پنج نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو که باید برای خود درست کنید

نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

معمولا اولین جایی که افزایش وزن و چربی اضافه خود را نشان می‌دهند، شکم و پهلو است. به طوری که برخی افراد فقط در شکم و پهلوهای خود احساس چاقی می‌کنند و سایر اندام‌های آن‌ها متناسب است. از همین رو این افراد همواره به دنبال راهی هستند که از شر این چربی‌ها رهایی پیدا کنند و مطمئناً روش‌های زیادی را هم امتحان می‌کنند. از میان روش‌های متنوع لاغری، مصرف نوشیدنی‌های چربی سوز، به دلیل طبیعی بودن و نداشتن عوارض جانبی توانسته توجه برخی از اشخاص را جلب کند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم شما را با چند نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو آشنا کنیم که در رسیدن به اندام دلخواهتان کمک‌کننده هستند.

علت تجمع چربی در شکم و پهلو

قبل از هر چیز بهتر است بررسی کنیم که چربی اضافه در شکم و پهلوها به چه عللی ایجاد می‌شوند. شناسایی عوامل موثر در تجمع چربی می‌تواند در انتخاب روش مناسب لاغری و کاهش وزن کمک کند. یکی از مهم‌ترین علت‌های چاقی که تقریبا همه در مورد آن آگاه هستند، نداشتن فعالیت کافی است. زمانی که میزان فعالیت روزانه ما در مقایسه با کالری دریافتی کمتر باشد، تجمع چربی اتفاق می‌افتد.

همه ما می‌دانیم که مصرف زیاد غذا و خوراکی‌ها تاثیر مستقیمی بر افزایش وزن دارد. البته برخی افراد نیز به دلایل ژنتیکی دچار چاقی می‌شوند که این چاقی معمولا در شکم و پهلوها بیشتر از سایر اندام‌ها، خودش را نشان می‌دهد. از دیگر دلایل موثر بر اضافه وزن، بیماری‌های مربوط به هورمون‌ها هستند. به طور مثال کم کاری تیروئید و یا ترشح زیاد هورمون کورتیزول بر اثر استرس، نمونه‌ای از بیماری‌های هورمونی می‌باشند که می‌توانند باعث زیاد شدن چربی به خصوص در نواحی شکم و پهلوها شوند.

طبق تحقیقات افرادی که به میزان زیادی از الکل و دخانیات استفاده می‌کنند، نسبت به سایرین چربی شکمی بیشتری دارند. پس این مسئله نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل تجمع چربی در شکم و پهلو باشد.

بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو

در بخش قبل با علت‌های رایج تجمع چربی شکم و پهلو آشنا شدیم. خوشبختانه روش‌های زیادی برای مبارزه با این افزایش وزن وجود دارد. رعایت کردن رژیم غذایی، کمک گرفتن از ورزش‌های موثر برای لاغری و مصرف قرص چربی سوز قوی شکم و پهلو که دارای مجوز باشد، از روش‌های شناخته شده کاهش وزن هستند.

اما برخی مواد خوراکی نیز وجود دارند که می‌توانند اثرات چربی سوزی روی بدن داشته باشند. به طور مثال کرفس به عنوان بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو شناخته می‌شود. سیب، هویج، سیب زمینی شیرین و ماست یونانی نیز جزو مواد غذایی هستند که می‌توانند سرعت چربی سوزی را بالا ببرند.

علاوه بر این برای افرادی که از چاقی ناحیه شکم و پهلو رنج می‌برند، مصرف گیاهان دارویی نیز به عنوان یک روش کمک‌کننده توصیه می‌شود. به عنوان مثال از جمله قویترین چربی سوز گیاهی می‌توان به زردچوبه، دارچین، فلفل تند، جینسینگ، زنجبیل، سرکه، چای سبز و… اشاره کرد. اگر به دنبال یک نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو هستید، می‌توانید از این گیاهان استفاده کنید.

در لینک زیر می‌توانید انواع مکمل‌های کاهش وزن را مشاهده کنید که از قویترین چربی‌سوز‌های گیاهی در ترکیبات خود بهره برده‌اند. این لیست شامل انواع قرص لاغری است که به همراه اطلاعات و قیمت آن‌ها ارائه می‌شود:

خرید انواع قرص لاغری گیاهی

قرص چربی سوز قوی شکم و پهلو

در این بخش دو قرص چربی سوز قوی شکم و پهلو که به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی کمترین عوارض را دارند، معرفی خواهیم کرد. به طور کلی منظور از قرص چربی سوز، فرآورده‌هایی است که باعث افزایش سرعت متابولیسم در بدن شما می‌شوند. البته به یاد داشته باشید که هرگونه مکملی حتی اگر قویترین قرص چربی سوز در داروخانه‌ها هم باشد،  برای هر شخصی تاثیرگذاری متفاوتی خواهد داشت. اینکه یک قرص لاغری تا چه اندازه بتواند در کاهش وزن شما موثر باشد، به نوع تغذیه، میزان تحرک و شرایط بدن شما بستگی دارد.

کپسول ردوکسا نوتراکس

این محصول یک فرآورده گیاهی است که در افزایش متابولیسم و سوخت و ساز نقش داشته و اشتهای کاذب را کاهش می‌دهد. نوتراکس ردوکسا حاوی مراتریم برگرفته از عصاره دو گیاه (گل اسفرانتوس ایندیکوس و پوسته میوه گارسینیا منگوستاتا) می‌باشد. این قرص گیاهی نقش بسزایی در کاهش اشتها، کم کردن میل به پرخوری و رفع چاقی افراد دارای اضافه وزن ایفا نموده و این اثر در دو هفته پس از مصرف فرآورده به طور قابل توجهی مشاهده می‌گردد.

جهت خرید قرص ردوکسا با قیمت مناسب و تخفیفات ویژه از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

خرید قرص ردوکسا

خرید قرص ردوکسا نوتراکس
قرص ردوکسا برای لاغری، چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن

کپسول کربوفایت کربوبلاک کارن

این فرآورده گیاهی در دستیابی به وزن ایده‌آل نقش بسزایی دارد. قرص کربوفایت کارن به کاهش جذب نشاسته، کاهش وزن، کاهش جذب کربوهیدرات پیچیده و ارتقاء سلامت عمومی کمک می‌کند. کربوبلاک حاوی عصاره لوبیا سفید و عنصر کروم می‌باشد. بر طبق نتایج مطالعات عصاره لوبیا سفید، میزان جذب کربوهیدرات‌های پیچیده را کاهش می‌دهد. مصرف عنصر کمیاب کروم نیز باعث کاهش معنی دار وزن بدن می‌شود.

شما میتوانید برای خرید قرص کربوفایت به لینک زیر و سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و سفارش خود را به راحتی ثبت نمایید:

خرید قرص کربوفایت

نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو

تا این بخش از مقاله با مواد غذایی چربی سوز آشنا شدیم و دو فرآورده گیاهی موثر در کاهش وزن و افزایش متابولیسم را شناختیم. در این قسمت در مورد نوشیدنی‌های چربی سوز صحبت کنیم. همانطور که گفتیم روش‌های مختلفی برای کاهش وزن و رسیدن به اندام دلخواه وجود دارد. رعایت رژیم غذایی کم کالری و پیروی از ورزش‌های توصیه‌شده برای کاهش وزن، دو راهکار اصلی جهت لاغری و از بین بردن چربی شکم و پهلو هستند.

اما در کنار این دو راهکار اصلی، می‌توان از روش‌های کمکی نیز بهره برد. یکی از بهترین راه‌های کاهش وزن به خصوص برای افرادی که می‌خواهند شکم و پهلوی خود را آب کنند، این است که از نوشیدنی‌های چربی سوز به جای میان‌وعده‌های پرکالری استفاده کنند. مصرف انواع نوشیدنی‌ها می‌تواند اسیدیته معده را کاهش دهد و از احساس گرسنگی کم کند. حال اگر این نوشیدنی از نوع چربی سوز انتخاب شود، مطمئنا باعث سرعت گرفتن روند کاهش وزن و لاغری می‌شود. در بخش‌های بعدی شما را با چند نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو آشنا می‌کنیم.

نوشیدنی چری سوز قوی خانگی

برای تهیه یک نوشیدنی چربی سوز قوی خانگی می‌توانید آب میوه‌های چربی‌سوز را به صورت آبمیوه و یا اسموتی آماده کنید و یا چند ماده غذایی موثر در افزایش متابولیسم را با یکدیگر ترکیب نمایید. در ادامه چند نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو که طرز تهیه آسانی دارند و می‌توانید در خانه آن‌ها را تهیه کنید، به شما معرفی می‌کنیم.

کرفس و لیمو بهترین نوشیدنی چربی سوز

کرفس و لیمو هر دو کالری کمی دارند و کربوهیدرات موجود در آن‌ها بسیار کم است. برای تهیه این نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو کافی است، کرفس، لیمو و خیار را با یکدیگر میکس کرده و در بین روز یا صبح‌ها میل کنید.

کرفس نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو
ترکیب کرفس با میوه‌هایی مانند لیمو، سیب یا خیار بهترین نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو است.

زنجبیل نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو

این ماده که ما آن را به عنوان یک ادویه می‌شناسیم، از قویترین چربی سوزهای دنیا به شمار می‌رود. زنجبیل می‌تواند سرعت هضم را افزایش داده و سوخت و ساز را بالا ببرد. برای تهیه این نوشیدنی کمی زنجبیل را رنده کرده، در آب داغ دم کنیم. سپس وقتی آب آن خنک شد، سه لیموترش را در این نوشیدنی بچکانید.

نوشیدنی دانه چیا قاتل چربی شکم و پهلو

این دانه گیاهی خواص بسیار زیادی برای بدن داشته و می‌تواند چربی‌های اضافی را از بین ببرد. جهت تهیه این نوشیدنی یک قاشق دانه چیا را در یک لیوان آب بریزید، یک نصف لیمو به آن اضافه کنید، بعد از ۱۰ دقیقه می‌توانید آن را مصرف نمایید. این نوشیدنی چربی سوز را صبح‌ها به صورت ناشتا میل کنید.

اسموتی تمشک یک نوشیدنی چربی سوز خوشمزه

میوه‌های ترش می‌توانند سبب کاهش وزن شوند. تمشک متابولیسم را افزایش داده و سبب پاکسازی کبد می‌شود. جهت تهیه این نوشیدنی چربی سوز قوی خانگی، ۵ عدد تمشک، ۵ عدد زغال اخته و ۵ تکه خیار را به همراه کمی آب و یخ در مخلوط‌کن بریزید. سپس نیم ساعت در یخچال قرار دهید و صبح‌ها به صورت ناشتا مصرف کنید.

کدو سبز یک نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو

با کدو سبز نیز می‌توانید یک نوشیدنی موثر در کاهش وزن تهیه کنید. این سبزی کالری بسیار کمی دارد و با پایین آوردن قند خون سبب لاغری نیز می‌شود. جهت تهیه این نوشیدنی کدو سبز، خیار و سیب ترش را در مخلوط کن ریخته و صبح‌ها به صورت ناشتا یا بعد از ورزش آن را مصرف کنید.

نوشیدنی های چربی سوز برای باشگاه

بسیاری از ورزشکاران در کنار تمرینات خود از نوشیدنی های چربی سوز استفاده می‌کنند. مصرف این نوشیدنی‌ها روند لاغری را برای کسانی که ورزش می‌کنند، سرعت می‌بخشد. به طور مثال چای سبز یا قهوه از بهترین نوشیدنی های چربی سوز برای باشگاه به شمار می‌روند. شما می‌توانید آن‌ها را ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از ورزش میل کنید.

نوشیدنی های چربی سوز برای باشگاه
آب، قهوه و چای از بهترین نوشیدنی های چربی سوز برای باشگاه هستند.

به جز قهوه و چای سبز برخی دیگر از انواع نوشیدنی چربی سوز وجود دارند که می‌تواند قبل، در حین یا بعد از تمرینات از آن‌ها استفاده کنید. به طور مثال آب معمولی، آب سبزیجات، اسموتی‌ها، پروتئین وی، آب چغندر، کرفس، چای زنجبیل و چای ماچا از قویترین نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو به شمار می‌روند.

 

جمع بندی

این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به معرفی و طرز تهیه چند نوشیدنی چربی سوز قوی شکم و پهلو اختصاص یافت. همانطور که در طول متن نیز اشاره کردیم، این نوشیدنی‌ها فقط جنبه کمک‌کننده به سرعت لاغری دارند و نمی‌توان به تنهایی از آن‌ها انتظار کاهش وزن سریع را داشت. از نوشیدنی‌های چربی سوز باید در کنار ورزش و رژیم غذایی کم کالری استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

توجه داشته باشید که در طول پروسه کاهش وزن خود، ممکن است با انواع تبلیغات هوس‌برانگیز روبرو شوید. به طور مثال “قویترین چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز” یکی از تیترهای تبلیغی برای لاغری است که شاید توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. اما باید همیشه این نکته را در نظر بگیرید که کاهش وزن کار آسانی نیست و نیاز به زمان کافی دارد. به خودتان یادآوری کنید که روش‌های سریع لاغری همیشه یک جای کارشان می‌لنگد و نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. مطمئن‌ترین راه برای کاهش وزن اصولی بدون عوارض جانبی، مشورت با متخصص تغذیه، ورزش کردن و دوری از مصرف غذاهای پرکالری است. امیدواریم در این راه موفق باشید.

 

سوالات متداول

قویترین چربی سوز گیاهی چیست؟

در میان گیاهان دارویی، تعداد زیادی دارای خواص کاهش اشتها و کاهش وزن هستند. اما در بین آن‌ها می‌توان زنجبیل، کرفس، قهوه سبز و زیره را به عنوان قویترین چربی سوز گیاهی نام برد. نحوه اثر این گیاهان برای لاغری در طول متن آورده شده است.

بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو کدام است؟

برخی از حرکات ورزشی نسبت به سایر تمرینات می‌توانند تاثیر بیشتری روی لاغری شکم و پهلو داشته باشند. به طور مثال کرانچ معکوس، پلانک، دراز نشست، اسکوات، حرکت مرد عنکبوتی، پلانک چرخشی و کرانچ دوچرخه از جمله این حرکات ورزشی موثر هستند.

برای چربی سوزی چی بخوریم؟

برخی غذاها و مواد خوراکی مانند کرفس، سیب، هویج، سیب زمینی شیرین و ماست یونانی از جمله مواردی هستند که کمک می‌کنند از غذایی که می‌خورید، کالری کمتری دریافت کنید.



  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و