بهترین عرق گیاهی برای زود انزالی

بهترین عرق گیاهی برای زود انزالی
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

مشکل زود انزالی یکی از اختلالات رایج در بین آقایان است که برای بسیاری، عدم رضایت جنسی را به همراه دارد. تکنیک ها و روش های بهبود این عارضه در دسترس است که یکی از آن ها، بهره مندی از عرق های گیاهی میباشد. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب ضمن توضیح دقیق‌تر درباره تعریف انزال زودرس، درباره بهترین عرق گیاهی برای زود انزالی صحبت می‌کنیم و سپس دو مورد از محبوبترین داروهای گیاهی جهت رفع انزال زودرس را معرفی می‌نماییم. با ما همراه باشید.

انزال زودرس یا زود انزالی چیست؟

قبل از پرداختن به بهترین عرق گیاهی برای زود انزالی خوب است ابتدا کمی با تعریف زود انزالی و عوامل ایجاد کننده آن صحبت کنیم. زود انزالی یا انزال زودرس یک اختلال جنسی شایع در مردان است و به شرایطی می‌گوییم که انزال (خروج مایع منی یا Semen در زمان فعالیت جنسی) زودتر از زمان دلخواه اتفاق بیفتد. این موضوع ممکن است به صورت موقتی یا مزمن باشد. اگر زودانزالی تنها گاه‌گاهی پیش می‌آید، معمولا جای نگرانی نیست. اما اگر فرد یکی از شرایط زیر را داشته باشد، می‌توان گفت که به اختلال انزال زودرس دچار شده است:

  • همیشه یا تقریبا در همه مواقع، بین ۱ تا ۳ دقیقه پس از شروع دخول در هنگام رابطه جنسی، انزال رخ می‌دهد.
  • فرد هیچ وقت نمی‌تواند در حین رابطه، انزال را به تاخیر بیندازد.
  • فرد در اثر این مشکل، احساس پریشانی یا ناامیدی را تجربه می‌کند و حتی ممکن است به خاطر آن، از برقراری رابطه جنسی پرهیز کند.

خوشبختانه انزال زودرس یک مشکل قابل درمان است. داروها (از جمله انواع قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی و داروهای شیمیایی)، مشاوره و تکنیک‌هایی که می‌توانند به تاخیر انزال کمک کنند، روش‌های رایجی هستند که اغلب در بهبود رابطه جنسی در افرادِ دچار زود انزالی، تاثیرات مثبتی به همراه دارند.

اختلال زودانزالی در برخی از افراد از اولین رابطه یا فعالیت جنسی اتفاق می‌افتد، در حالی که در برخی دیگر می‌تواند بعدا ایجاد شود.

چه عواملی باعث زود انزالی میشود؟

دلیل اصلی زود انزالی یا انزال زودرس مشخص نیست. در گذشته تصور می‌شد که این اختلال، یک مشکل مربوط به روان فرد است. اما امروزه پزشکان معتقدند که زود انزالی یک تعامل پیچیده از عوامل روانی و بیولوژیکی را شامل می‌شود.

دلایل روانشناسی

دلایل روانی که ممکن است در بروز زودانزالی موثر باشند عبارتند از:

  • تجربه فعالیت جنسی زودهنگام
  • افسردگی
  • داشتن تصویر بدنی ناخوشایند از خود
  • نگرانی و اضطراب درباره زود انزالی
  • مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتن

برخی از عوامل دیگری که می‌توانند در انزال زودرس نقش داشته باشند:

  • اختلال نعوظ: مضطرب بودن درباره این که فرد نتواند در رابطه جنسی نعوظ آلت تناسلی خود را حفظ کند.
  • اضطراب: این موضوع رایجی است که زود انزالی و اضطراب همزمان با هم رخ دهند. اضطراب ممکن است به خاطر نگرانی درباره عملکرد جنسی و یا عوامل دیگر باشد.
  • مشکلات رابطه عاطفی: ممکن است وجود مشکلات و چالش‌هایی در رابطه با پارتنر، نهایتاً به زود انزالی منجر شود.
اضطراب و زود انزالی
رخ دادن زود انزالی و اضطراب به طور همزمان رایج است.

دلایل بیولوژیکی

چند عامل بیولوژیکی وجود دارد که ممکن است به انزال زودرس بینجامد. این عوامل عبارتند از:

  • سطوح نامنظم هورمون‌ها
  • سطوح نامنظم مواد شیمیایی در مغز (دوپامین، سروتونین و…)
  • وجود ورم یا عفونت در پروستات یا مجاری ادراری
  • ویژگی‌های وراثتی

بهترین عرق گیاهی برای زود انزالی کدام است؟

بهره‌مندی از گیاهان دارویی با استفاده از عرق آن‌ها، روشی محبوب و توصیه‌شده در طب سنتی است که در درمان زود انزالی نیز از این روش استفاده می‌شود. در ادامه با چند مورد از بهترین عرق های گیاهی برای زود انزالی یا انزال زودرس آشنا می‌شوید.

عرق خارخاسک

خارخاسک (Tribulus terrestris) یکی از گیاهان محبوب در طب سنتی است که عرق آن را می‌توان یکی از انواع بهترین عرق گیاهی برای زود انزالی به حساب آورد. این گیاه برای بالا بردن سطح هورمون LH و تستوسترون در مردان سالم بسیار موثر است. در نتیجه این موضوع، میل جنسی در مردان افزایش پیدا کرده و کیفیت اسپرم نیز بهبود می‌یابد.

گیاه خارخاسک برای تقویت نعوظ و بهبود اختلال نعوظ کمک‌کننده است. در واقع ترکیبات اصلی این گیاه یک فیتوکمیکال به اسم پروتودیوسین است؛ مطالعه‌ای نشان می‌دهد این ماده برای افزایش تولید تیتریک اکساید مفید می‌باشد. نیتریک اکساید یک عنصر مهم در نعوظ بوده و به عضلات آلت تناسلی مردان کمک می‌کند تا جریان خون در آن بهبود پیدا کند.

به طور کلی گیاه خارخاسک و عرق گرفته‌شده از آن خواص زیادی برای سلامت جنسی مردان داشته و از این طریق می‌تواند برای زود انزالی نیز مفید باشد.

خارخاسک
عرق خارخاسک یکی از بهترین عرق های گیاهی برای رفع اختلالات جنسی از جمله زود انزالی است.

عرق مرزه کوهی

گیاه مرزه کوهی (Satureja montana) نیز از جمله گیاهانی است که در طب سنتی برای بهبود عملکرد جنسی مردان استفاده می‌شود. برخی از علاقه‌مندان به طب سنتی معتقدند که عرق مرزه کوهی می‌تواند به عنوان محرک جنسی و بهبود دهنده زود انزالی عمل کند.

عرق مرزه کوهی نه تنها در طب سنتی به مدت زیادی کاربرد داشته است، بلکه تحقیقاتی در پزشکی مدرن نیز روی اثر آن برای زود انزالی و عملکرد جنسی مردان مورد بررسی قرار گرفته است. در یک آزمایش حیوانی، مشاهده شد که با مصرف منظم عرق مرزه کوهی، افزایش تستوسترون رخ داد و زمان انزال به طور قابل توجهی افزایش یافت، بدون آن که فاکتورهای دیگر عملکرد جنسی افت پیدا کند.

این گیاه ضد نفخ، ضد میکروب و هضم کننده قوی غذا نیز می‌باشد.

عرق میخک

میخک (جوانه گل Syzygium aromaticum) یک گیاه ضد عفونی کننده قوی است که از قدیم الایام برای جلوگیری از زود انزالی استفاده می‌شده است. عرق میخک خواص این گیاه را به راحتی فراهم می‌کند.

علاوه بر طب سنتی، برخی آزمایشات علمی مدرن هم نتایج مثبتی در رابطه با اثر عرق میخک برای زود انزالی و افزایش زمان رسیدن به انزال را نشان داده‌اند.

میخک
طبق طب سنتی، عرق میخک یکی از انواع بهترین عرق گیاهی برای زود انزالی به شمار می‌رود.

عرق کندر

عرق کندر (Boswellia thurifera) یکی از عرقیات توصیه‌شده در طب سنتی جهت بهبود دیابت، گاستریت و زخم معده است. این عرق طبع گرم و خشک داشته و برای رفع زود انزالی نیز می‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد. برخی از مطالعات علمی نشان داده‌اند که کندر ممکن است خواص ضد التهابی، ضد برونشیال و آنتی‌اکسیدانی داشته و از این طریق می‌تواند در کاهش التهابات و بهبود سلامت عمومی بدن مؤثر باشد.

عرق شاتره

عرق شاه‌تره یا شاتره (Fumaria officinalis) یک گیاه دارویی است که از دیرباز در طب سنتی برای درمان مشکلات مختلف مثل بی اشتهایی، بیماری‌های پوستی و تب استفاده می‌شود. این گیاه در گویش عام به شاطره نیز شناخته می‌شود. طبق طب سنتی، عرق شاتره می‌تواند تأثیر مثبتی در تنظیم سطح هورمون‌ها و افزایش میل جنسی داشته باشد و از این راه برای زود انزالی مفید واقع شود. این گیاه همچنین خاصیت سم زدایی از بدن و ضد التهابی داشته و مصرف عرق گیاهی به دست آمده از آن از طریق کاهش اضطراب و بهبود عملکرد عصبی برای زود انزالی موثر است.

روش مصرف عرق شاتره برای زود انزالی: شما می‌توانید برای بهره‌مندی از خواص عرق شاهتره برای زود انزالی، آن را به صورت شربت آماده نموده و یا به صورت جدا مصرف نمایید. همچنین می‌توان از آن در غذا نیز استفاده کرد. در رابطه با مقدار مصرف عرق شاتره، به توضیحات محصول تهیه‌شده دقت نمایید.

در رابطه با عوارض جانبی عرق شاتره باید گفت که این گیاه اگر به میزان معمولی استفاده شود، احتمالا برای بیشتر افراد ایمن است. اما از مصرف بیش از اندازه آن پرهیز نمایید چرا که در اثر آن ممکن است عوارض جانبی مثل اسهال، لرز یا تشنج رخ دهد.

شاتره

عرق اسطوخودوس

عرق اسطوخودوس یکی از قدیمی‌ترین عرق های گیاهی برای زود انزالی در طب سنتی ایران است. در تحقیقات علمی مدرن هنوز اثر این گیاه بر زود انزالی آقایان به اندازه کافی بررسی نشده است، اما طرفداران طب سنتی می‌توانند این عرق گیاهی را به عنوان گزینه درمانی برای انزال زودرس در نظر داشته باشند. از خواص اسطوخودوس می‌توان به خواص ضد باکتری و ضد قارچ و نیز کاهش اضطراب، ایجاد آرامش و کاهش درد اشاره کرد.

در برخی از تحقیقات (محدود) نشان داده شده که بوییدن اسانس روغنی اسطوخودوس (آروماتراپی) می‌تواند به کاهش آسیب به اسپرم و سیستم باروری مردان کمک کند.

برای بهره‌مندی از عرق گیاهی اسطوخودوس برای زود انزالی، می‌توانید این عرق را در شربت مورد نظر خود بریزید و به صورت روزانه میل نمایید. البته مانند دیگر عرقیجات، از مصرف بیش از اندازه و طولانی مدت آن خودداری نمایید.

مصرف اسطوخودوس به طور کلی برای اغلب افراد ایمن است، اما برخی ممکن است عوارض جانبی مثل یبوست، اسهال یا سردرد را بر اثر آن تجربه کنند.

عرق زنجبیل

زنجبیل یکی از گیاهان مفید برای بهبود گردش خون در بدن است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد. همچنین این گیاه برای کاهش فشار خون مفید است. خودِ فشار خون، یکی از دلایل کاهش گردش خون در بدن است. تقویت گردش خون با عرق زنجبیل، به بهتر نگه داشتن نعوظ، هم از لحاظ کیفیت و هم مدت زمان، کمک می‌کند. بنابراین عرق زنجبیل را شاید بتوان یکی از نمونه های بهترین عرق گیاهی برای زود انزالی به شمار آورد.

در طب سنتی هم عرق زنجبیل به عنوان گیاهی با طبع گرم و تقویت کننده قوای جنسی توصیه شده است.

عصاره زنجبیل همچنین در برخی از تحقیقات (محدود)، خاصیت تقویت‌کنندگی هورمون ها را از خود نشان داده است. گرچه عرق زنجبیل، غلظت کمتری از مواد موثره این گیاه را نسبت به عصاره آن دارد، اما ممکن است تا حدی بتواند اثرات مشابه را از خود نشان دهد.

عرق زنجبیل برای زود انزالی می‌تواند بعد از غذا میل شود. در رابطه با مقدار مصرف آن، به دستورالعمل بسته‌بندی محصول تهیه‌شده مراجعه کنید، چرا که ممکن است غلظت زنجبیل در هر محصول بسته به عرق‌گیری، متفاوت باشد. همچنین به خاطر داشته باشید در مصرف آن زیاده‌روی نکنید (مصرف زنجبیل تازه بیش از ۵ گرم ریسک عوارض جانبی آن را بالا می‌برد).

عرق زنجبیل یکی از بهترین عرق های گیاهی برای زود انزالی
زنجبیل یکی از گیاهان مفید برای بهبود گردش خون در بدن و کمک به بهبود زود انزالی در مردان است.

زنجبیل به طور کلی ایمن است؛ در بعضی از افراد، مصرف آن ممکن است باعث عوارض خفیف مثل رفلاکس اسید معده، ناراحتی شکم، اسهال و بادگلو ایجاد کند. از آن جایی که زنجبیل خاصیت رقیق کننده خون را دارد، افرادی که داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین مصرف می‌کنند، بدون مشورت پزشک از عرق زنجبیل برای زود انزالی و به طور کلی استفاده نکنند. همچنین به طور کلی اگر بیماری خاصی مثل بیماری‌های قلبی، دیابت و… دارید یا داروهایی را به صورت مداوم مصرف می‌کنید، در رابطه با مصرف عرق زنجبیل حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

معرفی دو داروی گیاهی موثر برای زود انزالی

در کنار استفاده از انواع بهترین عرق گیاهی برای زود انزالی که معرفی کردیم، می‌توان از داروهای گیاهی جهت رفع انزال زودرس بهره برد. در ادامه دو نمونه از محبوب‌ترین داروهای گیاهی برای زود انزالی را که توسط شرکت‌های داروسازی با فرمول مشخص و استانداردشده تولید شده‌اند، معرفی می‌کنیم.

قرص کانفیدو هیمالیا

قرص کانفیدو هیمالیا یک داروی گیاهی محبوب برای کمک به درمان انزال زودرس است. از کاربردهای دیگر این قرص میتوان به رفع ترشح غیر ارادی منی در خواب و خارج شدن غیر عادی منی بدون رسیدن به اوج لذت جنسی اشاره کرد.

این قرص با استفاده از ۱۰ ترکیب گیاهی و طبیعی و بر اساس آموزه‌های طب سنتی آیورودا در زمینه رفع زود انزالی تولید شده است.

جهت بهره‌مندی از قرص کانفیدو برای انزال زودرس، دستور مصرف توصیه‌شده، مصرف یک قرص دو بار در روز (صبح و شب یک عدد) به مدت ۲ تا ۴ هفته است.

خرید قرص کانفیدو

قرص کانفیدو هیمالیا

قرص آفرودیت گل دارو

قرص آفرودیت گل دارو یک محصول گیاهی برای کمک به درمان انواع اختلالات جنسی چون اختلال نعوظ، انزال زودرس و میل جنسی پایین در مردان است (این محصول برای خانم‌ها نیز موثر و قابل استفاده است).

این داروی گیاهی با افزایش تستوسترون و هورمون LH تمایلات جنسی در آقایان را افزایش داده و به ایجاد رضایت بیشتر در رابطه جنسی کمک می‌کند.

قرص آفرودیت با استفاده از عصاره‌های خشک استاندارد‌شده گیاهان زنجبیل، دارچین، زعفران و میوه خارخاسک تهیه شده است که همگی تاثیر مثبتی در رفع اختلالات جنسی دارند.

نحوه مصرف قرص آفرودیت سه مرتبه در روز، هر بار ۱ عدد بعد از وعده های غذایی است. توصیه می‌شود برای نتیجه بهتر قرص افرودیت را به صورت مداوم و مستمر استفاده نمایید.

خرید قرص آفرودیت

قرص آفرودیت گل دارو

جمع بندی

در این مقاله درباره چند مورد از انواع بهترین عرق گیاهی برای زود انزالی صحبت کردیم ضمن این که کمی درباره این اختلال توضیح دادیم. سپس دو تا از بهترین داروهای گیاهی در این زمینه را به شما معرفی نمودیم که با استفاده از گیاهان دارویی مفید برای رفع زود انزالی تولید شده‌اند. برای مشاهده و خرید اینترنتی انواع داروی گیاهی تقویت جنسی می‌توانید صفحه دسته‌بندی محصولی مربوطه در داروخانه آنلاین مفیدطب را مشاهده نمایید.

مشاهده و خرید محصولات تقویت جنسی مردان

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و