفحه مربوطه در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید.

خرید پک افزایش قد نوجوانان

جمع بندی

در این مطلب درباره چگونگی افزایش قد و موانع رشد قدی خواندید. همچنین به موضوع اصلی مقاله یعنی تاثیر قرص ال آرژنین برای افزایش قد پرداختیم و اثر این مکمل را در سنین مختلف بررسی کردیم. شما میتوانید برای تهیه انواع مکمل حاوی ال ارژنین از جمله قرص های ال ارژنین به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و پس از خریداری، در سریعترین حالت ممکن، سفارش خود را در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

مشاهده انواع قرص ال آرژنین برای افزایش قد

سوالات متداول

طریقه مصرف ال آرژنین ۱۰۰۰ برای افزایش قد چگونه است؟

ابتدا توصیه می‌شود که برای نحوه مصرف ال آرژنین ۱۰۰۰ برای افزایش قد، به دستور پزشک عمل کنید. در صورتی که پزشک دستوری برای مصرف این مکمل ارائه نکرده است، باید بگوییم که ال آرژینین بهتر است با معده خالی مصرف شود، یعنی یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا. l arginine طول مصرف ثابت و مشخصی ندارد. در مصرف به مدت یک سال و حتی یک سال و نیم، ال آرژینین بی خطر بوده و مشکلی ایجاد نکرده است. ولی مصرف طولانی تر از این را توصیه نمی‌کنیم.

قرص ال آرژنین برای افزایش قد بزرگسالان موثر است؟

خیر. صفحات رشد استخوان‌ها در سن ۱۸ تا ۲۰ سالگی (نهایتا ۲۲ سالگی) بسته می‌شوند و پس از آن رشد قدی اتفاق نمی‌افتد. نهایتا در سن ۱۸ و ۱۹ سالگی احتمال رشد قدی وجود دارد و لذا مصرف قرص ال آرژنین در این سنین و قبل از آن، می‌تواند در تقویت رشد قدی موثر باشد. اما هنگامی که صفحات رشد استخوان بسته شده باشد، هرچند که ترشح هورمون رشد با مصرف ال آرژنین افزایش پیدا کند، قد، بلندتر نمی‌شود.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

28 دیدگاه دربارهٔ «آیا قرص ال آرژنین برای افزایش قد تاثیری دارد؟»

  1. سلام من ۱۵ سالمه قدم الان ۱۶۳ هست
    من باید چی مصرف کنم که قدم ۱۷۰ برسه
    یک سالی میشه به بلوغ رسیدم
    قرص ال ارژنین هم از ۱۳ سالگی مصرف میکنم

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، چنانچه از مکمل های ال آرژنین و ورزش و رژیم غذایی صحیح کمک گرفتید . پاسخ کافی و مطلوب خود را دریافت نکردید نیاز است تا پیش از بسته شدن صفحات رشد به متخصص غدد مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام من ۱۷ سالمه ال ارژین بهتره یا ارژی زینک پلاس برای رشد قد ارژی زینک پلاس با زینک پلاس چه فرقی میکنه خواهشم میکنم راهنمای کنید قدم ۱۷۷ میخوام ۴.۵ سانتم رشد کنم
    ارژی زینک پلاس برای رشد مو هم خوبه

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، استفاده از مکمل های حاوی اسید آمینه ال آرژنین و نیز مولتی ویتامین هایی هم چون زینک و …تا پیش از بسته شدن صفحات رشدی (صفحات رشدی عموما تا سن ۲۰سالگی بسته می شوند) می تواند با تحریک هورمون رشد و بهبود خون رسانی به افزایش قد منجر گردند.
      یکی از محصولات مناسب سن شما مکمل آرژی زینک پلاس محصول شرکت یورو ویتال می باشد.
      با توجه به اینکه زینک و …در سلامت پوست و مو نیز نقش بسزایی دارد این مکمل می تواند در جهت رشد مو نیز موثر واقع گردد.
      با احترام دکتر داروساز

  3. با سلام پسرم ۲۱ سالمه ایا با استفاده از این قرص احتمال داره قدم بیشتر شه و اینکه چه وقتی از این قرص استفاده کنم ممنون

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با سلام هیچ دارویی نمی تواند افزایش قد در سن ۲۱ سالگی را سبب شود. صفحات رشدی استخوان های ما با عبور از سن بلوغ، بسته می شوند و بعد از بلوغ، فقط حرکات ورزشی می توانند کمک کنند تا از کاهش قد ناشی از کهولت سن پیشگیری کنیم و دارو یا روشی نیست که بتواند سبب افزایش قد شود.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام عجب خب گفتین توی مقاله تا سن ۲۲ سالگی امکان رشد قد وجود داره بعد بسته میشود منم ۲۱ سالمه و اینکه تمرینات کششی زیاد کار میکنم با مصرف قرص ال ارژنین بازم نمیشه قد افزایش یافت؟

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          با سلام. بله در بعضی افرادی که صفحات رشد کامل بسته نشده اند، در این سن هم ممکن است درصد کمی با تمرینات کششی و مصرف ال آرژنین افزایش قد داشت. با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، صفحات رشد استخوان های ما با گذشت از سن بلوغ بسته می شوند و دیگر امکان افزایش رشد قدی امکان پذیر نیست.
      عموما صفحات رشدی تا سن ۲۰سالگی به طور کامل بسته نشده اند.و می توان با کمک برخی مکمل ها مانند اسید امینه ال آرژنین و زینک و .. به تحریک هورمون رشد و رشد بهتر کمک نمود.
      تشخیص نهایی امکان و یا عدم امکان رشد قدی به کمک تصویر برداری از مفاصل و بررسی هورمون ها امکان پذیر است.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام خسته نباشید من ۲۲ سالمه واکثر ورزش های ویژه بانوان رو انحام میدم امکان این که قدم بلند تر بشه هست حالا با قرص یا با راه کار های دیگه

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با سلام هیچ دارویی نمی تواند افزایش قد در سن ۲۲ سالگی را سبب شود. صفحات رشدی استخوان های ما با عبور از سن بلوغ، بسته می شوند و بعد از بلوغ، فقط حرکات ورزشی می توانند کمک کنند تا از کاهش قد ناشی از کهولت سن پیشگیری کنیم و دارو یا روشی نیست که بتواند سبب افزایش قد شود.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  5. درود بنده ۱۵ سالمه و ارژنیم هزار یک ساعت قبل از خواب به دستور پزشک میخورم ولی جدیدن نمدونم چرا قرص توی گلوم گیر میکنه ابم میخورم پشتش ابم گیر میکنه بنظرتون دلیبش چی میتونه باشه؟

  6. سلام من ۱۶ سالمه قدم۱۵۳ هستش و صفحه رشدم بسته شده اگه قرص ال ارژنین مصرف کنم تأثیر داره؟؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، صفحات رشدی استخوان های ما با عبور از سن بلوغ، بسته می شوند و بعد از بلوغ، فقط حرکات ورزشی می توانند کمک کنند تا از کاهش قد ناشی از کهولت سن پیشگیری کنیم و دارو یا روشی نیست که بتواند سبب افزایش قد بعد از بسته شدن صفحات رشدی شود.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  7. سلام من ۱۵ سالمه و قدم ۱۶۳ هستش و مشکل خاصی ندارم و مرضی ای ندارم من میتونم از این قرص استفاده کنم ؟ اگر میشه چجوری باید مصرف کنم و چه کار هایی انجام بدم ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین .

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام، بله چنانچه صفحات رشدی شما بسته نشده باشد(عموما تا سن ۱۸سالگی هنوز قابلیت رشد وجود دارد) شما می توانید از مکمل های حاوی آل آرژنین و زینک مانند کپسول آرژی زینک پلاس استفاده نمایید.
      نحوه استفاده نیز به صورت روزانه دو عدد قرص بعد از غذا می ‌باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  8. سلام من ۲۱ سالمه می تونم از این قرص استفاده کنم و کنارش ورزش کنم تا قدم بلند بشه؟امکانش هس؟؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      بله شما میتوانید ازین قرص استفاده نمایید با این حال در سن شما احتمالا صفحات استخوانی کاملا بسته شده اند و انتظار اثرات زیادی نداشته باشید. با این حال ممکن است بی اثر هم نباشد.
      با احترام دکتر داروساز

    2. سلام
      من ۱۵ سالمه و قدم حدود ۱۷۸ هست و چند سال پبش اسم داشتم میتونم از این دارو استفاده کنم؟

      1. دکتر مهلا دهقانپور

        باسلام، قرص ال ارژنین در افراد مبتلا به آسم محدودیت و یا منع مصرفی ندارد.
        با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با عبور از ۲۰ سالگی صفحات رشد استخوان ها بسته می شوند و رشد قدی متوقف می شود. مصرف قرص ال آرژینین در این سن کمکی به افزایش قد نمی کند.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

      1. دکتر مهلا دهقانپور

        باسلام، رشد قد تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، تغذیه، هورمون ها و سبک زندگی است و نمی توان تعیین نمود دقیقا چه میزان افزایش رشد قدی برای شما اتفاق خواهد افتاد.
        بهترین راه جهت تعیین میزان پتانسیل رشد برای شما این است که به پزشک متخصص غدد مراجعه داشته باشید.
        با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      در این مقاله پیشنهاد شده روزانه یک عدد قرص ال آرژینین ۱۰۰۰ را با یک لیوان آب و ترجیحا همراه با وعده غذایی میل کنید. با این حال، قرص ال آرژینین به میزان دو عدد در روز و با معده خالی هم قابل استفاده می باشد.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و