عوارض شربت آسماویت چیست؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

محصولی که در این مقاله درمورد آن می‌خواهیم صحبت کنیم، شربت آسماویت ویتابیوتیکس است که یک مولتی ویتامین کامل و مینرال می‌باشد. این مکمل غذایی حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری جهت حفظ سلامت عمومی بدن کودکان و بزرگسالان است. سوسپانسیون آسماویت تاثیر فوق‌العاده‌ای در تقویت قدرت تنفسی و همچنین کاهش علائم بیماری‌های دستگاه تنفسی دارد. اما از آنجایی که این شربت برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، برخی از والدین در مورد عوارض شربت آسماویت سوال می‌کنند که در این مطلب به طور مفصل پاسخ خواهیم داد.

معرفی سوسپانسیون آسماویت

شربت آسماویت Asmavit محصولی از برند ویتابیوتیکس است که در ایران توسط شرکت ویتا آریا و تحت لیسانس شرکت MEYER ORGANICS هند تولید می‌شود. این شربت به صورت سوسپانسیون در بطری‌های ۲۰۰ میلی‌لیتری ارائه می‌گردد. آسماویت برای مصرف کودکان بالای یک سال و بزرگسالان فرموله شده است.

شربت آسماویت حاوی انواع ویتامین‌های ضروری برای بدن از جمله ویتامین D، ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی آهن، زینک، سلنیوم، منگنز، منیزیم و همچنین اسید آمینه لیزین و بیوفلاونوئیدهای مرکبات است. به همین دلیل مصرف شربت آسماویت علاوه بر حفظ سلامت دستگاه تنفسی، به بهبود سلامت عمومی بدن نیز کمک می‌کند.

خرید شربت آسماویت

بهتر است قبل از بررسی عوارض شربت آسماویت، خواص و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم تا علت محبوبیت و فروش بالای این شربت مولتی ویتامین را بهتر بشناسیم.

شربت آسماویت برای چی خوبه

آسماویت به طور اختصاصی برای کمک به بهبود عفونت‌های تنفسی و حفظ سلامت دستگاه تنفسی فرموله شده است، اما از آنجا که حاوی انواع ویتامین‌های ضروری، اسید آمینه‌ لیزین و عناصر زینک، آهن، منیزیم، منگنز و سلنیوم است، مانند یک شربت تقویتی عمل کرده و وضعیت سلامت عمومی بدن را نیز بهبود می‌بخشد.

شربت آسماویت حاوی ترکیب شگفت‌انگیزی به نام بیوفلاونوئیدهای مرکبات یا اصطلاحا ویتامین P نیز می‌باشد. این ترکیبات، آنتی‌اکسیدان‌هایی بسیار قوی هستند که اثرات ضد التهابی قابل توجهی دارند و به همین دلیل می‌توانند به درمان انواع عفونت‌های حاد تنفسی، آنفولانزا و سرماخوردگی کمک کنند.

از مهم‌ترین خواص و ویژگی‌های شربت اسماویت ویتابیوتیکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت قدرت تنفسی
  • حفظ سلامت دستگاه تنفسی
  • کاهش علائم ناشی از بیماری‌ها و عفونت‌های سیستم تنفسی
  • بهبود گردش خون در مویرگ‌ها
  • رفع انقباضات نای و نایژه‌ها
  • بهبود و حفظ سلامت بدن
  • مناسب برای بیماران مبتلا به مشکلات حاد ریوی (با مشورت پزشک)
  • مناسب برای درمان انواع عفونت‌های حاد تنفسی، آنفولانزا و سرماخوردگی
  • حاوی مواد معدنی، ویتامین‎‌ها و عناصر ضروری مورد نیاز بدن
  • سرشار از آنتی‌اکسیدان
  • فاقد هرگونه رنگ‌دهنده و طعم‌دهنده مصنوعی حساسیت‌زا

شربت آسماویت برای سرفه

همانطور که در ترکیبات آسماویت مشاهده کردید، در این شربت ویتامین C و بیوفلاونوئیدهای مرکبات در کنار هم قرار گرفته‌اند، که این مسئله نه تنها اثر تقویت سیستم ایمنی ویتامین سی را افزایش می‌دهد، بلکه خواص آنتی‌اکسیدانی این ترکیبات را نیز چند برابر می‌کند. بیوفلاونوئیدها باعث افزایش گردش خون در بدن شده و به این ترتیب انقباضات نای، نایژه و مجاری دستگاه تنفسی را رفع می‌کنند.

طبق توضیحات نوشته شده در بروشور شربت آسماویت، این محصول می‌تواند علائم ناشی از بیماری‌ها و عفونت‌های سیستم تنفسی را کاهش دهد، اما یک محصول تخصصی برای درمان سرفه نیست.

شربت آسماویت برای سرماخوردگی

همانطور که گفتیم یکی از نکات مثبت و مزایای شربت آسماویت که آن را از سایر محصولات مشابه متمایز می‌سازد، حضور بیوفلاونوئیدهای مرکبات در ترکیبات آن است که اثر ضد التهابی بالایی در درمان انواع عفونت‌های تنفسی، آنفولانزا و سرماخوردگی از خود نشان داده‌اند. در کنار هم قرار گرفتن بیوفلاونوئیدهای مرکبات و ویتامین C می‌تواند اثر آنتی اکسیدانی شربت آسماویت را دو چندان کرده و باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی شود.

علاوه بر این طبق پژوهش‌های مختلف سایر ترکیبات شربت آسماویت نیز می‌توانند در حفظ سلامت دستگاه تنفسی موثر باشند. به عنوان مثال عنصر زینک می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر درمان بیماری سرماخودگی و کاهش طول دوره آن بگذارد و به همراه ویتامین C به کاهش علائم این بیماری کمک کند.

خواص شربت آسماویت برای کودکان

از آنجایی که کودکان در مقایسه با بزرگسالان دارای سیستم ایمنی ضعیف‌تری هستند، بیشتر در معرض بیماری‌های تنفسی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی می‌باشند. شربت آسماویت می‌تواند یک گزینه مناسب جهت تقویت سیستم ایمنی کودکان باشد و علاوه بر تامین انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز آن‌ها، در تقویت قدرت تنفسی کودکان نیز موثر عمل کند.

خرید شربت آسماویت ویتابیوتیکس
جهت خرید شربت آسماویت با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

سوسپانسیون آسماویت برای کودکان بزرگتر از ۱ سال قابل استفاده است. از این شربت همچنین برای کودکانی که به دلایل مختلفی همچون حساسیت، رژیم غذایی متنوعی ندارند و یا دچار بی اشتهایی هستند، نیز می‌تواند مفید باشد. شربت آسماویت به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی طبیعی و قوی با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و سیستم تنفسی کودک را تقویت می‌کند.

شربت آسماویت برای بزرگسالان

علاوه بر کودکان بالاتر از ۱ سال، بزرگسالان نیز می‌توانند از شربت آسماویت استفاده کرده و از مزایای آن بهره بگیرند. این فرآورده به واسطه ترکیبات کاملی که دارد می‌تواند به دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری کمک کند. البته لازم به ذکر است مقادیر ریزمغذی‌های موجود در شربت اسماویت ممکن است نیاز روزانه بزرگسالان را تامین نکند.

با این حال بزرگسالان می‌توانند از شربت آسماویت جهت تقویت عملکرد ریه استفاده کرده و قوای ایمنی خود را افزایش دهند. این محصول می‌تواند علائم ناشی از بیماری‌ها و عفونت‌های سیستم تنفسی را کاهش دهد و تحت نظر پزشک برای بیماران مبتلا به مشکلات حاد ریوی مورد مصرف قرار بگیرد.

عوارض شربت آسماویت

تا این بخش از مقاله به خوبی با تمامی خواص و ویژگی‌های شربت آسماویت آشنا شدیم. در این قسمت می‌خواهیم این شربت را از نظر مضراتی که ممکن است در اثر مصرف آن ایجاد کند، بررسی کنیم.

شربت آسماویت حاوی ترکیبات ایمنی است که همگی آن‌ها جزو ریزمغذی‌های ضروری برای بدن هستند. این شربت فاقد هرگونه طعم‌دهنده یا رنگ‌دهنده مصنوعی و حساسیت‌زاست، در نتیجه بسیاری از گروه‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. در صورت مصرف مطابق با مقدار توصیه شده توسط پزشک یا بروشور محصول، هیچ‌گونه عارضه جانبی برای شربت آسماویت گزارش نشده است.

شربت asmavit حاوی ترکیبات و ریزمغذی‌هایی است که می‌توانند سیستم عصبی را فعال و هوشیار کرده و مانع از به خواب رفتن شوند، به همین دلیل بهتر است آسماویت را با فاصله از زمان خواب مصرف کنید.

درمورد عوارض شربت آسماویت برای افراد دیابتی باید گفت، از آنجا که این شربت بر پایه مالت تهیه شده است، این افراد می‌توانند تحت نظر پزشک آسماویت را مصرف کنند. زیرا مالت نسبت به خیلی از شیرین‌کننده‌های دیگر به میزان کمتری سطح قندخون را بالا می‌برد؛ اما در هر حال بهتر است که افراد مبتلا به دیابت در مورد مصرف آن احتیاط کنند.

مصرف شربت آسماویت در بارداری و شیردهی باید تحت‌نظر پزشک باشد؛ با حال مصرف تمام ریزمغذی‌های موجود در آسماویت در بارداری ضروری هستند و برای تنظیم مقدار آن بهتر است که با پزشک مربوطه مشورت شود.

طریقه مصرف شربت اسماویت

توجه داشته باشید تعیین دوز دقیق مصرف شربت آسماویت بهتر است توسط پزشک صورت گیرد، با این حال دستور کلی توصیه شده به شرح زیر است:

  • کودکان ۱ تا ۴ سال: ۱ قاشق مرباخوری ۲ بار در روز
  • کودکان بالای ۴ سال: ۱ قاشق مرباخوری ۳ بار در روز
  • بزرگسالان: ۲ قاشق مرباخوری ۲ بار در  روز

بعد از وعده غذایی صبحانه یا ناهار، بهترین زمان مصرف شربت آسماویت است، زیرا مصرف این شربت با معده پر از بروز عوارض گوارشی جلوگیری می‌کند.

قیمت شربت آسماویت خارجی

در این مقاله به بررسی خواص و عوارض شربت آسماویت ویتابیوتیکس پرداختیم. این شربت که برای مصرف کودکان و بزرگسالان قابل استفاده است، در تقویت قدرت تنفسی و همچنین کاهش علائم ناشی از بیماری‌ها و عفونت‌های دستگاه تنفسی تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت شربت آسماویت خارجی و ایرانی از طریق سایت داروخانه آنلاین مفیدطب افدام نمایید. همچنین می‌توانید برای تهیه انواع مکمل‌های تقویتی کودکان شامل قطره و شربت مولتی ویتامین روی لینک دسته‌بندی کلیک کنید:

خرید شربت مولتی ویتامین

هر سوال دیگری در مورد شربت آسماویت و سایر مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

شربت آسماویت برای اشتها چه تاثیری دارد؟

همانطور که می‌دانید کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی منجر به کاهش اشتها و بی اشتهایی می‌شود. از همین رو مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین‌ها از جمله شربت آسماویت می‌تواند موجب بازگشت اشتهای طبیعی فرد شده و کمی افزایش وزن مشاهده گردد.

شربت آسماویت چاق کننده است؟

خیر نمی‌توان گفت شربت آسماویت یک محصول چاق کننده است. مصرف این شربت تنها در صورتی باعث افزایش اشتها و وزن می‌شود که در اثر کمبود مواد مغذی اشتها و وزن فرد کاهش پیدا کرده باشد.

قیمت شربت آسماویت برای کودکان چقدر است؟

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت شربت آسماویت برای کودکان و بزرگسالان می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. شما می‌توانید این محصول را با قیمت مناسب و در برخی زمان‌ها با تخفیف ویژه خریداری کرده و درب منزل خود تحویل بگیرید.

شربت آسماویت برای قد موثر است؟

کودکان و نوجوانان در طی دوران رشد خود به دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری نیاز دارند تا از نظر جسمی و قدی رشد کاملی داشته باشد. شربت آسماویت در این زمینه می‌تواند کمک‌کننده باشد اما این محصول یک فرآورده مختص افزایش قد کودکان نمی‌باشد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «عوارض شربت آسماویت چیست؟»

  1. امیرحسین سرافراز

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما خانم اصغری عزیز و مجموعه مفید طب. خیلی بهم کمک کرد و بسیار مفید و با ارزش هستش که به این خوبی توضیح دادین. سوالی که ذهنم رو مشغول کرده اینه که روی کارتن این محصول در موارد هشدار و احتیاط نوشته:در صورت ابتلا به صرع،هموکروماتوزو… بقیش. که من نمیونم هموکروماتوز دقیقا چیه وچه بیماری هستش ممنون میشم بهم کمک کنید. شایدم باشن کسایی که مثل من دانش این بیماری رو ندارند وبراشون سواله؟
    باتشکر از شما

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، هموکروماتوز (Haemochromatosis) یا بیش آهنی، سرریز و زیادی آهن در خون یک اختلال ارثی در سوخت‌وساز آهن است که در آن تجمع آهن در اندام‌ها و بافت‌های گوناگون دیده می‌شود.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و