خواص شربت آسماویت برای کودکان

خواص شربت آسماویت برای کودکان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

مشکلات تنفسی در سراسر دنیا شیوع قابل توجهی دارد و افراد بسیاری از آن رنج می‌برند. وراثت، استعمال دخانیات و ابتلا به عفونت‌ها از مهم‌ترین دلایل ایجاد اختلالات تنفسی به شمار می‌روند. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب قصد داریم یکی از شربت‌های رایج برای بهبود مشکلات تنفسی به نام آسماویت را معرفی کنیم و در ادامه به بررسی خواص شربت آسماویت برای کودکان خواهیم پرداخت.

شربت آسماویت چیست؟

شربت آسماویت (Asmavit) یک محصول تقویتی است که به منظور حفظ سلامت دستگاه تنفسی و کمک به بهبود عفونت‌های تنفسی فرموله شده است. آسماویت تأثیر مناسبی در کمک به تقویت قدرت تنفسی و همچنین کاهش علائم ناشی از بیماری‌ها و عفونت‌های دستگاه تنفسی دارد. این شربت حاوی ویتامین‌های A، C، D، E و مجموعه ویتامین‌های گروه B، سلنیوم، آهن، زینک، منگنز و منیزیم است و به حفظ سلامت عمومی بدن کمک می‌کند.

ویژگی‌ها و خواص شربت آسماویت

از فواید و خواص شربت آسماویت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • تقویت قدرت تنفسی
  • حفظ سلامت دستگاه تنفسی
  • کاهش علائم ناشی از بیماری‌ها و عفونت‌های سیستم تنفسی
  • بهبود سلامت بدن
  • حاوی مواد معدنی، ویتامین‎‌ها و عناصر ضروری مورد نیاز بدن
  • سرشار از آنتی‌اکسیدان
  • بهبود گردش خون در مویرگ‌ها
  • رفع انقباضات نای و نایژه‌ها
  • مناسب برای بیماران مبتلا به مشکلات حاد ریوی (با مشورت پزشک)
  • مناسب برای درمان انواع عفونت‌های حاد تنفسی، آنفولانزا و سرماخوردگی
  • فاقد هرگونه رنگ‌دهنده و طعم‌دهنده مصنوعی حساسیت زا

ویژگی‌هایی که ذکر کردیم به خاطر وجود ترکیبات طبیعی و مفید در این محصول است؛ شربت آسماویت برای کودکان نیز فواید زیادی دارد که در بخش‌های بعدی به تفصیل به این موضوع خواهیم پرداخت.

ترکیبات شربت آسماویت

شربت آسماویت حاوی ترکیبات شگفت‌انگیزی به نام بیوفلاونوئیدهای مرکبات یا اصطلاحا ویتامین P است. این ترکیبات، آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی هستند و اثر ضد‌ التهابی بالایی در درمان انواع عفونت‌های حاد تنفسی، آنفولانزا و سرماخوردگی دارند و به ویژه در زمانی که در کنار ویتامین C مصرف شوند، می‌توانند اثر تقویت سیستم ایمنیِ ویتامین C را افزایش دهند.

از طرفی ویتامین C نیز اثر این آنتی‌اکسیدان‌ها را نیز چندین برابر می‌کند. بیوفلاونوئیدها با افزایش گردش خون به رفع انقباضات نای، نایژه و مجاری دستگاه تنفسی کمک می‌کنند.

طبق پژوهش‌های مختلف صورت‌گرفته، ترکیبات دیگر شربت آسماویت نیز می‌توانند در حفظ سلامت دستگاه تنفسی انسان موثر باشند. به عنوان مثال دیده شده بسیاری از افرادی که مکرراً دچار بیماری‌های تنفسی می‌شوند، کمبود ویتامین D دارند. در این افراد تامین ویتامین D با مصرف آسماویت، می تواند استعداد ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

زینک موجود در شربت آسماویت، می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر درمان بیماری سرماخوردگی و کاهش طول دوره آن بگذارد و به همراه ویتامین c به کاهش علائم این بیماری کمک کند.

ویتامین‌های E و A نیز در حفظ سلامت ریه موثرند و بسیاری از افرادی که سطح ویتامین A در بدنشان پایین بوده است به انواع بیماری‌های تنفسی مزمن و حاد ریه مبتلا شده‌اند.

اسید آمینه لیزین موجود در این شربت، اثر خوبی بر تقویت سیستم ایمنی می‌گذارد. وجود این اسید آمینه در رژیم غذایی ضروری است.

منیزیم نیز می‌تواند به تقویت عملکرد ریه کمک کند.

ویتامین‌های گروه B هم که برای سلامت تقریباً تمام ارگان‌های بدن ضروری هستند در شربت آسماویت وجود دارند. به علاوه، مطالعات نشان داده‌اند که وجود فولیک اسید در کنار ویتامین B12 می‌تواند باعث کاهش عفونت‌های تنفسی به خصوص در اطفال بین ۶ تا ۳۰ ماهه شود.

همه این ترکیبات در کنار هم موجب شده است که خواص شربت آسماویت برای کودکان هم بسیار مورد توجه قرار گیرد؛ در بخش بعدی به تفصیل بیشتری به این خواص می‌پردازیم.

جدول ترکیبات آسماویت

جدول ترکیبات آسماویت را در ادامه مشاهده می‌کنید. جهت اطلاع از ترکیبات جانبی و فرم دقیق هر یک از ریزمغذیهای به‌کاررفته در این شربت، می‌توانید لینک صفحه محصول را ببینید:

خرید شربت آسماویت

ترکیبات آسماویت مقدار متوسط در هر ۱۰ میلی لیتر EC%
*NRV
ویتامین A ۱۵۰۰IU ۵۶
ویتامین D (به شکل D3 1000 IU) ۲۵μg ۵۰۰
ویتامین E ۱۰mg ۵۶
تیامین (ویتامین B1) ۳mg ۲۷۳
ویتامین B6 ۱.۵mg ۱۰۷
ریبوفلاوین (ویتامین B2) ۱mg ۷۱
فولیک اسید ۲۰۰μg ۱۰۰
ویتامین B12 ۲.۵μg ۱۰۰
ویتامین C ۴۰mg ۵۰
نیاسین ۱۰mg ۶۲
پانتوتنیک اسید ۵mg ۸۳
آهن ۵mg ۳۶
منیزیم ۵۰mg ۱۳
منگنز ۰.۵mg ۲۵
سلنیوم ۴۰μg ۷۳
ال لایزین ۲۵mg
بیوفلاونیدهای مرکبات ۱۰mg
*NRV- Nutrient Reference Value*
mg-milligram, μg-microgram, IU-International Unit

خواص شربت آسماویت برای کودکان

کودکان به دلیل اینکه در مقایسه با بزرگسالان سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، بیشتر به بیماری‌های تنفسی از جمله آنفولانزا و سرماخوردگی دچار می‌شوند. شربت آسماویت برای کودکان بزرگتر از ۱ سال قابل استفاده است و به تقویت قدرت تنفسی آن‌ها کمک می‌کند. اگر قصد تقویت سیستم ایمنی و تنفسی کودک خود را دارید یا می‌خواهید علائم ناشی از بیماری‌های تنفسی را در او کاهش دهید، شربت آسماویت گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. همچنین برای کودکانی که به دلایل مختلفی همچون حساسیت رژیم غذایی متنوعی ندارند، شربت آسماویت می‌تواند مفید باشد.

شربت گیاهی ضدسرفه
اگر قصد تقویت سیستم ایمنی و تنفسی کودک خود را دارید یا می‌خواهید علائم ناشی از بیماری‌های تنفسی را در او کاهش دهید، شربت آسماویت گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. همچنین برای کودکانی که به دلایل مختلفی همچون حساسیت رژیم غذایی متنوعی ندارند، شربت آسماویت می‌تواند مفید باشد.

همان طور که گفته شد سوسپانسیون آسماویت حاوی بیوفلاونوئیدهای مرکبات است که با نام سیترین یا ویتامین P نیز شناخته می‌شوند. این ترکیبات مانند یک آنتی‌اکسیدان طبیعی و قوی، با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و سیستم تنفسی کودک را تقویت می‌کنند.

شربت آسماویت برای اشتها

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد، به ویژه والدین، در مورد شربت آسماویت می‌پرسند، تاثیر آن در اشتها و چاقی است. آیا شربت آسماویت برای اشتها مفید است؟ مصرف شربت آسماویت باعث چاقی خواهد شد؟

کمبود برخی از مواد معدنی و ویتامین‌ها منجر به کاهش اشتها و کاهش وزن می‌شوند، بنابراین اگر فردی به دلیل کمبود این مواد مغذی دچار کاهش اشتها و لاغری شده باشد، در صورت مصرف شربت آسماویت، کمبودهای بدن او جبران شده و اشتها و وزن او به حالت طبیعی و اولیه باز می‌گردد. به همین دلیل است که برخی افراد تصور می‌کنند شربت آسماویت برای اشتها مفید است و باعث چاقی می‌شود. در صورتی که اینطور نیست و این شربت تنها در صورتی باعث افزایش اشتها و وزن می‌شود که در اثر کمبود مواد مغذی اشتها و وزن فرد کاهش پیدا کرده باشد و کودک به دنبال افزایش اشتها پس از رفع کمبود، غذای بیشتری مصرف کند.

شربت آسماویت برای سرفه

همان طور که گفته شد شربت آسماویت می‌تواند علائم ناشی از بیماری‌ها و عفونت‌های سیستم تنفسی را کاهش دهد، اما یک محصول تخصصی برای درمان سرفه نیست. می‌توانید از طریق لینک زیر به لیست تمامی محصولات ضد سرفه دسترسی پیدا کنید و برای خرید شربت گیاهی ضد سرفه مورد نظر خود اقدام نمایید.

مشاهده لیست و خرید شربت گیاهی ضد سرفه

شربت آسماویت برای کرونا

شربت آسماویت قدرت تنفسی کودکان و بزرگسالان را به خوبی تقویت کرده و علائم ناشی از بیماری‌ها و عفونت‌های سیستم تنفسی را کاهش می‌دهد. همانطور که می‌دانید کرونا در اغلب افراد مشکلات تنفسی چون سرفه و تنگی نفس ایجاد می‌کند. بنابراین مصرف شربت آسماویت برای کرونا مفید است ، زیرا باعث کمک به رفع این مشلات تنفسی می‌شود. توجه داشته باشید که شربت آسماویت برای کرونا یک داروی کمک درمانی است، زیرا تنها علائم ناشی از این بیماری را تسکین داده و تاثیری در درمان بیماری و جلوگیری از پیشرفت آن ندارد.

جمع بندی

همانطور که گفته شد شربت آسماویت تاثیر فوق العاده‌ای بر کاهش علائم ناشی از بیماری‌ها و عفونت‌های دستگاه تنفسی، تامین ویتامین‌ها و عناصر ضروری بدن، تقویت قدرت تنفسی و بهبود سلامت دارد. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله با خواص شربت آسماویت برای کودکان و سایر موارد مصرف آن آشنا شوید.

هر سوال دیگری در مورد شربت آسماویت داشتید، می‌توانید در صفحه آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

اکنون شما می توانید برای اطلاع از قیمت و خرید این محصول به لینک زیر مراجعه کرده و آن را در هر نقطه‌ای از کشور که هستید تحویل بگیرید.

خرید شربت آسماویت


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره