بهترین مولتی ویتامین برای زود انزالی کدام است؟

بهترین مولتی ویتامین برای زود انزالی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

‌زود انزالی یا انزال زودرس (premature ejaculation) یکی از اختلالات جنسی شایع در مردان است. انزال زودرس به شرایطی گفته می‌شود که در هنگام فعالیت جنسی، ارگاسم طی زمانی کم که دلخواه فرد نیست، اتفاق می‌افتد و یا فرد روی سرعت آن کنترلی ندارد. عوامل مختلفی از جمله مسائل روانی و دلایل بیولوژیکی مثل عدم تعادل هورمون‌ها، می‌توانند این اختلال را ایجاد کنند. جهت کمک به درمان یا بهبود زود انزالی، مکمل‌هایی وجود دارد که از ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان دارویی و ترکیبات مفید دیگر تشکیل شده‌اند. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب ضمن آشنایی با مهمترین موارد از این ترکیبات، با یکی از انواع بهترین مولتی ویتامین برای زود انزالی آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

دلایل زود انزالی چیست؟

قبل از پرداختن به ریزمغذی‌های موجود در بهترین مولتی ویتامین برای زود انزالی، خوب است بدانیم که زود انزالی به خاطر چه عواملی رخ می‌دهد. باید بگوییم که دلیل اصلی زود انزالی یا انزال زودرس مشخص نیست. در گذشته تصور می‌شد که این اختلال، یک مشکل مربوط به روان فرد است. اما امروزه پزشکان معتقدند که زود انزالی یک تعامل پیچیده از عوامل روانی و بیولوژیکی را شامل می‌شود.

دلایل روانشناسی

دلایل روانی که ممکن است در بروز زودانزالی موثر باشند عبارتند از:

  • تجربه فعالیت جنسی زودهنگام
  • افسردگی
  • داشتن تصویر بدنی ناخوشایند از خود
  • نگرانی و اضطراب درباره زود انزالی
  • مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتن

برخی از عوامل دیگری که می‌تواند در انزال زودرس نقش داشته باشند:

  • اختلال نعوظ: مضطرب بودن درباره این که فرد نتواند در رابطه جنسی نعوظ آلت تناسلی خود را حفظ کند.
  • اضطراب: این موضوع رایجی است که زود انزالی و اضطراب همزمان با هم رخ دهند. اضطراب ممکن است به خاطر نگرانی درباره عملکرد جنسی و یا عوامل دیگر باشد.
  • مشکلات رابطه عاطفی: ممکن است وجود مشکلات و چالش‌هایی در رابطه با پارتنر، نهایتاً به زود انزالی منجر شود.

دلایل بیولوژیکی

چند عامل بیولوژیکی وجود دارد که ممکن است به انزال زودرس بینجامد. این عوامل عبارتند از:

  • سطوح نامنظم هورمون‌ها
  • سطوح نامنظم مواد شیمیایی در مغز (دوپامین، سروتونین و…)
  • وجود ورم یا عفونت در پروستات یا مجاری ادراری
  • ویژگی‌های وراثتی

بهترین مواد معدنی و ویتامین ها برای زود انزالی

برخی از مواد معدنی و ویتامین هایی که در ترکیبات مولتی ویتامین های ویژه مردان وجود دارد، با تاثیر روی هورمون‌ها، مکانیسم‌ها و سیستم‌های مختلف بدن، می‌توانند برای زود انزالی مفید واقع شوند. در ادامه با این ریزمغذی ها که در ترکیبات انواع بهترین مولتی ویتامین برای زود انزالی موجود هستند، آشنا می‌‌شوید.

ویتامین B12

ویتامین B12 یک عضو مهم از خانواده ویتامین‌های B است که برای ساخت گلبول‌های قرمز و DNA و نیز سلامت عملکرد عصبی بدن نقش حیاتی ایفا می‌کند. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که افراد مبتلا به زود انزالی، نسبت به مردان سالم، سطح پایین‌تری از ویتامین B12 داشته‌اند. به علاوه کمبود ویتامین B12 با ریسک مشکل انزال زودرس مرتبط دانسته شده است.

بنابراین اگر به زود انزالی دچار شده‌اید، ممکن است انتخاب مولتی ویتامین هایی که حاوی B12 نیز هستند، انتخاب بهتری برای شما باشد.

ویتامین D

اهمیت بالای ویتامین D در بدن و مکانیسم‌های مختلف آن، تقریبا بر هیچ‌کس پوشیده نیست! کمبود ویتامین D عوارض مختلفی را به دنبال می‌آورد که یکی از آن‌ها ممکن است زود انزالی باشد. در تحقیقی مشاهده کرده‌اند که مردانی که مبتلا به زود انزالی بودند، سطح پایینی از ویتامین D داشتند.

خوب است بدانید که ویتامین D در تحریک تولید نیتریک اکسید و آنزیم سنتاز (synthase) در بدن نقش دارد. این ترکیبات برای سیستم عصبی بسیار مهم هستند و از طرف دیگر سیستم عصبی نیز مستقیماً در مدیریت انزال، نقش دارد.

بنابراین در صورتی که کمبود ویتامین D و انزال زودرس دارید، ممکن است رفع این کمبود با مصرف بهترین مولتی ویتامین ها برای زود انزالی که حاوی ویتامین D هستند، کمک‌کننده باشد.

زینک (روی)

تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است ارتباطی بین ماده معدنی زینک و اختلالات جنسی وجود داشته باشد. زینک همچنین می‌تواند در باروری مردان موثر باشد. طبق گزارش برخی از مطالعات، کاهش مقدار زینک در مایع منی (semen) در مردانی که دچار ناباروری هستند، مشاهده شده است.

مصرف مکمل زینک از جمله مولتی ویتامین هایی که زینک دارند، می‌تواند اختلالات جنسی را بهبود داده و سطح تستوسترون را افزایش دهند. همچنین این موضوع به بهبود میل جنسی کمک می‌کند.

گرچه مطالعات انسانی برای تاثیر مکمل زینک روی بهبود زود انزالی در دسترس نیست، اما با توجه به خواص زینک برای سلامت پروستات و سطح تستوسترون در بدن، ممکن است این ماده معدنی برای انزال زودرس نیز مفید واقع شود.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی بسیار مهم دیگر برای سلامت فرایند ساخت اسپرم و سیستم تولید مثل است. تحقیقاتی نشان داده‌اند که سطح پایین منیزیم در بدن می‌تواند به زود انزالی بینجامد، چرا که کمبود منیزیم ممکن است باعث انقباض عضلاتی که در ارگاسم شرکت می‌کنند، شود.

بر این اساس شاید بتوانیم بهترین مولتی ویتامین برای زود انزالی را محصولی در نظر بگیریم که حداقل منیزیم را در ترکیباتش دارد.

مواد معدنی دیگر

برخی از مینرال‌ها یا مواد معدنی دیگر نیز ممکن است نقش مهمی در عملکرد اسپرم و قدرت باروری کلی مردان داشته باشند:

  • کلسیم
  • مس
  • منگنز
  • سلنیوم

این مواد معدنی که در بهترین مولتی ویتامین های مخصوص مردان به کار می‌روند، اما در رابطه با تاثیر مستقیم آن ها روی زود انزالی تحقیق کافی وجود ندارد. با این حال، با توجه به این که این ریزمغذی‌ها به سلامت کلی سیستم تولید مثل کمک می‌کنند، ممکن است در بهبود سلامت مکانیسم‌هایی که مربوط به زود انزالی نیز هستند، مفید باشند.

بهترین گیاهان دارویی برای زود انزالی (در مولتی ویتامین)

در بسیاری از مولتی ویتامین های مخصوص آقایان، مثلا برخی از انواع قرص افزایش میل مردان در داروخانه از فواید گیاهان دارویی موثر در مشکلات و اختلالات جنسی بهره می‌برند. برای زود انزالی نیز گیاهان دارویی گوناگونی توصیه می‌‌شود که بعضاً در آموزه‌های طب سنتی ملل مختلف وجود داشته و برخی دیگر توسط تحقیقات پزشکی مدرن نیز در تحقیقات مورد بررسی و تایید قرار گرفته‌اند. سه مورد از بهترین گیاهان دارویی برای زود انزالی که در مولتی ویتامین ها نیز استفاده می‌شود، عبارتند از:

  • جینسینگ کره ای: از ریشه جینسینگ برای اختلال نعوظ و کمک به موارد دیگری مانند استقامت، تمرکز، استرس و سلامت کلی استفاده می‌کنند. همچنین ممکن است این گیاه سفتی آلت تناسلی، مدت نعوظ، میل جنسی و رضایت کلی از رابطه جنسی را بهبود بخشد.
  • آشواگاندا: مصرف این گیاه کمک می‌کند که در هنگام رابطه جنسی، آلت تناسلی سفتی خود را حفظ کرده و مقاومت بیشتری در برابر انزال داشته باشد. به علاوه، آشواگاندا گیاهی مفید برای افزایش انرژی و تقویت جنسی در مردان است.
  • خارخاسک: این گیاه برای افزایش سطح هورمون LH و تستوسترون در مردان سالم بسیار موثر است. در نتیجه این موضوع، میل جنسی در مردان افزایش پیدا کرده و کیفیت اسپرم نیز بهبود می یابد. گیاه خارخاسک از قدیم الایام برای تقویت نعوظ و بهبود اختلال نعوظ کمک‌کننده است.

قرص انرژکس، بهترین مولتی ویتامین برای زود انزالی

قرص انرژکس گلدن لایف یک مکمل مولتی ویتامین محبوب است که ویژه مردان فرموله و تولید شده است.

در ترکیبات مولتی ویتامین آقایان انرژکس، ویتامین‌های محلول در آب (ویتامین‌های گروه B و C)، ویتامین‌های محلول در چربی (E و D3)، مینرال های ضروری برای آقایان (کلسیم، زینک، منیزیم، منگنز، سلنیوم و ید) و کوآنزیم کیوتن وجود دارد.

به علاوه، این مولتی ویتامین حاوی عصاره گیاه دامیانا، جینسینگ کره‌ای، جینکوبیلوبا، خار مریم و تریبولوس (خارخاسک) می‌باشد.

همه این موارد، قرص انرژکس را به مکملی تبدیل کرده است که برخی آن را بهترین مولتی ویتامین برای زود انزالی می‌دانند.

خواص قرص انرژکس عبارتند از:

  • افزایش انرژی بدن
  • مقابله با استرس
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به عملکرد سم زدایی کبد

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید قرص انرژکس گلدن لایف، می‌توانید صفحه مربوط به آن در داروخانه آنلاین مفیدطب را مشاهده نمایید. (با زدن روی تصویر زیر)

خرید قرص انرژکس

جمع بندی

در این مقاله ضمن توضیح درباره عوامل مختلف زود انزالی در مردان، درباره ویتامین هایی که احتمالا برای درمان این اختلال جنسی مفید هستند، صحبت کردیم. سپس قرص انرژکس گلدن لایف را که یکی از بهترین مولتی ویتامین ها برای زود انزالی است معرفی نمودیم. شما می‌توانید برای تهیه انواع مکمل تقویت جنسی و داروهای گیاهی رفع اختلالات جنسی مردان، به دسته‌بندی محصولی مربوطه در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید.

مشاهده و خرید انواع مکمل تقویت جنسی مردان

سوالات متداول

چه ویتامین هایی برای زود انزالی خوب است؟

بهترین ویتامین ها و مواد معدنی‌ای که احتمالا برای زود انزالی مفید هستند و یا کمبود آن‌ها باعث بروز این اختلال می‌شود، عبارتند از: ویتامین B12، ویتامین D، عنصر زینک و منیزیم. به علاوه، ریزمغذی‌های کلسیم، منگنز، مس و سلنیوم نیز ممکن است با کمک به سلامت سیستم تولید مثل مردان، به بهبود انزال زودرس کمک کند.

زود انزالی چند دقیقه است؟

طبق تعریف سایت Mayoclinic، اگر فرد یکی از شرایط زیر را داشته باشد، ممکن است تشخیص داده شود که فرد به اختلال انزال زودرس دچار شده است: ۱. همیشه یا تقریبا در همه مواقع، بین ۱ تا ۳ دقیقه پس از شروع دخول در هنگام رابطه جنسی، انزال رخ می‌دهد. ۲. فرد هیچ وقت نمی‌تواند در حین رابطه، انزال را به تاخیر بیندازد. ۳. فرد در اثر این مشکل، احساس پریشانی یا ناامیدی را تجربه می‌کند و حتی ممکن است به خاطر آن، از برقراری رابطه جنسی پرهیز کند.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و