شربت آسماویت برای قد
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

شربت آسماویت یکی از مکمل‌های غذایی محبوب برای افزایش قدرت تنفسی و بهبود مشکلات ناشی از عفونت‌های دستگاه تنفسی است. این شربت حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف به همراه بیوفلاونیدهای مرکبات و ال لیزین می‌باشد که هر کدام نقش‌های مهمی در بدن ایفا می‌کنند. با توجه به تنوع ترکیبات مفید در این محصول، برای بسیاری از افراد این سوال ایجاد می‌شود که آیا شربت آسماویت برای قد هم مفید است و می‌توان با مصرف این شربت افزایش قد را تجربه کرد یا خیر. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب با ما همراه باشید تا پس از آشنایی بیشتر آسماویت، به این سوال پاسخ دهیم.

شربت آسماویت چیست؟

شربت آسماویت (Asmavit) مکملی برای تقویت قدرت تنفسی و کاهش علائم ناشی از بیماری‌ها و عفونت‌های دستگاه تنفسی است. آسماویت حاوی ویتامین‌های E، D، A، C، مجموعه ویتامین‌های گروه B، سلنیوم، آهن، زینک، منگنز و منیزیم بوده و به حفظ سلامت عمومی بدن کمک می‌کند.

آسماویت با داشتن بیوفلاونیدهای مرکبات به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل کرده و با از بین بردن رادیکال های آزاد مضر، به تقویت قدرت تنفسی در کودکان و بزرگسالان کمک می‌کند. به علاوه، بیوفلاونیدهای مرکبات به همراه ویتامین C در بهبود گردش خون در مویرگ ها و رفع انقباضات نای و نایژه‌ها موثرند.

شربت آسماویت در ایران تحت لیسانس شرکت MEYER ORGANICS هند تولید می‌شود.

در هر بسته آسماویت، یک بطری شربت (سوسپانسیون) ۲۰۰ میلی‌لیتری با طعم پرتقال، قرار دارد.

شربت آسماویت فاقد هرگونه رنگ و طعم دهنده مصنوعی حساسیت زا می‌باشد.

در جدول زیر، ترکیبات شربت آسماویت را مشاهده می‌کنید.

ترکیبات شربت asmavit مقدار متوسط در هر ۱۰ میلی لیتر EC%
*NRV
ویتامین A ۱۵۰۰IU ۵۶
ویتامین D (به شکل D3 1000 IU) ۲۵μg ۵۰۰
ویتامین E ۱۰mg ۵۶
تیامین (ویتامین B1) ۳mg ۲۷۳
ویتامین B6 ۱.۵mg ۱۰۷
ریبوفلاوین (ویتامین B2) ۱mg ۷۱
فولیک اسید ۲۰۰μg ۱۰۰
ویتامین B12 ۲.۵μg ۱۰۰
ویتامین C ۴۰mg ۵۰
نیاسین ۱۰mg ۶۲
پانتوتنیک اسید (ویتامین B5) ۵mg ۸۳
زینک ۵mg ۵۰
منیزیم ۵۰mg ۱۳
منگنز ۰.۵mg ۲۵
آهن ۵mg ۳۶
سلنیوم ۴۰μg ۷۳
ال لیزین ۲۵mg
بیوفلاونیدهای مرکبات ۱۰mg
*NRV- Nutrient Reference Value*
mg-milligram, μg-microgram, IU-International Unit

خرید شربت آسماویت

شربت آسماویت برای چیست؟

آسماویت یک شربت تقویتی کودکان ۱ سال به بالا و بزرگسالان است که با ترکیبات ویژه‌ای که دارد، در مجموع به به سلامت عمومی بدن کمک می‌کند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم شربت asmavit برای چیست، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم؛ بعد از آن به صورت خاص، درباره خاصیت شربت آسماویت برای قد در بخش بعدی صحبت خواهیم کرد.

  • کمک به حفظ سلامت سیستم تنفسی
  • کاهش علائم ناشی از بیماری های تنفسی
  • تسریع روند بهبودی بیماری‌های تنفسی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و برونشیت
  • کمک به بازگشت اشتها از طریق تامین ریزمغذی‌های لازم
  • کاهش شدت و تعداد علائمِ آسم، حساسیت‌های فصلی و آلرژی‌های مزمن
  • ارتقای سیستم ایمنی و تامین ریزمغذی‌های لازم برای سلامت آن
  • کمک به تامین چندین ریزمغذی ضروری برای رشد قدی سالم

شربت آسماویت برای قد

قبل از این که درباره چگونگی کمک شربت آسماویت برای قد صحبت کنیم، ابتدا فاکتورهای موثر در قد و سن رشد قدی را به طور خلاصه مرور می‌کنیم.

فاکتورهای مختلفی در قد افراد تاثیر دارد. بیشتر متخصصین معتقدند که ۸۰ درصد قد نهایی، تحت تاثیر ژنتیک است. به علاوه، شرایط محیطی مانند تغذیه، ورزش و خواب به طور عمده درصد باقیمانده را تشکیل می‌دهند.

از ۲ سالگی به بعد، بیشتر کودکان با نرخ ۶.۳۵ سانتی‌متر در سال رشد قدی دارند. در دوران بلوغ ممکن است این سرعت حتی بیشتر شود. گرچه افراد در افزایش قد، با یکدیگر متفاوت هستند.

در نظر داشته باشید که عموما افزایش قد بعد از تکمیل روند بلوغ، متوقف می‌شود. این اتفاق به خاطر بسته شدن صفحات رشد استخوان هاست. این به آن معناست که بزرگسالان نمی‌توانند قد خود را افزایش دهند. در واقع، سنی را که متخصصین برای وجود امکان افزایش قد اعلام کرده‌اند، نهایتا تا ۲۰ سال یا در برخی منابع ۲۲ سال است.

تا سنینی که رشد قدی ادامه دارد، با فراهم کردن محیط و شرایط مناسب می‌توان قد را به ماکسیمم پتانسیل در هر فرد رساند. گفتیم که یکی از این عوامل محیطی، تغذیه است.

مهمترین ریزمغذی‌هایی که در افزایش قد نقش دارند، عبارتند از:

  • ویتامین D
  • ویتامین های B
  • ویتامین C
  • ویتامین A
  • منیزیم
  • زینک
  • کلسیم
  • فسفر

به علاوه، پروتئین در قد نقش مهمی دارد.

اگر به ترکیبات شربت آسماویت توجه کنیم، این محصول با نداشتن ریزمغذی‌های مهمی مانند کلسیم و فسفر شاید برای برخی از افراد بهترین شربت افزایش قد کودکان محسوب نشود، اما این مکمل با دارا بودن ویتامین D، ویتامین های گروه B، ویتامین C، ویتامین A، زینک و منیزیم می‌تواند در تامین ریزمغذی‌های ضروری برای قد، بسیار کمک‌کننده باشد. در صورتی که کلسیم و فسفر از طریق رژیم غذایی (مثلا با مصرف لبنیات کافی) یا مکمل‌های دیگر تامین شود، برای تامین بیشتر ریزمغذی‌های لازم گفته‌شده جهت بهبود رشد قدی، شربت آسماویت یک گزینه مناسب برای قد است.

شربت آسماویت برای قد

نحوه مصرف شربت آسماویت برای قد

طریقه مصرف شربت asmavit که در بروشور محصول توصیه شده است (فارغ از کاربرد آن)، به صورت زیر است:

  • کودکان ۱ تا ۴ سال: ۱ قاشق مرباخوری ۲ بار در روز
  • کودکان بالای ۴ سال: ۱ قاشق مرباخوری ۳ بار در روز
  • بزرگسالان: ۲ قاشق مرباخوری ۲ بار در  روز

(۱ قاشق مرباخوری معادل ۵ میلی لیتر می‌باشد.)

اگر پزشک دستور دیگری برای مصرف شربت آسماویت داده است، توصیه پزشک اولویت دارد.

لازم است قبل از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید.

جمع بندی

در این مقاله با شربت آسماویت و کاربردهای آن آشنا شدید. سپس به این سوال که خواص شربت آسماویت برای قد چیست، پاسخ دادیم و با بررسی ترکیبات این محصول، گفتیم که آسماویت چگونه می‌تواند به سلامت رشد قدی کمک کند. توجه داشته باشید که تغذیه مناسب (تامین ریزمغذی‌های ضروری و پروتئین)، خواب کافی، ورزش، دوری از استرس و کاهش آلودگی می‌تواند شرایط محیطی مناسب جهت افزایش قد و رشد قدی سالم را فراهم کند. مصرف غذاهای متنوع و سالم در کودکی و نوجوانی، به سلامت هورمونی و تاثیر مثبت آن در قد نیز کمک می‌کند.

شما می‌توانید انواع شربت تقویتی کودکان را از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورت اینترنتی تهیه کنید. مفیدطب سفارشات را به سراسر کشور ارسال می‌نماید.

مشاهده و خرید بهترین مکمل‌های تقویتی کودکان

سوالات متداول

شربت آسماویت برای چی خوبه؟

آسماویت برای تقویت قدرت تنفسی، تقویت سیستم ایمنی، سرفه و سرماخوردگی، اشتها و تامین چندین ریزمغذی لازم برای رشد قدی سالم، تاثیرات مثبتی به همراه دارد.

شربت آسماویت برای اشتها خوب است؟

کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین های گروه B و زینک، می‌تواند باعث کاهش اشتها و کاهش وزن شود؛ بنابراین اگر فردی کمبود این مواد مغذی را داشته باشد و در اثر آن به کاهش اشتها و وزن دچار شده باشد، با برطرف شدن کمبود از طریق مصرف شربت آسماویت می‌تواند به بازگشت اشتها و افزایش وزن خود کمک کند.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط