قویترین قرص چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز چقدر سالم است؟

قویترین قرص چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

قویترین قرص چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روزچربی سوزی بسیار سریع، به خصوص در ناحیه شکم و پهلو مطلوب بسیاری از افراد است؛ ممکن است به خاطر شرکت در یک مراسم خاص بخواهند چربی های این نواحی را بسوزانند و یا در جهت ایجاد سلامت بیشتر، قصد داشته باشند که سریعاً اضافه وزن خود را رفع کنند. در هر صورت، بهتر است قبل از هر اقدام شدیدی برای تغییر بدنمان، بدانیم که تاثیرات آن بر سلامتی ما چگونه است. اگر به‌دنبال قویترین قرص چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز هستید و یا صرفا به این موضوع علاقه‌مندید، این مقاله برای شماست!

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب ضمن معرفی مکانیسم قرص های لاغری، می‌گوییم چربی سوزی و کاهش وزن در چه شرایطی سالم و استاندارد (و غیر استاندارد) است. سپس درباره تاثیرات و عوارض استفاده از محصولاتی که با عنوان «قویترین قرص چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز» به فروش می‌رسند، صحبت می‌کنیم. همچنین تبعات منفی کاهش وزن بسیار سریع را توضیح می‌دهیم. در ادامه بهترین راه‌های کاهش وزن با سرعت سالم را معرفی کرده و می‌گوییم که چه انواعی از قرص لاغری می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع داروی کاهش وزن و چربی سوزی چیست؟

اگر برایتان سخت باشد که اصلاحاتی در رژیم غذایی و تحرک خود ایجاد کنید و یا تلاش‌های قبلیتان به نتیجه نرسیده است، ممکن است با خود فکر کنید که داروهای لاغری می‌توانند راه حل خوبی برایتان باشند. این داروها معمولا با یک یا چند مکانیسم زیر عمل می‌کنند:

  • کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری بیشتر که باعث می‌شود کمتر غذا بخورید
  • کاهش جذب مواد مغذی مانند چربی، که کالری کمتری به بدنتان برسد
  • افزایش چربی سوزی، که به بالا رفتن کالری سوزانده‌شده توسط بدنتان کمک می‌کند.

چنین داروهایی طبعاً می‌توانند مفید باشند و در کنار رژیم غذایی سالم و تحرک کافی، نیروی کمکی برای کاهش وزن شما محسوب شوند. اما لازم است در انتخاب آن‌ها دقت کافی به خرج دهید تا از تبعات منفی احتمالی جلوگیری نمایید. نکته مهمی که در انتخاب داروهای لاغری از جمله قرص های چربی سوز قوی باید رعایت کنید، داشتن مجوز و تایید از طرف سازمان غذا و دارو می‌باشد. هرگز داروهای بدون مجوز و غیر قانونی را تهیه نکنید. چرا‌که این داروها ترکیبات مشخصی ندارند و ریسک بالایی برای آسیب‌رسانی به سلامت شما به همراه دارند.

متاسفانه برخی از این محصولات کاهش وزن، حاوی شیشه یا مشتقات آن (آمفتامین‌ها) هستند که در اوایل مصرف به سرعت باعث کاهش وزن می‌شوند، اما به مرور بیمار را درگیر و وابسته می‌کنند و سلامت وی را به خطر جدی می‌اندازند.

نکته بعدی نیز توجه به ترکیبات داروی مورد نظر و اثر آن بر بدن شماست.

ممکن است بپرسید که آیا می‌توان با قویترین قرص چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز کم کرد؟ پاسخ ساده آن این است که در حال حاضر هیچ یک از داروهای لاغری مورد تایید و قانونی، چنین ادعایی ندارند، بنابراین چنین قرصی، از همان ابتدا از بین گزینه‌های سالم حذف می‌شود.

به علاوه، حتی در صورتی که چنین قرصی وجود داشته باشد، این سرعت کاهش وزن، یعنی ۷ کیلو در ۷ روز، سرعت سالم و استانداردی برای کاهش وزن نیست و می‌تواند عوارض و خطراتی را برای سلامت بدن به همراه داشته باشد. برای این که درباره این موضوع بیشتر بدانید، به مطالعه این مطلب ادامه دهید.

 داروی کاهش وزن و چربی سوزی
برخی از داروهای لاغری، با افزایش چربی سوزی، به بالا رفتن کالری سوزانده‌شده توسط بدنتان کمک می‌کنند.

مصرف قویترین قرص چربی سوز شکم و پهلو برای ۷ کیلو در ۷ روز چه عوارضی دارد؟

جدای از آن که چنین قرصی به صورت قانونی در بازار دارویی ایران موجود نیست، اما حتی اگر می‌توانستیم با قویترین قرص چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز کم کنیم، آیا این روش، راه سالمی برای کاهش وزن می‌بود؟ در ادامه به توضیح عوارض لاغری و چربی سوزی خیلی سریع که ۷ کیلو وزن کم کردن در طی ۷ روز را نتیجه بدهد، می‌پردازیم. به اعتقاد بسیاری از متخصصین، وزن کم کردن حتی به میزان بیشتر از ۱ کیلو در ۷ روز هم می‌تواند برخی از این عوارض را به همراه داشته باشد.

در رابطه با عوارض جانبی مصرف قویترین قرص های چربی سوز شکم و پهلو، که ممکن است ادعا کنند با مصرف آن ها ۷ کیلو در ۷ روز کم می‌کنید، باید بگوییم که عوارض احتمالی به محصول مورد نظر بستگی دارد. اما به طور کلی قرص هایی که به شکل شدیدی بر متابولیسم بدن تاثیر می‌گذارند، ممکن است حاوی برخی ترکیبات مخفی باشند که روی برچسب محصول و توضیحات شرکت سازنده ذکر نشده است و می‌توانند به شدت برای سلامت خطرساز باشند.

به عنوان یک نمونه ساده برای چنین شرایطی، می‌توان گفت که ممکن است فردی با مصرف این گونه داروهای ناشناخته و غیر قانونی، دچار حساسیت یا تداخل دارویی شود؛ در واقع وجود ترکیباتی که در دارو وجود دارد (حتی اگر ترکیبات سالمی باشد) اما توسط سازنده ذکر نشده است، می‌تواند این عواقب را در پی داشته باشد. چه بسا چنین ترکیباتی، ممکن است به خودیِ خود مضر نیز باشند.

به علاوه، برخی از این قرص های چربی سوز بسیار سریع می‌توانند عوارض زیر را نیز به همراه داشته باشند:

  • افزایش فشار خون
  • تپش قلب
  • بی خوابی
  • نفخ و گاز زیاد در شکم
  • سردرد
  • وابستگی
  • عوارض گوارشی مثل یبوست، اسهال، تهوع و رفلاکس معده

حال که با عوارض احتمالی این دسته از قرص‌‌ها آشنا شدید، در ادامه می‌گوییم که عوارض جانبی احتمالی کاهش وزن سریع چیست؛ به خصوص کاهش وزنی که به خاطر کاهش شدید مصرف کالری و رژیم‌های غذایی غیر استاندارد باشد (که می‌تواند با مصرف قویترین قرص های چربی سوز هم همراه باشد).

کاهش عضلات بدن

کاهش وزن همیشه مساوی با چربی سوزی نیست. یک رژیم غذایی کم کالری ممکن است به کاهش وزن سریع بینجامد، اما بخش قابل توجهی از این کاهش وزن، در اثر از دست دادن عضله و آب است و نه چربی. تحقیقی نشان داد که افرادی که کالری خود را به‌شدت محدود می‌کنند (دریافت ۵۰۰ کالری در روز)، در مقایسه با افرادی که کاهش کالری کمتری داشته‌اند (مصرف ۱۲۵۰ کالری در روز)، بیش از شش برابر عضله بیشتری از دست دادند.

کاهش متابولیسم بدن

کاهش وزن سریع ممکن است متابولیسم را پایین آورد. متابولیسم یا همان سوخت ساز بدن شما، تعیین می‌کند که چقدر کالری در روز می‌سوزانید. سوخت و ساز کمتر، به کالری سوزی و چربی سوزی کمتر می‌انجامد. تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که با دریافت کالری کمتر در روز، ممکن است تا ۲۳درصد کالری کمتری نیز بسوزانید. دو دلیل برای این موضوع وجود دارد: کاهش عضله‌های بدن و پایین آمدن هورمون‌هایی که متابولیسم را تنظیم می‌کنند (مثل هورمون تیروئید).

بروز کمبود مواد مغذی

اگر به طور مداوم، کالری کافی مصرف نکنید، در معرض ریسک کمبود ریزمغذی‌ها قرار می‌گیرید. دلیل آن به‌نحوی واضح است! ریزمغذی‌هایی مثل آهن، فولیک اسید و ویتامین B12 با داشتن یک رژیم غذایی حاوی کالری کم، به سختی به بدن می‌رسد. چند نمونه از عواقب کمبود ریزمغذی‌ها عبارتند از:

  • ریزش مو: وقتی کالری بسیار کمی مصرف می‌کنید، بدن ریزمغذی کافی برای رشد موها نخواهد داشت و همین موضوع می‌تواند به ریزش مو منجر شود.
  • خستگی شدید: هنگامی که آهن، ویتامین B12 و فولیک اسید کافی دریافت نکنید، در معرض خطر کم خونی و احساس خستگی شدید قرار خواهید گرفت.
  • افت عملکرد سیستم ایمنی: نخوردن کالری کافی (یا کاهش جذب آن توسط برخی از انواع قویترین قرص چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز یا قرص های چربی سوز که منجر به کاهش جذب غذا می‌شوند) می‌تواند سیستم ایمنی را تضعیف کند و زمینه بروز عفونت در بدن را ایجاد نماید.

ابتلا به سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا جسم سختی است که در داخل کیسه صفرا تشکیل می‌شود. این مشکل می‌تواند یکی از عوارض جانبی دردناک کاهش وزن بسیار سریع باشد.

به طور عادی، کیسه صفرا کار تولید ترشحات گوارشی برای تجزیه چربی‌های غذا را بر عهده دارد. اگر غذای زیادی نخورید، کیسه صفرا نیازی به تولید این ترشحات گوارشی ندارد. در واقع سنگ کیسه صفرا می‌تواند بر اثر زیاد ماندن این ترشحات در داخل کیسه صفرا، به وجود آید.

این سنگ‌ها ممکن است در ورودی کیسه صفرا گیر کنند و به اصطلاح یک «حمله سنگ کیسه صفرا» رخ دهد. این حمله معمولا با درد شدید و سوء هاضمه همراه است.

درد شدید حمله سنگ کیسه صفرا
سنگ کیسه صفرا یکی از عوارض احتمالی کاهش وزن سریع است.

عوارض دیگر کاهش وزن سریع

کاهش وزن سریع با رژیم‌های غذایی غیر استاندارد و بسیار کم کالری، عوارض دیگری نیز می‌تواند داشته باشد از جمله:

  • گرسنگی مداوم
  • خستگی شدید
  • زودرنجی
  • احساس سرما
  • کرامپ های عضلانی
  • سرگیجه
  • اسهال یا یبوست
  • دهیدراته شدن (از دست دادن آب بدن)

***

بر اساس توضیحات گفته شده درباره عوارض استفاده از «قویترین قرص چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز» و نیز اثرات منفی کاهش وزن بسیار سریع، بهتر است در مسیر کاهش وزن و لاغری صبر و مداومت به خرج دهید تا بتوانید با بدنی سالم‌تر از قبل، کیفیت زندگی و سلامت خود را ارتقا دهید. در مسیر کاهش وزن، سعی کنید از سختگیری شدید به خود بپرهیزید و با شکیبایی آن را طی کنید.

مسیر سالم‌تر کاهش وزن و چربی سوز شکم و پهلو

اگر می‌خواهید وزن کم کنید و سپس وزن سالم خود را حفظ کنید، توصیه می‌شود به صورت آهسته و پیوسته این کار را انجام دهید. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که کسانی که کاهش وزن سریع دارند، در بلند مدت، نسبت به کسانی که به آهستگی لاغر شده‌اند، سخت‌تر وزن خود را حفظ می‌کنند؛ یک دلیل این موضوع، آن است که افرادی که آهسته، وزن کم می‌کنند، معمولا فرصت دارند تا رفتارهای درست و سالم غذا خوردن و اصلاح سبک زندگی را در خود ایجاد کنند و از این طریق شانس خود را در نگه داشتن وزن سالم و مدیریت آن، بالا می‌برند.

اگرچه ممکن است ایده کاهش وزن «آهسته» جذاب به نظر نرسد، اما با در نظر گرفتن مزایای بیشتری که برای سلامت به همراه دارد، شاید برایتان قابل قبول‌تر شود. به علاوه، با راهکارهایی می‌توانید این مسیر را آسان‌تر کنید.

در هر صورت سعی کنید نیم کیلو تا یک کیلو در هفته را به عنوان هدف کاهش وزن خود قرار دهید. بسیاری از متخصصین، این سرعت را استاندارد و سالم می‌دانند و آن را توصیه می‌کنند.

راهکارهایی که به کاهش وزن سالم شما کمک می‌کنند، عبارتند از:

مصرف پروتئین بیشتر

داشتن یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین کمک می‌کند متابولیسم و چربی سوزی بالاتری داشته باشید، دیرتر گرسنه شوید و عضلات خود را در حین کاهش وزن، بیشتر حفظ کنید.

کاهش مصرف قند و نشاسته

تحقیقات نشان داده‌اند که افرادی که رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات کمتری دارند، وزن بیشتری کم می‌کنند. کم کردن قند و شکر و نشاسته کمک می‌کند کربوهیدرات کمتری مصرف کنید.

آهسته غذا بخورید

جویدن کامل غذا کمک می‌کند احساس سیری پایدارتر باشد و کمتر غذا بخورید.

به اندازه بخوابید

کمبود خواب می‌تواند سطح گرلین (هورمون گرسنگی) شما را افزایش و سطح لپتین (هورمون سیری) را کاهش دهد. به این معنی که با کمتر خوابیدن، احساس گرسنگی بیشتری خواهید داشت و این موضوع کار را برای کاهش وزن سخت‌تر می‌کند.

تمرینات ورزشی مقاومتی انجام دهید

انجام ورزش‌های مقاومتی و وزنه‌برداری می‌تواند کمک خوبی برای جلوگیری از کاهش عضلات و در نتیجه پایین آمدن متابولیسم در مسیر کاهش وزن باشد.

تمرینات ورزشی با شدت بالا انجام دهید

تمرین‌های بدنی تناوبی تنشی (HIIT) شامل ورزش‌های کوتاه و شدید است. برخلاف ورزش‌های هوازی معمول (ایروبیک)، این نوع حرکات ورزشی بعد از اتمام تمرینات نیز به کالری سوزی ادامه می‌دهند.

فیبر محلول مصرف کنید

برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف فیبر محلول ممکن است به چربی سوزی شکم کمک کند. این ماده به سلامت دستگاه گوارش و اجابت مزاج منظم، کمک می‌کند.

چند نمونه از مواد غذایی که فیبر محلول بالایی دارند عبارتند از: لوبیا قرمز، لوبیا سیاه، کلم بروکلی، هویج، گلابی، انجیر، شلیل، زردآلو، سیب، تخم کتان، تخمه آفتابگردان، فندق، جو و جو دوسر.

چای سبز بنوشید

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف چای سبز ممکن است متابولیسم را ۴-۵درصد افزایش داده و چربی سوزی را تا ۱۷درصد بالا ببرد. بر این اساس قرص های لاغری گیاهی حاوی چای سبز نیز با رعایت شرایط احتیاط مصرف، می‌توانند گزینه مناسبی برای افزایش متابولیسم و چربی سوزی باشند. علاوه بر این گیاه مفید، گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی دیگری نیز وجود دارند که برای لاغری و کاهش وزن می‌توانند موثر واقع شوند.

در لینک زیر می‌توانید لیستی از محصولات گیاهی تایید‌شده از جمله انواع قرص لاغری گیاهی مورد تایید سازمان غذا و دارو را مشاهده کنید. این محصولات به دلیل داشتن ترکیبات مشخص و سالم، کمترین عوارض را برای بدن دارند.

استفاده از این دسته از داروهای گیاهی، به شرط رعایت نکات ایمنی ذکر‌شده توسط بروشور و پزشک، در کنار رژیم غذایی سالم و تحرک کافی می‌تواند به شما در مسیر کاهش وزن و لاغری (از جمله چربی سوزی شکم و پهلو) کمک کند.

داروخانه اینترنتی مفیدطب (دکتر اصیلی) بهترین داروخانه آنلاین مشهد است که این دسته از محصولات را عرضه می‌کند و سفارش‌های شما را به نقاط سراسر کشور ارسال می‌کند. می‌توانید در لینک زیر، لیست این محصولات را مشاهده کنید و توضیحات مربوط به هر کدام را بخوانید.

مشاهده و خرید انواع قرص لاغری گیاهی

کاهش وزن سالم
اگر می‌خواهید وزن کم کنید و سپس وزن سالم خود را حفظ کنید، توصیه می‌شود به صورت آهسته و پیوسته این کار را انجام دهید.

جمع بندی

در این مقاله درباره تاثیرات استفاده از محصولاتی که با عنوان قویترین قرص چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز تبلیغ می‌شوند، صحبت کردیم. در رابطه با این دسته از داروهای لاغری، دو نکته مهم را در نظر بگیرید:

  1. در حال حاضر سازنده هیچ داروی قانونی و تایید‌شده‌ای چنین ادعایی را در رابطه با محصولی که تولید کرده است، ندارد؛ در صورتی که داروی غیر قانونی تهیه کنید، ریسک تقلب و فریب وجود داشته و نمی‌توان از ترکیبات دقیق قرص‌های به‌فروش‌رسیده، مطمئن بود (هیچ سازمانی بر تولید استاندارد این محصولات و برچسب آن‌ها نظارت ندارد). بنابراین استفاده از این محصولات می‌تواند خطرات جدی برای مصرف‌کننده داشته باشد.
  2. اگر ادعای مطرح شده درباره چنین قرص چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز درست باشد، وزن کم کردن با چنین سرعت بالایی، می‌تواند عوارضی جدی برای بدن به همراه داشته باشد. کاهش وزن با سرعت بیش از نیم تا یک کیلو در هفته توصیه نمی‌شود.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «قویترین قرص چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز چقدر سالم است؟»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، چنین دارویی در بازار دارویی موجود نیست . و این گونه کاهش وزن های ناگهانی در مدت کوتاه جز عارضه دست آوردی نخواهد داشت.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و