معرفی شربت آسماویت توسط دکتر ضحا مرتضوی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

شربت آسماویت مایر ویتابیوتیکس تاثیر بسیار خوبی بر تقویت قدرت تنفسی و کاهش علائم بیماری‌ها و عفونت‌های تنفسی دارد و برای افراد دارای بیماری‌های حاد ریوی تجویز می‌شود. شربت آسماویت شامل انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید است که به بهبود سلامت فرد و عملکرد ریه کمک شایانی می‌کنند. برای آن که درباره این شربت تقویتی بیشتر بدانید، در این مقاله از مجله سلامت مفید طب با ما همراه شوید.

شما می‌توانید مقاله شربت asmavit برای چیست را از اینجا گوش کنید:

 

شربت آسماویت چیست؟

شربت آسماویت که محصولی از شرکت ویتابیوتیکس می‌باشد، شربتی است که اختصاصاً برای حفظ سلامت دستگاه تنفسی و کمک به بهبود عفونت‌های تنفسی فرموله شده است.

ترکیبات شربت آسماویت

ترکیبات این شربت شامل انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B و C و همچنین دارای اسید آمینه‌ لیزین و عناصر زینک، آهن، منیزیم، منگنز و سلنیوم است.

حضور بیوفلاونوئیدهای مرکبات در شربت آسماویت

نکته مثبت دیگری که در مورد این شربت وجود دارد، حضور بیوفلاونوئیدهای مرکبات در ترکیبات آن است. این ترکیبات، آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی هستند و اثر ضد‌ التهابی بالایی در درمان انواع عفونت‌های حاد تنفسی، آنفولانزا و سرماخوردگی از خود نشان داده‌اند. این ترکیبات به خصوص در زمانی که در کنار ویتامین C حضور داشته‌ باشند، می‌توانند اثر تقویت سیستم ایمنیِ ویتامین C را افزایش دهند؛ از طرفی اثر این آنتی‌اکسیدان‌ها را نیز چندین برابر می‌کنند. این بیوفلاونوئیدها با افزایش گردش خون باعث رفع انقباضات نای، نایژه و مجاری دستگاه تنفسی می‌شوند.

سایر ترکیبات شربت آسماویت و مزایای آن‌ها

طبق پژوهش‌های مختلفی که توسط محققان صورت گرفته است، تمامی ترکیبات دیگر شربت آسماویت نیز می‌توانند در حفظ سلامت دستگاه تنفسی انسان موثر باشند؛ به عنوان مثال در این تحقیقات مشاهده شده است که میزان ویتامین D3 در افرادی که به طور مدوام دچار بیماری‌های تنفسی می‌شوند، بسیار کم است. به عنوان نمونه دیگر، عنصر زینک می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر درمان بیماری سرماخوردگی و کاهش طول دوره آن بگذارد و همچنین به همراه ویتامین c به کاهش علائم این بیماری کمک کند.

ویتامین‌های E و A نیز توانسته‌اند در حفظ سلامت ریه موثر باشند و افرادی که سطح ویتامین A در بدنشان پایین بوده است به انواع بیماری‌های تنفسی مزمن و حاد ریه مبتلا شده‌اند.

همچنین اسید آمینه لیزین که در شربت آسماویت وجود دارد، می‌تواند اثر خوبی بر تقویت سیستم ایمنی بگذارد. وجود این اسید آمینه در رژیم غذایی ما بسیار ضروری و لازم است.

منیزیم نیز می‌تواند به تقویت عملکرد ریه کمک کند و همچنین ویتامین‌های گروه B هم که برای سلامت تقریباً تمام ارگان‌های بدن ضروری هستند در شربت آسماویت وجود دارند.

تجربه نشان داده است که حضور فولیک اسید در کنار ویتامین B12 می‌تواند باعث کاهش عفونت‌های تنفسی به خصوص در اطفال بین ۶ تا ۳۰ ماهه شود.

نحوه مصرف آسماویت چگونه است؟

بهترین زمان برای مصرف شربت آسماویت معمولا پس از وعده‌های غذایی‌ست و با اینکه ممکن است مصرف آن در این زمان‌ها، میزان جذب برخی از ترکیبات آن را کم کند، اما به جلوگیری از بروز عارضه‌های گوارشی آن کمک می‌کند.

نکته دیگر در رابطه با زمان مصرف شربت آسماویت این است که به خاطر حضور برخی از ریزمغذی‌ها در آسماویت بهتر است که با فاصله از زمان خواب و در زمان پس از صبحانه یا پس از ناهار مصرف شود. زیرا می‌تواند سیستم عصبی را هوشیار و فعال کند و مانع از به خواب رفتن فرد مصرف‌کننده شود. توجه داشته باشید قبل از مصرف شربت آسماویت حتما باید شربت تکان داده شود.

خرید شربت آسماویت از داروخانه آنلاین مفیدطب

آیا مصرف شربت آسماویت برای افراد دیابتی مضر است؟

شربت آسماویت فاقد هرگونه طعم‌دهنده یا رنگ‌دهنده مصنوعی و حساسیت‌زاست و پایه‌ی آن مالت است. افراد دیابتی می‌توانند تحت نظر دکتر از این شربت استفاده کنند زیرا مالت به نسبت خیلی از شیرین‌کننده‌های دیگر به میزان کمتری سطح قندخون را بالا می‌برد؛ اما در هر حال بهتر است که در مورد مصرف آن احتیاط کنند.

احتیاط در مصرف آسماویت برای افراد دیابتی

دستور مصرف آسماویت

اندازه‌ای که از این شربت نیاز است مصرف شود برای اطفال ۱-۴ سال، ۵ سی‌سی و دو بار در روز، برای اطفال بالای ۴ سال، ۵ سی‌سی و سه بار در روز و برای بزرگسالان هم ۱۰ سی‌سی و دوبار در روز می‌باشد.

البته دستور مصرف آن روی جعبه‌ی شربت نیز نوشته شده است اما اگر پزشک دستور مصرف آن را به شیوه دیگری برای شما تجویز کند، دستور پزشک نسبت به نوشته روی شربت ارجحیت دارد.

هشدار درباره مصرف شربت آسماویت توسط افراد باردار

مصرف در دوران بارداری و شیردهی باید تحت‌نظر پزشک باشد؛ اما در ‌هر حال مصرف تمام ریزمغذی‌های موجود در آسماویت در بارداری ضروری هستند و برای تنظیم مقدار آن بهتر است که با پزشک مربوطه مشورت شود.

آیا مصرف شربت آسماویت باعث افزایش وزن می‌شود؟

بسیاری از افراد به خصوص والدین در مورد مصرف انواع مولتی‌ویتامین‌ها این سوالات را بسیار زیاد می‌پرسند که آیا این شربت می‌تواند به افزایش اشتهای فرزندشان کمک کند و یا باعث افزایش وزنش شود؟

افزایش اشتها

حقیقت این است که کمبود برخی از ویتامین‌ها و املاح می‌تواند باعث کاهش اشتها و کاهش وزن شود؛ بنابراین اگر فردی، خواه کودک یا بزرگسال، این کمبودها را داشته باشد و ناشی از آن کمبودها دچار کمبود وزن یا کاهش اشتها شده‌ باشد، طبیعتاً برطرف کردن آن کمبودها از طریق مصرف مکمل‌های ویتامینی یا اشباع رژیم‌غذایی می‌تواند به برطرف کردن علائم آن کمک کند. یعنی باعث می‌شود اشتهای فرد افزایش زیاد شده و وزن کودک به دنبال آن، افزایش یابد.

شربت آسماویت با چه داروهایی تداخل دارد؟

از جمله داروهایی که آسماویت با آن‌ها تداخل دارد داروهای اسید معده، داروی لوودوپا، برخی از آنتی بیوتیک‌ها و برخی از داروهای قند و فشارخون هستند. به طور کلی اگر داروی دیگری مصرف می‌کنید خصوصاً اگر به صورت مزمن آن را مصرف می‌کنید، بهتر است که مصرف آن را به پزشک یا داروسازتان اطلاع دهید تا بتواند در مورد تداخلات احتمالی به شما مشاوره دهد.

علاوه بر آن ضروری‌ست که شربت آسماویت را با فاصله از نوشیدنی‌های داغ مانند چای یا قهوه مصرف کنید و همچنین دقت کنید زمان مصرف آن با زمان مصرف غلات، لبنیات، شیر و فیبرهای غذایی مقداری فاصله داشته ‌باشد.

ویدئوی معرفی آسماویت

در این ویدئو دکتر ضحا مرتضوی درباره شربت آسماویت و نکات مهم مربوط به آن توضیح می‌دهد.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد شربت آسماویت تاثیر بسیار قوی‌ای بر کاهش علائم ناشی از بیماری‌ها و عفونت‌های دستگاه تنفسی، تامین ویتامین‌ها و عناصر ضروری بدن، تقویت قدرت تنفسی و بهبود سلامت دارد.

شما می‌توانید شربت آسماویت را از صفحه این محصول در داروخانه مفید طب به صورت اینترنتی خریداری کنید.

اگر در مورد شربت آسماویت و نحوه‌ مصرف آن سوالی دارید می‌توانید در صفحه این محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب در قسمت نظرات آن را به اشتراک بگذارید تا توسط متخصصین به آن‌ پاسخ داده شود.

خرید شربت آسماویت از داروخانه آنلاین مفیدطب

سوالات متداول

شربت آسماویت برای چیست؟

آسماویت یک شربت محبوب برای تقویت قدرت تنفسی در کودکان و بزرگسالان است که به حفظ سلامت سیستم تنفسی کمک کرده و باعث کاهش علائم ناشی از بیماری‌های تنفسی می‌شود.

شربت آسماویت برای سرفه موثر است؟

طبق توضیحات نوشته شده در بروشور شربت آسماویت، این محصول می‌تواند علائم ناشی از بیماری‌ها و عفونت‌های سیستم تنفسی را کاهش دهد، اما یک محصول تخصصی برای درمان سرفه نیست.

آیا شربت آسماویت برای کرونا مفید است؟

مصرف شربت آسماویت برای کرونا مفید خواهد بود، زیرا به رفع مشکلات تنفسی ناشی از این بیماری کمک می‌کند. اما توجه داشته باشید شربت آسماویت برای کرونا یک داروی کمک درمانی است، زیرا تنها علائم ناشی از این بیماری را تسکین داده و تاثیری در درمان بیماری و جلوگیری از پیشرفت آن ندارد.

بهترین زمان مصرف شربت آسماویت چیست؟

بعد از وعده غذایی صبحانه یا ناهار، بهترین زمان مصرف شربت آسماویت است، زیرا مصرف این شربت با معده پر از بروز عوارض گوارشی جلوگیری می‌کند.

آیا شربت آسماویت اشتهاآور است؟

شربت آسماویت تنها در صورتی باعث افزایش اشتها می‌شود که فرد در اثر کمبود مواد مغذی کاهش اشتها پیدا کرده باشد. در چنین شرایطی آسماویت با تامین این مواد مغذی، اشتها را به حالت طبیعی باز می‌گرداند.

مصرف شربت آسماویت برای افراد مبتلا به فشار خون و قند خون مجاز است؟

افراد دیابتی می‌توانند شربت آسماویت را تحت نظارت پزشک مصرف کنند، زیرا پایه این شربت مالت است که در مقایسه با شیرین‌کننده‌های دیگر به میزان کمتری سطح قندخون را بالا می‌برد. با توجه به اختلالات احتمالی شربت آسماویت و داروهای کنترل فشار خون، این افراد نیز با مشورت پزشک مجاز به مصرف این شربت هستند.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

6 دیدگاه دربارهٔ «شربت آسماویت چیست؟»

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      اگر برای مشکلات تنفسی وافزایش ایمنی بدن استفاده میشود، باید یک دوره (یعنی یک شیشه) که برای بزرگسالان حدود ۲۰ روز میشود، استفاده شود. در صورتی که اثرات مطلوب دیده شد، میتوانید مانند دیگر مکمل های درمانی تا چندین ماه این دارو را ادامه دهید.
      با احترام دکتر داروساز

  1. سلام وقت بخیر. ببخشید این شربت برای بیمار مبتلا به سلیاک یا حساسیت به گلوتن مناسب است یا خیر؟
    ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت آسماویت محتوی شربت مالت است که از جو به دست می آید و لذا مناسب استفاده در بیماران سلیاک نیست.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام خسته نباشید.من شربت اسماویت روبانظارت دکتردا وخانه تهیه کردم ومیخام مصرف کنم ولی بازمیترسم خواستم بدونم بدون تجویزدکترموردی نداره واینم بگم که من ریه های ضعیفی دارم وهنگام سرماخوردگی ریه سخت درگیرمیشه نظرتون برام خیلی مهمه .مصرف کنم مشکلی پیش نمیتد؟تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      آسماویت محتوی ویتامین ها، مواد معدنی و بیوفلاونوئید های مفید برای سیستم تنفسی است. اگر قند یا فشار خون ندارید، برای مصرف آسماویت نیازی به نسخه پزشک ندارید و می توانید با خیال راحت از این شربت استفاده کنید.

      با احترام، دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره